autorushd Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #101 Napisano 2 marca 2011 Jak paliwo stałe to ja bym więcej nie dał. Ale gdybym miał grzać c prądem to i owszem.Autorus Cytat Witam. No ale każdy chyba ma w projekcie podany rodzaj ocieplenia i grubość scian, a więc dlaczego wszyscy chcą tą grubość poprawiać. Cz to coś da?Ja mam poroton 24 i ocieplenie 15 cm styropianem i myślicie, że to będzie za mało czy wystarczająco? Ogrzewanie na paliwo stałe.Podrawiam Link do komentarza
ewamariusz Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #102 Napisano 2 marca 2011 Witam. Też mi się tak wydaje. A jak myślisz czy zwiększyć grubość styropianu w piwnicy, wg projektu mam 5 cm, myślałem nad 8cm i w hurtowniach też mi mówią, że lepiej 8cm, ale tam to może chcą tylko sprzedać a nie doradzić. Pozdrawiam Link do komentarza
ewamariusz Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #104 Napisano 2 marca 2011 10 cm żartujesz czy na poważnie? Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #105 Napisano 2 marca 2011 od czasu jak zmarł Lenin nawet nie śmiem żartować Link do komentarza
ewamariusz Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #106 Napisano 2 marca 2011 No to dałeś do myślenia? Dzięki Link do komentarza
Barbossa Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #107 Napisano 2 marca 2011 a co tu myśleć, takie czasy nastały, pewnie projekt masz sprzed paru lat, lub projektant się zatrzymał na czasach, w których uzyskał uprawnienia Link do komentarza
ewamariusz Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #108 Napisano 2 marca 2011 Projekt świeży i to indywidualny, a piwnica ocieplona 5 cm styro? A i projektant w miarę młody i dobry, bynajmniej ma taką opinię, ale opinia opinią a projekt projektem?Pozdrawiam Link do komentarza
autorushd Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #109 Napisano 2 marca 2011 Cytat Projekt świeży i to indywidualny, a piwnica ocieplona 5 cm styro? A i projektant w miarę młody i dobry, bynajmniej ma taką opinię, ale opinia opinią a projekt projektem?Pozdrawiam Też bym dał min 10cm. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #110 Napisano 2 marca 2011 to pewnie cię zszokuje: na piwnicy mam 15cm styro Link do komentarza
ewamariusz Napisano 2 marca 2011 Udostępnij #111 Napisano 2 marca 2011 No tyle to ja mam zamiar dać na ściany parteru i poddasza Ale teraz daliście do myślenia i muszę zrobić korektę na styropian w hurtrowni, gdyż już wstępnie zrobilem wyenę w hurtowniach i jedna jest w miarę atrakcyjna, ale oni mi wyliczali cenę za styropian 5 cm i 8cm Dzięki pozdrawiam Link do komentarza
vip42 Napisano 4 marca 2011 Udostępnij #112 Napisano 4 marca 2011 Cytat Witam. No ale każdy chyba ma w projekcie podany rodzaj ocieplenia i grubość scian, a więc dlaczego wszyscy chcą tą grubość poprawiać. Cz to coś da?Ja mam poroton 24 i ocieplenie 15 cm styropianem i myślicie, że to będzie za mało czy wystarczająco? Ogrzewanie na paliwo stałe.Podrawiam W projektach często jest podana ściana (z ociepleniem) która tylko spełnia normy (lub jest troszkę od nich cieplejsza) czyli współczynnik przenikania na poziomie 0,27-0,3 kW/m^2. Chcąc mieć dom niskoenergetyczny (0,15-0,2 kW/m^2)musisz poprawić projekt. Pytanie brzmi czy warto Link do komentarza
autorushd Napisano 4 marca 2011 Udostępnij #113 Napisano 4 marca 2011 Mi wyszło w podłodze WYNIK: U = 0.1166 [W/m2K] Link do komentarza
ewamariusz Napisano 4 marca 2011 Udostępnij #114 Napisano 4 marca 2011 Witam. Vip42 npisał Cytat W projektach często jest podana ściana (z ociepleniem) która tylko spełnia normy (lub jest troszkę od nich cieplejsza) czyli współczynnik przenikania na poziomie 0,27-0,3 kW/m^2. Chcąc mieć dom niskoenergetyczny (0,15-0,2 kW/m^2)musisz poprawić projekt. Pytanie brzmi czy warto napewno w projekcie jest ściana z ociepleniem która spełnia normy, ale myślę, że jednak warto dodać te 5 cm styropianukoszt chyba nie jest jakiś wielki, chyba lepiej odrazu niż później kombinować. Pozdrawiam Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 7 marca 2011 Udostępnij #115 Napisano 7 marca 2011 Cytat Jak paliwo stałe to ja bym więcej nie dał. Ale gdybym miał grzać c prądem to i owszem.Autorus to az tak odczuwalne bedzie? Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 7 marca 2011 Udostępnij #116 Napisano 7 marca 2011 Cytat to az tak odczuwalne bedzie? W PLN jak najbardziej Link do komentarza
marek.kurdej Napisano 9 marca 2011 Udostępnij #117 Napisano 9 marca 2011 Cytat W PLN jak najbardziej ale mi chodzilo o ta roznice 8cm do 10cm Link do komentarza
Grzybarczyk Napisano 15 marca 2011 Udostępnij #118 Napisano 15 marca 2011 Cytat Witam. Vip42 npisał napewno w projekcie jest ściana z ociepleniem która spełnia normy, ale myślę, że jednak warto dodać te 5 cm styropianukoszt chyba nie jest jakiś wielki, chyba lepiej odrazu niż później kombinować. Pozdrawiam zgadzam się w 100%. Niewątpliwie wyjdzie to na + pomóc w ociepleniu może też dobór materiału do budowy. Link do komentarza
norbiwolow Napisano 16 maja 2011 Udostępnij #119 Napisano 16 maja 2011 ja w dalszym ciągu utrzymuje ocieplenie domu 20 cm styro - obecnie standard to 15 cm a różnica w cenie między 15 a 20 cm niewielka Link do komentarza
vip42 Napisano 16 maja 2011 Udostępnij #120 Napisano 16 maja 2011 ... jeszcze niedawno 10 cm uważano za solidne ocieplenie ... Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 maja 2011 Udostępnij #121 Napisano 16 maja 2011 A teraz z tą grubością styro (lambda 0,038W/mk) ledwo mieścisz się w normie.Jak dołożyć błędy wykonawcze może być już problem (ściana nośna 24cm) o "najsłabszym styropianie nie wspominając. Link do komentarza
autorushd Napisano 16 maja 2011 Udostępnij #122 Napisano 16 maja 2011 Cytat ... jeszcze niedawno 10 cm uważano za solidne ocieplenie ... dokładnie ale przypomnij sobie ile niedawno kosztowała ropa Idzie to wszystko, wiec ocieplać trzeba mocniej. Taka jakaś prawidłowość. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 16 maja 2011 Udostępnij #123 Napisano 16 maja 2011 Minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1W/m2 xK - mniej jak 30 cm styropianu czy wełny to dziś tylko nieporozumienie. Link do komentarza
Gość arturo72 Napisano 16 maja 2011 Udostępnij #124 Napisano 16 maja 2011 Cytat Minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1W/m2 xK - mniej jak 30 cm styropianu czy wełny to dziś tylko nieporozumienie. Wystarczy 25cm styro BK odm.400+25cm styro z 0,031 i mamy 0.1 W/m2K.Wtedy jest pełne porozumienie Link do komentarza
bajbaga Napisano 16 maja 2011 Udostępnij #125 Napisano 16 maja 2011 Można i tak powiedzieć - przy założeniu że sezon grzewczy trwa 4.500 godzin, a średnia różnica temperatur, wynosi 19 stopni;Każde 0,1W/m2*K to zużycie w ciągu sezonu grzewczego około 8kWk/m2 ściany zewnętrznej.Każdy m2 okna (okna nie szyby) „standardowego (1,7W/m2*K) ” to zużycie w ciągu sezonu grzewczego około 140kWh/m2 takiego okna.Okna „energooszczędne (1,1W/m2*K) zużywają około 94kWh/m2 w ciągu sezonu grzewczego.Wystarczy przeliczyć. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 17 maja 2011 Udostępnij #126 Napisano 17 maja 2011 Cytat Wystarczy 25cm styro BK odm.400+25cm styro z 0,031 i mamy 0.1 W/m2K.Wtedy jest pełne porozumienie Pod warunkiem, że "fizyka budowli" prof Pogorzelskiego jest nauką... Cytat W analizie przenikania ciepła przez przegrody budowlane przyjmujemy następujące założenia upraszczające: - pole temperatury oraz gęstości strumienia ciepła są ustalone w czasie, - przepływ ciepła odbywa się w kierunku prostopadłym do powierzchni przegrody, - długość i szerokość przegrody są nieograniczone, - warstwy przegrody wykonane są z jednorodnych, izotropowych materiałów, - wartości współczynników przejmowania ciepła są stałe na całej powierzchni przegrody. Link do komentarza
vip42 Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #127 Napisano 20 maja 2011 Cytat Pod warunkiem, że "fizyka budowli" prof Pogorzelskiego jest nauką... widziałem styropian perforowany (z takimi cieńkimi otworkami) którego zadaniem jest m.in. odprowadzanie wilgoci na zewnątrzCzy stosując taki styro można zastosować grubą warstwę ocieplenia bez robienia paroizolacji? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #128 Napisano 20 maja 2011 Cytat widziałem styropian perforowany (z takimi cieńkimi otworkami) którego zadaniem jest m.in. odprowadzanie wilgoci na zewnątrzCzy stosując taki styro można zastosować 20 cm ocieplenia bez robienia paroizolacji? Im grubsza izolacja termiczna, tym temperatura tynku zewnętrznego, zbliża się do temperatury zewnętrznej. Można przyjąć ze 100% pewnością, że znaczna część 20cm styropianu będzie miała podczas mrozów temperaturę ujemną. Woda zamarzając spowoduje degradację elewacji, a nie "wyjdzie" ze styropianu. Jeżeli w/w "otworki" mają faktycznie opisane przez Szanownego Pana zadanie - to "wymyślił" to ktoś kto wierzy, że " fizyka budowli" opiera się na fizyce. Z tym, że wydaje mi się, że to styropian do innych „zadań” . Link do komentarza
vip42 Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #129 Napisano 20 maja 2011 Cytat Im grubsza izolacja termiczna, tym temperatura tynku zewnętrznego, zbliża się do temperatury zewnętrznej. Można przyjąć ze 100% pewnością, że znaczna część 20cm styropianu będzie miała podczas mrozów temperaturę ujemną. Woda zamarzając spowoduje degradację elewacji, a nie "wyjdzie" ze styropianu. Jeżeli w/w "otworki" mają faktycznie opisane przez Szanownego Pana zadanie - to "wymyślił" to ktoś kto wierzy, że " fizyka budowli" opiera się na fizyce. Z tym, że wydaje mi się, że to styropian do innych „zadań” . płyta perforowana jest oferowana przez firmy, które już trochę siedzą na rynku Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #130 Napisano 20 maja 2011 Nie jest to moja wina Szanowny Panie, tak się u nas "uczy" fizyki . Tynk i styropian pod tynkiem będzie miał ujemną temperaturę, więc woda z dyfuzji zamarznie i elewację szlag trafi. Link do komentarza
demo Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #131 Napisano 20 maja 2011 (edytowany) He he ... , no to faktycznie katastroficzne wydarzenie czeka każdego kto ocieplił tak grubym styropianem . Już się cieszę że mam tylko 5 cm , więc katastrofa mnie minie . Edytowano 20 maja 2011 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #132 Napisano 20 maja 2011 Cytat He he ... , no to faktycznie katastroficzne wydarzenie czeka każdego kto ocieplił tak grubym styropianem . Już się cieszę że mam tylko 5 cm , więc katastrofa mnie minie . Ceny nośników, poza prądem, podwajają się w tempie 2 x na pięć lat, prąd 2 x na 10 lat ... litr paliwa - 2$... Lepiej być zdrowym i bogatym. Dom z 30 cm izolacją ( 0.1W/m2 xK) + paroizolacja - jest tańszy w budowie ( bo kasę zabiera się z centralnego....) tańszy w eksploatacji, zdrowszy i bardziej komfortowy. Jedyna jego wada, to to, że WKURZA TYCH DLA KTÓRYCH JEST ZA PÓŹNO. Link do komentarza
autorushd Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #133 Napisano 20 maja 2011 w obecnym budynku mam 12cm, teraz dałbym spokojnie 24, ale teraz to trochę za późno Link do komentarza
Barbossa Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #134 Napisano 20 maja 2011 Cytat Ceny nośników, poza prądem, podwajają się w tempie 2 x na pięć lat, prąd 2 x na 10 lat ... litr paliwa - 2$... Lepiej być zdrowym i bogatym. Dom z 30 cm izolacją ( 0.1W/m2 xK) + paroizolacja - jest tańszy w budowie ( bo kasę zabiera się z centralnego....) tańszy w eksploatacji, zdrowszy i bardziej komfortowy. Jedyna jego wada, to to, że WKURZA TYCH DLA KTÓRYCH JEST ZA PÓŹNO. poza doopąpożyjom, uwidimjesteś pan na garnuszku PGE, handlujesz grzejnikami elektrycznymigoowniana reklama jak i innych wanselerówŻENADA Link do komentarza
vip42 Napisano 20 maja 2011 Udostępnij #135 Napisano 20 maja 2011 Cytat w obecnym budynku mam 12cm, teraz dałbym spokojnie 24, ale teraz to trochę za późno a dlaczego nie możesz docieplić? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #136 Napisano 21 maja 2011 Cytat Nie jest to moja wina Szanowny Panie, tak się u nas "uczy" fizyki . Tynk i styropian pod tynkiem będzie miał ujemną temperaturę, więc woda z dyfuzji zamarznie i elewację szlag trafi. Znaczy się jak?... para wodna przechodzi przez styropian na wskroś czy jest jakaś konkretna głębokość wnikania?Co mówią pańskie badania? Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #137 Napisano 21 maja 2011 Może nie para wodna a woda... i przechodzi na "wskroś"... W "podręcznikach" podaje się, że wychodzi na zewnątrz przez tynk... i zgoda, ale do 10-12 cm styropianu. Przy grubszym styropianie - wody jest więcej i w/w woda zamarza - z prostego powodu - zewnętrzna strona styropianu ma niższą temperaturę. Może to Panu wyjaśnię na przykładzie mamy na zewnątrz - 10st. C wewnątrz +22 i wilgotność względną 45% oraz dwie ściany 1) 10 cm styropianu2) 30 cm styropianuw pierwszym wypadku temperatura tynku zewnętrznego wynosi +1 st. C w drugim - 5 st. CW (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie - która to woda prędzej czy później ma szanse się "ulotnić" Tracimy wyłącznie na izolacyjności!W drugim przypadku wody będzie dwa razy tyle... i niestety ona zamarznie w styropianie i tynku. Zamarzająca woda rozsadza nawet granitowe skały, to naprawdę spora siła destrukcyjna. Link do komentarza
Barbossa Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #138 Napisano 21 maja 2011 znowu fotki z czapy SPAMERaha, z tymi temperaturami to goowno prawda Link do komentarza
Jani_63 Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #139 Napisano 21 maja 2011 Cytat Może to Panu wyjaśnię na przykładzie mamy na zewnątrz - 10st. C wewnątrz +22 i wilgotność względną 45% oraz dwie ściany 1) 10 cm styropianu2) 30 cm styropianuw pierwszym wypadku temperatura tynku zewnętrznego wynosi +1 st. C w drugim - 5 st. CW (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie - która to woda prędzej czy później ma szanse się "ulotnić" Tracimy wyłącznie na izolacyjności!W drugim przypadku wody będzie dwa razy tyle... i niestety ona zamarznie w styropianie i tynku. Zamarzająca woda rozsadza nawet granitowe skały, to naprawdę spora siła destrukcyjna. Pan tak sądzi, wie, czy wyliczył???1- przy przegrodzie izolowanej zewnętrznie z Silki 20cm (lambda 0,9) i 10cm styropianu (lambda 0,038) pomijając fakt że przegroda zewnętrzna nie spełnia norm, temperatura powierzchni zewnętrznej będzie prawie równa temperaturze zewnętrznej, pańskie -10oC, a temperatura na styku Silka- styro będzie wynosić 16,5oC.Specjalnie wziąłem pod uwagę silke jako materiał konstrukcyjny powszechnie uważany za "zimny"Skąd się panu wzięła temperatura dodatnia na poziomie +1oC ?2- przy takiej samej konstrukcji przegrody z uwzględnieniem grubości izolacji 30cm temperatura tynku zewnętrznego będzie znowu prawie równa temperaturze zewnętrznej, sam styropian już 10cm wgłąb licząc od zewnątrz będzie miał temp dodatnią.Czyli pańskie dane znowu z palca wyssane. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #140 Napisano 21 maja 2011 Cytat Skąd się panu wzięła temperatura dodatnia na poziomie +1oC ? To temperatura tynku zewnętrznego. Co ma temperatura "na styku" do tematu? Pan w ogóle wie o czym piszę? Nie o Silce a o styropianie i o wilgoci W STYROPIANIE nie w Silce! Link do komentarza
Jani_63 Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #141 Napisano 21 maja 2011 Pan już się dzisiaj naćpał, czy od wczoraj pana trzyma?O czym Ty piszesz człowieku?... bo odnoszę wrażenie że o styropianie lezącym na kupce u Ciebie w piwnicy.Podałem wyliczenia temperatury dla przykładowej przegrody zewnętrznej z izolowanej styropianem o grubości przez pana podanej w przykładzie, a pan mi tu wyjeżdża że Silka jest problemem, gdzie wyraźnie zaznaczyłem dlaczego została uwzględniona w wyliczeniach.Więc jeszcze raz zapytam: Pan tak sądzi, wie, czy wyliczył???Skąd się panu, panie TB wzięła dodatnia temperatura tynku zewnętrznego przy temperaturze ujemnej -10 st, C ?Obecna odpowiedź jest na poziomie - bo w czerwcu to śnieg raczej nie pada. Link do komentarza
T. Brzęczkowski Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #142 Napisano 21 maja 2011 Im gorsza izolacja termiczna przy ustalonych warunkach zewnętrznych i wewnętrznych - tym cieplejsza powierzchnia zewnętrzna przegrody. I odwrotnie – im lepsza izolacja tym zimniejsza zewnętrzna powierzchnia. By tego nie rozumieć, trzeba się faktycznie „nawdychać” Link do komentarza
Jani_63 Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #143 Napisano 21 maja 2011 Noo... przecież o tym mówię.Do tego zakłócona percepcja wzrokowa i czytanie ze zrozumiem też upośledzone.Styl i merytoryka pańskich odpowiedzi świadczy o tym, że równie dobrze na końcu większości pańskich "odpowiedzi" mógłby widnieć tekst:Ten post został wygenerowany automatycznie i nie należy na niego odpowiadać Link do komentarza
demo Napisano 21 maja 2011 Udostępnij #144 Napisano 21 maja 2011 (edytowany) Cytat W (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie A wspomniana ściana przez którą przechodzą te metry sześcienne powietrza to zrobiona jest z siateczki jakowejś , czy z innej - jeszcze bardziej przewiewnej materyi . To by pasowało do teorii oddychających ścian Edytowano 21 maja 2011 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
DOP1 Napisano 23 maja 2011 Udostępnij #145 Napisano 23 maja 2011 VIP42 właśnie kiedyś było 10 cm. obecnie 20 cm. jak myślicie ile będzie za kilka lat 30? Wyobrażam sobie jakie powstaną nory. okno będzie schowane 30 cm. wgłąb wygląd nie bardzo a wygląd budynku też jest ważny. U mnie ocieplenie 12 cm. styro i pustak max 29 cm. ogrzewanie gazowe gazem ziemnym pow. po podłodze 200 m2 koszt ostatniej zimy 2500 pln. w tym ciepła woda i kuchnia. Pozdrawiam. Link do komentarza
czarnyplecak Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #146 Napisano 24 maja 2011 To nie wynajdą prędzej jakiegoś innego materiału, lub nie poprawia właściwości styropianu? Bo 30cm to jak w jakimś zamku obronnym prawie. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #147 Napisano 24 maja 2011 Nie przesadzaj Ściana zewnętrzna o grubości 50-55cm, a taką grubość ma przy zastosowaniu izolacji 30cm, to jeszcze nie mur zamkowy. Trzeba to tylko przewidzieć na etapie projektowania i nie ma problemu.Skuteczniejsze izolatory niż te dostępne i ogólnie stosowane (styropian, wełna) już dawno są wymyślone, a będą jeszcze na pewno i inne, tylko ich obecna cena jest trochę niestrawna.Pomijam fakt że najskuteczniejszy izolator wymyśliła matka natura - próżnię. Link do komentarza
coolibeer Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #148 Napisano 24 maja 2011 Ja mam 14 na zewnątrz Max 29 Link do komentarza
autorushd Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #149 Napisano 24 maja 2011 U mnie natomiast będzie grubość muru 24 + wełna 30cm. Ale nie na całości. Bo od piętra grubość muru 12cm + wełna 30cm. No i od wewnątrz. Link do komentarza
bajbaga Napisano 24 maja 2011 Udostępnij #150 Napisano 24 maja 2011 Cytat U mnie natomiast będzie grubość muru 24 + wełna 30cm. Ale nie na całości. Bo od piętra grubość muru 12cm + wełna 30cm. No i od wewnątrz. A masz już szczegóły rozwiązania, umocowania tej wełny i "wykończenia" sciany ? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się