Skocz do zawartości

Stropy w domu jednorodzinnym


Recommended Posts

Napisano
Autor zapomnial o nowoczesnych rozwiazaniach stropow drewnianych: belki I-Joist (firm Steico lub Kronopol) oraz genialne rozwiazanie dla ludzi przewidujacych rozprowadzenie ciepla z kominka lub rekuperatora nie wymagajace obnizania stropu Posi Joisty firmy Mitek. Zalety pref. belek stropowych: ekologia, latwosc montarzu, mozliwosc wykorzystania efektu belki ciaglej (do 12m rozpietosci), eliminacja procesow mokrych. Dzieki zastosowaniu odpowiedniego ukladu warst mozna uzyskac wymagana izolacyjnosc akustyczna.
  • 11 miesiące temu...
Gość viper
Napisano
a co ze stropami monolitycznymi z prefabrykatów sprężonych? tzw. stropy strunobetonowe?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..
Napisano
Cytat

ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..



Czas najwyższy - to wezwanie do Admina - aby uniemożliwił pisanie anonimowych postów w tak ważnych kwestiach. To moja propozycja.
  • 1 miesiąc temu...
Gość budowlaniec
Napisano
strop Akerman nie potrzebuje pełnego deskowania, tylko w miejscach łączenia sie pustaków...
  • 7 miesiące temu...
Gość krzysiek29
Napisano
tak strop ackermana podpieramy pod pod belkami a więc pod miejscami łączenia pustaków;wypadałoby ten błąd poprawić.
  • 3 lata temu...
Napisano
Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).



Nie tylko zbrojenie, ale też pełne deskowanie. To jest robota na kilkanaście dni. Zdecydowanie łatwiej zrobić sobie strop gęstożebrowy, gdzie pełnego deskowania brak, a zbrojenie jest prefabrykowane (belki). Jedyna zabawa jest przy zbrojeniu otworów (np. na schody). Ale w sumie to trzeba zrobić przy każdym stropie. Ja kładłem u siebie samodzielnie systemowy strop gęstożebrowy i korzystałem tylko z pomocy fachowca (kierownik budowy) przy zbrojeniu i zalewaniu nadbetonem. Reszta to bajka - budujesz jak z klocków...
  • 5 lata temu...
Gość krzysiek1990
Napisano

To prawda, strop żelbetowy to kilka tygodni roboty i praktycznie przerwa na budowie w innych pracach. Zdecydowanie szybszymi technologiami są np. stropy kanałowe. Ale przy domu jednorodzinnym absolutnie wystarczający jest moim strop gęstożebrowy. Technologia bardzo prosta, niewymagająca żadnego ciężkiego sprzętu. Belki stropowe można spokojnie ułożyć w 2-3 osoby (zależy jaka rozpiętość i masa). Pustaki stropowe też trochę ważą - szczególnie jak są ceramiczne. Ale tu również jest to spokojnie do ogarnięcia w 2 osoby. Na szczyt cienka warstwa betonu usztywniającego i poziomującego powierzchnię. Mnie ta technologia przekonuje zdecydowanie bardziej, niż monolity w domach jednorodzinnych.

Napisano
Dnia 6.04.2010 o 23:15, retrofood napisał:
Cytat

ćzy strop monolityczny wylewany na budowie można opierać bezpośrednio na porotermie, czy trzeba dać warstwę cegły pełnej lub 10 cm betonu?..

Czas najwyższy - to wezwanie do Admina - aby uniemożliwił pisanie anonimowych postów w tak ważnych kwestiach. To moja propozycja.

 

A co komu przeszkadza anonimowe pytanie?

Dnia 21.05.2010 o 22:45, Gość budowlaniec napisał:

strop Akerman nie potrzebuje pełnego deskowania, tylko w miejscach łączenia sie pustaków...

bezsens

 

Dnia 29.11.2014 o 20:32, Gość M napisał:

Stropy żelbetowe są dość tanie i łatwe do wykonania? Co to za bzdura? Najdroższe ze wszystkich i najwięcej przy nich roboty (zbrojenie).

bezsens - wszystkie stropy opisane w artykule są żelbetowe. To jakie niby są inne - prócz drewnianych i .... tańsze i wygodniejsze?

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Załączam zdjecia. Może coś da się wywnioskować z tego. Całe szczęście że sąsiad postanowił postawić swoje ogrodzenie, jak poinformował będzie to „murek” cokolwiek to znaczy dla niego. Więc nawet ta usypana ziemia nie będzie opierać się na moim ogrodzeniu. Jak dla mnie może postawić ogrodzenie murowane po całości nawet i na 10m wzwyż. Pomiędzy moim ogrodzeniem a jego jest wolna przestrzeń jakieś 40cm- tu się okazało że ta przestrzeń jest „moja” bo deweloper  postawił ogrodzenie nie po linii granicy. Na ostatnim zdjęciu widać wykop na moje oko nie mniej niż 1,5m do owego „murku” by ziemia się nie osuwała. No specem nie jestem ale na 99% wymaga to zgody kogoś z „góry”.
    • Witam . Ja ze swojej strony jako monter instalacji hydraulicznych i grzewczych mogę polecić firmę IZOMIX i ich sklep internetowy sklep.izomix.pl Jak tylko zabraknie mi choćby 1mb otuliny to wysyłali mi zawsze w ten sam dzień, a na drugi już miałem. Mają tam właśnie materiały izolacyjne do rur, kanałów, poddaszy itp
    • Nie sądziłam że zgoda na użytkowanie i zakończenie budowy może być wydana jeszcze w trakcie budowy…poza tym terenu nie mógł podnieść po zakończeniu budowy bo na tym terenie postawił dom- logiczne- najpierw teren potem dom.  Swoją drogą, teraz trochę przypominam sobie, mój dom jest podniesiony o 1,5m do równego poziomu z drogą i to jest zapisane w projekcie budowlanym. 
    • Decyzja o zakończeniu budowy i zgoda na użytkowanie mogła zostać wydana na podstawie dokumentów, bez opcji wizyty na placu budowy, więc nikt w urzędzie może nie wiedzieć o pracach przy podniesieniu terenu. Albo prace te zaczęły się dopiero po odbiorze. Idź do urzędu, bo tutaj to będziemy gdybać. Tak na marginesie nie wierzę, żeby sąsiad miał pozwolenie na takie podnoszenie poziomu swojej działki.
    • Jeżeli kocioł ma wyprowadzenie (czopuch) poziomo, to otwór w kominie trzeba zrobić na konkretnej wysokości. Jeżeli zaś odprowadzeni ma być w kotle zrobione od góry, to najłatwiej jest wszystko dopasować, gdy otwór w kominie jest wysoko. Wtedy mamy długą pionową rurę czopucha, co ma zarówno dobre, jaki złe strony.  Pionowa rura zajmuje miejsce obok komina. W przypadku kominka zwykle nie jest to problem, ale kotłowni , przy kotle, może przeszkadzać. Pionowa stalowa rura czopucha nagrzewa się szybko, co wspomaga ciąg przy rozpalaniu.  Rura oddaje ciepło do otoczenia. Ale ciepło może też oddawać tradycyjny murowany komin. On też gromadzi je na dłużej. Kominy prefabrykowane często są izolowane, więc ten efekt już nie bardzo występuje. Trzeba więc rozważyć: - jaki jest komin;  - czy czopuch i komin oddają ciepło do tego samego pomieszczenia (komin może być za ścianą);  - czy dodatkowe ogrzewanie wnętrza przez czopuch (długą stalową rurę) jest pożądane. W małych kotłowniach bywa to raczej wadą, niż zaletą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...