Skocz do zawartości

Ocieplenie budynku - styro 15 cm


Recommended Posts

Napisano
Witam, w Sierpniu planuje ocieplanie swojego dumu. Zastanawiam sie czy dawac styro w dwoch warstwach na zakladke, najpier 10 cm i na to 5 cm z przesunieciem, albo od razu klasc 15 cm.
Bylem przekonany do pierwszej wersji, ale ostatnio kilka osob przekonuje mnie za to nie ma sensu i lepiej, wygodniej i taniej dac od razu 15 cm. Chcialem dac dwuwarstwowo zeby zminimalizowac wystapienie mostkow termicznych.
Co na ten temat myslicie?
Dzieki i POzdr
Napisano
  Cytat

Witam, w Sierpniu planuje ocieplanie swojego dumu. Zastanawiam sie czy dawac styro w dwoch warstwach na zakladke, najpier 10 cm i na to 5 cm z przesunieciem, albo od razu klasc 15 cm.
Bylem przekonany do pierwszej wersji, ale ostatnio kilka osob przekonuje mnie za to nie ma sensu i lepiej, wygodniej i taniej dac od razu 15 cm. Chcialem dac dwuwarstwowo zeby zminimalizowac wystapienie mostkow termicznych.
Co na ten temat myslicie?
Dzieki i POzdr

Rozwiń  

Ja myślę, że mostki termiczne na łączeniach prawidłowo położonych płyt nie występują, a jeśli nawet to są tak znikome, że kombinowanie z dwoma warstwami jest ekonomicznie nieuzasadnione, jeśli już tak bardzo Ci zależy na szczelnym połączeniu to zastosuj styropian fazowany i po kłopocie. Pozdrawiam.
Napisano
  Cytat

Witam, w Sierpniu planuje ocieplanie swojego dumu. Zastanawiam sie czy dawac styro w dwoch warstwach na zakladke, najpier 10 cm i na to 5 cm z przesunieciem, albo od razu klasc 15 cm.
Bylem przekonany do pierwszej wersji, ale ostatnio kilka osob przekonuje mnie za to nie ma sensu i lepiej, wygodniej i taniej dac od razu 15 cm. Chcialem dac dwuwarstwowo zeby zminimalizowac wystapienie mostkow termicznych.
Co na ten temat myslicie?
Dzieki i POzdr

Rozwiń  



Od razu 15, dla świętego spokoju zastosuj styro fazowany, chociaż i to pozbawione większego sensu, a druga sprawa stosując 10+5 zapłacisz więcej za robote, bo trzeba dwa razy kleić styropian, no i klej do styro razy dwa.
Napisano
Zdecydowani daj raz 15 cm: wbrew pozorom taki system ma mniej mostków niż dwie warstwy. Jeśli mogę ci coś doradzić: każdy kołek jest potencjalnie mostkiem termicznym a przy takich powierzchniach tych kołków trochę jest i razem dają niemałe straty. Można z tego wybrnąć dwojako: albo styropian kładziesz na sam klej bez kołkowania (tak można jeśli budynek nie przekracza 4 kondygnacji) lub kołki kupuje się z tworzywa.

pozdrawiam
kinga
Napisano
Szczerze mówiąc nie widziałem kołków innych niż z tworzywa. Odnośnie zapytani - 15 cm na raz. Djąc dwie warstwy tworzysz szczelinę pomiędzy 10 a 5 a to może mieć opłakane skutki później.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

co do kołkowania to raczej nie ma potrzeby przy jednokondygnacyjnym budynku , jedynie można lepiej zadbać o narożniki i dać podwójną siatkę , ale to już indywidualny wybór inwestora - kwestia "ssania" przez wiatr i takie tam, oraz czy ekipa na to pójdzie biorąc pod uwagę możliwość późniejszy reklamacji jak coś pójdzie nie tak icon_biggrin.gif
  • 7 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Witam, w Sierpniu planuje ocieplanie swojego dumu. Zastanawiam sie czy dawac styro w dwoch warstwach na zakladke, najpier 10 cm i na to 5 cm z przesunieciem, albo od razu klasc 15 cm.
Bylem przekonany do pierwszej wersji, ale ostatnio kilka osob przekonuje mnie za to nie ma sensu i lepiej, wygodniej i taniej dac od razu 15 cm. Chcialem dac dwuwarstwowo zeby zminimalizowac wystapienie mostkow termicznych.
Co na ten temat myslicie?
Dzieki i POzdr

Rozwiń  

Mostki termiczne płyt styropianowych są promilem w stosunku do mostka termicznego do gruntu. Są też pomijalne w stosunku do strat spowodowanych zawilgotnieniem w/w ściany. Znikomy opór dyfuzyjny od wewnątrz a duży na zewnątrz spowoduje, że styropian stanie się magazynem dla wilgoci.
  Cytat

ocieplanie swojego dumu

Rozwiń  
to nie to samo co ocieplenie ścian.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
witam kingaj podaj mi jakiej firmy technologia mówi ze do czterech kondygnacji można nie kołkować bo ja wiem że można do 6 metrów ale każdy kołkuje ja docieplam i nie odważyłbym się tak wysoko domki jednorodzinne też kołkuje



Napisano
PODPINAM SIĘ POD TEMAT Z ZAPYTANIEM. CZY 20CM STYROPIANU MA PRAWO BYTU ?TZ.JAK SYSTEM POZWOLI NA UŁOŻENIE TAKIEJ IZOLACJI ?JAKI JEST WSPÓŁCZYNNIK"U 'DLA 15 CM ,A JAKI DLA 20 CM STYROPIANU ?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
witajcie 20cm też można dać przyklejasz normalnie i oczywiście musisz dać kołki minimum 4cm w ścianę muszą wejść PANIE T.B.co to za tabelka może pan nam ją przetłumaczyć na polski
Napisano
  Cytat

witajcie 20cm też można dać przyklejasz normalnie i oczywiście musisz dać kołki minimum 4cm w ścianę muszą wejść

Rozwiń  


Czy do porothermu sa jakieś specjale kołki czy standardowe (do styropianu 2x10cm)
Napisano
tak jeżeli dajesz 20 cm to dodajesz 2cm na klej plus 4 na to żeby kołek wszedł w ścianę to jest wymiar minimalny jak doliczysz 6 zamiast 4 to też będzie dobrze a ty chcesz sam kleić czy wynająć kogoś jak sam to napisz jak chcesz nałożyć ten klej
Napisano
  Cytat

tak jeżeli dajesz 20 cm to dodajesz 2cm na klej plus 4 na to żeby kołek wszedł w ścianę to jest wymiar minimalny jak doliczysz 6 zamiast 4 to też będzie dobrze a ty chcesz sam kleić czy wynająć kogoś jak sam to napisz jak chcesz nałożyć ten klej

Rozwiń  

Nie , nie sam tylko chcę wiedzieć czy mnie wykonawca w "trąbę" nie robi
Napisano
no to już ci powiem częstym błędem jest gdy wykonawca klei płyte na placki prawidłowo płyte musisz posmarować obwiedniowo czyli ramka wkoło i 3/4 placki w środku pierwszy pas dobrze musi wypoziomować by nie było szparek szczelin pomiędzy płytami na okna powinno zachodzić minimum 3 cm by ograniczyć mostek termiczny proponuje użyć listew do okien nie będę się rozpisywał jak coś chcesz wiedzieć to pisz
Napisano
a czy ktoś może mi policzyć jaki bedzie zysk między dwiema grubościami ocieplenia i jakie wyjdzie U dla :
- ytong 0.6 24cm plus 15 cm styro platinium organika
- ytong 0.6 24cm plus 20 cm styro platinium organika

Ja obstaję za 20 cm frezowanego - mi się zdaje że U wyjdzie coś około U-0.13 gdzie obecna norma jest u=3.0

Co do klejenia styro do ściany polecam klej pianke marki chyba tytan eos- z pistoletem - wydajnośc do 8 m2 z opakowania 750 ml - szybko czysto i zdecydowanie lepiej trzyma niż klasyczny klej - kleiłem na to styro do fundamentów i jest ok .
Podobno można kleić na zwykłą pianke montażową niskoprężną - ale tego u siebie nie bede testował - chociaż słuchy chodzą że ten klej to w sumie tylko barwnik ma dodany do receptury a reszta to skład pianki ( nie ma jak marketing )
aha a i koszt - za puszkę kleju około 25 zł - nie wiem jak cenowo wychodzi przy zwykłym mieszanym kleju ale chyba podobnie - za to roboty zdecydowanie mniej icon_smile.gif
Napisano
wilgoci nic chłonąc nie bedzie a juz napewno nie styropian - no chyba że w salonie zrobię basen i ytong 24 cm przepuści wodę do styropianu - normalnym jest aby ściany w budynku akumulowały i w razie potrzeby oddawały wilgoć do otoczenia - tu najlepsza byłaby cegła silikatowa ( ewentualnie tak jak u mnie beton komórkowy ) wentylację bedę miał mechaniczna wiec efekt chroego budynku nie wystąpi
nie zamierzam kleic styro od środka i robić ogrzewanie osobne w każdym pomieszczeniu tak jak TB proponuje - bez urazy ale Pana postów nie czytam i nie biorę pod uwage - na poczatku to może i było śmieszne czytać Pana posty ale po jakimś czasie szkoda czasu na czytanie takich "innowacyjnych" rozwiązań icon_smile.gif

Myślę że albo pan TB ma wypłacane wynagrodzenie za utrzymywanie ruchu na tym forum i im wiecej zamieszania narobi tym lepiej dla jego portwela albo po prostu zbiera punkty w KBD i wymiania na prenumeraty - tyle że w gazecie którą ja też czytuję -"Budujemy Dom" nie piszą takich dziwnych rzeczy a właściwie i w sposób przystępny objaśniają wszelkie aspektu budowy domu. Nikt mi nie pisał tam o dawaniu styropianu od środka - no chyba że z zewnątrz sie nie da ( zabytkowa elewacja kamienicy itp ) ale teraz jest ytong multipor - o właściwościach podobnych do styro ale wykonany w technologii betonu komórkowego - jakbym miał juz izolowac cos od środka to uzyłbym właśnie takiego rozwiązania
Napisano
  Cytat

wilgoci nic chłonąc nie bedzie a juz napewno nie styropian - no chyba że w salonie zrobię basen i ytong 24 cm przepuści wodę do styropianu - normalnym jest aby ściany w budynku akumulowały i w razie potrzeby oddawały wilgoć do otoczenia - tu najlepsza byłaby cegła silikatowa ( ewentualnie tak jak u mnie beton komórkowy ) wentylację bedę miał mechaniczna wiec efekt chroego budynku nie wystąpi
nie zamierzam kleic styro od środka i robić ogrzewanie osobne w każdym pomieszczeniu tak jak TB proponuje - bez urazy ale Pana postów nie czytam i nie biorę pod uwage - na poczatku to może i było śmieszne czytać Pana posty ale po jakimś czasie szkoda czasu na czytanie takich "innowacyjnych" rozwiązań icon_smile.gif

Myślę że albo pan TB ma wypłacane wynagrodzenie za utrzymywanie ruchu na tym forum i im wiecej zamieszania narobi tym lepiej dla jego portwela albo po prostu zbiera punkty w KBD i wymiania na prenumeraty - tyle że w gazecie którą ja też czytuję -"Budujemy Dom" nie piszą takich dziwnych rzeczy a właściwie i w sposób przystępny objaśniają wszelkie aspektu budowy domu. Nikt mi nie pisał tam o dawaniu styropianu od środka - no chyba że z zewnątrz sie nie da ( zabytkowa elewacja kamienicy itp ) ale teraz jest ytong multipor - o właściwościach podobnych do styro ale wykonany w technologii betonu komórkowego - jakbym miał juz izolowac cos od środka to uzyłbym właśnie takiego rozwiązania

Rozwiń  

Styropian chłonął i chłonie wilgoć. Im grubszy tym bardziej - "Stoi to w instrukcji" są na to badania i pomiary, a w skrajnych wypadkach i efekty.
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...wskiego%201.JPG
http://www.forumbudowlane.pl/images/galler...%20Szweczyk.JPG
Nie ma też odejścia od energooszczedności i pisanie, ze to śmieszna bo ja i tak wybuduję sobie dom zużywający ponad 150kWh/m2 to świadectwo braku wyobraźni i niewiedzy. Dom by był zdrowy komfortowy i możliwy do utrzymania za "n" lat nie może zużywać ponad 30kWh/m2 ... A pośmiejemy się jak przyjdą rachunki i emerytura.

Napisano
  Cytat

Dzięki za odważny wpis!

Rozwiń  

to nie odwaga - tylko poważne traktowanie tego forum - prosto i rzeczowo - bo fachowiec nie szuka info na forum - jest wykształcony przez szkołe lub pracodawcę i realizuje swoje zadania - my amatorzy szukamy tu info co jak należy zrobić aby było to zgodne ze sztuka budowlaną - i tego oczekuje na forum
zadaje pytanie i oczekuje konkretnej odpowiedzi a nie wyprawki na tematy odbiegające od pytania a brzmiące jak praca doktorska z przykładowym tematem: "parametroligii wilgotności przegrody budynku w oparciu o punkt rosy z zastosowaniem izolacji termosowej i II taryfowego ogrzewania niecentralnego " to oczywiście taki mały żart icon_smile.gif

Napisano
Zawilgocenie, zużycie energii... inwestycja, to parametry mierzalne, trudno więc tu pisać o "dyskusji" . Nie da się postawić suchej ściany z ociepleniem od zewnątrz - Nie da się postawić domu zużywającego maksimum 30kWh/m2 z ocieleniem od zewnątrz. Nie da się pogodzić starego centralnego systemu z zasobnikiem i cyrkulacją z komfortem, małą inwestycja i energooszczędnością. Tak się po prostu nie da.
Każdy kto pisze, by ocieplać na zewnątrz - nigdy nie robił pomiarów wilgotności, nie zna się na ogrzewaniu niecentralnym i zadaniowym, nie ma pojęcia, że najgorzej zbudowany dom już od paru lat powinien zużywać 30kWh/m2 rocznie. Wydawanie kasy na działanie energochłonne jest skutkiem marketingu i reklamy, nie podstawowej wiedzy. (Pomiary - nazywam wiedzą podstawową)
Od wielu lat proszę by ktoś poza mną pomierzył zawilgocenie materiałów termoizolacyjnych (styropiany, wełny) po zimie przy grubości powyżej 20 cm. Zupełny brak zainteresowania. - A powód w/w braku zainteresowania wiadomy. Obawa bo wyniku się każdy domyśla!
Podobnie jak oszczędności wynikające ze sterowania strefami i z ogrzewania zadaniowego. Czy baterii bezdotykowych... to są tematy tabu w ITB czy szkołach.
Napisano
A Pan dalej swoje icon_sad.gif
Mam wrażenie żę stosuje Pan metodę Ctrl+C i Ctrl+V na tym forum - w koło macieja o tym samym wrzucając od czasu do czasu jakis niezrozumiały obrazek ze schematem właściwej izolacji ( wg Pana)

Myslę że najlepszym rozwiązaniem byłoby postawienie dwóch identycznych domów - jeden zbudowany i ocieplony od zewnątrz i ogrzewany w miarę tradycyjnie ( w moim przypadku gaz ziemny - kocioł kondensacyjny - podłogówka ) z wentylacją mechaniczną i rekuperacją
Drugi domek - styropian od środka , w każdym pokoju ogrzewanie elektryczne ( podłogowe ???) załączane osobno dla każdego pomieszczenia , reszta jak wyżej domniemam

I teraz koszt użytkowania takiego domu ???? na przełomie powiedzmy 5 lat - ile wyjdzie różnicy ???
Nie wspomne o problemie komfortu mieszkania i uzytkowania takich scian styro od środka - jak powiesić szafke itp. - no i jak Pan pisał styropian ciągnie wilgoć - no to bedzie chłonął z pomieszczeń - ale juz nie odda tak jak np silikaty lub beton komórkowy

no coments .....
Napisano
  Cytat

Myslę że najlepszym rozwiązaniem byłoby postawienie dwóch identycznych domów

Rozwiń  
Stosuję wyłącznie najlepsze metody, dlatego o tym piszę... gdybym tego nie zrobił, byłbym niedouczonym szkodnikiem. U nas jest sporo osób, które tego nie zrobiły a doradzają.
Jak postawiłem identyczne domy z izolacja od zewnątrz i wewnątrz – 6 lat je badałem, ale można taniej to zrobić. Zmierzyć, że styropian czy wełna bez paroizolacji ma po tej zimie ponad 5% zawilgocenia a przy paroizolacji poniżej 1-go – to duży problem?
Sprawdzić ile m3 poszło gazu pomnożyć przez 9,5 kWh i podzielić przez powierzchnię – ile wynik będzie odbiegał od górnej granicy 30kWh/m2 rocznie?
To tak ogromny problem?
Napisano
No ale te dwa domki to powinny być identyczne od wewnątrz, żeby metraż się zgadzał, przez co ten ocieplony od środka musi być większy. Jeżeli postawimy 2 jednakowe 100 m2 i ocieplimy jeden tak a drugi tak to ten z ociepleniem w środku będzie mniejszy o ok 7,5 m2 (gr 20 cm). Czyli musi być większy = więcej pieniążków na starcie = większy kredyt, no i poszły oszczędności tym razem do banku.
Panie TB może pan ma lęk wysokości i boi się ocieplać z zewnątrz, no i rusztowań nie trzeba załatwiać
pozdrawiam
Szkodnik
Napisano
  Cytat

No ale te dwa domki to powinny być identyczne od wewnątrz, żeby metraż się zgadzał, przez co ten ocieplony od środka musi być większy. Jeżeli postawimy 2 jednakowe 100 m2 i ocieplimy jeden tak a drugi tak to ten z ociepleniem w środku będzie mniejszy o ok 7,5 m2 (gr 20 cm). Czyli musi być większy = więcej pieniążków na starcie = większy kredyt, no i poszły oszczędności tym razem do banku.
Panie TB może pan ma lęk wysokości i boi się ocieplać z zewnątrz, no i rusztowań nie trzeba załatwiać
pozdrawiam
Szkodnik

Rozwiń  

-Przecież grubość ściany jest identyczna to jak może być inna powierzchnia przy zamianie ściana izolacja?
Ja nie radzę ocieplać a izolować. Ocieplenia to działanie częściowe i temacie izolacji termicznych jest mało skuteczne. Poza tym nie ma czegoś takiego jak izolacja termiczna wilgotna czy za odbiornikiem ciepła.
-Nie boję się wysokości a wysokich rachunków - zła izolacja, umieszczona za czyś czego grzać nie ma sensu - generuje wysokie rachunki.
Napisano
Grubość ściany będzie taka sama, ale wymiary budynku inne - albo zewnętrzne, albo wewnętrzne.

Aby otrzymać identyczną powierzchnię wewnętrzną, przy ociepleniu (izolowaniu) od wewnątrz, trzeba zwiększyć wszystkie „wymiary” budynku (łącznie z fundamentami) o wartość grubości ocieplenia (izolacji) wewnętrznej.
Napisano
Dobre, dobre, tłumaczę: ściana 20 cm suporexu, dom kwadrat 10m*10m (po zewn), nie ma ścian wewn,
1. izolacja zewn 20 cm = pow użytk 92,16 m2
2. izolacja wewn 20 cm = pow użytk 84,64 m2
czyli domy nie takie same, jak napisano wcześniej aby użytkownik mógł porównać koszty "bliźniaczego" budynku a inaczej izolowanego to w 2 przypadku trochę więcej materiałów budowlanych mu pójdzie ale mniej izolacji.
Napisano
To było tłumaczone setki razy. icon_smile.gif

Aby wybudować dom murowany o powierzchni wewnętrznej X z ociepleniem od wewnątrz, należy wymurować dom o powierzchni wewnętrznej X + grubość izolacji wewnętrznej.

Aby wymurować dom o powierzchni wewnętrznej X, ale ocieplony od zewnątrz, należy wymurować dom o powierzchni wewnętrznej X (i tylko X).
Napisano
  Cytat

Dobre, dobre, tłumaczę: ściana 20 cm suporexu, dom kwadrat 10m*10m (po zewn), nie ma ścian wewn,
1. izolacja zewn 20 cm = pow użytk 92,16 m2
2. izolacja wewn 20 cm = pow użytk 84,64 m2
czyli domy nie takie same, jak napisano wcześniej aby użytkownik mógł porównać koszty "bliźniaczego" budynku a inaczej izolowanego to w 2 przypadku trochę więcej materiałów budowlanych mu pójdzie ale mniej izolacji.

Rozwiń  

  Cytat

1. izolacja zewn 20 cm = pow użytk 92,16 m2
2. izolacja wewn 20 cm = pow użytk 84,64 m2

Rozwiń  


Ciekawe jak Pan z tego zrobi by po zewnętrznej w obu przypadkach było 10x10m????
Szkodza, że Pan ma kłopoty z liczeniem. Suporeks + izolacja mają razem 40 cm ( obojętnie co jest od wewnatrz!) To gdy (jak Pan zauważył ) na zewnatrz jest 10x10m czyli 100m2 to jak przy identycznej grubości ściany z ocieleniem wychodzą w środku inne powierzchnie, gdy po zewnętrznej jest dalej 10x10??? Pan błędnie zakłada, że suporex jest w tym samym miejscu a izolacja "wędruje” raz od zewnątrz drugi raz od wewnątrz. Proszę zamienić suporex z izolacją a nie przekładać ją.
Napisano
1. Powierzchnia zewnętrzna mnie nie interesuje, bo nie ma ona wpływu na moją powierzchnię użytkową.
2. Dlaczego dla ściany (konstrukcyjnej) o grubości 20cm, mam stawiać ściany fundamentowe o grubości 40cm?
3. Chyba, że miał Pan na myśli ławę fundamentową.
4. Ściana zewnętrzna (konstrukcyjna) ma przenosić równomiernie, obciążenia na ławę za pośrednictwem ściany fundamentowej.
5. Przesunięcie osiowe ściany zewnętrznej (konstrukcyjnej) względem ściany fundamentowej lub (i) ławy nie wypełnia tego warunku.
Napisano
  Cytat

??????????? Aż niewiarygodne. Fundament 40cm na nim 20 suporexu + 20 styro na drugim fundamencie 20cm wełny w stelażu i 20 suporexu na zewnątrz. DLACZEGO WENETRZNA POWIERZCHNIA MA BYĆ MNIEJSZA?

Rozwiń  
Po pierwsze nie ma potrzeby wykonywać ściany fundamentowej o grubości 40cm.
Jeśli jednak z jakichś względów miałaby taka być, to oś tej ściany powinna pokrywać się z osią ściany konstrukcyjnej.
To zaś oznacza zwiększenie długości ścian konstrukcyjnych, ścian fundamentowych i ław fundamentowych (oczywiście biorąc pod uwagę cały budynek.
Dodatkowo zwiększa się o grubość izolacji rozpiętość konstrukcyjna stropów, czy stropodachu, co może mieć też wpływ na ich konstrukcję i tym samym wyższy koszt.
Napisano
Panie Henryku - z tym fundamentem to wirtualnie, napisałem dla zobrazowania co to znaczy "zamiana warstw" ! Panowie traktują jakby mur stał i raz był ocieplony od zewnątrz raz izolowany od wewnątrz, a nie warstwy zamieniły się miejscami na projekcie.
Napisano
  Cytat

Panie Henryku - z tym fundamentem to wirtualnie, napisałem dla zobrazowania co to znaczy "zamiana warstw" ! Panowie traktują jakby mur stał i raz był ocieplony od zewnątrz raz izolowany od wewnątrz, a nie warstwy zamieniły się miejscami na projekcie.

Rozwiń  
Nie wiem, co to u Pana znaczy "wirtualnie".
Nie pisałem o budynku istniejącym, tylko o projektowanym.
  • 1 rok temu...
Napisano
  Cytat

Panie Henryku - z tym fundamentem to wirtualnie, napisałem dla zobrazowania co to znaczy "zamiana warstw" ! Panowie traktują jakby mur stał i raz był ocieplony od zewnątrz raz izolowany od wewnątrz, a nie warstwy zamieniły się miejscami na projekcie.

Rozwiń  

Tak trudno to zrozumieć jaka zamiana warstw ?? styropian naklejany na zewnątrz wystaje poza mur i sobie wisi za obrys domu przecież styropian nie wspiera się na lawie tylko ewentualnie na listwie przyczepianej do muru, a przy ociepleniu wewnętrznym ocieplenie zmniejszy powierzchnie użytkową !!!
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Czy są materiały izolacyjne, którymi można ocieplić wybudowany dosyć dawno dom o grubości max. 5 cm. Nie podoba mi się dom "napompowany, z cofniętymi oknami. Materiał taki musiałby mieć właściwości styropianu. a właściwie przenikalność cieplną podobną lub mniejszą. Wymieniam dach i trzeba już odpowiednio przygotować obróbki blacharskie i orynnowanie.. Proszę doświadczonych w tym względzie forumowiczów.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...