Skocz do zawartości

Jaki rodzaj wykończenia podłogi dla podłogówki


Recommended Posts

Napisano
Witam
Z wiadomych przyczyn (przewodnictwo cieplne) w budynkach enegrooszczędnych wyposażonych w ogrzewanie podłogowe jako wykończenie podłogi zalecana jest terakota.
Mam pytanie cy jest to jedyne możliwe rozwiązanie? Czy istnieje możliwość położenia oprócz paneli jakiegoś rodzaju parkietu (o np klepce cieńszej niż standardowa), deski barlineckiej itp
Czy ktoś z państwa ma jakiekolwiek doświadczenie w tym względzie to znaczy posiada dom ogrzewany podłogowo z czymś innym na podłodze niż płytki ceramiczne badź panele.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli chce się mieć drewno na podłodze to dobrym rozwiązaniem może być mozaika zamiast parkietu. Jest cieńsza (i sporo tańsza niż parkiet, płaciłem ok 25 zł za metr kw. 1,5 roku temu), elementy są drobne, łatwo się je układa (od spodu są podklejone siatką), mniej wyraźne w ich wypadku będą też ew. szczeliny, powstające przy kurczeniu się drewna. Jak się zniszczą, to można je normalnie wycyklinować.
Wiadomo, że zawsze jednak drewno będzie gorzej przewodzić ciepło niż terakota lub gres.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Domy energooszczędne zaczynają się od 30 cm styropianu od gruntu, tak więc opór cieplny nawet 4 cm klepki nie rzutuje na straty ciepła do gruntu. Drugim problemem jest "powrót ciepła" do zasobnika, im większy opór cieplny wykończenia podłogi tym cieplejszy czynnik "wróci" do zasobnika. Ale ten problem tyczy wyłącznie systemów ogrzewania centralnego, a takiego w domach energooszczędnych się nie montuje. Odpowiedź jest więc prosta: w domach energooszczędnych przy ogrzewanej podłodze nie ma znaczenia materiał na jej powierzchni.
Napisano
Cytat

Domy energooszczędne zaczynają się od 30 cm styropianu od gruntu, tak więc opór cieplny nawet 4 cm klepki nie rzutuje na straty ciepła do gruntu. Drugim problemem jest "powrót ciepła" do zasobnika, im większy opór cieplny wykończenia podłogi tym cieplejszy czynnik "wróci" do zasobnika. Ale ten problem tyczy wyłącznie systemów ogrzewania centralnego, a takiego w domach energooszczędnych się nie montuje. Odpowiedź jest więc prosta: w domach energooszczędnych przy ogrzewanej podłodze nie ma znaczenia materiał na jej powierzchni.


To co Pan pisze, kłóci się z tym co Pan w innych miejscach proponuje - moc ogrzewania 100W/m2.
4cm drewna to opór cieplny min. 0,25(m2*K)/W. Przy takim oporze cieplnym i mocy cieplnej 100W/m2 różnica temperatur pomiędzy pomieszczeniem i spodem posadzki wyniesie 25K.
Czy drewno bez problemu wytrzyma takie różnice temperatur ?
Napisano
Oczywiście! Często robimy ogrzewanie pod dechami na legarach bez wylewki. Tam bywa i więcej...
Można też dać termostat z drugim czujnikiem wyłączającym układ gdy 50st jest pod deskami.
Problemy są tylko przy wodnym, tam temperatura czynnika nie będzie wyższa niż w zasobniku.
W niecentralnym ogrzewanie samo się „dopasuje” do powierzchni.
Napisano
Cytat

Oczywiście! Często robimy ogrzewanie pod dechami na legarach bez wylewki. Tam bywa i więcej...
Można też dać termostat z drugim czujnikiem wyłączającym układ gdy 50st jest pod deskami.
Problemy są tylko przy wodnym, tam temperatura czynnika nie będzie wyższa niż w zasobniku.
W niecentralnym ogrzewanie samo się ?dopasuje? do powierzchni.

Przy wodnym ogrzewaniu też nie ma problemu. Kocioł może dać temperaturę nawet 90 st. C. Bardziej obawiałbym się o trwałość takiej podłogi.
No i jeszcze jedno. Jak to się ma do energooszczędności?
W przypadku posadzki o małym oporze cieplnym mamy temperaturę wylewki np. 30 st.C.
Przy deskach 40mm będzie to 50 st. C.
Zakładając temperaturę gruntu +8 st. C i przewodność cieplną warstw izolacyjnych posadzki 0,15W/(m2*K) w pierwszym wypadku straty ciepła wyniosą 1,8W/m2 (dla posadzki 100m2 - 180W), zaś w drugim 6,3W/m2, czyli dla posadzki 100m2 630W.
  • 2 lata temu...
Napisano
Jeżeli nie wszędzie w domu można zastosować podłogówki (bo parkiety, wykładziny itp, które obniżają efektywność podłogówki) polecam ogrzewanie ścienne. Można je połłączyć z ogrzewaniem podłogowym, bo pracuje na niższych temperaturach czynnika grzewczego.
Promienniki podtynkowe wykonane ze stali nierdzewnej, więc nie ma obaw o przewiercenie. Po drugie woda nie jest w nich czynnikiem grzewczym, więc nawet gdyby komuś udało się to przewiercić, nic z takiego grzejnika nie wycieknie.
System rewelacyjny do budynków energooszczędnych i pasywnych. Najlepszy do współpracy z pompami ciepła.
Załączam kilka fotek.
Zainteresowanym prześlę więcej informacj pocztą elektroniczną.

Pozdrawiam;
Bartek
Kom: 666461196
bartur.dolphin@wp.pl


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Napisano
A co czytać nie nauczyli? icon_smile.gif Przecież post wyżej są namiary,więc po co to pytanie icon_eek.gif
Napisano
U nas w całym domu podłogówka i tylko w łazienkach, kuchni i wiatrołapie będą płytki. W pokojach drewno. Trzeba tylko pamiętać, o dobraniu odpowiedniego drewna. Najlepsze są deski trójwarstwowe, można też kłaść parkiet z twardych i nie reagujących zbyt mocno na wilgoć gatunków.
Napisano
Zgadza się,dlatego też dobrym pomysłem jest drewno bambusowe- odporne na wilgoć i zabrudzenia. Do tego pięknie się prezentuje,no ale jest to kwestia gustu i budżetu. Bambs jest droższy niż zwykłe drewno.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zgadza się,dlatego też dobrym pomysłem jest drewno bambusowe- odporne na wilgoć i zabrudzenia. Do tego pięknie się prezentuje,no ale jest to kwestia gustu i budżetu. Bambs jest droższy niż zwykłe drewno.


Dużo droższy?
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Promienniki podtynkowe wykonane ze stali nierdzewnej, więc nie ma obaw o przewiercenie. Po drugie woda nie jest w nich czynnikiem grzewczym, więc nawet gdyby komuś udało się to przewiercić, nic z takiego grzejnika nie wycieknie.
System rewelacyjny do budynków energooszczędnych i pasywnych. Najlepszy do współpracy z pompami ciepła.
Załączam kilka fotek.
Zainteresowanym prześlę więcej informacj pocztą elektroniczną.



pierwsza uwaga - wykonanie z rur nierdzewnych to tylko jedna z mozliwosci bo nie wiem czemu nie wykonywac z rurek do podlogowki?? Ja znam klienta, ktory sobie zazyczyl rur nierdzewnych w podlogowce i takie mu robila nasza firma. Klient nasz Pan,ale ile takich instalacji znacie??
Po drugie jaki czynnik jest w tych rurach jezeli ma nie wyciec???? I do tego pracuje z PC?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dużo droższy?



no niestety dużo droższy. taniej wyjdzie ci albo dobry panel - quick step, balterio, albo płytki drewnopodobnie (bo rozumiem, ze zależy ci na tym, żeby wyglądało jak drewno?). poza tym wiesz, drewno to drewno, dużo bardziej się niszczy niż powyższe, więc zwłaszcza w salonie nie jest to dobry pomysł. tam wszyscy chodzą, szurają, a jak jeszcze jest wyjście na taraz i się wnosi brud, to juz w ogóe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...