Skocz do zawartości

DOM z SILKI


Recommended Posts

Do Sulent icon_smile.gif

Dziękuję za info. Z tego, co wcześniej czytałam, to właśnie na nasz domek parterowy z użytkowym poddaszem klasa 15 jest w zupełności wystarczająca icon_smile.gif ale zobaczymy, co producenci jeszcze wymyślą, bo budować się będziemy za jakieś 3 lata więc w tym czasie jeszcze duuużo może się zdarzyć icon_wink.gif Na dzień dzisiejszy jest Silka E-18 + 20cm wełny + 12cm klinkier elewacyjny icon_smile.gif Bez paroizolacji icon_smile.gif

Pozdrawiam
Iwona
Link do komentarza
Cytat

Do Sulent icon_smile.gif

Dziękuję za info. Z tego, co wcześniej czytałam, to właśnie na nasz domek parterowy z użytkowym poddaszem klasa 15 jest w zupełności wystarczająca icon_smile.gif ale zobaczymy, co producenci jeszcze wymyślą, bo budować się będziemy za jakieś 3 lata więc w tym czasie jeszcze duuużo może się zdarzyć icon_wink.gif Na dzień dzisiejszy jest Silka E-18 + 20cm wełny + 12cm klinkier elewacyjny icon_smile.gif Bez paroizolacji icon_smile.gif

Pozdrawiam
Iwona


Grzanie ton silki , od niej fundamentów to sporo kosztuje. Ale by już być konsekwentnym i w dachu radzę paroizolacji nie stosować to ta sama fizyka.
Link do komentarza
Cytat

Wilgoć w przegrodzie termicznej jest z dyfuzji pary wodnej - czyli z "oddychania" Izoluje się od srodka by dać paroizolacje - jak dachu (czy tam jest grzyb?) "Oddychanie" to rola wentylacji - ta musi być skuteczna.

Ps. Oddychanie – kojarzy się nam z czym pozytywnym… w wypadku przegród termicznych „wdech” (chłonięcie wilgoci) trwa cały sezon grzewczy – ewentualny wydech – latem!
Dlatego jest to tak ze wszech miar niekorzystne zjawisko!




P.Tomaszu znowu dwója !!!!!!!!!!!

Pisze Pan znowu głupoty icon_smile.gif

Prawie jak doktor medycyny oddychać .........nie oddychać .

Ale niestety trochę na odwrót Pan to interpretuje

Jeżeli ciśnienie to wewnątrz budynku będzie wyższe niż na zewnątrz (takie warunki panują zimą), będzie zachodzić ruch wilgoci (dyfuzja pary wodnej) przez przegrodę w kierunku na zewnątrz. Czyli wydech zimą !!!!!!!
Link do komentarza
Cytat

P.Tomaszu znowu dwója !!!!!!!!!!!

Pisze Pan znowu głupoty icon_smile.gif

Prawie jak doktor medycyny oddychać .........nie oddychać .

Ale niestety trochę na odwrót Pan to interpretuje

Jeżeli ciśnienie to wewnątrz budynku będzie wyższe niż na zewnątrz (takie warunki panują zimą), będzie zachodzić ruch wilgoci (dyfuzja pary wodnej) przez przegrodę w kierunku na zewnątrz. Czyli wydech zimą !!!!!!!


bohahahaha no popłakałem sie do łez .. słuszne stwierdzenie z tym doktorem
Link do komentarza
Cytat

Po co prostować? Po co krzyczeć Zapytam tylko, czy Pan uważa, że w niskiej zabudowie domu jednorodzinnego, ocieplenie silki styropianem czy wełną z zewnątrz zapewni wilgotność przegrody termicznej do 1 % i energooszczędność.





Mur dwuwarstwowy ociepla się metodą "lekką mokrą".Przy takim ociepleniu należy zwrócić uwagę na kwestię przenikania pary wodnej przez ścianę.
Materiały ociepleniowe o dużym oporze dyfuzyjnym (tzw. nie "oddychające - czyli styropian ") powodują znaczne pogorszenie korzystnej cechy SILKI jaką jest jej paroprzepuszczalność.
Decydując się na taką izolację termiczną musimy pamiętać o możliwości wystąpienia problemów z nadmiarem wilgoci wewnątrz budynku.
Należy pomyśleć o dobrej wentylacji, o rozszczelnianych oknach itp. Dlatego też najlepszą izolację muru dwuwarstwowego wykonanego z SILKI stanowi warstwa izolacyjna z materiału o małym oporze dyfuzyjnym -> wełna mineralna , który nie ograniczy swobodnego przepływu pary wodnej przez ścianę.
Do uzyskania współczynnika przenikalności cieplnej poniżej U = 0,30 W/m2K w przypadku SILKI wystarczy warstwa izolacji o grubości 12 cm.
Link do komentarza
Cytat

O to ciekawe. jak zmieniają się właściwości wełny w zależności od jej położenia?



znowu dwója Panie T.B.

Dla mnie nie jest to nowością icon_smile.gif


Można tak zaprojektować przegrodę że punkt rosy będzie dokładnie wkraplał się w środku wełny wtedy izolacyjność wełny spada ponieważ woda nie jest takim dobrym izolatorem jak wełna .

To jak ma znaczenie położne wełny czy nie icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"
http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip
Radzę póki czas zmienić ekipę ... źle izolowany dom będzie drogi w eksploatacji.

Choć w praktyce domy pasywne nie okazały się energooszczedne , ale zawsze coś...
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p...w_domu_pasywnym

Warto uczyć się nawet na błędach.



Ja wolę nie uczyć się na błędach !

Co to jest za ciekawa interpretacja tych technologi dociepleń hehehe.

Albo Pan jest taki cwany że wie Pan że na innych działają rysuneczki w obcym języku .


Na mnie nie działają no i muszę Pana zdemaskować

Przecież to jest ocieplanie alternatywne stosowane na budynki postawione dużo wcześniej .

Wyobraźcie sobie ze na elewacji ściany są zabytkowe rzeźby gzymsy ,stiuki stylowe (romańskie, gotyckie, renesansowe, , barokowe, rokokowe, klasyczne, secesyjne i inne).

Idziesz do konserwatora zabytków i mówisz jutro skuwam ten cały szajs i docieplam elewację styropianem od zewnątrz bo mnie zżera ogrzewanie tej kamienicy .

Konserwator uśmiał by się po pachy .

Musę przyznać że ciekawy przypadek z tego Pana T. Brzęczkowskiego
Link do komentarza
Cytat

Zupełna zgoda, ale pod jednym wszakże warunkiem – dach jest wykonany z podobnych materiałów jak ściany zewnętrzne i w podobnej technologii (ocieplany od zewnątrz).


Do bajbaga
A wiesz, że dokładnie to samo mi przyszło do głowy, gdy przeczytałam odpowiedź od naszego "eksperta" icon_biggrin.gif
Hahahaha!
Panie T.Brzęczkowski - ja Pana nie pytałam o zdanie icon_smile.gif Dach jest wykonany z innych materiałów - o innych parametrach niżeli ściana. Poza tym - Pan chyba nie ma co robić, bo Pana nazwisko widzę na każdym forum budowlanym i wszędzie pisze Pan o paroizolacji, rozciągając fora do kilkudziesięciu stron. Dlaczego więc tyle osób buduje domy i sobie chwali, mimo że nie zastosowali folii?? Czyżby nie chcieli się przyznać do błędu, a może raczej folia jest zbędna? (pyt. retoryczne icon_wink.gif )
Niech Pan zostawi ludzi w spokoju! Jeżeli ktoś będzie chciał zastosować paroizolację, to ją zastosuje. Skoro ja i inni nie chcą - proszę nas nie przekonywać na siłę - jesteśmy dorośli i potrafimy sami dokonać wyboru - naprawdę icon_smile.gif

Pozdrawiam

Iwona
Link do komentarza
Cytat

icon_smile.gif
Na dzień dzisiejszy jest Silka E-18 + 20cm wełny + 12cm klinkier elewacyjny icon_smile.gif Bez paroizolacji icon_smile.gif
Pozdrawiam
Iwona



Chciałbym opowiedzieć jeszcze Pani o takiej ścianie ,dobrze by było pozostawić szczelinę wentylacyjną pomiędzy wełną a klinkierem .U sąsiadów ta technologia działa już sporo czasu 10 lat temu wyglądała tak /18 cm Silka /5 cm wełna /przestrzeń powietrzna 3cm/ klinkier 12cm .Teraz dają już 10 cm wełny ,ale u nich łagodniejszy klimat . Ściana z klinkieru kotwiona klamrami ze ścianą nośną z Silki wełna luźno osadzona. Na końcach kotew ograniczniki z tworzywa przytrzymujące wełnę do ściany nośnej żeby nie zamknąć szczeliny wentylacyjnej .Ściana z klinkieru zdylatowana tzn.każda elewacja budynku oddzielnie ,słońce ogrzewa ścianę z cegły ściana rozszerza się .W fugach pionowych ściany z klinkieru wentylacja.Nad otworami paroizolacja na całej długości .

Wytrzymałość SILKI E umożliwia „odchudzenie” muru lub zwiększenia izolacji bez zabierania powierzchni mieszkalnej . W przypadku ścian z SILKI E 18 o grubości 18 cm dla domu o powierzchni 160 m2 zyskujesz prawie
8 m2 dodatkowej powierzchni użytkowej. Przy ścianach z SILKI E 15 o grubości 15 cm
zyskujesz nawet 12 m2, czyli dostajesz dodatkowy pokój dla dziecka gratis.
Link do komentarza
witam
kto twierdzi, ze wełna jest do kitu, nigdy chyba z nia nie pracowal
jasne, jak zamoknie to sobie ja mozna wyrzucic
tyle, ze jak lamelowa sie da to drobne opady jej nie zaszkodza a na pewno nie stanowi takiego worka na glowie jak styropian
a kto natomiast twierdzi, ze silikat jest do luftu to jest on skonczona zlotowa bez perspektyw
byle tanio i szybko, z co potem to potem
silikaty bardzo dobrze sprawdzaja sie z podlogowka, gorzej z malopojemnosciowym ogrzewaniem grzejnikowym nowego typu
sciana przede wszystkim przenosi obciazenia a nie izoluje, to drugie zalatwia welna lub styropian
i zeby budynek byl stateczny nie polecalbym 18-ki lecz 24-ke, niewiele drozej (w stosunku do wartosci przedsiewziecia w postaci calego budynku) ale raz a dobrze
niektorzy buduja tak, jak kupuja samochody - jeden kupi malucha bo malo spali, drugi dolozy do ropniaka passata i na pewno nie spali wiecej, tyle ze bedzie o wiele bardziej zadowolony i bedzie czul sie po stokroc bezpieczniej
pozdro
Link do komentarza
animus

Witam icon_smile.gif
O szczelinie wentylacyjnej nie pisałam, bo uważam to za oczywiste icon_wink.gif ale bardzo dziękuję - bo gdybym nie wiedziała, to dostałabym bardzo istotną informację icon_smile.gif Dziękuję również a info odnośnie dylatowania - nie spotkałam się jeszcze z tym pojęciem, więc trochę dziś sobie poczytam icon_smile.gif wentylacja w klinkierze oczywiście będzie icon_smile.gif dziękuję również za podpowiedź odnośnie silki 15cm - chociaż nie wiem, czy przekonam do niej męża ( z trudem zgodził się na 18 cm, bo chciał w ogóle budować z ceramiki poryzowanej 44cm) Wyjaśniłam mu jednak, że ta ściana ma jedynie spełniać swoją rolę nośności i konstrukcji - zastosowanie silki daje nam w tym przypadku sporą oszczędność miejsca wewnątrz budynku, a aby uzyskać odpowiedni współczynnik U - trzeba zastosować dalsze warstwy ocieplenia/ izolacji icon_smile.gif Uzyskałam tym sposobem U=0.162, czyli całkiem przyzwoicie - tak myślę. No ale jeszcze pomyślę nad tą "15" i skonsultuję się z Panią Architekt.

Dziękuję i pozdrawiam

Iwona

Link do komentarza
Cytat

sciana przede wszystkim przenosi obciazenia a nie izoluje, to drugie zalatwia welna lub styropian
i zeby budynek byl stateczny nie polecalbym 18-ki lecz 24-ke, niewiele drozej (w stosunku do wartosci przedsiewziecia w postaci calego budynku) ale raz a dobrze
bedzie o wiele bardziej zadowolony i bedzie czul sie po stokroc bezpieczniej



mam mały mętlik w głowie - Pan doradza 24cm ze względu poczucia bezpieczeństwa, drugi Pan 15cm ze względu na oszczędność miejsca, Pani Architekt twierdzi znów za 18cm w naszym przypadku jest zupełnie wystarczająca icon_wink.gif I kto tu ma rację? Myślę, że każdy a wyboru muszę dokonać ja... Co do grubości ściany i bezpieczeństwa - to tak, jakbym słyszała męża - zróbmy gruby mur to się nie zawali icon_biggrin.gif

Dzięki i pozdrawiam
Iwona
Link do komentarza
Cytat

mam mały mętlik w głowie - Pan doradza 24cm ze względu poczucia bezpieczeństwa, drugi Pan 15cm ze względu na oszczędność miejsca, Pani Architekt twierdzi znów za 18cm w naszym przypadku jest zupełnie wystarczająca icon_wink.gif I kto tu ma rację? Myślę, że każdy a wyboru muszę dokonać ja... Co do grubości ściany i bezpieczeństwa - to tak, jakbym słyszała męża - zróbmy gruby mur to się nie zawali icon_biggrin.gif

Dzięki i pozdrawiam
Iwona


Iwona,
każdy z nich ma rację, 18 cm wystarcza z powodzeniem, ale przy 18 cm jest lekki "problem" z belkami stropowymi które się opierają na murze, na pewno się nie zawali ale jakby to powiedzieć mało miejsca zostaje po położeniu belki (nie wiem czy wiesz o co mi chodzi). Również jak się robi bruzdy w pustaku to zawsze się on trochę wykrusza. Po prosty 24 cm dają większy komfort pod tym względem a są niewiele droższa. Ja właśnie z tych względów mam 24 cm, choć Twoja architekt ma rację: przy 18 cm na pewno nie będzie żadnego zagrożenia. Raczej 15 cm bym odrzuciła.
Link do komentarza
Cytat

Jeżeli ciśnienie to wewnątrz budynku będzie wyższe niż na zewnątrz (takie warunki panują zimą), będzie zachodzić ruch wilgoci (dyfuzja pary wodnej) przez przegrodę w kierunku na zewnątrz. Czyli wydech zimą !!!!!!!



Chciałbym wtrącić swoje 5 groszy do naukowej debaty icon_biggrin.gif z panem T.B. Otóż chcę dorzucić, że dyfuzja nie zależy jedynie od ciśnienia ale również a może nawet przede wszystkim od stężenia co i tak w konsekwencji zgodne jest z powyższym cytatem.

pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Kingaj Orestes
Dziękuję za rady - na pewno przemyślę i wezmę pod uwagę icon_smile.gif
A z czego zbuduję dowiecie się za 3 lata haha icon_biggrin.gif



A pro po ściany o gr 15 cm ja nie namawiam tylko zasugerowałem ze jest taka możliwość.Niekiedy są problemy z postawieniem ściany nośnej o gr 24-18 cm np.komin gotowy z prefabrykatów po co pogrubiać .

Za 3 lata Koniec Świata hahaha

http://www.youtube.com/watch?v=Hz86TsGx3fc
Link do komentarza
Cytat

A pro po ściany o gr 15 cm ja nie namawiam tylko zasugerowałem ze jest taka możliwość.

Za 3 lata Koniec Świata hahaha



Ja nie pisałam, że Pan mnie namawia icon_wink.gif
A co do końca świata - to właśnie dlatego czekamy, żeby zobaczyć czy jest sens się budować icon_surprised.gif
Hahahahahahhahahaah!!! Kasę trzeba zbierać - no chyba że wygram w lotto icon_razz.gif (Nadzieja matką głupich... oj tak icon_razz.gif )
Link do komentarza
Ostatecznie padło na 24cm + 18cm wełny icon_biggrin.gif w ostatniej chwili przed zatwierdzeniem projektu... Ufff!!!
Dziękuję wszystkim za rady icon_smile.gif chociaż pani architekt powiedziała, że przy naszym poprzednim rozwiązaniu tzn 18cm nie byłoby jakich kolwiek problemów z osadzeniem dachu itp, ale powiedziała znów że rozwiązanie z 24cm sprzyja wykonaniu parapetów icon_biggrin.gif więc jest ok icon_smile.gif A oto świeżutka wizualizacja naszego domku icon_smile.gif
Wcześniej miał symbol LK&633 lub LK&9

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

oooooooo, widzę że styl kolumnowo balkonowy króluje icon_biggrin.gif



A pomyśleć, że na początku w ogóle nie chciałam domu z balkonem icon_wink.gif stwierdziłam, że to za dużo kosztuje a teraz proszę icon_biggrin.gif w końcu muszę na czymś pościel wywiesić, żeby świeżutko pachniała icon_biggrin.gif Poza tym na balkonie zawsze uczyłam się do sesji i mi najlepiej zawsze do głowy wchodziło icon_biggrin.gif

Teraz jeszcze tylko zmieniłam okna w wykuszu ;D Pod spodem fotka sprzed zmiany.

Jak myślicie - która wersja lepsza?

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

icon_biggrin.gif no tak to jest, jak się wstawia obrazki na śpiącego icon_razz.gif moja wina - przed zmianą wszystkie okna były duże a po zmianie są 2 małe (boczne) i jedno duże wyjściowe icon_biggrin.gif Przepraszam za zmyłkę icon_smile.gif


Powiekszenie okien jest ok. Nie za bardzo wygląda to okno balkonowe obok. Wolałabym tam okna ze zwykłym podokiennikiem, bez okna balkonowego. Pewnie to z kuchni czy cos w tym stylu i chcesz mieć wyjscie. Poza wygladem elewacji to straty ciepła będą mniejsze, łatwiej to ogrzać (zwykły grzejnik) i ustawniejsze...
Przemyśl!
Link do komentarza
Cytat

Powiekszenie okien jest ok. Nie za bardzo wygląda to okno balkonowe obok. Wolałabym tam okna ze zwykłym podokiennikiem, bez okna balkonowego. Pewnie to z kuchni czy cos w tym stylu i chcesz mieć wyjscie. Poza wygladem elewacji to straty ciepła będą mniejsze, łatwiej to ogrzać (zwykły grzejnik) i ustawniejsze...
Przemyśl!



Ja okna w wykuszu zmniejszyłam icon_smile.gif według oryginału były takie duże - ale ja wolę 2 mniejsze po bokach z parapetami no i pod oknami chcę właśnie zamontować grzejniki. Jeżeli zaś chodzi o kuchnię to dokładnie zgadłaś - to właśnie z niej jest drugie wyjście na taras. Oryginalnie go nie było - w ogóle cały projekt się zmienił po moich przeróbkach icon_wink.gif Chodzi o to, żeby nie biegać z daniami na taras przez salon i spowrotem icon_smile.gif Chcieliśmy poza tym założyć podłogówkę ale teraz myślimy jednak o grzejnikach, a ten i tak się zmieści jeszcze pod oknem w kuchni icon_smile.gif

Dołączam fotkę kuchni + moją wizualizację icon_smile.gif

Dziękuję i pozdrawiam

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Czy jest Pan w stanie wyjaśnić, dlaczego przy izolacji wewnętrznej z multiporu nie jest stosowana paroizolacja?


To proste. Multipor dzięki swej porowatej strukturze, własnościom dyfuzyjnym ma naturalną zdolność regulacji wilgotności powietrza, jest paroprzepuszczalny. Dlatego "YTONG MULTIPOR może być wykorzystywany na ścianach murowanych we wszystkich technologiach budowlanych bez konieczności stosowania folii paroizolacyjnej."
http://www.xella.pl/html/pol/pl/7278.php
Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...
Cytat

Firma Xella już coraz częściej by uniknąć degradacji muru daje styropian s folią i tynkiem od środka. Proszę też zobaczyć na nowe "Ytongi"
http://www.xella.de/downloads/deu/const_de...tails_Innen.zip
Radzę póki czas zmienić ekipę ... źle izolowany dom będzie drogi w eksploatacji.

Choć w praktyce domy pasywne nie okazały się energooszczedne , ale zawsze coś...
http://termodom.pl/termodompasywny/xella_p...w_domu_pasywnym

Warto uczyć się nawet na błędach.


Szkoda, że na forach nie można odstrzeliwać, co w przypadku "T. Brzeczykowskiego" bardzo by się to przydało. Na wszystkich gremiach opowiada swoje androny o paroizolacji od wewnątrz, o regulatorach temperatury (elektrycznych!) reagujących 1000 razy na sekundę i tym podobnych bzdetach.
Nie wiem jeszcze, z czego postawię ściany zewnętrzne domu (chyba jednak z silki) i nie wiem także, czy ściana będzie dwu, czy trójwarstwowa (chciałbym tę ostatnią, ale spodziewam się kłopotów z przewiązkami), w żadnym jednak wypadku nie okleję domu od środka papą, co lansuje p. "Brzeczykowski" i mam nadzieję, że i nikt z Was nie da się zwariować...
pozdr.
Link do komentarza
Cytat

Szkoda, że na forach nie można odstrzeliwać, co w przypadku "T. Brzeczykowskiego" bardzo by się to przydało. Na wszystkich gremiach opowiada swoje androny o paroizolacji od wewnątrz, o regulatorach temperatury (elektrycznych!) reagujących 1000 razy na sekundę i tym podobnych bzdetach.
Nie wiem jeszcze, z czego postawię ściany zewnętrzne domu (chyba jednak z silki) i nie wiem także, czy ściana będzie dwu, czy trójwarstwowa (chciałbym tę ostatnią, ale spodziewam się kłopotów z przewiązkami), w żadnym jednak wypadku nie okleję domu od środka papą, co lansuje p. "Brzeczykowski" i mam nadzieję, że i nikt z Was nie da się zwariować...
pozdr.



Zapewne by "odstrzelono"... gdym się mylił. A tak, proszę nie kłaść paroizolacji konsekwentnie - i w dachu!
Link do komentarza
Cytat

Zapewne by "odstrzelono"... gdym się mylił. A tak, proszę nie kłaść paroizolacji konsekwentnie - i w dachu!



pan sobie schlebia - jest pan nietykalny bo nikt z pana męczennika zrobić nie chce icon_biggrin.gif
z męczennikami się sprawa komplikuje - nie ma znaczenia czy mieli rację do takiej sytuacji dopuścić nie możemy icon_biggrin.gif
czyli strzelać do tarczy nie do TB
Link do komentarza
Cytat

pan sobie schlebia - jest pan nietykalny bo nikt z pana męczennika zrobić nie chce icon_biggrin.gif
z męczennikami się sprawa komplikuje - nie ma znaczenia czy mieli rację do takiej sytuacji dopuścić nie możemy icon_biggrin.gif
czyli strzelać do tarczy nie do TB


A jednak 20 lat... i wszystko OK - w wentylacji coraz więcej firm przechodzi na optymalne kanały i skrzynki rozdzielcze, w izolacji - Pan zobaczy kanafizo...
Inwestor nie da się długo otumaniać - zrozumie czym się różni izolacja od ocieplenia, hydroizolacja od niewpuszczania wody. To kwestia czasu, ekonomia i fizyka były powszechne. Gdybym pisał i robił głupoty - nie pisałby Pan tego. Sucha, gruba i bez mostków izolacja to podstawa w energooszczędności i Pan tego nie zmieni.
Czy może mi Pan podać błędy jakie zawiera instrukcja isoli i knaufa?

Cytat

A jednak 20 lat... i wszystko OK - w wentylacji coraz więcej firm przechodzi na optymalne kanały i skrzynki rozdzielcze, w izolacji - Pan zobaczy kanafizo...
Inwestor nie da się długo otumaniać - zrozumie czym się różni izolacja od ocieplenia, hydroizolacja od niewpuszczania wody. To kwestia czasu, ekonomia i fizyka były powszechne. Gdybym pisał i robił głupoty - nie pisałby Pan tego. Sucha, gruba i bez mostków izolacja to podstawa w energooszczędności i Pan tego nie zmieni.
Czy może mi Pan podać błędy jakie zawiera instrukcja isoli i knaufa?


http://www.knaufinsulation.fr/fr/murs
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy kontener socjalny jest budynkiem?  Kontener socjalny to pojęcie, które często kojarzy się z prostotą, szybkością realizacji i przede wszystkim funkcją społeczną. Takie kontenery są dostarczane jako gotowe do użytku jednostki mieszkalne, mające za zadanie zaspokajać podstawowe potrzeby mieszkaniowe w sposób natychmiastowy. Pytanie, czy kontener socjalny może być uznany za budynek, otwiera dyskusję nie tylko na temat technicznych aspektów takich rozwiązań, ale również ich miejsca w prawie budowlanym, normach urbanistycznych oraz w percepcji społecznej. Baraki kontenery socjalne Wprowadzenie kontenerów socjalnych "pod klucz" na rynek mieszkaniowy stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo i elastyczne rozwiązania mieszkaniowe. Ta forma zakwaterowania, choć czasem postrzegana jako rozwiązanie tymczasowe, może być również traktowana jako pełnoprawne miejsce zamieszkania, spełniające wszystkie funkcje domu. W tym kontekście, ważne jest zrozumienie, jak kontenery te są klasyfikowane z punktu widzenia prawnego i budowlanego, a także jakie wyzwania i możliwości niesie za sobą taka klasyfikacja.    Baraki kontenery socjalne, funkcjonujące jako tymczasowe lub długoterminowe rozwiązania mieszkaniowe, odgrywają ważną rolę w systemie wsparcia społecznego dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpiecznego, choć często minimalistycznego, schronienia dla osób bezdomnych, ofiar katastrof naturalnych, czy rodzin znajdujących się w kryzysie mieszkaniowym. Oprócz podstawowego schronienia, baraki te mogą oferować również ograniczone udogodnienia, takie jak dostęp do wody, elektryczności i podstawowych urządzeń kuchennych, co pozwala na odzyskanie poczucia normalności i niezależności. W zależności od potrzeb i możliwości lokalnych społeczności, kontenery socjalne mogą być również wykorzystywane jako przestrzenie edukacyjne, punkty doradcze lub centra integracji społecznej, wspierając tym samym nie tylko fizyczne, ale i psychologiczne potrzeby mieszkańców. Mimo swojej tymczasowości, baraki kontenery socjalne stanowią ważny element w strategiach radzenia sobie z problemami mieszkaniowymi, oferując elastyczne i stosunkowo szybkie rozwiązania w obliczu rosnących wyzwań społecznych. Uziemienie kontenera socjalnego Uziemienie kontenera socjalnego to ważny aspekt zapewniający bezpieczeństwo użytkowania takich jednostek mieszkaniowych, zwłaszcza w kontekście ochrony przed wyładowaniami elektrycznymi i zapewnienia stabilności elektrycznej instalacji wewnątrz. Proces uziemienia polega na stworzeniu bezpośredniego połączenia konstrukcji kontenera z ziemią, co umożliwia bezpieczne odprowadzenie potencjalnych przepięć elektrycznych bezpośrednio do gruntu, chroniąc tym samym mieszkańców przed porażeniem elektrycznym. Ponadto, prawidłowo wykonane uziemienie minimalizuje ryzyko uszkodzeń sprzętu elektrycznego spowodowanych przez niestabilne napięcie lub przepięcia. Realizacja tego procesu wymaga zastosowania odpowiednich materiałów i technik instalacyjnych, zgodnie z obowiązującymi normami bezpieczeństwa i przepisami budowlanymi. Uziemienie kontenerów socjalnych jest więc nie tylko wymogiem technicznym, ale również środkiem zapewniającym komfort i bezpieczeństwo ich użytkowników, stanowiąc nieodłączny element przygotowania tych tymczasowych przestrzeni mieszkalnych do użytku.   Klasyfikacja środków trwałych to proces grupowania aktywów trwałych lub majątku firmy według określonych kryteriów. W zależności od celu klasyfikacji, środki trwałe mogą być dzielone na różne kategorie.    Kontenery socjalne zakwalifikowane mogą być jako : Kioski, budki, baraki, domki kempingowe – niezwiązane trwale z gruntem, stawka amortyzacyjna 10%. Stawka amortyzacyjna dla takiego rodzaju kontenerów wynosi 10%.   Rodzaj ten obejmuje różne obiekty wolno stojące, niezwiązane trwale z gruntem, w tym kontenery socjalne. Jednak nie obejmuje on innych rodzajów budynków lub obiektów, które zostały wymienione jako wyłączenia, takie jak kioski handlowo-usługowe, budynki transformatorni, budynki portierni, baraki składane itp.  Kontener socjalny mieszkalny - czy sprawdzi się jako miejsce do życia?  Kontenery socjalne mieszkalne mogą stanowić tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia w określonych sytuacjach, ale ich przydatność i wygodę zależy od wielu czynników. Często są stosowane jako rozwiązanie tymczasowe w przypadku nagłych sytuacji, takich jak katastrofy naturalne lub dla pracowników na placach budowy. Mogą być odpowiednie jako krótkoterminowe schronienie, ale niekoniecznie nadają się na dłuższy okres.   Standardy życia w nich mogą być ograniczone w porównaniu do tradycyjnych mieszkań. Konieczne jest dostosowanie się do niewielkiej przestrzeni i podstawowych udogodnień. W zależności od dostosowania i wyposażenia, kontenery socjalne mogą mieć ograniczone udogodnienia, takie jak toaleta, prysznic, kuchnia, ogrzewanie, i klimatyzacja. Komfort użytkowania może być niższy niż w tradycyjnych mieszkaniach.   Zatem warto podkreślić, że kontenery socjalne mieszkalne mogą się sprawdzić jako tymczasowe lub prowizoryczne miejsce do życia, szczególnie w określonych sytuacjach, takich jak nagłe kryzysy lub prace na placach budowy. Jednakże, ich przydatność i komfort zależą od wielu czynników, takich jak cel użytkowania, standardy życia, wyposażenie, przepisy lokalne i koszty. Przed podjęciem decyzji o zamieszkaniu w takim obiekcie, warto dokładnie rozważyć wszystkie te aspekty i dostosować je do własnych potrzeb i okoliczności.   www.apexconstruction.pl
    • Czemu miałyby polecieć? Chwieją się? Jeśli nie, to skąd obawy?   A to, ze złapałeś je trytytkami to im nie zaszkodzi. Zresztą, jeśli się bardzo boisz, to przecież możesz je zamocować do ściany. Sposób obojętny.
    • Panowie te regały stoją na płaskim podłożu e garażu jeden obok drugiego ,na płasko ponieważ wylewka samopoziomujące poszła na to .Boję się aby nie poleciały na samochód ,zobaczyłem na dole i na górze trytytkami długimi .Nie poleca one na samochód ?
    • Ostatnio przeglądałem takie małe pompki do wody, na 12 V. Rozrzut cen od 18 PLN do 94 PLN. Ten sam model. 
    • Od pandemii kupuje prawie wszystko na Allegro, także wiem jakie potrafią być różnice w cenach. Zwykła taśma klejąca u mnie na wsi 9zł, na Allegro 3zł, więc kupiłem 18 rolek na zapas i przesyłka gratis. Kosiarka u mnie na wsi 3550zł, na Allegro 2950. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...