Skocz do zawartości

Jaka grubość styropianu?


Recommended Posts

Napisano
Jak paliwo stałe to ja bym więcej nie dał. Ale gdybym miał grzać c prądem to i owszem.

Autorus

Cytat

Witam. No ale każdy chyba ma w projekcie podany rodzaj ocieplenia i grubość scian, a więc dlaczego wszyscy chcą tą grubość poprawiać. Cz to coś da?
Ja mam poroton 24 i ocieplenie 15 cm styropianem i myślicie, że to będzie za mało czy wystarczająco? Ogrzewanie na paliwo stałe.
Podrawiam


Napisano
Witam. Też mi się tak wydaje. A jak myślisz czy zwiększyć grubość styropianu w piwnicy, wg projektu mam 5 cm, myślałem nad 8cm i w hurtowniach też mi mówią, że lepiej 8cm, ale tam to może chcą tylko sprzedać a nie doradzić.
Pozdrawiam
Napisano
Projekt świeży i to indywidualny, a piwnica ocieplona 5 cm styro? A i projektant w miarę młody i dobry, bynajmniej ma taką opinię, ale opinia opinią a projekt projektem?
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Projekt świeży i to indywidualny, a piwnica ocieplona 5 cm styro? A i projektant w miarę młody i dobry, bynajmniej ma taką opinię, ale opinia opinią a projekt projektem?
Pozdrawiam



Też bym dał min 10cm.
Gość adiqq
Napisano
to pewnie cię zszokuje: na piwnicy mam 15cm styro
Napisano
No tyle to ja mam zamiar dać na ściany parteru i poddasza icon_smile.gif Ale teraz daliście do myślenia i muszę zrobić korektę na styropian w hurtrowni, gdyż już wstępnie zrobilem wyenę w hurtowniach i jedna jest w miarę atrakcyjna, ale oni mi wyliczali cenę za styropian 5 cm i 8cm icon_biggrin.gif
Dzięki pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam. No ale każdy chyba ma w projekcie podany rodzaj ocieplenia i grubość scian, a więc dlaczego wszyscy chcą tą grubość poprawiać. Cz to coś da?
Ja mam poroton 24 i ocieplenie 15 cm styropianem i myślicie, że to będzie za mało czy wystarczająco? Ogrzewanie na paliwo stałe.
Podrawiam



W projektach często jest podana ściana (z ociepleniem) która tylko spełnia normy (lub jest troszkę od nich cieplejsza) czyli współczynnik przenikania na poziomie 0,27-0,3 kW/m^2. Chcąc mieć dom niskoenergetyczny (0,15-0,2 kW/m^2)musisz poprawić projekt. Pytanie brzmi czy warto
Napisano
Witam. Vip42 npisał
Cytat

W projektach często jest podana ściana (z ociepleniem) która tylko spełnia normy (lub jest troszkę od nich cieplejsza) czyli współczynnik przenikania na poziomie 0,27-0,3 kW/m^2. Chcąc mieć dom niskoenergetyczny (0,15-0,2 kW/m^2)musisz poprawić projekt. Pytanie brzmi czy warto



napewno w projekcie jest ściana z ociepleniem która spełnia normy, ale myślę, że jednak warto dodać te 5 cm styropianukoszt chyba nie jest jakiś wielki, chyba lepiej odrazu niż później kombinować.
Pozdrawiam
Gość arturo72
Napisano
Cytat

to az tak odczuwalne bedzie?


W PLN jak najbardziej icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Witam. Vip42 npisał

napewno w projekcie jest ściana z ociepleniem która spełnia normy, ale myślę, że jednak warto dodać te 5 cm styropianukoszt chyba nie jest jakiś wielki, chyba lepiej odrazu niż później kombinować.
Pozdrawiam



zgadzam się w 100%. Niewątpliwie wyjdzie to na + icon_wink.gif pomóc w ociepleniu może też dobór materiału do budowy.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
A teraz z tą grubością styro (lambda 0,038W/mk) ledwo mieścisz się w normie.
Jak dołożyć błędy wykonawcze może być już problem (ściana nośna 24cm) o "najsłabszym styropianie nie wspominając.
Napisano
Cytat

... jeszcze niedawno 10 cm uważano za solidne ocieplenie ...



dokładnie ale przypomnij sobie ile niedawno kosztowała ropa icon_smile.gif Idzie to wszystko, wiec ocieplać trzeba mocniej. Taka jakaś prawidłowość.
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Minimalna ekonomiczna izolacja to 0.1W/m2 xK - mniej jak 30 cm styropianu czy wełny to dziś tylko nieporozumienie.


Wystarczy 25cm styro icon_wink.gif
BK odm.400+25cm styro z 0,031 i mamy 0.1 W/m2K.
Wtedy jest pełne porozumienie icon_smile.gif
Napisano
Można i tak powiedzieć - przy założeniu że sezon grzewczy trwa 4.500 godzin, a średnia różnica temperatur, wynosi 19 stopni;

Każde 0,1W/m2*K to zużycie w ciągu sezonu grzewczego około 8kWk/m2 ściany zewnętrznej.

Każdy m2 okna (okna nie szyby) „standardowego (1,7W/m2*K) ” to zużycie w ciągu sezonu grzewczego około 140kWh/m2 takiego okna.
Okna „energooszczędne (1,1W/m2*K) zużywają około 94kWh/m2 w ciągu sezonu grzewczego.




Wystarczy przeliczyć.
Napisano
Cytat

Wystarczy 25cm styro icon_wink.gif
BK odm.400+25cm styro z 0,031 i mamy 0.1 W/m2K.
Wtedy jest pełne porozumienie icon_smile.gif


Pod warunkiem, że "fizyka budowli" prof Pogorzelskiego jest nauką...
Cytat

W analizie przenikania ciepła przez przegrody budowlane przyjmujemy następujące założenia upraszczające:

- pole temperatury oraz gęstości strumienia ciepła są ustalone w czasie,

- przepływ ciepła odbywa się w kierunku prostopadłym do powierzchni przegrody,

- długość i szerokość przegrody są nieograniczone,

- warstwy przegrody wykonane są z jednorodnych, izotropowych materiałów,

- wartości współczynników przejmowania ciepła są stałe na całej powierzchni przegrody.

Napisano
Cytat

Pod warunkiem, że "fizyka budowli" prof Pogorzelskiego jest nauką...


widziałem styropian perforowany (z takimi cieńkimi otworkami) którego zadaniem jest m.in. odprowadzanie wilgoci na zewnątrz
Czy stosując taki styro można zastosować grubą warstwę ocieplenia bez robienia paroizolacji?
Napisano
Cytat

widziałem styropian perforowany (z takimi cieńkimi otworkami) którego zadaniem jest m.in. odprowadzanie wilgoci na zewnątrz
Czy stosując taki styro można zastosować 20 cm ocieplenia bez robienia paroizolacji?


Im grubsza izolacja termiczna, tym temperatura tynku zewnętrznego, zbliża się do temperatury zewnętrznej.
Można przyjąć ze 100% pewnością, że znaczna część 20cm styropianu będzie miała podczas mrozów temperaturę ujemną. Woda zamarzając spowoduje degradację elewacji, a nie "wyjdzie" ze styropianu. Jeżeli w/w "otworki" mają faktycznie opisane przez Szanownego Pana zadanie - to "wymyślił" to ktoś kto wierzy, że " fizyka budowli" opiera się na fizyce. Z tym, że wydaje mi się, że to styropian do innych „zadań” .
Napisano
Cytat

Im grubsza izolacja termiczna, tym temperatura tynku zewnętrznego, zbliża się do temperatury zewnętrznej.
Można przyjąć ze 100% pewnością, że znaczna część 20cm styropianu będzie miała podczas mrozów temperaturę ujemną. Woda zamarzając spowoduje degradację elewacji, a nie "wyjdzie" ze styropianu. Jeżeli w/w "otworki" mają faktycznie opisane przez Szanownego Pana zadanie - to "wymyślił" to ktoś kto wierzy, że " fizyka budowli" opiera się na fizyce. Z tym, że wydaje mi się, że to styropian do innych „zadań” .


płyta perforowana jest oferowana przez firmy, które już trochę siedzą na rynku
Napisano
Cytat

He he ... , no to faktycznie katastroficzne wydarzenie czeka każdego kto ocieplił tak grubym styropianem . Już się cieszę że mam tylko 5 cm , więc katastrofa mnie minie . icon_biggrin.gif


Ceny nośników, poza prądem, podwajają się w tempie 2 x na pięć lat, prąd 2 x na 10 lat ...

litr paliwa - 2$...
Lepiej być zdrowym i bogatym. Dom z 30 cm izolacją ( 0.1W/m2 xK) + paroizolacja - jest tańszy w budowie ( bo kasę zabiera się z centralnego....) tańszy w eksploatacji, zdrowszy i bardziej komfortowy. Jedyna jego wada, to to, że WKURZA TYCH DLA KTÓRYCH JEST ZA PÓŹNO.
Napisano
Cytat

Ceny nośników, poza prądem, podwajają się w tempie 2 x na pięć lat, prąd 2 x na 10 lat ...

litr paliwa - 2$...
Lepiej być zdrowym i bogatym. Dom z 30 cm izolacją ( 0.1W/m2 xK) + paroizolacja - jest tańszy w budowie ( bo kasę zabiera się z centralnego....) tańszy w eksploatacji, zdrowszy i bardziej komfortowy. Jedyna jego wada, to to, że WKURZA TYCH DLA KTÓRYCH JEST ZA PÓŹNO.


poza doopą
pożyjom, uwidim
jesteś pan na garnuszku PGE, handlujesz grzejnikami elektrycznymi
goowniana reklama jak i innych wanselerów

ŻENADA
Napisano
Cytat

Nie jest to moja wina Szanowny Panie, tak się u nas "uczy" fizyki . Tynk i styropian pod tynkiem będzie miał ujemną temperaturę, więc woda z dyfuzji zamarznie i elewację szlag trafi.


Znaczy się jak?... para wodna przechodzi przez styropian na wskroś czy jest jakaś konkretna głębokość wnikania?
Co mówią pańskie badania?
Napisano
Może nie para wodna a woda... i przechodzi na "wskroś"... W "podręcznikach" podaje się, że wychodzi na zewnątrz przez tynk... i zgoda, ale do 10-12 cm styropianu. Przy grubszym styropianie - wody jest więcej i w/w woda zamarza - z prostego powodu - zewnętrzna strona styropianu ma niższą temperaturę.

Może to Panu wyjaśnię na przykładzie mamy na zewnątrz - 10st. C wewnątrz +22 i wilgotność względną 45% oraz dwie ściany
1) 10 cm styropianu
2) 30 cm styropianu
w pierwszym wypadku temperatura tynku zewnętrznego wynosi +1 st. C w drugim - 5 st. C
W (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie - która to woda prędzej czy później ma szanse się "ulotnić" Tracimy wyłącznie na izolacyjności!
W drugim przypadku wody będzie dwa razy tyle... i niestety ona zamarznie w styropianie i tynku. Zamarzająca woda rozsadza nawet granitowe skały, to naprawdę spora siła destrukcyjna.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Może to Panu wyjaśnię na przykładzie mamy na zewnątrz - 10st. C wewnątrz +22 i wilgotność względną 45% oraz dwie ściany
1) 10 cm styropianu
2) 30 cm styropianu
w pierwszym wypadku temperatura tynku zewnętrznego wynosi +1 st. C w drugim - 5 st. C
W (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie - która to woda prędzej czy później ma szanse się "ulotnić" Tracimy wyłącznie na izolacyjności!
W drugim przypadku wody będzie dwa razy tyle... i niestety ona zamarznie w styropianie i tynku. Zamarzająca woda rozsadza nawet granitowe skały, to naprawdę spora siła destrukcyjna.


Pan tak sądzi, wie, czy wyliczył???
1- przy przegrodzie izolowanej zewnętrznie z Silki 20cm (lambda 0,9) i 10cm styropianu (lambda 0,038) pomijając fakt że przegroda zewnętrzna nie spełnia norm, temperatura powierzchni zewnętrznej będzie prawie równa temperaturze zewnętrznej, pańskie -10oC, a temperatura na styku Silka- styro będzie wynosić 16,5oC.
Specjalnie wziąłem pod uwagę silke jako materiał konstrukcyjny powszechnie uważany za "zimny"

Skąd się panu wzięła temperatura dodatnia na poziomie +1oC ?

2- przy takiej samej konstrukcji przegrody z uwzględnieniem grubości izolacji 30cm temperatura tynku zewnętrznego będzie znowu prawie równa temperaturze zewnętrznej, sam styropian już 10cm wgłąb licząc od zewnątrz będzie miał temp dodatnią.

Czyli pańskie dane znowu z palca wyssane.
Napisano
Cytat

Skąd się panu wzięła temperatura dodatnia na poziomie +1oC ?

To temperatura tynku zewnętrznego. Co ma temperatura "na styku" do tematu? Pan w ogóle wie o czym piszę? Nie o Silce a o styropianie i o wilgoci W STYROPIANIE nie w Silce!
Napisano
Pan już się dzisiaj naćpał, czy od wczoraj pana trzyma?
O czym Ty piszesz człowieku?... bo odnoszę wrażenie że o styropianie lezącym na kupce u Ciebie w piwnicy.
Podałem wyliczenia temperatury dla przykładowej przegrody zewnętrznej z izolowanej styropianem o grubości przez pana podanej w przykładzie, a pan mi tu wyjeżdża że Silka jest problemem, gdzie wyraźnie zaznaczyłem dlaczego została uwzględniona w wyliczeniach.

Więc jeszcze raz zapytam: Pan tak sądzi, wie, czy wyliczył???

Skąd się panu, panie TB wzięła dodatnia temperatura tynku zewnętrznego przy temperaturze ujemnej -10 st, C ?
Obecna odpowiedź jest na poziomie - bo w czerwcu to śnieg raczej nie pada.
Napisano
Im gorsza izolacja termiczna przy ustalonych warunkach zewnętrznych i wewnętrznych - tym cieplejsza powierzchnia zewnętrzna przegrody. I odwrotnie – im lepsza izolacja tym zimniejsza zewnętrzna powierzchnia. By tego nie rozumieć, trzeba się faktycznie „nawdychać”
Napisano
Noo... przecież o tym mówię.
Do tego zakłócona percepcja wzrokowa i czytanie ze zrozumiem też upośledzone.

Styl i merytoryka pańskich odpowiedzi świadczy o tym, że równie dobrze na końcu większości pańskich "odpowiedzi" mógłby widnieć tekst:
Ten post został wygenerowany automatycznie i nie należy na niego odpowiadać
Napisano (edytowany)
Cytat

W (1) każdy m3 powietrza przechodzącego na wskroś ( jak Pan to ładnie raczył określić) zostawi 2-3 gramy wody w styropianie


A wspomniana ściana przez którą przechodzą te metry sześcienne powietrza to zrobiona jest z siateczki jakowejś , czy z innej - jeszcze bardziej przewiewnej materyi . icon_biggrin.gif
To by pasowało do teorii oddychających ścian icon_biggrin.gif
Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano
VIP42 właśnie kiedyś było 10 cm. obecnie 20 cm. jak myślicie ile będzie za kilka lat 30? Wyobrażam sobie jakie powstaną nory. okno będzie schowane 30 cm. wgłąb wygląd nie bardzo a wygląd budynku też jest ważny. U mnie ocieplenie 12 cm. styro i pustak max 29 cm. ogrzewanie gazowe gazem ziemnym pow. po podłodze 200 m2 koszt ostatniej zimy 2500 pln. w tym ciepła woda i kuchnia. Pozdrawiam.
Napisano
Nie przesadzaj
Ściana zewnętrzna o grubości 50-55cm, a taką grubość ma przy zastosowaniu izolacji 30cm, to jeszcze nie mur zamkowy. icon_biggrin.gif
Trzeba to tylko przewidzieć na etapie projektowania i nie ma problemu.
Skuteczniejsze izolatory niż te dostępne i ogólnie stosowane (styropian, wełna) już dawno są wymyślone, a będą jeszcze na pewno i inne, tylko ich obecna cena jest trochę niestrawna.
Pomijam fakt że najskuteczniejszy izolator wymyśliła matka natura - próżnię.
Napisano
Cytat

U mnie natomiast będzie grubość muru 24 + wełna 30cm. Ale nie na całości. Bo od piętra grubość muru 12cm + wełna 30cm. No i od wewnątrz.



A masz już szczegóły rozwiązania, umocowania tej wełny i "wykończenia" sciany ?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...