Skocz do zawartości

Oświetlenie LED - realia czy marzenia


Gusto

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Załóż równolegle do zacisków 'żarówki' zwykłego polipropylena 100nf / na 275V (tak tak ! icon_mrgreen.gif najzwyklejsza przeciwzakłóceniówka )



275V to nieco poniżej wymagań. Przecież wartość szczytowa napięcia skutecznego 230V to ok. 310 V, więc napięcie pracy kondensatora winno mieć wartość 350V lub wyżej.


Cytat

Ale ten eksperyment, jaki zrobiłem, pokazuje, ze do zasilania takich LEDów potrzeba "nic" energii.



Nie takie znów "nic". Energia się gromadzi, impuls jest krótki, tylko nasze oko ma pewną bezwładność.
Napisano
Toć napisałem ,że u siebie zakładałem
Cytat

...Dawałem 100nf (0.10µf) / 400V.



...zakładam ,że i 275V dałby rade ,ale skoro Elektryk urpawniony uznaję iż to za mało - to tak musi być
Napisano
Cytat

Ale ten eksperyment, jaki zrobiłem, pokazuje, ze do zasilania takich LEDów potrzeba "nic" energii.
Adam M.


Zsynchronizuj miganie kilku-nastu układów z takimi LEDami w różnym czasie będą świecić światłem ciągłym,za darmo. icon_lol.gif
Napisano
Cytat

...zakładam ,że i 275V dałby rade



Dałoby, tylko diabli wiedzą jak długo.


Cytat

Zsynchronizuj miganie kilku-nastu układów z takimi LEDami w różnym czasie będą świecić światłem ciągłym,za darmo. icon_lol.gif



Po co? Czy nie lepiej włączyć odtwarzacz i potem tylko kasować bilety przy wejściu? icon_lol.gif
  • 2 miesiące temu...
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Ja planuję w domu ledowe oświetlenie. mam dylemat czy zdecydować sie na cieple czy chłodne oświetlenie do salonu. Czy montaż tego typu oświetlenia jest dużym problemem?
Napisano
Cytat

Ja planuję w domu ledowe oświetlenie. mam dylemat czy zdecydować sie na cieple czy chłodne oświetlenie do salonu.



Na zimę dawaj ciepłe, a na lato chłodne.

Cytat

Czy montaż tego typu oświetlenia jest dużym problemem?



Montaż nie, gorzej z wymianą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...