Skocz do zawartości

Jaki rodzaj wykończenia podłogi dla podłogówki


Recommended Posts

Napisano
Witam
Z wiadomych przyczyn (przewodnictwo cieplne) w budynkach enegrooszczędnych wyposażonych w ogrzewanie podłogowe jako wykończenie podłogi zalecana jest terakota.
Mam pytanie cy jest to jedyne możliwe rozwiązanie? Czy istnieje możliwość położenia oprócz paneli jakiegoś rodzaju parkietu (o np klepce cieńszej niż standardowa), deski barlineckiej itp
Czy ktoś z państwa ma jakiekolwiek doświadczenie w tym względzie to znaczy posiada dom ogrzewany podłogowo z czymś innym na podłodze niż płytki ceramiczne badź panele.
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Jeśli chce się mieć drewno na podłodze to dobrym rozwiązaniem może być mozaika zamiast parkietu. Jest cieńsza (i sporo tańsza niż parkiet, płaciłem ok 25 zł za metr kw. 1,5 roku temu), elementy są drobne, łatwo się je układa (od spodu są podklejone siatką), mniej wyraźne w ich wypadku będą też ew. szczeliny, powstające przy kurczeniu się drewna. Jak się zniszczą, to można je normalnie wycyklinować.
Wiadomo, że zawsze jednak drewno będzie gorzej przewodzić ciepło niż terakota lub gres.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Domy energooszczędne zaczynają się od 30 cm styropianu od gruntu, tak więc opór cieplny nawet 4 cm klepki nie rzutuje na straty ciepła do gruntu. Drugim problemem jest "powrót ciepła" do zasobnika, im większy opór cieplny wykończenia podłogi tym cieplejszy czynnik "wróci" do zasobnika. Ale ten problem tyczy wyłącznie systemów ogrzewania centralnego, a takiego w domach energooszczędnych się nie montuje. Odpowiedź jest więc prosta: w domach energooszczędnych przy ogrzewanej podłodze nie ma znaczenia materiał na jej powierzchni.
Napisano
Cytat

Domy energooszczędne zaczynają się od 30 cm styropianu od gruntu, tak więc opór cieplny nawet 4 cm klepki nie rzutuje na straty ciepła do gruntu. Drugim problemem jest "powrót ciepła" do zasobnika, im większy opór cieplny wykończenia podłogi tym cieplejszy czynnik "wróci" do zasobnika. Ale ten problem tyczy wyłącznie systemów ogrzewania centralnego, a takiego w domach energooszczędnych się nie montuje. Odpowiedź jest więc prosta: w domach energooszczędnych przy ogrzewanej podłodze nie ma znaczenia materiał na jej powierzchni.


To co Pan pisze, kłóci się z tym co Pan w innych miejscach proponuje - moc ogrzewania 100W/m2.
4cm drewna to opór cieplny min. 0,25(m2*K)/W. Przy takim oporze cieplnym i mocy cieplnej 100W/m2 różnica temperatur pomiędzy pomieszczeniem i spodem posadzki wyniesie 25K.
Czy drewno bez problemu wytrzyma takie różnice temperatur ?
Napisano
Oczywiście! Często robimy ogrzewanie pod dechami na legarach bez wylewki. Tam bywa i więcej...
Można też dać termostat z drugim czujnikiem wyłączającym układ gdy 50st jest pod deskami.
Problemy są tylko przy wodnym, tam temperatura czynnika nie będzie wyższa niż w zasobniku.
W niecentralnym ogrzewanie samo się „dopasuje” do powierzchni.
Napisano
Cytat

Oczywiście! Często robimy ogrzewanie pod dechami na legarach bez wylewki. Tam bywa i więcej...
Można też dać termostat z drugim czujnikiem wyłączającym układ gdy 50st jest pod deskami.
Problemy są tylko przy wodnym, tam temperatura czynnika nie będzie wyższa niż w zasobniku.
W niecentralnym ogrzewanie samo się ?dopasuje? do powierzchni.

Przy wodnym ogrzewaniu też nie ma problemu. Kocioł może dać temperaturę nawet 90 st. C. Bardziej obawiałbym się o trwałość takiej podłogi.
No i jeszcze jedno. Jak to się ma do energooszczędności?
W przypadku posadzki o małym oporze cieplnym mamy temperaturę wylewki np. 30 st.C.
Przy deskach 40mm będzie to 50 st. C.
Zakładając temperaturę gruntu +8 st. C i przewodność cieplną warstw izolacyjnych posadzki 0,15W/(m2*K) w pierwszym wypadku straty ciepła wyniosą 1,8W/m2 (dla posadzki 100m2 - 180W), zaś w drugim 6,3W/m2, czyli dla posadzki 100m2 630W.
  • 2 lata temu...
Napisano
Jeżeli nie wszędzie w domu można zastosować podłogówki (bo parkiety, wykładziny itp, które obniżają efektywność podłogówki) polecam ogrzewanie ścienne. Można je połłączyć z ogrzewaniem podłogowym, bo pracuje na niższych temperaturach czynnika grzewczego.
Promienniki podtynkowe wykonane ze stali nierdzewnej, więc nie ma obaw o przewiercenie. Po drugie woda nie jest w nich czynnikiem grzewczym, więc nawet gdyby komuś udało się to przewiercić, nic z takiego grzejnika nie wycieknie.
System rewelacyjny do budynków energooszczędnych i pasywnych. Najlepszy do współpracy z pompami ciepła.
Załączam kilka fotek.
Zainteresowanym prześlę więcej informacj pocztą elektroniczną.

Pozdrawiam;
Bartek
Kom: 666461196
bartur.dolphin@wp.pl


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Gość mhtyl
Napisano
A co czytać nie nauczyli? icon_smile.gif Przecież post wyżej są namiary,więc po co to pytanie icon_eek.gif
Napisano
U nas w całym domu podłogówka i tylko w łazienkach, kuchni i wiatrołapie będą płytki. W pokojach drewno. Trzeba tylko pamiętać, o dobraniu odpowiedniego drewna. Najlepsze są deski trójwarstwowe, można też kłaść parkiet z twardych i nie reagujących zbyt mocno na wilgoć gatunków.
Napisano
Zgadza się,dlatego też dobrym pomysłem jest drewno bambusowe- odporne na wilgoć i zabrudzenia. Do tego pięknie się prezentuje,no ale jest to kwestia gustu i budżetu. Bambs jest droższy niż zwykłe drewno.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Zgadza się,dlatego też dobrym pomysłem jest drewno bambusowe- odporne na wilgoć i zabrudzenia. Do tego pięknie się prezentuje,no ale jest to kwestia gustu i budżetu. Bambs jest droższy niż zwykłe drewno.


Dużo droższy?
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Promienniki podtynkowe wykonane ze stali nierdzewnej, więc nie ma obaw o przewiercenie. Po drugie woda nie jest w nich czynnikiem grzewczym, więc nawet gdyby komuś udało się to przewiercić, nic z takiego grzejnika nie wycieknie.
System rewelacyjny do budynków energooszczędnych i pasywnych. Najlepszy do współpracy z pompami ciepła.
Załączam kilka fotek.
Zainteresowanym prześlę więcej informacj pocztą elektroniczną.



pierwsza uwaga - wykonanie z rur nierdzewnych to tylko jedna z mozliwosci bo nie wiem czemu nie wykonywac z rurek do podlogowki?? Ja znam klienta, ktory sobie zazyczyl rur nierdzewnych w podlogowce i takie mu robila nasza firma. Klient nasz Pan,ale ile takich instalacji znacie??
Po drugie jaki czynnik jest w tych rurach jezeli ma nie wyciec???? I do tego pracuje z PC?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Dużo droższy?



no niestety dużo droższy. taniej wyjdzie ci albo dobry panel - quick step, balterio, albo płytki drewnopodobnie (bo rozumiem, ze zależy ci na tym, żeby wyglądało jak drewno?). poza tym wiesz, drewno to drewno, dużo bardziej się niszczy niż powyższe, więc zwłaszcza w salonie nie jest to dobry pomysł. tam wszyscy chodzą, szurają, a jak jeszcze jest wyjście na taraz i się wnosi brud, to juz w ogóe.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gradu nie było. Szkodnika od zeszłego roku nie potrafię ustalić. Łażenie nocą z latarką niczego nie wyjaśniło. Inteligencja internetowa zasugerowała brak składników pokarmowych, powodujących mikropęknięcia, a kiedy liść się rozrasta, one się powiększają tworząc rozerwane dziury. Zaczynam się skłaniać ku tej sugestii.
    • @podczytywacz   Jest to salon z aneksem. Wentylacja jest grawitacyjna (czyli taka po prostu kratka). Południowa.  Ma wysoką klasę energetyczną, to pamiętam (A albo A+). Szczegóły doślę, jak będę w domu - ale chyba standardowe ocieplenie - napiszę potem to ocenicie. W tym salonie jest klimatyzacja - ale to pewnie od kilku lat. Nie, jest sypialnia.   @Budujemy Dom - działka i dom A jak mogę to potwierdzić? Czy takie plamy powinny się zmyć? Mam w szufladzie dwie płytki "kamienia", które zostały wymontowane prawdopodobnie na skutek instalacji telewizora podwieszanego. W każdym bądź razie jedną z nich mogę połamać i pozaglądać czy jest tam wyraźna struktura i wysłać tutaj zdjęcia. Mógłbym też wziąć ekspertka mykologa, ale to koszt. Jakie są jeszcze możliwości wykluczenia/potwierdzenia czy to pleśń ?
    • Niektóre miejsca wyglądają, jakby już malowane były strukturalną farbą   Powierzchnia sufitu jest bardzo nierówna i niejednorodna... Moim zdaniem żadna  nie pokryje satysfakcjonująco TEGO sufitu...  Może jakaś strukturalna da radę... może tynk japoński...   W żadne kasetony się nie pchaj, może tapeta strukturalna, ale jednobarwna - tylko umiejętnie położona - przy tym stanie wykończenia ścian byłaby najmniej "inwazyjna" i najmniej mogąca narobić szkód...      
    • Najlepiej doradzi doświadczony elektryk-praktyk, @retrofood już jutro, jak tylko wypocznie!     A moje uwagi? może się nie mylę...   Podwójny przełącznik A pozwoli załączać niezależnie oba punkty na suficie. B i C powinny być schodowe do włączania/wyłączanie kinkietu nad łóżkiem - niezależnie przez leżących po obu stronach łoża...        
    • Kurcze, raczej nie jest wykluczone, że masz rację na pierwszy rzut oka i po przeczytaniu opinii bobiczka, oraz spojrzeniu na pierwsze zdjęcie     - byłem przekonany, że to pleśń...   Ale teraz, jak powiększyłem drugie zdjęcie -      - widać przekrój  i strukturę  docinanego "kamienia"...   Jaka jest nauczka? Na ekranie telefonu zupełnie inaczej to widać, niż na dużym ekranie komputera...   Więc raczej    Ewentualnie można spróbować "zaretuszować" dobraną farbką i małym pędzelkiem tę "niby-pleśń"...     Ale o wentylację trzeba dbać...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...