Skocz do zawartości

Tynki czy posadzki- co najpierw


miziak

Recommended Posts

Cytat

Witam.
Jestem na etapie kończenia stanu surowego i przydałoby się umawiać kolejnych fachowców, tylko że nie wiem co lepiej najpierw zrobić tynki czy posadzki, proszę o rady.



Witam,

Jeśli chodzi o posadzki betonowe to nie ma to istotnego znaczenia, nawet lepiej żebyś je miał wykonane wcześniej , bo im dlużej dędą schły, tym lepiej dla Ciebie, bo parkiet można wykonywać przy określonej wilgotności posadzek ( chyba coś około 3 %), ale wilgotność w chacie też nie może być za duża , więc rodzaj tynków także odgrywa tu rolę znaczącą - przy tynkach cementowo - wapiennych wilgoć ze scian też musi odparować.

Pozdrawiam:

Darek
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Jestem na etapie kończenia stanu surowego i przydałoby się umawiać kolejnych fachowców, tylko że nie wiem co lepiej najpierw zrobić tynki czy posadzki, proszę o rady.




oczywiscie najpier Tynki.
Kolejnosc jest taka: Tynki na sufit, Tynki na sciany, na koniec posadzki.

jakbys najpierw tynkowal sciany i pozniej sufit to oklakasz otynkowane sciany. Tak samo przy posadzkach, jak najpierw zrobisz wylewki to pozniej przy tynkowaniu oklakasz je konkretnie, napewno pozniej nie uda Ci sie dokladnie usunac zaprawy ktora spadnie przy tnkowaniu ( dodam ze niektorzy spece potrafia rzucic taczke zaprawy na sciane i dwie taczki na ziemie icon_smile.gif)
POzdr
Link do komentarza
Cytat

Tynki, tynki i jeszcze raz tynki.



Witam,

Jak się zastanowiłem, to faktycznie posadzki miałem wylewane po tynkach, ale jako że straszliwe rozciągnąłęm budowę ( na całe lata) , to o tym zapomniałem. Pierwsze wylewki miałem robione zaraz po fundamentach . Na tych wylewkach opierały się tak zwane stemple podtrzymujące szalunki stropu, ale właściwe posadzki pod parkiet wykonane były po tynkach wewnętrznych.

pozdrawiam:

Darek
Link do komentarza
Cytat

Witam.
Jestem na etapie kończenia stanu surowego i przydałoby się umawiać kolejnych fachowców, tylko że nie wiem co lepiej najpierw zrobić tynki czy posadzki, proszę o rady.


najpierw robi sie tynki potem posadzki na odwrót jest bez sensu tynkując zachalpiesz nowa posadzkę i trzeba bedzie czyścić poza tym jak schnie posadzka to nici z tynkowania a w druga stronę mozna wysychanie tynków w rozbienu posadzek nie przeszkadza.

pozdrawiam
Link do komentarza
jesli zalezy na czasie to oczywiscie najpierw posadzki a pozniej tynki co pozwoli mniej wiecej po tygodniu od zakonczenia robót tynkarskich wchodzic juz na roboty wykonczeniowe ,a jeswli masz czas to jak pasuje bo i tak zawsze na cos trzeba uwazac albo na podłogi albo na tynki ,ale wszedzie gdzie robimy na budowach to jest to robione normalnie czyli posadzka i za dwa dni ida tynki po tygodniu nastepnym wykonczeniówka ,płytki gipsy itp
Link do komentarza
Cytat

jesli zalezy na czasie to oczywiscie najpierw posadzki a pozniej tynki co pozwoli mniej wiecej po tygodniu od zakonczenia robót tynkarskich wchodzic juz na roboty wykonczeniowe ,a jeswli masz czas to jak pasuje bo i tak zawsze na cos trzeba uwazac albo na podłogi albo na tynki ,ale wszedzie gdzie robimy na budowach to jest to robione normalnie czyli posadzka i za dwa dni ida tynki po tygodniu nastepnym wykonczeniówka ,płytki gipsy itp



Wiesz co to ja bym w tym domu nie chcioał mieszkać. Jeżeli tydzień po tynkach wchodzisz z wykończeniówką na nie.
Link do komentarza
Cytat

Wiesz co to ja bym w tym domu nie chcioał mieszkać. Jeżeli tydzień po tynkach wchodzisz z wykończeniówką na nie.


po pierwsze 90% inwestorów tak tobi i ja tez robiłem rok temu u siebie jak sie nam pod nogami paliło bo bank i zima goniła to szły w piątek tynki w sobote płytki niedziela fugi i w poniedziałek juz kotłownia pracowała i co najlepsze nic sie odpazyło jest sucho czysto ,a przy tynkach tradycyjnych wapienno -piaskowych nikt tez nie bronil szpachlowac na drugi dzien i tak jest cały dom ponad 300m zrobiony i nic sie niedzieje choc z tym sie liczylismy bo nawet tydzien zaden tynk nie miał czasu oddychac ,najwazniesze zeby wietrzyc i intensywnie grzac
a kazdy buduje dla siebie i po swojemu i jak sie nie pali to moze sobie kilka lat budowac a mozna w miesiąc czy dwa ,najwazniejsze zeby fundameny były wysezonowane a reszta to juz pryszcz
Link do komentarza
Cytat

po pierwsze 90% inwestorów tak tobi i ja tez robiłem rok temu u siebie jak sie nam pod nogami paliło bo bank i zima goniła to szły w piątek tynki w sobote płytki niedziela fugi i w poniedziałek juz kotłownia pracowała i co najlepsze nic sie odpazyło jest sucho czysto ,a przy tynkach tradycyjnych wapienno -piaskowych nikt tez nie bronil szpachlowac na drugi dzien i tak jest cały dom ponad 300m zrobiony i nic sie niedzieje choc z tym sie liczylismy bo nawet tydzien zaden tynk nie miał czasu oddychac ,najwazniesze zeby wietrzyc i intensywnie grzac
a kazdy buduje dla siebie i po swojemu i jak sie nie pali to moze sobie kilka lat budowac a mozna w miesiąc czy dwa ,najwazniejsze zeby fundameny były wysezonowane a reszta to juz pryszcz


Jeśli twierdzisz, że 90% inwestorów tak robi to jesteś w błędzie. Cała technologia, którą wymieniłeś to jedna wielka bzdura a już nie ma nic gorszego niż parowanie ogrzewaniem i wietrzenie na siłe. Wszystko musi "dojrzewać" w warunkach naturalnych. Dziwie się, że jeszcze nic ni popękało z domem włącznie. Chociaż bywają lepsi. Ostatnio słyszałem jak fachowiec kładł panele drewniane dwa dni po wykonaniu wylewek.Tragedia. Jeśli chcesz dawać takich rad na forum to....lepiej ich nie dawaj, bo później inni przeczytają i - o zgrozo-zrobią tak samo. A budowa w miesiąc? czy dwa? - nie da się!
Link do komentarza
Cytat

Jeśli twierdzisz, że 90% inwestorów tak robi to jesteś w błędzie. Cała technologia, którą wymieniłeś to jedna wielka bzdura a już nie ma nic gorszego niż parowanie ogrzewaniem i wietrzenie na siłe. Wszystko musi "dojrzewać" w warunkach naturalnych. Dziwie się, że jeszcze nic ni popękało z domem włącznie. Chociaż bywają lepsi. Ostatnio słyszałem jak fachowiec kładł panele drewniane dwa dni po wykonaniu wylewek.Tragedia. Jeśli chcesz dawać takich rad na forum to....lepiej ich nie dawaj, bo później inni przeczytają i - o zgrozo-zrobią tak samo. A budowa w miesiąc? czy dwa? - nie da się!


a mysliz ze carefour-y,i a budynki przemysłowe ,blokowiska ,to ty jeszcze nie widziałec budowy nie pochwalam tych metod ale je wiidze na codzien montując instalację czesto nie ma czsu robic próby cisnieniowej i sie sypie beton i płytki ida na drugi dzien ,takze jesli ktos chce dom postawic i wykonczyc w miesiac to spokojnie da sie- niestety ?
,no panele na swiezą podłoge to przesada to takiego czegos nie widziałem jeszcze ,ale zeby cokolwiek robic w ektremalnie przyspieszonych terminach to musi byc czynnik pomocniczy w postaci pogody słonecznej i niskiej wilgotnosci powietrza ,ale niestety troszke zboczylismy z tematu jesli chodzi o pytanie tynki czy posadzki to zdecydowanie polecam posadzki pozniej tynki
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
to takie pytanie czysto teoretyczne --

lejemy wylewki pod którymi jest styro i folia przeciw wilgoci - czyli zakładam że chroni styro przed przeniknięciem wody z wylewek -- na wylewki dajemy filie i piankę pod panele - folia pod panelami chroni tez przed wilgocią czyli teoretycznie nie przepuszcza wody ( panele losowo tylko dla przykładu ) i tu moje pytanie gdzie woda z wylewek ma się podziać jak ją od razu blokujemy z góry i z dołu ?
ja może i laik jestem po stronie , sezonowania "wszystkiego" na budowie , ale to opinia zasłyszana od starszych i wyczytana z netu oraz kolorowych pisemek icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
ja u siebie na styropian folii nie kładłem natomiast folie pod panele trzeba położyć koniecznie żeby nie ciąghnęly wigoci od podłogi a co do wysychania to musi wyschnąć zanim położysz podłogę nawet są specjalne maszyny do odsysania wiglgoci z podłogi używane głownie przed układaniem parkietu.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

ja u siebie na styropian folii nie kładłem natomiast folie pod panele trzeba położyć koniecznie żeby nie ciąghnęly wigoci od podłogi a co do wysychania to musi wyschnąć zanim położysz podłogę nawet są specjalne maszyny do odsysania wiglgoci z podłogi używane głownie przed układaniem parkietu.



u mojego brata było coś kładzione, żeby zabezpieczyć panele, jakiś podkład od producenta paneli, balterio, ale zastrzelnie mnie, nie pamiętam, co to było. ale zanim cokolwiek robił na podłodze, to schło to parę tygodni. wylewka znaczy, wiec tez mi się nie wydaje, zeby tydzien starczył. chyba to niebezpieczne. zwłaszcza jak masz podłogówkę.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...