Skocz do zawartości

jaki piec gazowy - pomocy!!!


jajogi

Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich i proszę o pomoc !!!

Szykuję się na generalny remont mieszkania 80 m2, na parterze, strona wsch - zach., 4 pokoje. Mam dylemat jaki piec zainstalować:
1. 1- funkcyjny z zasobnikiem , czy dwu - funkcyjny,
2. Jeśli macie propozycje co do producentów - modeli to bardzo proszę
3. Chętnie nawiąże kontakt z instalatorem z okolic Katowic.

Wstępnie polecono mi Vaillanta atmoTEC pro lub plus ( 2400/2900 zł). Jako alternatywę ( dodatkowo) do pieca CO chcę zainstalować kominek z płaszczem wodnym.
A co z C.W.O - może niezalezny zasobnik.

Termin się zbliża - prosze o pomoc
DZIĘKUJE

Napisano
Cytat

Witam Wszystkich i proszę o pomoc !!!

Szykuję się na generalny remont mieszkania 80 m2, na parterze, strona wsch - zach., 4 pokoje. Mam dylemat jaki piec zainstalować:
1. 1- funkcyjny z zasobnikiem , czy dwu - funkcyjny,
2. Jeśli macie propozycje co do producentów - modeli to bardzo proszę
3. Chętnie nawiąże kontakt z instalatorem z okolic Katowic.

Wstępnie polecono mi Vaillanta atmoTEC pro lub plus ( 2400/2900 zł). Jako alternatywę ( dodatkowo) do pieca CO chcę zainstalować kominek z płaszczem wodnym.
A co z C.W.O - może niezalezny zasobnik.

Termin się zbliża - prosze o pomoc
DZIĘKUJE


jesli kominek to napewno zasobnik nie zależny wiec proponuje kociołek gazowy U054 w funkcji oddzielego grzania zasobnika wiec mozesz cały komplet wziasc buderusa albo kompletowac jak kto woli
Napisano
Tylko nie kocioł atmosferyczny, czyli z otwartą komorą spalania!!! Taki to się do piwnicy nadaje, a nie do mieszkania!
Jestem z Katowic i chętnie doradzę. Niestety, z terminami jest kiepsko, bo dopiero na grudzień coś bym wyskrobał.....
Napisano
A czy opłaci Ci się kominek z płaszczem wodnym przy takiej powierzchni?
Adamis ma rację - od razu odrzuć kotły z otwartą komorą spalania.
Jeśli masz bardzo blisko wszystkie punkty poboru (baterie) to może być kocioł dwufunkcyjny, jeśli są oddalone to przyda się cyrkulacja, a tej nie założysz dla kotła dwufunkcyjnego. W takiej sytuacji może być kocioł jednofunkcyjny + zasobnik lub kocioł dwufunkcyjny z małym (nawet zintegrowanym) zasobnikiem. Będziesz mógł wówczas zrobić cyrkulację. No i kocioł nie musi włączać się za kaażdym razem kiedy będziesz chciał umyć ręce icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Tyle, że tak jak napisałem są to kotły dwufunkcyjne z małym, zwykle zintegrowanym, zasobnikiem. W przypadku kotłów gazowych, to chyba takie są teraz najpopularniejsze. Inne rozwiązanie cyrkulacji w kotle dwufunkcyjnym nie miałoby sensu.
Napisano
Czy np. wbudowany zasobnik o pojemności 42 litrów to mało?
Proponuję Junkersa CERAPUR ACU. Ma on również wbudowaną pompę cyrkulacyjną
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
84 m2 i kominek i piec ... solidne zabezpieczenie.
JA bm stawiał na kominek + prąd. Gaz w mieszkaniu to dodatkowe ryzyko.
Kocioł atmosferyczny to rzeczywiście nieporozumienie w użytkowym pomieszczeniu. Jak mam w pomieszczeniu gospodarczym i mi wieje .... bo musi być dziura w ścianie (na wylot).
Napisano
Jaka dziura?
Era dziur jako takich już za nami. Dzisiaj dziurę w ścianie, załatwiły układy współosiowe spalinowe, dla kotłów kondensacyjnych
Napisano
Cytat

Jaka dziura?
Era dziur jako takich już za nami. Dzisiaj dziurę w ścianie, załatwiły układy współosiowe spalinowe, dla kotłów kondensacyjnych



Przeczytaj uważnie pisałem o amtmosferycznym kotle. On MUSI mieć dziurę w ścianie. Przepisy i praktyka.
Kocioł kondensacyjny to koszty i konieczność odprowadzania kondensatu. Nie zawsze da się wyprowadzić komin na ścianę aby było zgodnie z przepisami (odległość).

A co do prądu. to zobacz ile kosztuje Cię "kilowatogodzina" z gazu ... to się zdziwisz icon_smile.gif Tylko policz z opłatami które masz na rachunku, a nie tylko cenę za gaz.
Napisano
To niby jak, z atmosferyka wyrzut spalin za ścianę? Dobrze to wiesz? Jak praktyka i przepisy o tym mówią?
Coś Ci się chyba popaprało, ... i to sporo, BARDZO SPORO.
Napisano
Cytat

To niby jak, z atmosferyka wyrzut spalin za ścianę? Dobrze to wiesz? Jak praktyka i przepisy o tym mówią?
Coś Ci się chyba popaprało, ... i to sporo, BARDZO SPORO.



Hm, ...

Atmosferyk to kociło co ciągnie powietrze z pomieszczenia do spalania. I przepisy muwią ze takie pomieszczenie ma mieć dziurę o jakieś tam powierzchni do zaciągania powietrza. Mam taki kocioł u siebie. Nie polecam. szczególnie do mieszkania.

A kondensat może mieć komin przez ścianę (współosiowy) jak go nazwałeś ale wyrzut musi być tak umieszczony aby był w pewnej odległości od wszystkich okien (nawet od własnych). Nie zawsze da się to zrobić.

Coś źle opisałem ?

P.S. Jeśli uważasz że coś źle napisałem to opisz proszę jak powinno być poprawnie ... z pożytkiem dla innych.
Napisano
Przy kotle z otwartą komorą spaslania (atmosferycznym) faktycznie wymagany jest otwór (kanał) nawiewny o powierzchni przekroju bodaj 200 cm2, a do tego jeszcze musi być kanał wywiewny wentylacji grawitacyjnej. Przepisy zresztą nakazują by taki kocioł znalazł się w wydzielonym pomieszczeniu, instalowanie go w mieszkaniu więc odpada.
Za to kocioł z zamkniętą komorą spalania można zamontować np. w kuchni czy korytażu (ale już nie w sypialni) i przepisy nie określają jaki rodzaj wentylacji jest wówczas potrzebny. NOTO ma przy tym rację, że przepisy określają wymagane odległości wylotu kanału spalinowo-powietrznego np. od okien.
PS. Większość kotłów z zamkniętą komorą jest teraz kondensacyjna, choć nie wszystkie.
Napisano
Kocioł (również kominek z płaszczem wodnym), może być zamontowany w pomieszczeniu nie przeznaczonym na stały pobyt ludzi, lub w pomieszczeniu technicznym.
Pomieszczenie musi posiadać doprowadzenie powietrza do spalania przez otwór o czynnym przekroju min 200 cm3. Mus też posiadać wentylację wywiewną jak najbliżej sufitu, lub przy podłodze dla kotłów opalanych gazem płynnym.
Kotły z zamkniętą komorą spalania, w tym kondensacyjne nie muszą posiadać doprowadzenia powietrza do pomieszczenia, jeżeli podłączone są do odpowiedniego układu powietrzno-spalinowego. Można wyprowadzić spaliny bezpośrednio za ścianę, jeżeli moc kotła nie przekracza 21 kW w domu jednorodzinnym, lub 5 kW w wielorodzinnym. Wtedy odległość minimalna od okien to 0,5 m. To tak z grubsza, bo jest jeszcze kilka małych "ale"
Z dziurą w ścianie to nie dość dokładnie to napisałeś, albo ja źle zinterpretowałem. Sorki za to.
Napisano
Cytat

Witam Wszystkich i proszę o pomoc !!!

Szykuję się na generalny remont mieszkania 80 m2, na parterze, strona wsch - zach., 4 pokoje. Mam dylemat jaki piec zainstalować:
1. 1- funkcyjny z zasobnikiem , czy dwu - funkcyjny,
2. Jeśli macie propozycje co do producentów - modeli to bardzo proszę
3. Chętnie nawiąże kontakt z instalatorem z okolic Katowic.

Wstępnie polecono mi Vaillanta atmoTEC pro lub plus ( 2400/2900 zł). Jako alternatywę ( dodatkowo) do pieca CO chcę zainstalować kominek z płaszczem wodnym.
A co z C.W.O - może niezalezny zasobnik.

Termin się zbliża - prosze o pomoc
DZIĘKUJE



witam . ja bym zakupił najtańszy kocioł na rynku jeżeli chodzi o zwykły kocioł i zaleznie od tego jaki jest rozbiór c.w.u z zasobnikiem lub bez .
kotły tej klasy róznią sie tylko funkcjami typu wyswietlacz i kody błedów itp. co ułatwia prace serwisantą a absolutnie nie wpływa na rachunki za ogrzewanie . wybierając kocioł z zasobnikiem gwarantujesz sobie lepszy odbiór ciepła z kominka a tym samym wieksze mozliwosci w nim palenia . trzeba wziąśc pod uwage iż przewaznie palimy w kominku wieczorem gdy mieszkanie jest już nagrzane okoł 18-21st. wiec po rozpaleniu kominka jest jeszcze cieplej a po dłuższej chwili woda w kominku ma 75 - grzejników nie można dotknąć ( otwieranie okien itp. ) a tak ktoś zkorzysta z łazienki i juz jest około 100l wody zimnej do podgrzania przy okazji .
taki pakiet kocioł z zasobnikiem 120l. z zestawem połączeniowym i zamknieta komorą spalania z płyną modulacją mocy itp. można kupic za około 4000 zł .
do kotła z wbudowanym zasobnikiem nie podłaczy kominka do pogrzewania wody .
Napisano
Cytat

Kocioł (również kominek z płaszczem wodnym), może być zamontowany w pomieszczeniu nie przeznaczonym na stały pobyt ludzi, lub w pomieszczeniu technicznym.
Pomieszczenie musi posiadać doprowadzenie powietrza do spalania przez otwór o czynnym przekroju min 200 cm3. Mus też posiadać wentylację wywiewną jak najbliżej sufitu, lub przy podłodze dla kotłów opalanych gazem płynnym.
Kotły z zamkniętą komorą spalania, w tym kondensacyjne nie muszą posiadać doprowadzenia powietrza do pomieszczenia, jeżeli podłączone są do odpowiedniego układu powietrzno-spalinowego. Można wyprowadzić spaliny bezpośrednio za ścianę, jeżeli moc kotła nie przekracza 21 kW w domu jednorodzinnym, lub 5 kW w wielorodzinnym. Wtedy odległość minimalna od okien to 0,5 m. To tak z grubsza, bo jest jeszcze kilka małych "ale"
Z dziurą w ścianie to nie dość dokładnie to napisałeś, albo ja źle zinterpretowałem. Sorki za to.



Co do kominków, to wkradła się tu pewna nieścisłość. Zgodnie z paragrafem 132 War. Tech.

3. Kominki opalane drewnem z otwartym paleniskiem lub zamkniętym wkładem kominkowym mogą być instalowane wyłącznie w budynkach jednorodzinnych, mieszkalnych w zabudowie zagrodowej i rekreacji indywidualnej oraz niskich budynkach wielorodzinnych, w pomieszczeniach:
1) o kubaturze wynikającej ze wskaźnika 4 m3/kW nominalnej mocy cieplnej kominka, lecz nie mniejszej niż 30 m3,
2) spełniających wymagania dotyczące wentylacji, o których mowa w § 150 ust. 9,
3) posiadających przewody kominowe określone w § 140 ust. 1 i 2 oraz § 145 ust. 1,
4) w których możliwy jest dopływ powietrza do paleniska kominka w ilości:
a) co najmniej 10 m3/h na 1 kW nominalnej mocy cieplnej kominka - dla kominków o obudowie zamkniętej,
b) zapewniającej nie mniejszą prędkość przepływu powietrza w otworze komory spalania niż 0,2 m/s - dla kominków o obudowie otwartej.

Gdyby wymaagano, by kominek stał w pomieszczeniu nie przeznaczonym na stały pobyt ludzi, to instalowanie go w salonie byłoby nielegalne. Inna sprawa, że kominek z płaszczem nie różni się specjalnie od kotła na paliwo stałe (poza wyglądem) i rozsądnie myśląc powinien spełniać te same wymogi. Ale prawo ujmuje to inaczej i gdy jest sprzedawany jako kominek a nie kocioł, to odpowiada wymogom odnośnie kominków.
Napisano
Były pomysły na taką interpretację tego problemu, jak piszesz. Jednak przeważył pogląd, że kominek z płaszczem jet nadal kominkiem a nie kotłem. Nadzór budowlany też traktuje to w ten sposób. Inaczej nikt nie kupiłby chyba kominka z płaszczem, by potem wstawiać go do kotłowni.
Napisano
Proponuję, zacząć od początku bo to wiele wyjaśnia, tj:
Cytat

§ 132. 1. Budynek, który ze względu na swoje przeznaczenie wymaga ogrzewania, powinien być wyposażony w instalację ogrzewczą lub inne urządzenia ogrzewcze, niebędące piecami, trzonami kuchennymi lub kominkami.



Wynika z tego jasno, że kominek nie może być instalacją grzewczą.
Nigdzie nie ma odstępstwa od tego wymogu.
Ale, jeśli w budynku jest inna instalacja ogrzewcza, to kominek staje się częścią wspomagającą, a nie jest instalacją samodzielną.
Dlatego raczej nie dostanie się pozwolenia na budowę domu, gdzie wykaże się tylko kominek jako instalację ogrzewczą.
Napisano
To wszystko i tak jest balansowanie na granicy. Tak zwana "falandyzacja prawa" pod którą ja się nie podpisuję. Kocioł to kocioł.
Zadaj pytanie w nadzorze budowlanym o kominek z płaszczem i jego usytuowanie w salonie, a jeżeli będzie po Twojej myśli, niech się ten ktoś pod tym podpisze. Daję głowę, że nie dostaniesz podpisu.
Poproś jeszcze u sprzedawcy przepis, na podstawie którego można montować kominki z płaszczem np. w salonie. Nic z tego. Dostaniesz jedynie aprobatę techniczną na wyrób. Natomiast montaż i użytkowanie spada na właściciela budynku. Krótko mówiąc : On daje d... (ciała)
Napisano
Wyluzuj kolego.
Ustawodawca przewidział właśnie taką interpretację, dlatego wyróżnił z kotłów , kocioł pt. kominek, i to tylko opalany drewnem.
Nie muszę mieć żadnego podpisu, z nadzoru budowlanego, dla żadnej instalacji grzewczej (kotła)w domu jednorodzinnym - także dla kominka.

Odwracając Twoją argumentację - to wskaż przepis, który zabrania instalacji kominka opalanego drewnem w salonie.

I jeszcze jedna sprawa. Większość instalacji kotłów na paliwa stałe, nie powinna mieć miejsca, ze względu na obowiązujące przepisy ? w tym zachowanie wymiarów pomieszczenia w którym zainstalowano kocioł. I co na to ten wspomniany nadzór ? podpisze?
Napisano
Nadzór budowlany przyjmuje (akceptuje) takie rzeczy, że ręce opadają. Wcale nie twierdzę, że kominek z płaszczem zainstalowany w salonie to w pełni bezpieczne rozwiązanie, ale przepisy go nie zakazują.
Tak jak już pisałem instalacja kominka w kotłowni była by z kolei absurdem.
Napisano
Absurdem tak, ale zgodnie z polskim prawem. Zresztą: POLAK POTRAFI i mnie to .... Każdy robi co i jak chce. Przytoczyłem tylko i aż zarządzenie, na którym się to wszystko "buja"
Krótko mówiąc: dzisiaj widziałem gościa, co na czerwonym sobie wjechał na skrzyżowanie. Też można
Napisano
Mirrzo, z tym czerwonym światłem, to raczej porównanie nie współmierne do omawianego tematu.
Kominki z płaszczem wodnym funkcjonuję bezpiecznie w setkach tysięcy domów w Polsce i Europie.
Zagrożenie z ich strony jest znikome, jeśli nie żadne.
Zagrożenie ze strony idiotów przejeżdżających na czerwonym jest dużo większe i realniejsze.
To, że jacyś nieświadomi rzeczy urzędnicy "udłubali" takie prawo w żadnym stopniu nie czyni kominka w salonie urządzeniem niebezpiecznym. Bo o niebezpieczeństwie decyduje nie czyjś urojony strach, tylko rzeczywiste zagrożenie.
Znam gościa, jeżdżącego maluchem max. 40km/h, dla którego każdy, kto go wyprzedzi jest piratem drogowym i szaleńcem. Gdyby taki miał wpływ na prawo drogowe i uznał by prędkości powyżej 40km/h za niebezpieczne i zakazane, czy zaraz wziął byś jego stronę i rozumował tak samo?Wątpię.
Do lipca np. szalenie niebezpieczne i karane przez prawo było wypuszczenie spalin z kotła gazowego przez ścianę poniżej 2,5m od gruntu. Nagle i niespodziewanie, od lipca, bezpieczne jest min. 0,5m od gruntu.
Ja od lat się tym głupim przepisem nie przejmowałem i wypuszczałem spaliny klientom poniżej 2,5m, odpowiedzialność biorąc na siebie.
Głupiego prawa się nie szanuje. Głupie prawo się ignoruje.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Nie ja to prawo stanowiłem, ale muszę je przestrzegać. Ty też i Ty również.

Szkoda jeszcze, że nie podnieśli mocy kotłów z których można "wysyłać" spaliny za ścianę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Witam,

Mam do Was goraca prosbe. Remontuje mieszkanie i jestem na etapie centralnego ogrzewania. Chcialym zeby to bylo ogrzewanie gazowe i tutaj pojawia sie pytanie jaki piec wybrać (jednofunkcyjny + zasobnik 80-120 litrow czy dwufunkcyjny, otwarta czy zamknieta komora spalania) i gdzie go umieścić (mieszkanie czy piwnica)? Jestem troche zielony w tym temacie dlatego proszę o Wasze rady i opinie  Jaki wariant najbardziej optymalny - komfort do wysokosci oplat za ogrzewanie.

Zalaczylem amatorski szkic icon_smile.gif mieszkania zeby było latwiej.

Dane mieszkania:

- powierznchnia mieszkania 63 m2 parter (cała kamienica podpiwniczona)
- wysokość 2,6m (sufit podwieszany)
- grybość murów okolo 45-50cm (stara kamienica, mury nieocieplone)

Dodatkowe info:

Piwnica znajduje się pod cala powierzchnia „pokoju 2” (strop Kleina 1,9 -2,1 m wysokosci) a komin dwukanwałowy zaznaczyłem czerwony kwadratem - lewy górny gór „pokoju 2” lub jak kto woli prawy gorny rog kuchni.

Mieszkanie będzie zamieszkiwany przed dwie osoby poki co 

Wariant 1 (instalatora) :
- piec dwufunkcyjny, otwarta komora spalania, zlokalizowany w piwnicy pod pokojem 2
- podejście do grzenikow od dolu, rurki podwojnie izolowane puszczone piwnica

Wariant 2 (moja propozycja):
- piec jednofunkcyjny + zasobnik 80- 120 l zlokalizowany w piwnicy pod pokojem 2
- podejście do grzenikow od dolu, rurki podwojnie izolowane puszczone piwnica

Wariant 3:
- piec dwufunkcyjny, zamknieta komora splania, zlokalizowany w mieszkaniu w kuchni przy kominie
- rurki w bruzdach w ścianie (mam nowe tynki  wiec troche ich szkoda)

Wariant 4:
- piec jednofunkcyjny + zasobnik 80-120 l, zamknieta komora spalania zlokalizowany w mieszkaniu w kuchni przy kominie
- rurki w bruzdach w ścianie (mam nowe tynki  wiec troche ich szkoda)

Inne warianty?

Z gory dzieki za pomoc!!!

DSC01446.jpg

Napisano
Ja bym umieścił kocioł w piwnicy, patrząc na rysunek, po prawej stronie komina. Kocioł 2 funkcyjny z racji dopuszczalnych odległości do odbiorników ciepłej wody. Gdybyś chciał 1 funkcyjny z zasobnikiem musisz zastosować cyrkulację, która tylko podroży koszty całości. Kocioł oczywiście z zamkniętą komorą spalania, a najlepiej kondensacyjny. Na etapie tworzenia instalacji wydatek nieznacznie większy, ale komfort niskich rachunków zapewniony.
Napisano
Cytat

Ja bym umieścił kocioł w piwnicy, patrząc na rysunek, po prawej stronie komina. Kocioł 2 funkcyjny z racji dopuszczalnych odległości do odbiorników ciepłej wody. Gdybyś chciał 1 funkcyjny z zasobnikiem musisz zastosować cyrkulację, która tylko podroży koszty całości. Kocioł oczywiście z zamkniętą komorą spalania, a najlepiej kondensacyjny. Na etapie tworzenia instalacji wydatek nieznacznie większy, ale komfort niskich rachunków zapewniony.



Czesc Mirrzo,

Dzieki za odpowiedz icon_smile.gif Caly czas zastanawiam sie co wybrac. Odleglosci do punktow poboru wody (kuchnia: zlew, lazienka: prysznic, wanna i umywalka) faktycznie nie sa zbyt spore. Nie wiem czy uda sie z piecem kondnsacyjnym bo ten chyba potrzebuje podlaczenie do kanalizacji ze wzgledu na skropliny a z takim podlaczeniem bedzie niestety spory problem. Instalator proponuje mi piec z otwarta komora (twierdzi ze do piwnicy po co inny) ale z Twoje opinii i z tego co wyczytalem w necie ludzie raczej polecaja piece z zamknieta komora. Takie piece sa bardziej oszczedne?
Napisano
Kotły z zamkniętą komorą spalania i atmosferyczne różnią się niewiele, jeżeli chodzi o sprawność. Istotą sprawy jest tu bezpieczeństwo i wymagania co do kubatury pomieszczeń
Napisano
Cytat

Kotły z zamkniętą komorą spalania i atmosferyczne różnią się niewiele, jeżeli chodzi o sprawność. Istotą sprawy jest tu bezpieczeństwo i wymagania co do kubatury pomieszczeń




Wczoraj wiedzialem sie z instalatorem no i pojawily sie pewne problemy z nawiewami i wywietrznikami. Tak jak na zalaczonym rysunku zaznaczylem piec moze byc w kuchni lub piwnicy (pod pokojem 2) gdzie zlokalizowane sa wyczystki kominowe. No i sprawa wyglada tak:

1) jesli kociol w piwnicy to jeden przewod kominowy na spaliny, drugi przewod na wentylacje pomieszczenia + nawiew. Mam w tej piwnicy dwa okienka tak jak pisalem ale wychodza one na ulice (moze cos uda sie wykombinowac ale chyba raczej ciezko). Przy takim ukladzie jest problem z wentylacja kuchni - musialbym wykuć wentylacje na zewnatrz budynku (strona od podworka) i poprowadzic odpowiednia rura az po sam dach kamienicy (mieszkanie parter). To wiaze sie oczywiscie z kosztami (odpowiedniea rura ktora nie jest tania).

2) jesli kociol w mieszkaniu w kuchni to jeden przewod na spaliny, drugi przewod na wentylacje kuchni jako pomieszczenia z odbiornikiem gazu. Pozostaje tylko wykucie nawiewu od strony podworka i powinno byc dobrze w sensie pozniejszego odbioru. Instalator w tym wypadku zaproponowal piec 2f (do zlewu bedzie jakies 3,5 m rury ma to isc w alupexie, do lazienki jakies 7m tez alupex)

Co o tym myslicie???

Jak narazie pozostaje mi czekac na kosztorys no i konkretne propozycje instalator co do ulokowania pieca itd. (po konsultacjach z kominarzem).
Napisano
2 rozwiązanie lepsze. Mówię tu o kotle z zamkniętą komorą spalania.
A nie brałeś pod uwagę zamontowanie kotła w innym miejscu i wykonanie dla niego osobnego układu powietrzno-spalinowego?
Napisano
Cytat

2 rozwiązanie lepsze. Mówię tu o kotle z zamkniętą komorą spalania.
A nie brałeś pod uwagę zamontowanie kotła w innym miejscu i wykonanie dla niego osobnego układu powietrzno-spalinowego?



Niestety są tylko dwie możliwości zamontowania kotła - piwnica albo kuchnia. W łazience odpada, jest tam 1 kanał wolny w kominie ale chce go wykorzystać do wentylacji łazienki. Niestety stara kamienica, 4 mieszkania, za mało kanałów kominowych no i takie jaja... Chyba będzie zastosowane rozwiązanie numer 2. Nie ma ograniczeń co do długości tej podwójnej rury w przypadku kotła z zamkniętą komorą spalania? Gdzieś wyczytałem że niby taka rura nie może być dłuższa niż 4m pionu. Czy to prawda?
Napisano
Nie, nie prawda.
Każdy producent podaje max długość rur powietrzno-spalinowych do najczęściej stosowanych rozwiązań koncentrycznych (rura w rurze), czyli 60/100 mm, lub 80/125 mm. Mogą też być stosowane systemy rozdzielcze, czyli 60 + 60, lub 80 + 80
Te o których piszesz dotyczą średnicy 60mm. Dla 80 mm te długości stają się dużo większe. Sięgają nawet 25 mb.
Napisano
Też powoli zbliżam się do etapu gdy będę musiał wybierać piec (na razie zastanawiam się nad rodzajem komina systemowy czy murowany). Póki co skłaniam się do pieców jednofunkcyjnych z zamkniętą komorą spalania i zasobnikiem. Czy ktoś może polecić jakiś zestaw, z którym miał dobre doświadczenia. Wiem, że pewnie trzeba kilku lat eksploatacji aby ocenić czy coś jest dobre czy nie. Nie mniej jednak ze wszelkie wskazówki będę wdzięczny.

pozdrawiam
Napisano
Cytat

Nie, nie prawda.
Każdy producent podaje max długość rur powietrzno-spalinowych do najczęściej stosowanych rozwiązań koncentrycznych (rura w rurze), czyli 60/100 mm, lub 80/125 mm. Mogą też być stosowane systemy rozdzielcze, czyli 60 + 60, lub 80 + 80
Te o których piszesz dotyczą średnicy 60mm. Dla 80 mm te długości stają się dużo większe. Sięgają nawet 25 mb.




Ufff icon_smile.gif Dzieki za odpowiedz i wyjasnienie. Jak narazie dalej czekam na kosztorys dla danego rodzaju pieca, ktory jak wszystko wskazuje bedzie zlokalizowany w kuchni. Instalator bierze nawet pod uwage piec kondensacyjny - zobaczymy jaka bedzie ostateczna decyzja. Kondensaty z tego co sie orientuje sa drozsze w zakupie ale zuzywaja mniej gazu.
Napisano
Cytat

...bedzie zlokalizowany w kuchni. ...kondensacyjny .... sa drozsze w zakupie ale zuzywaja mniej gazu.


No nie do końca.
Porządny kocioł, a nie piec, kondensacyjny wypuścił na rynek TERMET. Cena powala na kolana innych producentów - ok 4000 PLN. Jeżeli w kuchni, to musisz brać pod uwagę taki fakt: Jeżeli w pomieszczeniu zamontowane są 2 urządzenia gazowe, to ich moc dodaje się. Jeżeli kocioł ma moc np. 24 KW i kuchenka 8 kW, to kubatura kuchni musi wynosić ok 32 m3.
Napisano
ale w kuchni to chyba malutki zasobnik bedziesz mial?
Mam znajomego który ma piec firmy sanvier duval z takim wlasnie malutkim 40-litrowym zasobnikiem. I jest zadowolony a piec nie byl drogi. Co do cen- my zapalcilismy za piec kondensacyjny firmy die dietrich razem z zasobnikiem tej samej firmy 150 litrów 5500 zl wiec takie ceny pieca teraz juz sa normalne:)
Napisano
[quote name='RafalT88' date='18.11.2009, 22:01 ' post='64974']
... zastanawiam się nad rodzajem komina systemowy czy murowany). Póki co skłaniam się do pieców jednofunkcyjnych z zamkniętą komorą spalania i zasobnikiem.[quote]
Nie zastanawiaj się nad kominem, dopóki nie "wymyślisz kotła. 1, czy 2 funkcyjny, to już wybór w zależności od odległości kotła do odbiorników ciepłej wody: zle,umywalka, prysznic, bidet. Wanna nie istotna.
polecam jednak inne rozwiązanie: JUNKERS CERAPUR ACU z wbudowanym zasobnikiem warstwowym 42 litrowym. Super kocioł, który produkuje wody do "bólu" i świetnie grzeje chatę.

Napisano
Cytat

Nie zastanawiaj się nad kominem, dopóki nie "wymyślisz kotła. 1, czy 2 funkcyjny, to już wybór w zależności od odległości kotła do odbiorników ciepłej wody: zle,umywalka, prysznic, bidet. Wanna nie istotna.
polecam jednak inne rozwiązanie: JUNKERS CERAPUR ACU z wbudowanym zasobnikiem warstwowym 42 litrowym. Super kocioł, który produkuje wody do "bólu" i świetnie grzeje chatę.



Raczej zdecydowany jestem na piec jednofunkcyjny z zamkniętą komorą spalania. Większość postów i innych artykułów "mówi" o zasobnikach przynajmniej 130 litrów. czy ten który polecasz 42 litry nie jest za mały żeby zapewnić odpowiedni komfort to znaczy żeby w czasie nalewania wody do wanny nie zabrakło ciepłej wody w kuchni?

pozdrawiam
Napisano
Cytat


Dzięki za linki. Przejrzałem je i fakt, że wygląda to nieźle ale ciekawe jak się sprawdza w praktyce? Czy Ty MIRRZO masz zainstalowany taki zestaw? Jeżeli tak i mówisz że się sprawdza to to rzeczywiście warte rozważenia. Ile takie cudo kosztuje na rynku (mniej więcej)?
Napisano
Cytat

Jeżeli w kuchni, to musisz brać pod uwagę taki fakt: Jeżeli w pomieszczeniu zamontowane są 2 urządzenia gazowe, to ich moc dodaje się. Jeżeli kocioł ma moc np. 24 KW i kuchenka 8 kW, to kubatura kuchni musi wynosić ok 32 m3.



Brzmi nieciekawie. Kuchania niestety nie bedzia miała 32m3. Jak widać na obrazku, który dołączylem do mojego pierwszego postu to pomieszczenie niestety "tramwajowate" icon_sad.gif . Moje Kochane Słoneczko w ogole wymyslilo ostatnio, że w łazience oprócz prysznica ma być jeszcze wanna (wiec punkty poboru cwu w tym pomieszczeniu to: bidet, prysznic, wanna i umywalka) i ogrzewanie podłogowe. Biorąc pod uwagę tą podłogówke dalej stawiałbyś na piec 2f czy moze 1f+zasobnik+ cyrkulacja?
Napisano
Cytat

wygląda to nieźle ale ciekawe jak się sprawdza w praktyce?


Zawsze stawiam na dobre rozwiązania, a dobrym jest Cerapur Acu, którego tu przytoczyłem. Serwisuję te urządzenia, więc je znam od klientów.
Cytat

Brzmi nieciekawie. Kuchania niestety nie bedzia miała 32m3...bidet, prysznic, wanna i umywalka i ogrzewanie podłogowe. Biorąc pod uwagę tą podłogówke dalej stawiałbyś na piec 2f czy moze 1f+zasobnik+ cyrkulacja?


Dokładnie, to obciążenie cieplne wynosi 930W/m3 ( długość x szerokość x wysokość)
Co ma tu podłogówka za przeszkodę? Największą przeszkodą jest u Ciebie te 7 metrów do łazienki. Jak jest w projekcie instalacji gazowej? Czy wiesz jaka jest różnica między kotłem 1 i 2 funkcyjnym?
Bez urazy icon_biggrin.gif
Narysuj ustawienie przyborów w łazience.
Napisano
Cytat

Dokładnie, to obciążenie cieplne wynosi 930W/m3 ( długość x szerokość x wysokość)
Co ma tu podłogówka za przeszkodę? Największą przeszkodą jest u Ciebie te 7 metrów do łazienki. Jak jest w projekcie instalacji gazowej? Czy wiesz jaka jest różnica między kotłem 1 i 2 funkcyjnym?
Bez urazy icon_biggrin.gif
Narysuj ustawienie przyborów w łazience.



icon_smile.gif Wiem ogólnie jaka jest różnica miedzy kotłem 1f a 2f ale ekspertem w tych sprawach nie jestem. Jak już pisałem na początku jestem zielony z tego tematu, dlatego niektóre moje pytania mogą wydawać się głupie.

Mirzzo właśnie te 7-8 metrów do łazienki nie daje mi spokoju icon_smile.gif . Projektu instalacji jeszcze nie mam. Mam dostać wszystko - kosztorys i projekt razem. Plan łazienki poniżej (od lewej strony punkty poboru cieplej wody: bidet, prysznic, wanna, umywalka).

DSC01446.jpg

Napisano
Odległością wanny, czy prysznica od kotła bym się w tym przypadku nie przejmował. Do tych poborów ciepłej wody można się obejść bez cyrkulacji, bo i tak, jak już tam odkręcamy kran, to nie na minutkę.
Napisano
Cytat

Odległością wanny, czy prysznica od kotła bym się w tym przypadku nie przejmował.


Wanny nie, ale pod prysznicem, spróbuj się namoczyć, chwilę namydlać i po kilku minutach znów odkręcić wodę
A oto kawałek postu z innego forum:
"...serwisant odpalajacy stwierdzil w obecnosci hydraulikow i kilku gapiow z rodziny:
coraz wiecej takich piecy odpalam i na takim ukladzie z zasobinikiem 42 litry pociagna 4 lazienki z brodzikami a standardem jest brodzik, wanna i reszta, gwarancji nie daje, ale pociagnalby i 6 brodzikow przeplywowo-zasobnikowo"
Napisano
Kilkanaście razy w roku spędzam kilka nocy w ośrodku , gdzie odległość prysznica od boilera, to ponad 25m. Odkręcam prysznic, czekam ok. 20sek na ciepłą wodę, wchodzę, jak zmoknę, zakręcam kran, namydlam się, po kilku min. spłukuję i nie zaobserwowałem jakiegoś zauważalnego ostygnięcia wody przez ten krótki czas.
Najczęściej jestem jedynym korzystającym wtedy z prysznica, więc w czasie mojej kąpieli nikt mi tej wody nie nagania.

A co do cytatu z innego forum, to nie chwytam związku..... icon_rolleyes.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...