autorushd Napisano 2 marca 2011 #101 Napisano 2 marca 2011 Jak paliwo stałe to ja bym więcej nie dał. Ale gdybym miał grzać c prądem to i owszem.Autorus Cytat Witam. No ale każdy chyba ma w projekcie podany rodzaj ocieplenia i grubość scian, a więc dlaczego wszyscy chcą tą grubość poprawiać. Cz to coś da?Ja mam poroton 24 i ocieplenie 15 cm styropianem i myślicie, że to będzie za mało czy wystarczająco? Ogrzewanie na paliwo stałe.Podrawiam Rozwiń
ewamariusz Napisano 2 marca 2011 #102 Napisano 2 marca 2011 Witam. Też mi się tak wydaje. A jak myślisz czy zwiększyć grubość styropianu w piwnicy, wg projektu mam 5 cm, myślałem nad 8cm i w hurtowniach też mi mówią, że lepiej 8cm, ale tam to może chcą tylko sprzedać a nie doradzić. Pozdrawiam
Barbossa Napisano 2 marca 2011 #105 Napisano 2 marca 2011 od czasu jak zmarł Lenin nawet nie śmiem żartować
Barbossa Napisano 2 marca 2011 #107 Napisano 2 marca 2011 a co tu myśleć, takie czasy nastały, pewnie projekt masz sprzed paru lat, lub projektant się zatrzymał na czasach, w których uzyskał uprawnienia
ewamariusz Napisano 2 marca 2011 #108 Napisano 2 marca 2011 Projekt świeży i to indywidualny, a piwnica ocieplona 5 cm styro? A i projektant w miarę młody i dobry, bynajmniej ma taką opinię, ale opinia opinią a projekt projektem?Pozdrawiam
autorushd Napisano 2 marca 2011 #109 Napisano 2 marca 2011 Cytat Projekt świeży i to indywidualny, a piwnica ocieplona 5 cm styro? A i projektant w miarę młody i dobry, bynajmniej ma taką opinię, ale opinia opinią a projekt projektem?Pozdrawiam Rozwiń Też bym dał min 10cm.
Gość adiqq Napisano 2 marca 2011 #110 Napisano 2 marca 2011 to pewnie cię zszokuje: na piwnicy mam 15cm styro
ewamariusz Napisano 2 marca 2011 #111 Napisano 2 marca 2011 No tyle to ja mam zamiar dać na ściany parteru i poddasza Ale teraz daliście do myślenia i muszę zrobić korektę na styropian w hurtrowni, gdyż już wstępnie zrobilem wyenę w hurtowniach i jedna jest w miarę atrakcyjna, ale oni mi wyliczali cenę za styropian 5 cm i 8cm Dzięki pozdrawiam
vip42 Napisano 4 marca 2011 #112 Napisano 4 marca 2011 Cytat Witam. No ale każdy chyba ma w projekcie podany rodzaj ocieplenia i grubość scian, a więc dlaczego wszyscy chcą tą grubość poprawiać. Cz to coś da?Ja mam poroton 24 i ocieplenie 15 cm styropianem i myślicie, że to będzie za mało czy wystarczająco? Ogrzewanie na paliwo stałe.Podrawiam Rozwiń W projektach często jest podana ściana (z ociepleniem) która tylko spełnia normy (lub jest troszkę od nich cieplejsza) czyli współczynnik przenikania na poziomie 0,27-0,3 kW/m^2. Chcąc mieć dom niskoenergetyczny (0,15-0,2 kW/m^2)musisz poprawić projekt. Pytanie brzmi czy warto
autorushd Napisano 4 marca 2011 #113 Napisano 4 marca 2011 Mi wyszło w podłodze WYNIK: U = 0.1166 [W/m2K]
ewamariusz Napisano 4 marca 2011 #114 Napisano 4 marca 2011 Witam. Vip42 npisał Cytat W projektach często jest podana ściana (z ociepleniem) która tylko spełnia normy (lub jest troszkę od nich cieplejsza) czyli współczynnik przenikania na poziomie 0,27-0,3 kW/m^2. Chcąc mieć dom niskoenergetyczny (0,15-0,2 kW/m^2)musisz poprawić projekt. Pytanie brzmi czy warto Rozwiń napewno w projekcie jest ściana z ociepleniem która spełnia normy, ale myślę, że jednak warto dodać te 5 cm styropianukoszt chyba nie jest jakiś wielki, chyba lepiej odrazu niż później kombinować. Pozdrawiam
marek.kurdej Napisano 7 marca 2011 #115 Napisano 7 marca 2011 Cytat Jak paliwo stałe to ja bym więcej nie dał. Ale gdybym miał grzać c prądem to i owszem.Autorus Rozwiń to az tak odczuwalne bedzie?
Gość arturo72 Napisano 7 marca 2011 #116 Napisano 7 marca 2011 Cytat to az tak odczuwalne bedzie? Rozwiń W PLN jak najbardziej
marek.kurdej Napisano 9 marca 2011 #117 Napisano 9 marca 2011 Cytat W PLN jak najbardziej Rozwiń ale mi chodzilo o ta roznice 8cm do 10cm
Grzybarczyk Napisano 15 marca 2011 #118 Napisano 15 marca 2011 Cytat Witam. Vip42 npisał napewno w projekcie jest ściana z ociepleniem która spełnia normy, ale myślę, że jednak warto dodać te 5 cm styropianukoszt chyba nie jest jakiś wielki, chyba lepiej odrazu niż później kombinować. Pozdrawiam Rozwiń zgadzam się w 100%. Niewątpliwie wyjdzie to na + pomóc w ociepleniu może też dobór materiału do budowy.
norbiwolow Napisano 16 maja 2011 #119 Napisano 16 maja 2011 ja w dalszym ciągu utrzymuje ocieplenie domu 20 cm styro - obecnie standard to 15 cm a różnica w cenie między 15 a 20 cm niewielka
vip42 Napisano 16 maja 2011 #120 Napisano 16 maja 2011 ... jeszcze niedawno 10 cm uważano za solidne ocieplenie ...
Jani_63 Napisano 16 maja 2011 #121 Napisano 16 maja 2011 A teraz z tą grubością styro (lambda 0,038W/mk) ledwo mieścisz się w normie.Jak dołożyć błędy wykonawcze może być już problem (ściana nośna 24cm) o "najsłabszym styropianie nie wspominając.
autorushd Napisano 16 maja 2011 #122 Napisano 16 maja 2011 Cytat ... jeszcze niedawno 10 cm uważano za solidne ocieplenie ... Rozwiń dokładnie ale przypomnij sobie ile niedawno kosztowała ropa Idzie to wszystko, wiec ocieplać trzeba mocniej. Taka jakaś prawidłowość.
T. Brzęczkowski Napisano 16 maja 2011 #123 Napisano 16 maja 2011 Minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1W/m2 xK - mniej jak 30 cm styropianu czy wełny to dziś tylko nieporozumienie.
Gość arturo72 Napisano 16 maja 2011 #124 Napisano 16 maja 2011 Cytat Minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1W/m2 xK - mniej jak 30 cm styropianu czy wełny to dziś tylko nieporozumienie. Rozwiń Wystarczy 25cm styro BK odm.400+25cm styro z 0,031 i mamy 0.1 W/m2K.Wtedy jest pełne porozumienie
bajbaga Napisano 16 maja 2011 #125 Napisano 16 maja 2011 Można i tak powiedzieć - przy założeniu że sezon grzewczy trwa 4.500 godzin, a średnia różnica temperatur, wynosi 19 stopni;Każde 0,1W/m2*K to zużycie w ciągu sezonu grzewczego około 8kWk/m2 ściany zewnętrznej.Każdy m2 okna (okna nie szyby) „standardowego (1,7W/m2*K) ” to zużycie w ciągu sezonu grzewczego około 140kWh/m2 takiego okna.Okna „energooszczędne (1,1W/m2*K) zużywają około 94kWh/m2 w ciągu sezonu grzewczego.Wystarczy przeliczyć.
T. Brzęczkowski Napisano 17 maja 2011 #126 Napisano 17 maja 2011 Cytat Wystarczy 25cm styro BK odm.400+25cm styro z 0,031 i mamy 0.1 W/m2K.Wtedy jest pełne porozumienie Rozwiń Pod warunkiem, że "fizyka budowli" prof Pogorzelskiego jest nauką... Cytat W analizie przenikania ciepła przez przegrody budowlane przyjmujemy następujące założenia upraszczające: - pole temperatury oraz gęstości strumienia ciepła są ustalone w czasie, - przepływ ciepła odbywa się w kierunku prostopadłym do powierzchni przegrody, - długość i szerokość przegrody są nieograniczone, - warstwy przegrody wykonane są z jednorodnych, izotropowych materiałów, - wartości współczynników przejmowania ciepła są stałe na całej powierzchni przegrody. Rozwiń
vip42 Napisano 20 maja 2011 #127 Napisano 20 maja 2011 Cytat Pod warunkiem, że "fizyka budowli" prof Pogorzelskiego jest nauką... Rozwiń widziałem styropian perforowany (z takimi cieńkimi otworkami) którego zadaniem jest m.in. odprowadzanie wilgoci na zewnątrzCzy stosując taki styro można zastosować grubą warstwę ocieplenia bez robienia paroizolacji?
T. Brzęczkowski Napisano 20 maja 2011 #128 Napisano 20 maja 2011 Cytat widziałem styropian perforowany (z takimi cieńkimi otworkami) którego zadaniem jest m.in. odprowadzanie wilgoci na zewnątrzCzy stosując taki styro można zastosować 20 cm ocieplenia bez robienia paroizolacji? Rozwiń Im grubsza izolacja termiczna, tym temperatura tynku zewnętrznego, zbliża się do temperatury zewnętrznej. Można przyjąć ze 100% pewnością, że znaczna część 20cm styropianu będzie miała podczas mrozów temperaturę ujemną. Woda zamarzając spowoduje degradację elewacji, a nie "wyjdzie" ze styropianu. Jeżeli w/w "otworki" mają faktycznie opisane przez Szanownego Pana zadanie - to "wymyślił" to ktoś kto wierzy, że " fizyka budowli" opiera się na fizyce. Z tym, że wydaje mi się, że to styropian do innych „zadań” .
vip42 Napisano 20 maja 2011 #129 Napisano 20 maja 2011 Cytat Im grubsza izolacja termiczna, tym temperatura tynku zewnętrznego, zbliża się do temperatury zewnętrznej. Można przyjąć ze 100% pewnością, że znaczna część 20cm styropianu będzie miała podczas mrozów temperaturę ujemną. Woda zamarzając spowoduje degradację elewacji, a nie "wyjdzie" ze styropianu. Jeżeli w/w "otworki" mają faktycznie opisane przez Szanownego Pana zadanie - to "wymyślił" to ktoś kto wierzy, że " fizyka budowli" opiera się na fizyce. Z tym, że wydaje mi się, że to styropian do innych „zadań” . Rozwiń płyta perforowana jest oferowana przez firmy, które już trochę siedzą na rynku
T. Brzęczkowski Napisano 20 maja 2011 #130 Napisano 20 maja 2011 Nie jest to moja wina Szanowny Panie, tak się u nas "uczy" fizyki . Tynk i styropian pod tynkiem będzie miał ujemną temperaturę, więc woda z dyfuzji zamarznie i elewację szlag trafi.
demo Napisano 20 maja 2011 #131 Napisano 20 maja 2011 (edytowany) He he ... , no to faktycznie katastroficzne wydarzenie czeka każdego kto ocieplił tak grubym styropianem . Już się cieszę że mam tylko 5 cm , więc katastrofa mnie minie . Edytowano 20 maja 2011 przez demo (zobacz historię edycji)
T. Brzęczkowski Napisano 20 maja 2011 #132 Napisano 20 maja 2011 Cytat He he ... , no to faktycznie katastroficzne wydarzenie czeka każdego kto ocieplił tak grubym styropianem . Już się cieszę że mam tylko 5 cm , więc katastrofa mnie minie . Rozwiń Ceny nośników, poza prądem, podwajają się w tempie 2 x na pięć lat, prąd 2 x na 10 lat ... litr paliwa - 2$... Lepiej być zdrowym i bogatym. Dom z 30 cm izolacją ( 0.1W/m2 xK) + paroizolacja - jest tańszy w budowie ( bo kasę zabiera się z centralnego....) tańszy w eksploatacji, zdrowszy i bardziej komfortowy. Jedyna jego wada, to to, że WKURZA TYCH DLA KTÓRYCH JEST ZA PÓŹNO.
autorushd Napisano 20 maja 2011 #133 Napisano 20 maja 2011 w obecnym budynku mam 12cm, teraz dałbym spokojnie 24, ale teraz to trochę za późno
Barbossa Napisano 20 maja 2011 #134 Napisano 20 maja 2011 Cytat Ceny nośników, poza prądem, podwajają się w tempie 2 x na pięć lat, prąd 2 x na 10 lat ... litr paliwa - 2$... Lepiej być zdrowym i bogatym. Dom z 30 cm izolacją ( 0.1W/m2 xK) + paroizolacja - jest tańszy w budowie ( bo kasę zabiera się z centralnego....) tańszy w eksploatacji, zdrowszy i bardziej komfortowy. Jedyna jego wada, to to, że WKURZA TYCH DLA KTÓRYCH JEST ZA PÓŹNO. Rozwiń poza doopąpożyjom, uwidimjesteś pan na garnuszku PGE, handlujesz grzejnikami elektrycznymigoowniana reklama jak i innych wanselerówŻENADA
vip42 Napisano 20 maja 2011 #135 Napisano 20 maja 2011 Cytat w obecnym budynku mam 12cm, teraz dałbym spokojnie 24, ale teraz to trochę za późno Rozwiń a dlaczego nie możesz docieplić?
Jani_63 Napisano 21 maja 2011 #136 Napisano 21 maja 2011 Cytat Nie jest to moja wina Szanowny Panie, tak się u nas "uczy" fizyki . Tynk i styropian pod tynkiem będzie miał ujemną temperaturę, więc woda z dyfuzji zamarznie i elewację szlag trafi. Rozwiń Znaczy się jak?... para wodna przechodzi przez styropian na wskroś czy jest jakaś konkretna głębokość wnikania?Co mówią pańskie badania?
T. Brzęczkowski Napisano 21 maja 2011 #137 Napisano 21 maja 2011 Może nie para wodna a woda... i przechodzi na "wskroś"... W "podręcznikach" podaje się, że wychodzi na zewnątrz przez tynk... i zgoda, ale do 10-12 cm styropianu. Przy grubszym styropianie - wody jest więcej i w/w woda zamarza - z prostego powodu - zewnętrzna strona styropianu ma niższą temperaturę. Może to Panu wyjaśnię na przykładzie mamy na zewnątrz - 10st. C wewnątrz +22 i wilgotność względną 45% oraz dwie ściany 1) 10 cm styropianu2) 30 cm styropianuw pierwszym wypadku temperatura tynku zewnętrznego wynosi +1 st. C w drugim - 5 st. CW (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie - która to woda prędzej czy później ma szanse się "ulotnić" Tracimy wyłącznie na izolacyjności!W drugim przypadku wody będzie dwa razy tyle... i niestety ona zamarznie w styropianie i tynku. Zamarzająca woda rozsadza nawet granitowe skały, to naprawdę spora siła destrukcyjna.
Barbossa Napisano 21 maja 2011 #138 Napisano 21 maja 2011 znowu fotki z czapy SPAMERaha, z tymi temperaturami to goowno prawda
Jani_63 Napisano 21 maja 2011 #139 Napisano 21 maja 2011 Cytat Może to Panu wyjaśnię na przykładzie mamy na zewnątrz - 10st. C wewnątrz +22 i wilgotność względną 45% oraz dwie ściany 1) 10 cm styropianu2) 30 cm styropianuw pierwszym wypadku temperatura tynku zewnętrznego wynosi +1 st. C w drugim - 5 st. CW (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie - która to woda prędzej czy później ma szanse się "ulotnić" Tracimy wyłącznie na izolacyjności!W drugim przypadku wody będzie dwa razy tyle... i niestety ona zamarznie w styropianie i tynku. Zamarzająca woda rozsadza nawet granitowe skały, to naprawdę spora siła destrukcyjna. Rozwiń Pan tak sądzi, wie, czy wyliczył???1- przy przegrodzie izolowanej zewnętrznie z Silki 20cm (lambda 0,9) i 10cm styropianu (lambda 0,038) pomijając fakt że przegroda zewnętrzna nie spełnia norm, temperatura powierzchni zewnętrznej będzie prawie równa temperaturze zewnętrznej, pańskie -10oC, a temperatura na styku Silka- styro będzie wynosić 16,5oC.Specjalnie wziąłem pod uwagę silke jako materiał konstrukcyjny powszechnie uważany za "zimny"Skąd się panu wzięła temperatura dodatnia na poziomie +1oC ?2- przy takiej samej konstrukcji przegrody z uwzględnieniem grubości izolacji 30cm temperatura tynku zewnętrznego będzie znowu prawie równa temperaturze zewnętrznej, sam styropian już 10cm wgłąb licząc od zewnątrz będzie miał temp dodatnią.Czyli pańskie dane znowu z palca wyssane.
T. Brzęczkowski Napisano 21 maja 2011 #140 Napisano 21 maja 2011 Cytat Skąd się panu wzięła temperatura dodatnia na poziomie +1oC ? Rozwiń To temperatura tynku zewnętrznego. Co ma temperatura "na styku" do tematu? Pan w ogóle wie o czym piszę? Nie o Silce a o styropianie i o wilgoci W STYROPIANIE nie w Silce!
Jani_63 Napisano 21 maja 2011 #141 Napisano 21 maja 2011 Pan już się dzisiaj naćpał, czy od wczoraj pana trzyma?O czym Ty piszesz człowieku?... bo odnoszę wrażenie że o styropianie lezącym na kupce u Ciebie w piwnicy.Podałem wyliczenia temperatury dla przykładowej przegrody zewnętrznej z izolowanej styropianem o grubości przez pana podanej w przykładzie, a pan mi tu wyjeżdża że Silka jest problemem, gdzie wyraźnie zaznaczyłem dlaczego została uwzględniona w wyliczeniach.Więc jeszcze raz zapytam: Pan tak sądzi, wie, czy wyliczył???Skąd się panu, panie TB wzięła dodatnia temperatura tynku zewnętrznego przy temperaturze ujemnej -10 st, C ?Obecna odpowiedź jest na poziomie - bo w czerwcu to śnieg raczej nie pada.
T. Brzęczkowski Napisano 21 maja 2011 #142 Napisano 21 maja 2011 Im gorsza izolacja termiczna przy ustalonych warunkach zewnętrznych i wewnętrznych - tym cieplejsza powierzchnia zewnętrzna przegrody. I odwrotnie – im lepsza izolacja tym zimniejsza zewnętrzna powierzchnia. By tego nie rozumieć, trzeba się faktycznie „nawdychać”
Jani_63 Napisano 21 maja 2011 #143 Napisano 21 maja 2011 Noo... przecież o tym mówię.Do tego zakłócona percepcja wzrokowa i czytanie ze zrozumiem też upośledzone.Styl i merytoryka pańskich odpowiedzi świadczy o tym, że równie dobrze na końcu większości pańskich "odpowiedzi" mógłby widnieć tekst:Ten post został wygenerowany automatycznie i nie należy na niego odpowiadać
demo Napisano 21 maja 2011 #144 Napisano 21 maja 2011 (edytowany) Cytat W (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie Rozwiń A wspomniana ściana przez którą przechodzą te metry sześcienne powietrza to zrobiona jest z siateczki jakowejś , czy z innej - jeszcze bardziej przewiewnej materyi . To by pasowało do teorii oddychających ścian Edytowano 21 maja 2011 przez demo (zobacz historię edycji)
DOP1 Napisano 23 maja 2011 #145 Napisano 23 maja 2011 VIP42 właśnie kiedyś było 10 cm. obecnie 20 cm. jak myślicie ile będzie za kilka lat 30? Wyobrażam sobie jakie powstaną nory. okno będzie schowane 30 cm. wgłąb wygląd nie bardzo a wygląd budynku też jest ważny. U mnie ocieplenie 12 cm. styro i pustak max 29 cm. ogrzewanie gazowe gazem ziemnym pow. po podłodze 200 m2 koszt ostatniej zimy 2500 pln. w tym ciepła woda i kuchnia. Pozdrawiam.
czarnyplecak Napisano 24 maja 2011 #146 Napisano 24 maja 2011 To nie wynajdą prędzej jakiegoś innego materiału, lub nie poprawia właściwości styropianu? Bo 30cm to jak w jakimś zamku obronnym prawie.
Jani_63 Napisano 24 maja 2011 #147 Napisano 24 maja 2011 Nie przesadzaj Ściana zewnętrzna o grubości 50-55cm, a taką grubość ma przy zastosowaniu izolacji 30cm, to jeszcze nie mur zamkowy. Trzeba to tylko przewidzieć na etapie projektowania i nie ma problemu.Skuteczniejsze izolatory niż te dostępne i ogólnie stosowane (styropian, wełna) już dawno są wymyślone, a będą jeszcze na pewno i inne, tylko ich obecna cena jest trochę niestrawna.Pomijam fakt że najskuteczniejszy izolator wymyśliła matka natura - próżnię.
autorushd Napisano 24 maja 2011 #149 Napisano 24 maja 2011 U mnie natomiast będzie grubość muru 24 + wełna 30cm. Ale nie na całości. Bo od piętra grubość muru 12cm + wełna 30cm. No i od wewnątrz.
bajbaga Napisano 24 maja 2011 #150 Napisano 24 maja 2011 Cytat U mnie natomiast będzie grubość muru 24 + wełna 30cm. Ale nie na całości. Bo od piętra grubość muru 12cm + wełna 30cm. No i od wewnątrz. Rozwiń A masz już szczegóły rozwiązania, umocowania tej wełny i "wykończenia" sciany ?
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się