Skocz do zawartości

dolphin

Uczestnik
  • Posty

    28
  • Dołączył

  • Ostatnio

dolphin's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

1

Reputacja

  1. Pomagamy coś takiego uzyskać w BOŚ Banku. Dotacja, a raczej preferencyjny kredyt, jest zależna od województwa. Jak trzeba coś wytłumaczyć, proszę o kontakt. Bartek Kom: 666 461 196 bartur.dolphin@wp.pl
  2. PCi PCSK10kW Combine, gruntowa (z pompami cyrkulacyjnymi i sterowaniem pogodowym. Programowanie dla CWU tygodniowe. Bez dodatkowych grzałek) - 19000 zł. DZ pionowe z rozdzielaczami - 17000 zł (może mniej, ale nie wiem gdzie jest dom - rejon Polski) Kotłownia (Zasobnik CWU plus reszta inst. w kotłowni) - 5000 zł. Podłogówka - 15000 zł (może trochę mniej) Razem: ok 56000 zł. W tek kwocie powinniśmy się zmieścić. Pozdrawiam: Bartek Kom: 666 461 196 bartur.dolphin@wp.pl
  3. Tak, na etapie projektowania różnica jest bardzo niewielka. Przy domu o pow 110 do 140 m2 to ok 5 do 8 tyś zł. licząc w tym rekuperację. W stosunku do kosztów całej inwestycji to niewiele i licząc ostrożnie zwrot następuje juz po max. 5 latach. (PCi gruntowa 10kW z DŹ poziomym i rekuperator o wydajności do 410 m3 na g/h) Dla takiego budynku koszty CO i CWU całoroczne to 1500 zł. - zaznaczam, że dom domowi nie jest równy (co było już na tym forum powiedziane), a ten przykład jest dla domu 135m2 z PCi, który jest zamieszkały od 2005 r. Natomias, nie jest wcale powiedziane, że nie można wykonać instalacji z PCi dla domu już zamieszkanego. PCi sa coraz tańsze. Przy zmianie urządzenia grzewczego (remoncie kotłowni) trzeba wydać dodatkowo ok 25 tyś zł. Na zwrot takiej kwoty nie trzeba czekać 15 lat, więc się opłaca. Do tego zyskujemy całkowicie bezobsługowy system ogrzewania i komfort życia - bezcenne Pozdrawiam.
  4. Ja mówiłem o rocznych rachunkach za energię elektryczną, tak dla uściślenia.
  5. OK, przy tym typie PCi, będzie zawsze taniej niż porzy gruntowej. Łatwiej jednak popełnić błąd. A naprawienie go może sporo kosztować - nie ważne, czy wykonawcę czy inwestora. Próbujemy tu cały czas coś sobie udowadniać. Nie ma to jednak sensu. Kazdy produkt ma swoje wady, jak i zalety. Wszystko da sie policzyć, więc niech klient sam decyduje. Najwyżej to on sie pomyli. Grunt, aby wykonawca zrobił wszystko prawidłowo.
  6. Sorry, pomyłka rachunkowa. 2,5 do 3 %. Jest to róznica, jak najbardziej. Jednak różnica kwotowa, przy nowej inwestycji to ok. 10 000 zł. Nawet mniej. Tu się raczej nie mylę, nie prawdaż? My staramy się montować PCi, które w pełni zaspokoją zapotrzebowanie budynku na ciepło i CWU. Jeżeli to zła droga, prosze mnie poprawić.
  7. A, co 2000 do 2500 zł jest nieosiagalne? Jak najbardziej osiagalne. Tym bardziej przy, w sumie, dość niskim zapotrzebowaniu na energię cieplną (z tą twiją korektą ilości, w stosunku do moich wyliczeń). Mam na to przykłady z PCi gruntowymi, więc mnie nie trzeba nic udowadniać. No, chyba, że ktoś ma w domu urządzenie pobierające większą ilość energii elektrycznej i będzie utrzymywał większe temperatury w ppomieszczeniach (23, może nawet 25 st.C - niektórzy tak mlubią - ja wolę 20 st.C) Ja mam na myśli podstawowe AGD, komputer itp. Jak ktoś sobie zomontuje dodatkowo klimatyzator, oczko wodne z fontanną, oświetlenie zewnętrzne z czujnikami ruchu i inne tego rodzaju "bajery", to wiadomo, że zużyje sporo więcej.
  8. Przemo1977, kilku rzeczy nie mogę zrozumieć. 1 - Dlaczego, koniecznie, chcesz miec niedowymiarowane urządzenie? Przecież, jeżeli potrzebujesz np. 14kW, to nie można założyć 9kW. To jest nielogiczne, bo nawet przy w miarę przyzwoitych warunków pogodowych może braknąć energii (znika tu sens generowania realnych oszczędniści). 2 - Dlaczego kierujesz się, tylko i wyłącznie ceną inwestycji? Przecież różnica w kosztach inwestycji, jeżeli budujesz nowy dom, to ok. 0,25 do 0,30% całkowitego kosztu wybudowania domu. Dołożysz sobie tylko codziennych problemów. Gdzie ten komfort, o który też w życiu walczymy? Poza tym, po co porównywać parametry COP z grzałkami elektrycznymi, żuzycie prądu przy +7 st. C, gdy COP jest naiwyższe? To są przekłamania, nie mające nic wspólnego z rzeczywistoscią. To tylko marketing i nic poza tym. Jeżeli przy zastosowaniu PCi P/W wydasz rocznie na prąd powyżej 3500 zł (mówię o całkowitym koszcie prądu także dla pozostałych sprzętów domowych i PCi) i do tego będziesz musiał kominkiem dogrzewać, to sens zakładania PCi w ogóle nie ma sensu. Gdybyś zainstalował piec na gaz ziemny wyszłoby to samo. Więc po co walczyć o pompę ciepła?
  9. Jak widać z wypowiedzi PCi P/W mają sporo ograniczeń. Nie mówię, że te ograniczenia całkowicie eliminuja sens ich stosowania, ale po co instalować urządzenie o tak dużych ograniczeniach - w naszym klimacie, bo tu nie jest Francja, gdzie instaluje sie najwięcej takich urządzeń (Skandynawia, to jednak przede wszystkim PCi Glikol/Woda. Dlaczego? Łatwo sobie na to pytanie odpoowiedzieć) Może tylko i wyłącznie ze względu na niższe koszty inwestycji? Dla mnie to bez sensu, bo czy jednak lepiej wydatkować trochę więcej i mieć niższe roczne wydatki? Czy może wydać mniej, a płacić większe rachunki? Decyduje klient. Osobiście wolę mniej płacić podczas bieżącego użytkowania.
  10. Nie bądźmy złośliwi. Daj "Humbak" adres e-mail. Wyślę szczegułowe info. Pozdrawiam.
  11. PeZet - Jeżeli masz domek 130 m2 i zapotrzebowanie na ciepło 32 kWh/m2/rok (nie 32W) - to b. dobre parametry. Jeżeli ma być rekuperator i przyjmijmy 4 osoby na stałe w domu, to ja liczyłbym tak: 130 x 32 = 4160 kWh Ale jeszcze straty przez wentylację - powiedzmy 30% = 1250kWh - 70% (reku) = 375 kWh Razem: 4535 kWh CWU bojler 200l (zużycie dobowe) - liczymy, ze ogrzewamy wodę od temp. 2 do 50 st. C: Q = 200kg x 4200J/kg*C x 48 C = 40320000 J=40320000 Ws = 11,2 kWh x 365 = 4088 kWh/rok Ogółem: 8623 kWh Ile to kosztuje: 1 - Prąd bezpośrednio = 8623 x 0,59 = 5088,00 zł. (prąd jednotaryfowy z opłatami przesyłowymi) 2 - Prąd bezpośrednio = 8623 x 0,47 = 4053,00 zł. (prąd dwutaryfowy z opłatami przesyłowymi) 3 - Ecogroszek (0,23 MJ) = 8623 x 0,26zł/kWh = 2242 zł. 4 - Gaz ziemny = 8623 x 0,31 zł/kWh = 2673 zł. 5 - Pompa ciepła = 8623 x 0,12zł/kWh = 1035zł. Jeszcze trzeba dodac koszty pracy pomp cyrkulacyjnych CO i CWU. Zakładamy tu zuzycie 32kWh/m2/rok, a czy tak jest w rzeczywistości. Amkada: Ten link, to czysty marketing. Instalacja solarna, to jest totalna porażka. Nie daje żadnych oszczedności. Pompa cyrkulacyjna musi działać w trybie ciągłym (szczególnie w okresie letnim, bo w przeciwnym wypadku glikol się zagotuje - i już po instalacji) Tak w rzeczywistosci dział tylko latem, a wtedy nie ogrzewamy domu tylko CWU. Do tego w okresie letnim potrzebny jest duży magazyn ciepła (500 do 1000 l w zależności od ilości paneli. I co zrobić, jak wyjedziemy na dwa tygodnie na wakacje i prąd nam wyłączą na 6 lub 7 godzin w ci.agu dnia? Dobra instalacja solarna to koszt inwestycji 16000 zł. brutto razem z całą instalacją, konstrukcjami wsporczymi paneli na dachu i montażem (mniej na pewno nie będzie) Pompa ciepła (do tego konkretnie budynku, o którym tu piszemy) PCi 9kW (zintegrowana z pompami cyrkulacyjnymi, naczyniami przeponowymi i pełnym sterowaniem komputerowym - taki full wypas) + dolne źródło poziome = max. 25000 zł. OK, drożej, ale grzanie CO i CWU bez żadnego dodatkowego urządzenia grzewczego. Zawsze mozna wyłączyć, bo nic się nie zagotuje. Nie potrzebne kominy (zadne, jeżeli jest rekuperator), a to jest kwota ok 8000 zł mniej do wydania w trakcie budowy. Jeżeli nawet sa dotacje na instalacje solarne, to nie jest żaden argument do ich instalowania, bo Pompa Ciepła zawsze będzie lepsza. Zakładamy oczywiście, że stosujemy centralny uklad ogrzewania. Przy budowie nowego domu z CO nie ma nic lepszego niż PCi, bo w kosztach inwestycji nie ma praktycznie prawie żadnej różnicy (a jeżeli nawet jest, to tylko 0,25 do max 0,30 % całego kosztu budowy domu), a koszty rocznego ogrzewania i CWU beda najniższe. Poza tym komfort, bezcenne.
  12. Zadowolony to jest na pewno, ale z faktu, że nie musi ganiac do jakiejś kotłowni. Przeciez ta rachunki za prąd są kosmicznie wysokie. Podawałem gdzieś przykład domu 135 m.kw. Wszystko w domu na prąd (wszystkie sprzęty i elektryczna kuchenka z piekarnikiem elektrycznym) i PCi. Nie ma żadnedo dodatkowego pieca, kominka itp. Całloroczny rachunek za prąd dwutaryfowy za 2011 rok 2600 zł brutto. Dom ocieplony standardowo, 10 cm. styropianu na ścianach, 25 cm. wełny na poddaszu. Okna 5-komorowe, dwuszybowe K średnie ok. 1,35 W/m2K. Zadna rewelacja w stosunku do twoich planów. PCi 14 kW glikol-woda na kolktorze poziomym, bo tak wychodziło z doboru. A zaznaczam, że może być jeszcze taniej. Ale nie PCi powietrze-woda. bajbaga, przyjacielu. Bufor po to, bo jest kominek z płaszczem wodnym w układzie i aby PCi mogła sterować w pełni całym CO i CWU. A kominek po to, że pytający sobie życzy założyć. Jeżeli nie ma kominka z płaszczem, to bufor jest zbądny. Pozdrawiam: Bartur Kom: 666461196 bartur.dolphin@wp.pl
  13. Generator, taki ogólnodostępny, nie ma raczej dobrej sprawności. Licząc spalanie i uzyskana moc energii elektrycznej, wychodzi raczej drogo. Muszę to przeliczyc, ale nie mam jeszcze danych , bo nie szukałem w agregatach.
  14. PCi glikol-woda 10kW. 8kW dla ogrzewania i 2kW na CWU i przy większych spadkach temp. zewnętrznych. Kominek jako wspomaganie PCi zimą, przy ekstremalnych mrozach. No i bufor CO. Dla tej PCi jeden odwiert 100m lub 2x70m - zależy od gruntu i poziomu wód gruntowych. Jak mokro wystarczy 100mb odwiertu. Będzie grzała cały rok bez wspomagania grzałkami. COP będzie stałe przez cały rok. Przy temp. glikolu pow. +5st C (jak najbardziej możliwe przy tak głębokim odwiercie) COP min. 4,0. Do tego ta PCi wysteruje w pełni całe CO z buforem (temp. w pomieszcvzeniach, temp. podłogi itp.) i CWU. No i dodatkowo można ją spiąć z rekuperatorem (jeżeli on ma taką opcję) i załatwić sprawę ochłodzenia powietrza nawiewnego w lecie - taka klima bez konieczności uruchamiania pod ten cel PCi. Pewnie drożej będzie niż PCi powietrze-woda, ale z czasem się to wyrówna w czasie eksploatacji. Max. 5 lat, myślę. Pozdrawiam: Bartur
  15. adam_mk. Fajnie się "ciebie" czyta. Ta fotowoltaika jest już tańsza. Przeliczałem swój dom (tak, aby w 80% - bo zima - uniezależnić się od zewn. dostaw energii elektr.). 10 ogniw 80W + 10 akum. 40Ah + reg ładowania i rozładowania + przetwornice 16 000 PLN-ów. Jeszcze trzeba byłoby wymienić wszystkie świetlówki energooszczędne na LED-y - ok. 2 000 PLN-ów. Oświetlenie, komputery, pralka, lodówki, żelazko itp. sprzęty popchnie. Problem pojawia się z zasileniem Pompy ciepła, bo trzeba jej zapodać 2,70 kW i 400V. Tego już z ogniw i przetwornicy nie wyciągnę. No to trzeba pobrać od "krwiopijców". Wiatraka nie postawię, bo po pierwsze za słabo wieje średniorocznie i papierologii za dużo; wodospadu nie posiadam. Może coś doradzisz, co z nią można począć? Bartur
×
×
  • Utwórz nowe...