Skocz do zawartości

JAKI DOM? DREWNIANY CZY MUROWANY?


Recommended Posts

Napisano
Chcemy z mężem wybudowć dom,zastanawiamy się nad najtańszym rozwiązaniem.czyli dom zdrewna.Słyszałam też o domach ze steropianu. Jeśli mogę prosić o pomoc i opinie na ten temat. Zgóry DZIĘKUJĘ.
Napisano
Niestety, dom z drewna nie będzie najtańszym rozwiązaniem. Domy drewniane z bala są obecnie dość modne i przez to drogie, domy drewniane w systemie kanadyjskim też kosztują sporo i do tego trzeba znaleźć dobrą, sprawdzoną ekipę, bo ten system bardzo łatwo zepsuć.
Najtańszą obecnie propozycją jest dom murowany, najlepiej z systemie jednowarstwowym (nie potrzeba ocieplenia np. ze styropianu czy wełny).
Pustaki jednowarstwowe robi na polskim rynku już sporo firm - są dość duze i ściana w zależności od producenta ma grubość od 36 do nawet 50 cm. Dodatkową zaletą jednowarstwowego muru jest to, że nie ttrzeba go od razu tynkować (styropian i wełnę trzeba zabezpieczyć od razu, a to podraża koszty).

Jest jednorodna, przy budowie prawie nie ma szans na zrobienie mostków cieplnych (mróz przechodzi przez ściany). Jeżeli jednak stryopian, to najlepiej systemowo ułozony w pustakach, a nie przymocowywany przez murarzy na budowie.
Domy ze styropianu, to tak naprawdę domy betonowo styropianowe. Układa się warstwę pustaków z samego styropianu - jak klocki lego, a następnie zalewa się je betonem. Problemem jest tu m.in. to, że od razu trzeba tynkować obie strony ściany, bo nie można zosatwić styropianu na dłuższy czas bez okładzin zewnętrznych.

Inną stroną wyboru jest to, jak ciepłe bedą ściany. Najcieplejsze będą przy grubej okladzinie z wełny lub styropianu - 10-15 cm. niestety, koszt takiej okładziny na murze zwróci się dopiero po kilkunastu latach i to biorąc pod uwagę ogrzewanie gazem. W przypadku kotłów np. węglowych czy na drewno, czas zwrotu w porównaniu ze ściana jednowarstwową jest jeszcze dłuższy.
Napisano
Pod żadnym pozorem nie izolować domu z zewnątrz, mur stojący na fundamencie odprowadza ciepło pod dom. Masa powoduje, że b. trudne jest sterowanie dobowe. Ściany nie posiadające folii od środka oddychają (od oddychania jest wentylacja) co powoduje, że są mokre (wykres Moliera). Daj minimum 25-30 cm styropianu w podłodze, 30 wełny w ścianie i dachu zabezpieczonej hydroizolacją, załóż rekuperator i systemowe grzejniki elektryczne. Termy pojemnościowe różnej wielkości i krany z sensorem np. ORAS ELECTRA Taki dom zużywa około 40 kWh na metr kw. rocznie. A czy na zewnątrz dasz granit cegłę czy drewno nie ma znaczenia. Tylko nie daj się namawiać na gaz, olej czy pompy ciepła.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
  Cytat

Pod żadnym pozorem nie izolować domu z zewnątrz, mur stojący na fundamencie odprowadza ciepło pod dom. Masa powoduje, że b. trudne jest sterowanie dobowe. Ściany nie posiadające folii od środka oddychają (od oddychania jest wentylacja) co powoduje, że są mokre (wykres Moliera). Daj minimum 25-30 cm styropianu w podłodze, 30 wełny w ścianie i dachu

Rozwiń  

WOW ... tyle sie naczytałem o korzystnym oddychaniu ścian w Muratorze icon_smile.gif
Czyżby zmiana trendu ?
Dane na Twojej sa po niemiecku (nie radzę sobie tak dobrze)
Czy masz inne materiały ?
Napisano
Do Brzęczkowskiego? Ocieplony od wewnątrz dom murowany to zabójstwo dla konstrukcji? Katastrofa budowlana gwarantowana! Piotr
Napisano
A jak chcesz szybko dom murowany, a jeszcze z ceramicznej ściany to zobacz jak domy buduje PRAEFA. www.praefa.pl

Dom murowany w trzy dni! Klasa!
Napisano
Dobrze i prawidłowo zbudowany dom z drewna na pewno nie będzie najtańszym rozwiązaniem, kiedyś myślałem o takiej technologii, lecz po analizie rynku wybrałem Praefa, ktoś już podał adres ich strony.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Dobrze i prawidłowo zbudowany dom z drewna na pewno nie będzie najtańszym rozwiązaniem, kiedyś myślałem o takiej technologii, lecz po analizie rynku wybrałem Praefa, ktoś już podał adres ich strony.

Rozwiń  

Możesz podać stronę kosztową przedsięwzięcia ?
Jakie elementy maja istotny wpływ na cene ?
Do jakiego stanu firma zbudowała Ci dom ?
Napisano
NOTO wejechałes Brzęczkowskiemu z MURATOREM on od wieków się z nimi procesuje i uważa że prokuratura powinna go zamknąć z urzędu! Bo ON musi oszukiwać.
Sprawa jest prosta.
Masz określoną gotówkę na dom i wyżej nie podskoczysz (sytuacja 99% budujących sie) Murator żyje z reklam, Brzęczkowski radzi zrobić tanie grzanie (elektryczne) a droższą skuteczną , zdrową izolację i wentylacje. Poprostu wyzsze koszty wytworzenia ciepła prądem skompensowac izolacją i rekuperatorem. Poniważ to się sprawdziło, nie tylko klientom Brzęczkowskiego ale i w Skandynawi, czy Francji,dlatego jest taki groźny i wywołuje tyle agresji.
NOTO wyobraź sobie, że przenosisz (nie tylko ty) swoje wydatki na dom z ogrzewania na izolację, a izolacją (styropian, wełnę) kupujesz niezależnie od reklam najbliżej budowy. To kto zapłaci 40000 zł za jdnorazową stronę w MURATORZE. Policz kto zostanie do drogich reklam jak system ogrzewania na dom będzie kosztował 3000 zł.?
Ale wiem po sobie, że mozna dobrze i tanio.
A człowiek, który pisze, ze konstukcja sie zawali niech zadzwoni go producentów YTONGA POROTERMU itp to go z błędu wyprowadzą.
Są domy trzy warstwowe, i ściana zwenętrzna się sie rozlatuje.
Napisano
  Cytat

NOTO wyobraź sobie, że przenosisz (nie tylko ty) swoje wydatki na dom z ogrzewania na izolację, a izolacją (styropian, wełnę) kupujesz niezależnie od reklam najbliżej budowy. To kto zapłaci 40000 zł za jdnorazową stronę w MURATORZE. Policz kto zostanie do drogich reklam jak system ogrzewania na dom będzie kosztował 3000 zł.?
Ale wiem po sobie, że mozna dobrze i tanio.  

Rozwiń  

icon_smile.gif
Idea mi sie podoba. Ale chciałbym ją dokładniej zrozumieć. Obecnie ma dom ocieplony, ale zamierzam go jeszcze DOCIEPLIĆ wełną na poddaszu. Obecnie jest tam TYLKO 15 cm wełny na podwieszanym suficie.
Ale wracając do tematu. Za mało jest informacji w zrozumiałym języku aby samemu dojść do pewnych wniosków. Szukam więc dalej informacji - jeśli macie jakieś linki to podrzućcie.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Odnośnie domu drewnianego to spotkałem się z opinią użytkownika na innym forum. Twierdził, że sam dom ok., tylko cały czas ma obiekcje odnośnie bezpieczeństwa p.poż. w końcu to drewno, a nie beton. Wspominał również, że oczywiście dom został odpowiednio zaimpregnowany. Mieszka z małym niepokojem i obawami.
icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Odnośnie domu drewnianego to spotkałem się z opinią użytkownika na innym forum. Twierdził, że sam dom ok., tylko cały czas ma obiekcje odnośnie bezpieczeństwa p.poż. w końcu to drewno, a nie beton.  

Rozwiń  

Pali się tak naprawdę wyposażenie domu ... no chyba że ogień nieżle poszaleje. Ale wtedy buduje sie nowy z polisy.

Dom za 450 zł icon_smile.gif
  • 6 lata temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Ja mam kanadyjczyk za tydzień minie równo 9 lat jak mieszkam nic sie nie dzieje jest ok. budowa trwała 7 miesięcy

DSC01446.jpg

Napisano
Stałem dokładnie przed takim samym wyborem w marcu tego roku i .... Po ogarnięciu tematu, setkach maili do wykonawców domów szkieletowych bądź z bala i porównaniu z kosztami domów technologii murowanej (nie istotne czy cegła ceramiczna czy ytong) okazało się, że taniej zbudować dom murowany. Szkieletowy szybciej ale zdecydowanie drożej wychodzi. A do tego dochodzi jeszcze jeden plus na korzyść domu murowanego - tutaj zwiększenie powierzchni o 10/20 m2 nie robi podwyższenia kosztów a w szkieletowym i owszem.
Napisano
  Cytat

A do tego dochodzi jeszcze jeden plus na korzyść domu murowanego - tutaj zwiększenie powierzchni o 10/20 m2 nie robi podwyższenia kosztów a w szkieletowym i owszem.

Rozwiń  


icon_eek.gif a to ci nowosc. idac tym torem, powinno wyjsc na to, ze nie ma znaczenia, czy budujemy dom bez garazu, czy z jednostanowiskowym garazem (srednio maja okolo 20m2). wyjasnisz mi zatem dlaczego roznice w kosztorysach siegaja okolo 30 000 zl?
Napisano
  Cytat

icon_eek.gif a to ci nowosc. idac tym torem, powinno wyjsc na to, ze nie ma znaczenia, czy budujemy dom bez garazu, czy z jednostanowiskowym garazem (srednio maja okolo 20m2). wyjasnisz mi zatem dlaczego roznice w kosztorysach siegaja okolo 30 000 zl?

Rozwiń  

Garaż to jakby inna inszość - nie jest moim zamysłem wywoływanie jakiejś ogromnej dyskusji ale proszę popatrz ile kosztuje dom szkieletowy o pow. powiedzmy 80m2 i porównaj z podobnym projektem 100m2 a teraz zrób proszę to samo z domami murowanymi. Do tego jeśli na etapie adaptacji projektu powiedzmy wydłużysz ściany o jakieś 0,5m to ile drożej Ci wyjdzie budowa. Sprawdź a potem krytykuj.
Napisano
  Cytat

Garaż to jakby inna inszość - nie jest moim zamysłem wywoływanie jakiejś ogromnej dyskusji ale proszę popatrz ile kosztuje dom szkieletowy o pow. powiedzmy 80m2 i porównaj z podobnym projektem 100m2 a teraz zrób proszę to samo z domami murowanymi. Do tego jeśli na etapie adaptacji projektu powiedzmy wydłużysz ściany o jakieś 0,5m to ile drożej Ci wyjdzie budowa. Sprawdź a potem krytykuj.

Rozwiń  


to trzeba bylo napisac, ze koszt powiekszenia domu murowanego bedzie nizszy, niz domu szkieletowego, a nie, ze nie bedzie to generowac zadnych kosztow. przewaznie ekipy budowlane licza stawke za m2, do tego dochodzi cena materialow (od fundamentu po dach), wiec bedzie to "COS" kosztowac (oczywiscie w zaleznosci od projektu, rejonu kraju, komplikacji takiego powiekszenia, itp).

Napisano
  Cytat

Stałem dokładnie przed takim samym wyborem w marcu tego roku i .... Po ogarnięciu tematu, setkach maili do wykonawców domów szkieletowych bądź z bala i porównaniu z kosztami domów technologii murowanej (nie istotne czy cegła ceramiczna czy ytong) okazało się, że taniej zbudować dom murowany. Szkieletowy szybciej ale zdecydowanie drożej wychodzi. A do tego dochodzi jeszcze jeden plus na korzyść domu murowanego - tutaj zwiększenie powierzchni o 10/20 m2 nie robi podwyższenia kosztów a w szkieletowym i owszem.

Rozwiń  


tez sporo czytałem na ten temat, ale był to akurat okres, że ceny galopowały....gdzieś okolice 2007 - Daga się budowała wtedy pamiętam icon_biggrin.gif
przeglądałem ceny na necie, i gdzie nie zadzwoniłem, to okazało się że ceny nieaktualne...jak dostawałem ceny na teraz, to już nie okazywały się atrakcyjne, a dodatkowo, zdawałem sobie sprawę że technologia ta jest u nas trochę egzotyczna....
zdecydowałem się na murowany ze względu na koszty...jak to wtedy liczyłem, to wychodziło mi taniej murowany....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...