Skocz do zawartości

dobudowa do stojacego domu


AMS

Recommended Posts

Napisano
Witam!
Jestesmy mlodym malzenstwem z okolic Poznania, zupelnie zielonym w kwestii budowy domu.
Za rok moze dwa chcemy na dzialce rodzicow dobudowac do stojacego domu swoje mieszkanko. Obecny dom to projekt z jakiegos muratora z lat chyba 2002-2003. zwykly dom parterowy bez piwnicy, bez uzytkowego poddasza.

Chcemy do jednej ze scian dostawic swoj dom, tylko nie wiemy jak sie do tego zabrac, gdzie trzeba pojsc, czy to jest jako rozbudowa tego, czy budowa nowego domu? No i oczywiscie ile to bedzie kosztowalo.

Dom ma miec ok 70 mkw na dole, ma byc uzytkowe poddasze podniesione o okolo 1 mkw. Ogrzewanie raczej gazowe, choc mogloby byc tez czesciowo kominkiem. Ile moze kosztowac budowa domu z cegiel a ile z drewna?Czy to sie w ogole oplaca(z drewna)? i czy mozna dom z drewna tynkowac ii zakladac plyty w srodku. Chcemy, zeby bylo tanio, ale nie najtaniej.
Projekt domu wymyslilismy sami, komu dac go do sprawdzenia?

Tu na forum kazdy buduje na swojej dzialce, wiec dochodza inne koszty.Nie wiem ile z tych kosztow to sam dom, a nie jego otoczenie.
Z goryu dziekujemy za odpowiedzi.
Napisano
Witam!
mamy dokladnie ten sam probem. chcemy dobudowac do stojacego juz domu ale do tzw kostki z lat 70-tych i tez nei wiemy jak to wyglada.
ilew to moze kosztowac i jak postepowac. jakie pozwolenia
czy przylacza pradu i wody tez kosztuja tyle ile przy budowie nowego domu -przeciez wszystko jest za sciana:)
jesli bedziesz cos wiedziala prosze o kontakt, ja rowniez sie odezwe jesli czegos sie dowiem
Napisano
Rozbudowa czy dobudowa domu wymaga uzyskania pozwolenia na budowę na podstawie odpowiednio opracowanego projektu. Konieczne są też dokumenty zezwalające na rozbudowę zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego lub wydanymi przez gminę warunkami zabudowy.
Napisano
Dowiedzialam sie tez, ze od nowego roku nie bedzie potrzebne pozwolenie na budowanie na swojej dzialce.

A jesli chodzi o sama dobudowe, to sa to drozsze projekty, bo architekt woli sprzedawac swoje niz rysowac zupelnie nowy i najlepiej zaprosic kogos takiego, jak projektant na teren i on powie co i jak, bo kazdy dom inaczej sie rozbudowuje.

Najpierw sprawdze co moge, a potem bede papiery zalatwiala.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Dowiedzialam sie tez, ze od nowego roku nie bedzie potrzebne pozwolenie na budowanie na swojej dzialce.

A jesli chodzi o sama dobudowe, to sa to drozsze projekty, bo architekt woli sprzedawac swoje niz rysowac zupelnie nowy i najlepiej zaprosic kogos takiego, jak projektant na teren i on powie co i jak, bo kazdy dom inaczej sie rozbudowuje.

Najpierw sprawdze co moge, a potem bede papiery zalatwiala.
Pozdrawiam


Witam!!
Poniżej przedstawiam projekty zmian, które chyba jeszcze nie zostały uchwalone (ale może się mylę) więc nie wiem, czy będą obowiązywać od nowego roku.
Zasada ogólna ustawy stanowi, że budowa obiektu budowlanego wymaga pozwolenia na budowę, wobec czego jego rozbudowa również. W tym celu niezbędne jest złożenie wniosku o pozwolenie na budowę wraz z załącznikami:
- cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z niezbędnymi opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami, wraz z projektami przyłączy. W tym przypadku (rozbudowy istniejącego obiektu budowlanego) uzgodnienia takie będą wymagane, jeśli np. planujemy rozbudować budynek mieszkalny i część pomieszczeń przeznaczyć na prowadzenie działalności gospodarczej, która wymagać może zwiększenia dostaw energii elektrycznej, wody czy gazu,
- oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane czyli akt własności - czy działka rodziców jest przepisana na was????
Według przepisów prawem do dysponowania nieruchomością na cele budowlane jest tytuł prawny wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego, który przewiduje uprawnienie do wykonywania robót budowlanych. Jeżeli wnioskującym jest właściciel, składa pod rygorem odpowiedzialności karnej oświadczenie, że przysługuje mu prawo własności nieruchomości, na której planuje wykonywać roboty budowlane,
- oświadczenie projektanta o sporządzeniu projektu budowlanego w zgodzie z obowiązującymi przepisami i zasadami wiedzy technicznej,
- zaświadczenie o przynależności projektanta do właściwej izby,
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w okresie jej ważności, jeżeli teren, na którym zlokalizowany jest dom, położony jest poza obszarem objętym obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Obowiązek przedłożenia ważnej decyzji WZ może pojawić się, gdy planowana rozbudowa może spowodować zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
- dowodem dokonania opłaty skarbowej.Komplet dokumentów, czyli wniosek wraz z załącznikami, należy złożyć w starostwie powiatowym lub w urzędzie miasta w przypadku miasta na prawach powiatu cele dokonania rejestracji przez urząd (teoretycznie 30 dni).

Projekty rozbudowy są droższe bo trzeba zrobić indywidualny projekt do istniejącego domu. Niekiedy zdarza się, że potrzebne jest wykonanie również projektu inwentaryzacyjnego istniejacego domu (jesli wybudowany dom różni się od projektu). Tak czy inaczej na poczatek czeka was wizyta i rozmowa z architektem, który wykona całą dokumentację.
Powodzenia!
mark01
  • 2 lata temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Czy przy dobudowie pokoju o wymiarach 8x6 dwukondygnacyjnego mieszkalnego potrzebne są zezwolenia z elektrowni i CO.



Witam,

Do projektu budowlanego rozbudowy zazwyczaj wymagane jest przedstawienie dokumentów świadczących o zawartych umowach z gestorami sieci (elektrownia, gaz, woda, kanalizacja, odpady).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
    • Cześć wszystkim, Mam problem z ogrzewaniem podłogowym, które chyba nie działa do końca tak jak powinno. Chodzi o to, że jest duża różnica temperatury pomiędzy zasileniem (temp mierzona na belce zasilającej rozdzielacza), a powierzchnią podłogi - tak jakby podłoga się nie nagrzewała w pełni.   Bardziej szczegółowy opis: Mam podłogówkę wykonaną w systemie suchym. W tym celu uży te zostały płyty Sander System Standard Alu, tj. EPS300 z rowkami i aluminium. W rowkach ułożone zostało ~71mb rury PERT Wawin Kameleon (co 15cm). Na wierzch ułożony został suchy jastrych Fermacell EE20. Na jastruchy jeszcze nic nie ma, podłoga nie została wykończona. Chodząc po takiej podłodze, czuć ciepło w stopy i jest przyjemnie, w pomieszczeniu jest 20*C. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko działa prawidłowo. Jednak pirometr wskazuje, iż powierzchnia podłogi ma "tylko" 25-28*C, w zależności od miejsca w którym sprawdzam temperaturę. W miejscu prowadzenia rur 27-28*C, pomiędzy rurami 25-26*C. Ale ten sam pirometr pokazuje, że belka zasilająca rozdzielacza ma 39*C. To ogromna różnica i spodziewałbym się, że powierzchnia podłogi powinna mieć przynajmniej 30-32*C, jak nie więcej. Temperatura belki powrotnej jest ok 3*C niższa. Przepływ przez tę pętlę ustawiony jest na 2.5l. Obecnie jest to jedyna pętla, pozostałe zostaną ułożona w przyszłym roku. I może dobrze bo jak widać nie grzeje to tak jakbym się tego spodziewał.   Na ten moment nie wykańczam podłogi. Mam obawy, że po położeniu podkładu i paneli temperatura będzie jeszcze niższa - w końcu to dodatkowe warstwy, a wówczas spadnie temperatura w pokoju. Obecnie mimo "tylko" 20*C jest przyjemnie, ale właśnie spodziewałem się wyższej temperatury i możliwości zmniejszenia krzywej grzewczej po uruchomieniu podłogówki w całym domu.    Dlaczego podłoga tak słabo grzeje?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...