Skocz do zawartości

Fundamenty


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Jestem na etapie załatwiania wszystkich potrzebnych dokumentów do pozwolenia na budowę i po wakacjach mam zamiar zacząć budowę icon_biggrin.gif

Pierwsze wątpliwości jakie się pojawiły to w jaki sposób zrobić fundamenty icon_confused.gif: . Znajomy mi doradził żeby zrobić wykopy na gębokość 1,4 m, nastepnie wyłożyć je folią, położyć na dnie zbrojenie i zwyczajnie wylać beton do poziomu ziemi. Następnie ścianę fundamentową podnieść na wyskość około 40 - 50 cm nad ziemię z bloczków fundamentowych. Jeszcze dodatkowo od strony zewnętrznej funamentów można wstawić specjalne folie tłoczone (kubełkowe).

Co Wy o tym sądzicie? Czy to dobry sposób?

Proszę o radę....
Napisano
Cytat

Witam.

Jestem na etapie załatwiania wszystkich potrzebnych dokumentów do pozwolenia na budowę i po wakacjach mam zamiar zacząć budowę icon_biggrin.gif

Pierwsze wątpliwości jakie się pojawiły to w jaki sposób zrobić fundamenty icon_confused.gif: . Znajomy mi doradził żeby zrobić wykopy na gębokość 1,4 m, nastepnie wyłożyć je folią, położyć na dnie zbrojenie i zwyczajnie wylać beton do poziomu ziemi. Następnie ścianę fundamentową podnieść na wyskość około 40 - 50 cm nad ziemię z bloczków fundamentowych. Jeszcze dodatkowo od strony zewnętrznej funamentów można wstawić specjalne folie tłoczone (kubełkowe).

Co Wy o tym sądzicie? Czy to dobry sposób?

Proszę o radę....


Jeśli masz zamiar zalać 1,4m betonem to będzie bardzo drogo i nie uzasadnione merytorycznie.
Najpierw zrób wykop.Wylej podbeton (tzw. chudziak) w wykopie wys 10-15 cm.Następnie ułóż deskowanie ław fundamentowych, szer. 40-50 cm i wys. 50 cm. włóż zbrojenie i zalej betonem B-20. Po pewnym czasie demonujesz deskowanie i dajesz czas do wyschnięcia.Po wyschnięciu betonu izolujesz ławy emulsją izolacyjną , następnie kładziesz na ławy 2 warstwy papy izolacyjnej i zabierasz się za murowanie z bloczków betonowych. Po wymurowaniu na bloczkach robisz "rapówkę" i izolujesz ściany emulsją izolacyjną. To tak w skrócie.Pełnych informacji powinien udzielić Ci kierownik budowy.
Napisano
Kiedyś kopano dziurę i zalewano betonem, ale tylko w glinie, ponieważ jest spoista i nie zasypuje się do betonu. Ale tak wykonana ściana fundamentowa jest krzywa, i nie zaizolujesz jej w pionie (będziesz musiał odkopywać). Więc to nie jest dobry pomysł.

Jest wiele sposobów budowania, każdy przekonuje do swojego, Ty musisz podjąć decyzję.

Ja robiłem u siebie tak:

1. Ściągnąłem humus koparką
2. wykopałem (murarze) łopatą dół na łąwę fundamentową
3. dół wyłożyłem folią , w foli zbrojenie (tak jak w projekcie), podłożone kawałkami cegły/kamieni tak, by nie dotykało folii (dzięku folii nie musisz zalewać chudziaka),
4. przyspawałem baenarkę po rogach do zbrojenia i zespawałem zbrojenie po obwodzie (jeden drut), wcześmniej wbiłem metrowe fi 20 pręty przez folię w ziemię i przyspawałem bednarkę (uziom fundamentowy),
5. zalałem B20
6. położułęm izolację poziomą (ale nie z papy, krucha i się łątwo niszczy) z folii grubości 0,8 mm (są takie specjalne, grube i b. mocne)
7. wymurowałem ścianę fundamentową z bloczków,
8. wymalowałem dysoerbitem z obu stron,
9. począwszy od łąw fundamentowych na zewnątrz ociepliłem ścianęfondamentową styroodurem, który pociągnąłem klejem, siatką i klejem (dzięki temu, że nie wlewałęm betonu do dziury, mam proste tj. łatwe do zaizolowania ściany fundament. i nie muszę i ch odkopać, żeby pomalować duysperbitem lub przykleic styrodur
10. położyłem folię kubełkową, która przymocowałem do styroduru listwami plastikowymi (to naprawdę fajne udogodnienie).

Popełniłem błąd na etapie przyklejania styroduru (odleciał, drugi raz musiałem przyklejać, za drugim razem wpierw został zmatowiony tarką, potem przyklejony klejem (ale nie takim do elewacji tylko takim specjalnym w kuble do styroduru). Na zewnątrz został zmatowiony i pociągnięty klejem "zwykłym" do styroopianu (ale takim lepszym). Styrodur użyłem 300, Basf-a, jest twardy, nie ulegnie degradacji w ziemi, przy osypywaniu fundamentów nie ulega wklęśnięciom (to są naprawdę spore siły) tak łatwo jak zwykły, któruym niektórzy ukłądają. I dodatkowo mechanicznie zabezpiecza go folai kubełkowa. I zauważyłem, że 300 Basfa jest twardsza od 300 niektórych innych prooducentów styroduru.

To tyle w skrócie. Na górze ściany fundamentowej oczywiście izolacja pozioma z folii po raz drugi (teraz bym jeszcze pomalował dysperbitem pod folię).

Miłej "zabawy" icon_smile.gif
Napisano
Dzięki serdeczne za wszelkie wskazówki. Myślałem, że ten sposób o którym pisałem na poczatku będzie najszybszy i najmniej skomplikowany, ale chyba nie warto.

A tak wogóle ile wydaliście na same fundamenty?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Czemu brniecie w takie kombinacje. Dawniej takich rzeczy nie robiono budowano typowymi metodami i do tej pory budynki stoja nic sie nie dzieje. Przez takie rzeczy sa kosmiczne ceny budowy domu, drogo biorą fachowcy przez własnie takie dziwactwa. Folie kubełkowe itp. po cholere to wszystko widocznie macie za duzo kasy.
Napisano
Zapraszam do domu mojej babci,zobaczysz jak dom ciągnie wilgoć z podłoża icon_smile.gif Owszem, pewnie w niektórych miejscach może nie jest to tak istotne, ale są takie, które bez tego zniszczą budynek
Napisano
Cytat

Dzięki serdeczne za wszelkie wskazówki. Myślałem, że ten sposób o którym pisałem na poczatku będzie najszybszy i najmniej skomplikowany, ale chyba nie warto.

A tak wogóle ile wydaliście na same fundamenty?




Folia kubełkowa to akurat niski koszt i warto użyć - najlepsza do osuszania murów i zabezpieczająca, a do fundamentów nie powinno się wracać..
Moje fundamenty pod 150 m2 w parterze to :
Ławy 13,5 m3 betonu ze zbrojeniem - 6500 zł
Bloczki (4 warstwy 14 cm wys) - 4000 zł
Ziemia do zasypu - pospółka nie płukana (podwyższenie budynku pociągnęło dodatkowe koszta) - 4000 zł
Izolacje poziome, izolacja pionowa przeciwwilgociowa (wodorozcieńczalna), folia kubełkowa - 1300 zł
Robocizna - 5000

Razem: 20.800 zł


Dużo zależy od złożoności fundamentów - u mnie jest 88 mb
Napisano
Cytat

Zapraszam do domu mojej babci,zobaczysz jak dom ciągnie wilgoć z podłoża icon_smile.gif Owszem, pewnie w niektórych miejscach może nie jest to tak istotne, ale są takie, które bez tego zniszczą budynek


Ale czy twoja babcia kładła poziomą izolację z folii przed wylewka i czy ma styropianem wyłożone podłoże? Wątpie. Ktoś tu na forum napisał nie wiem czy nie administrator. Najważniejsza jest izolacja pozioma pomiędzy fundamentem a scianą budynku. Ja wylałem beton B20 w ziemi póżniej szalunki i znów beton b20 50 cm nad poziomem ziemi następnie będzie izolacja pozioma dwie warstwy cegły druga izolacja i dopiero sciana. Myslę że to wystarczy. Ale to jest moje zdanie. pozdrawiam
Napisano
Cytat

Kiedyś kopano dziurę i zalewano betonem, ale tylko w glinie, ponieważ jest spoista i nie zasypuje się do betonu. Ale tak wykonana ściana fundamentowa jest krzywa, i nie zaizolujesz jej w pionie (będziesz musiał odkopywać). Więc to nie jest dobry pomysł.

Jest wiele sposobów budowania, każdy przekonuje do swojego, Ty musisz podjąć decyzję.

Ja robiłem u siebie tak:

1. Ściągnąłem humus koparką
2. wykopałem (murarze) łopatą dół na łąwę fundamentową
3. dół wyłożyłem folią , w foli zbrojenie (tak jak w projekcie), podłożone kawałkami cegły/kamieni tak, by nie dotykało folii (dzięku folii nie musisz zalewać chudziaka),
4. przyspawałem baenarkę po rogach do zbrojenia i zespawałem zbrojenie po obwodzie (jeden drut), wcześmniej wbiłem metrowe fi 20 pręty przez folię w ziemię i przyspawałem bednarkę (uziom fundamentowy),
5. zalałem B20
6. położułęm izolację poziomą (ale nie z papy, krucha i się łątwo niszczy) z folii grubości 0,8 mm (są takie specjalne, grube i b. mocne)
7. wymurowałem ścianę fundamentową z bloczków,
8. wymalowałem dysoerbitem z obu stron,
9. począwszy od łąw fundamentowych na zewnątrz ociepliłem ścianęfondamentową styroodurem, który pociągnąłem klejem, siatką i klejem (dzięki temu, że nie wlewałęm betonu do dziury, mam proste tj. łatwe do zaizolowania ściany fundament. i nie muszę i ch odkopać, żeby pomalować duysperbitem lub przykleic styrodur
10. położyłem folię kubełkową, która przymocowałem do styroduru listwami plastikowymi (to naprawdę fajne udogodnienie).

Popełniłem błąd na etapie przyklejania styroduru (odleciał, drugi raz musiałem przyklejać, za drugim razem wpierw został zmatowiony tarką, potem przyklejony klejem (ale nie takim do elewacji tylko takim specjalnym w kuble do styroduru). Na zewnątrz został zmatowiony i pociągnięty klejem "zwykłym" do styroopianu (ale takim lepszym). Styrodur użyłem 300, Basf-a, jest twardy, nie ulegnie degradacji w ziemi, przy osypywaniu fundamentów nie ulega wklęśnięciom (to są naprawdę spore siły) tak łatwo jak zwykły, któruym niektórzy ukłądają. I dodatkowo mechanicznie zabezpiecza go folai kubełkowa. I zauważyłem, że 300 Basfa jest twardsza od 300 niektórych innych prooducentów styroduru.

To tyle w skrócie. Na górze ściany fundamentowej oczywiście izolacja pozioma z folii po raz drugi (teraz bym jeszcze pomalował dysperbitem pod folię).

Miłej "zabawy" icon_smile.gif



O jezu, to strasznie szczegółowe. Ja szukam wszystkiego o domu bo właśnie się za to zabieram i to co widzę jest straszne. Każdy etap budowy domu jest tak drobiazgowy?
Napisano
Cytat

O jezu, to strasznie szczegółowe. Ja szukam wszystkiego o domu bo właśnie się za to zabieram i to co widzę jest straszne. Każdy etap budowy domu jest tak drobiazgowy?


Mąż mówi że sa dwa sposoby wykonania fundamentów w zależności od tego czy jest piwnica czy nie.Trzeba podawać takie dane . icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam.

Jestem na etapie załatwiania wszystkich potrzebnych dokumentów do pozwolenia na budowę i po wakacjach mam zamiar zacząć budowę icon_biggrin.gif

Pierwsze wątpliwości jakie się pojawiły to w jaki sposób zrobić fundamenty icon_confused.gif: . Znajomy mi doradził żeby zrobić wykopy na gębokość 1,4 m, nastepnie wyłożyć je folią, położyć na dnie zbrojenie i zwyczajnie wylać beton do poziomu ziemi. Następnie ścianę fundamentową podnieść na wyskość około 40 - 50 cm nad ziemię z bloczków fundamentowych. Jeszcze dodatkowo od strony zewnętrznej funamentów można wstawić specjalne folie tłoczone (kubełkowe).

Co Wy o tym sądzicie? Czy to dobry sposób?

Proszę o radę....


Mąż mówi ze bez ławy fundamentowej to budynek gospodarczy można postawić . icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Ale czy twoja babcia kładła poziomą izolację z folii przed wylewka i czy ma styropianem wyłożone podłoże? Wątpie.



Napisałeś dawniej domy budowano bez takich cudów i jest wsio ok, więc podałem ci przykład na zburzenie twojej teorii. Teraz dodajesz kolejne warunki...
Napisano
Cytat

Czemu brniecie w takie kombinacje. Dawniej takich rzeczy nie robiono budowano typowymi metodami i do tej pory budynki stoja nic sie nie dzieje. Przez takie rzeczy sa kosmiczne ceny budowy domu, drogo biorą fachowcy przez własnie takie dziwactwa. Folie kubełkowe itp. po cholere to wszystko widocznie macie za duzo kasy.


Wszyscy znają się na budownictwie i medycynie/taka jest powszechna opinia/Skutkuje to wywalaniem kasy na czynności pozbawione sensu typu izolacji ław fundamentowych w budynkach bez podpiwniczenia lub hydroizolacji pionowej ścian fundamentowych w tych że budynkach. icon_surprised.gif Bob
Napisano
Cytat

Wszyscy znają się na budownictwie i medycynie/taka jest powszechna opinia/Skutkuje to wywalaniem kasy na czynności pozbawione sensu typu izolacji ław fundamentowych w budynkach bez podpiwniczenia lub hydroizolacji pionowej ścian fundamentowych w tych że budynkach. icon_surprised.gif Bob



Ja się nie znam. (na BUDOWNICTWIE). I szukam wszystkiego co pozwoli mi uniknąć błędów. A fundamenty iozoluje się żeby Wilgoć nie szła w ściany?
Napisano
Cytat

Ja się nie znam. (na BUDOWNICTWIE). I szukam wszystkiego co pozwoli mi uniknąć błędów. A fundamenty iozoluje się żeby Wilgoć nie szła w ściany?


Dokładnie o to chodzi,precyzujac do wnętrza budynku.Budynki bez podpiwniczenia izolujemy przed kapilarnym podciąganiem wilgoci z gruntu wykonując izolację poziomą na wierzchu ściany fundamentowej i pod posadzką czyli na pierwszej wylewce betonu a pod styropianem.Należy zachować ciągłośc izolacji czyli nie może byc przerwy pomiędzy izolacja ścian a posadzki.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dokładnie o to chodzi,precyzujac do wnętrza budynku.Budynki bez podpiwniczenia izolujemy przed kapilarnym podciąganiem wilgoci z gruntu wykonując izolację poziomą na wierzchu ściany fundamentowej i pod posadzką czyli na pierwszej wylewce betonu a pod styropianem.Należy zachować ciągłośc izolacji czyli nie może byc przerwy pomiędzy izolacja ścian a posadzki.Bob icon_biggrin.gif



Warstwę izolującą przeciągnąc poza linię styku podłogi i sciany? Czy tak?
Napisano
Cytat

Warstwę izolującą przeciągnąc poza linię styku podłogi i sciany? Czy tak?


Można to tak określić .Najprościej to zrobić pas poziomej izolacji wierzchu ściany fundamentowej tak by wystawał kilkanaście centymetrów do wewnatrz .Po wykonaniu wylewki betonowej pod posadzkę łatwo i szczelnie łączymy izolację ścian i posadzki.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Można to tak określić .Najprościej to zrobić pas poziomej izolacji wierzchu ściany fundamentowej tak by wystawał kilkanaście centymetrów do wewnatrz .Po wykonaniu wylewki betonowej pod posadzkę łatwo i szczelnie łączymy izolację ścian i posadzki.Bob icon_biggrin.gif


Mąż mówi że lubi takie kawa na ławę. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Można to tak określić .Najprościej to zrobić pas poziomej izolacji wierzchu ściany fundamentowej tak by wystawał kilkanaście centymetrów do wewnatrz .Po wykonaniu wylewki betonowej pod posadzkę łatwo i szczelnie łączymy izolację ścian i posadzki.Bob icon_biggrin.gif



Rozumiem. Dzięki. icon_biggrin.gif
Napisano
Ja zamierzam też robić fundamenty wylane z betonu w ziemi, moja działka znajduje się na terenie piaszczystym, wody tam brakuje można by tak powiedzieć, w ziemi wyleje dość szeroko (ze zbrojeniem oczywiście), kamieni na fundament mam bardzo duuużo. Wyleje mniej więcej do poziomu gruntu, ostatnią warstwę pomuruje z bloczków betonowych aby nie męczyć się w szalunki i marnowanie desek. Oczywiście przed warstwą bloczków położe izolacją, po warstwie bloczków położe drugą izolację, podmuruję dwoma warstwami cegły pełnej i położę kolejną izolację (tak aby uzyskać zamierzony poziom fundamentów) a później to już normalny mur. Najwyżej później odkopę fundamenty od zewnątrz na jakieś 80cm i wysmaruję czymś przeciw wilgociowym. Tak jak pisali poprzednicy ważne jest aby zachować ciągłość izolacji poziomej, kiedyś tego nie robili i stąd się brały problemy z wilgoscią i grzybami na ścianie. Tak więc u mnie będą łącznie trzy izolacje i to zupełnie wg mnie wystarczy, a wydawanie kasy na te wszystkie inne spsoby jest uwarunkowane pod warunkiem że ktoś ma duuuużo kasy wynajmuje firmę i nic go nie interesuje, jak ktoś chce samemu zrobić, trochę taniej a dobrze to myślę że mój spsób w zupełności wystarczy, ale to też zależy od rodzaju gruntu, bo gdybym miał działkę na terenie mokrym , gliniastym to jednak wybrałbym metodę bloczkową.

piotr
Napisano
Witam nie jestem ekspertem jak już wiadomo z moich postów. Izolacje poziome to masz kolego rację wystarczy w zupełności a później odkopanie fundamentów i ocieplenie. Też tak mam zamiar zrobić. Ale na terenie podmokłym jaki jest u mnie to lepiej wylać fundament w ziemi niż z bloczków nie wypłucze fug. Tak mi się wydaje. I nadal twierdze, że jak ktoś ma dużo kasy niech się bawi w to cudowanie. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Ja zamierzam też robić fundamenty wylane z betonu w ziemi, moja działka znajduje się na terenie piaszczystym, wody tam brakuje można by tak powiedzieć, w ziemi wyleje dość szeroko (ze zbrojeniem oczywiście), kamieni na fundament mam bardzo duuużo. Wyleje mniej więcej do poziomu gruntu, ostatnią warstwę pomuruje z bloczków betonowych aby nie męczyć się w szalunki i marnowanie desek. Oczywiście przed warstwą bloczków położe izolacją, po warstwie bloczków położe drugą izolację, podmuruję dwoma warstwami cegły pełnej i położę kolejną izolację (tak aby uzyskać zamierzony poziom fundamentów) a później to już normalny mur. Najwyżej później odkopę fundamenty od zewnątrz na jakieś 80cm i wysmaruję czymś przeciw wilgociowym. Tak jak pisali poprzednicy ważne jest aby zachować ciągłość izolacji poziomej, kiedyś tego nie robili i stąd się brały problemy z wilgoscią i grzybami na ścianie. Tak więc u mnie będą łącznie trzy izolacje i to zupełnie wg mnie wystarczy, a wydawanie kasy na te wszystkie inne spsoby jest uwarunkowane pod warunkiem że ktoś ma duuuużo kasy wynajmuje firmę i nic go nie interesuje, jak ktoś chce samemu zrobić, trochę taniej a dobrze to myślę że mój spsób w zupełności wystarczy, ale to też zależy od rodzaju gruntu, bo gdybym miał działkę na terenie mokrym , gliniastym to jednak wybrałbym metodę bloczkową.

piotr


Po co trzy izolacje?Chcesz izolować izolacje?W budynku bez podpiwniczenia dajemy jedną poziomą hydroizolację na poziomie takim aby izolacja muru była połączona z izolacją pod warstwą styropianu posadzki.Stary sprawdzony sposób to 2razy papa na lepiku.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Witam nie jestem ekspertem jak już wiadomo z moich postów. Izolacje poziome to masz kolego rację wystarczy w zupełności a później odkopanie fundamentów i ocieplenie. Też tak mam zamiar zrobić. Ale na terenie podmokłym jaki jest u mnie to lepiej wylać fundament w ziemi niż z bloczków nie wypłucze fug. Tak mi się wydaje. I nadal twierdze, że jak ktoś ma dużo kasy niech się bawi w to cudowanie. Pozdrawiam.


Na terenie podmokłym to trzeba zrobić badanie gruntu aby określić sposób wykonania fundamentów.Na takim terenie prawdopodobnie trzeba zrobić szerokie ławy fundamentowe.Fug z bloczków w gruncie gdzie okresowo podnosi się poziom wód gruntowych nic nie wymyje ,chyba że zaprawa będzie bez cementu!Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Ja zamierzam też robić fundamenty wylane z betonu w ziemi, moja działka znajduje się na terenie piaszczystym, wody tam brakuje można by tak powiedzieć, w ziemi wyleje dość szeroko (ze zbrojeniem oczywiście), kamieni na fundament mam bardzo duuużo. Wyleje mniej więcej do poziomu gruntu, ostatnią warstwę pomuruje z bloczków betonowych aby nie męczyć się w szalunki i marnowanie desek. Oczywiście przed warstwą bloczków położe izolacją, po warstwie bloczków położe drugą izolację, podmuruję dwoma warstwami cegły pełnej i położę kolejną izolację (tak aby uzyskać zamierzony poziom fundamentów) a później to już normalny mur. Najwyżej później odkopę fundamenty od zewnątrz na jakieś 80cm i wysmaruję czymś przeciw wilgociowym. Tak jak pisali poprzednicy ważne jest aby zachować ciągłość izolacji poziomej, kiedyś tego nie robili i stąd się brały problemy z wilgoscią i grzybami na ścianie. Tak więc u mnie będą łącznie trzy izolacje i to zupełnie wg mnie wystarczy, a wydawanie kasy na te wszystkie inne spsoby jest uwarunkowane pod warunkiem że ktoś ma duuuużo kasy wynajmuje firmę i nic go nie interesuje, jak ktoś chce samemu zrobić, trochę taniej a dobrze to myślę że mój spsób w zupełności wystarczy, ale to też zależy od rodzaju gruntu, bo gdybym miał działkę na terenie mokrym , gliniastym to jednak wybrałbym metodę bloczkową.

piotr


Absolutnie żadnych kamieni w warstwę ławy fundamentowej!Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Absolutnie żadnych kamieni w warstwę ławy fundamentowej!Bob icon_biggrin.gif



A pamiętacie wycieczki szkolne? Daaaawno temu używano głazów narzutowych do budowy fundamentów. Jak to się pozmieniało? A poważnie to nie wyobrażaam sobie by techniki budowlane (nawet te sprzed dekady czy dwóch) były jeszcze stosowane.
Napisano
Cytat

A pamiętacie wycieczki szkolne? Daaaawno temu używano głazów narzutowych do budowy fundamentów. Jak to się pozmieniało? A poważnie to nie wyobrażaam sobie by techniki budowlane (nawet te sprzed dekady czy dwóch) były jeszcze stosowane.


Nie widzę przeszkód by robić fundamenty z kamienia starym sposobem.Trzeba tylko wiedzieć jak to się robi,na jakim terenie można to zrobić.Warstwa początkowa fundamentu jeśli jest zazbrojona nie może zawierać dużych kamieni które swoją obecnością ,,przerywają pracę "belki zbrojącej fundament.Powyżej zbrojenia kamienie mogą być.Trzeba tak betonować fundament aby kamienie nie opadały na dno na pręty zbrojeniowe.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Nie widzę przeszkód by robić fundamenty z kamienia starym sposobem.Trzeba tylko wiedzieć jak to się robi,na jakim terenie można to zrobić.Warstwa początkowa fundamentu jeśli jest zazbrojona nie może zawierać dużych kamieni które swoją obecnością ,,przerywają pracę "belki zbrojącej fundament.Powyżej zbrojenia kamienie mogą być.Trzeba tak betonować fundament aby kamienie nie opadały na dno na pręty zbrojeniowe.Bob icon_biggrin.gif



Ja sobie wyobrażam te ceny. icon_sad.gif A poza tym.. skąd wziąść głazy narzutowe? Co jeden to pomnik przyrody.... heh...
Napisano
Cytat

Ja sobie wyobrażam te ceny. icon_sad.gif A poza tym.. skąd wziąść głazy narzutowe? Co jeden to pomnik przyrody.... heh...


Głazy narzutowe rozmiarów do udżwignięcia tak jak i otoczaki takich rozmiarów dobrze wyglądają jako ozdoba ogrodu czy podjazdu i szkoda ich na fundament.Na terenach upraw buraków cukrowych takie drobniejsze kamienie wielkości bruku kamiennego są do kupienia za grosze u rolników lub w cukrowniach,żwirownie również segregują takie kamienie i to zawwsze wyjdzie taniej niż mieszanka betonowa.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Głazy narzutowe rozmiarów do udżwignięcia tak jak i otoczaki takich rozmiarów dobrze wyglądają jako ozdoba ogrodu czy podjazdu i szkoda ich na fundament.Na terenach upraw buraków cukrowych takie drobniejsze kamienie wielkości bruku kamiennego są do kupienia za grosze u rolników lub w cukrowniach,żwirownie również segregują takie kamienie i to zawwsze wyjdzie taniej niż mieszanka betonowa.Bob icon_biggrin.gif




Ja akurat miałem to szczęście że u moich teściów robili w ubiegłym roku kanalizację i cała sieć jest w drodze, więc zrywali asfalt a pod asfaltem były kamienie ułożone w czasach powojennych przeciez kiedyś nie było asfaltu. Tak więc przywiezli mi kilka wywrotek mieszanki piachu z tymi kamieniami i teraz sobie przebrałem i mam tanim kosztem duzo kamieni, tak że mi starczy na dom i budynek gospodarczy.

piotr
Napisano
Cytat

Głazy narzutowe rozmiarów do udżwignięcia tak jak i otoczaki takich rozmiarów dobrze wyglądają jako ozdoba ogrodu czy podjazdu i szkoda ich na fundament.Na terenach upraw buraków cukrowych takie drobniejsze kamienie wielkości bruku kamiennego są do kupienia za grosze u rolników lub w cukrowniach,żwirownie również segregują takie kamienie i to zawwsze wyjdzie taniej niż mieszanka betonowa.Bob icon_biggrin.gif



Teraz to ja sobie mogę pomarzyć. Decyzję podjąłem wcześniej i dom będzie "normalny". A że fajnie byłoby mieć coś oryginalnego? Pomarzyć można. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ja akurat miałem to szczęście że u moich teściów robili w ubiegłym roku kanalizację i cała sieć jest w drodze, więc zrywali asfalt a pod asfaltem były kamienie ułożone w czasach powojennych przeciez kiedyś nie było asfaltu. Tak więc przywiezli mi kilka wywrotek mieszanki piachu z tymi kamieniami i teraz sobie przebrałem i mam tanim kosztem duzo kamieni, tak że mi starczy na dom i budynek gospodarczy.

piotr



Rzadko ale się zdarza. Gratuluję. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Ja akurat miałem to szczęście że u moich teściów robili w ubiegłym roku kanalizację i cała sieć jest w drodze, więc zrywali asfalt a pod asfaltem były kamienie ułożone w czasach powojennych przeciez kiedyś nie było asfaltu. Tak więc przywiezli mi kilka wywrotek mieszanki piachu z tymi kamieniami i teraz sobie przebrałem i mam tanim kosztem duzo kamieni, tak że mi starczy na dom i budynek gospodarczy.

piotr


Może okładzina z kamieni na podmurówkę?Może miejscami jeszcze wyżej,to orginalnie wygląda.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

To Jożin był kanibalem.Premier marzy aby było miło i oby na marzeniach się nie skończyło.Bob icon_biggrin.gif



A pamiętasz taki pop kulturowy serial amerykański pt. "Swamp Thing"? Bohater był bardzo pozytywną postacią a mimo od czasu do czasu kogoś schrupał. icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

A pamiętasz taki pop kulturowy serial amerykański pt. "Swamp Thing"? Bohater był bardzo pozytywną postacią a mimo od czasu do czasu kogoś schrupał. icon_mrgreen.gif


Z seriali to kiepski jestem ,ledwo na jakiś film po 21oo się załapię.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Kiedyś kopano dziurę i zalewano betonem, ale tylko w glinie, ponieważ jest spoista i nie zasypuje się do betonu. Ale tak wykonana ściana fundamentowa jest krzywa, i nie zaizolujesz jej w pionie (będziesz musiał odkopywać). Więc to nie jest dobry pomysł.

Jest wiele sposobów budowania, każdy przekonuje do swojego, Ty musisz podjąć decyzję.

Ja robiłem u siebie tak:

1. Ściągnąłem humus koparką
2. wykopałem (murarze) łopatą dół na łąwę fundamentową
3. dół wyłożyłem folią , w foli zbrojenie (tak jak w projekcie), podłożone kawałkami cegły/kamieni tak, by nie dotykało folii (dzięku folii nie musisz zalewać chudziaka),
4. przyspawałem baenarkę po rogach do zbrojenia i zespawałem zbrojenie po obwodzie (jeden drut), wcześmniej wbiłem metrowe fi 20 pręty przez folię w ziemię i przyspawałem bednarkę (uziom fundamentowy),
5. zalałem B20
6. położułęm izolację poziomą (ale nie z papy, krucha i się łątwo niszczy) z folii grubości 0,8 mm (są takie specjalne, grube i b. mocne)
7. wymurowałem ścianę fundamentową z bloczków,
8. wymalowałem dysoerbitem z obu stron,
9. począwszy od łąw fundamentowych na zewnątrz ociepliłem ścianęfondamentową styroodurem, który pociągnąłem klejem, siatką i klejem (dzięki temu, że nie wlewałęm betonu do dziury, mam proste tj. łatwe do zaizolowania ściany fundament. i nie muszę i ch odkopać, żeby pomalować duysperbitem lub przykleic styrodur
10. położyłem folię kubełkową, która przymocowałem do styroduru listwami plastikowymi (to naprawdę fajne udogodnienie).

Popełniłem błąd na etapie przyklejania styroduru (odleciał, drugi raz musiałem przyklejać, za drugim razem wpierw został zmatowiony tarką, potem przyklejony klejem (ale nie takim do elewacji tylko takim specjalnym w kuble do styroduru). Na zewnątrz został zmatowiony i pociągnięty klejem "zwykłym" do styroopianu (ale takim lepszym). Styrodur użyłem 300, Basf-a, jest twardy, nie ulegnie degradacji w ziemi, przy osypywaniu fundamentów nie ulega wklęśnięciom (to są naprawdę spore siły) tak łatwo jak zwykły, któruym niektórzy ukłądają. I dodatkowo mechanicznie zabezpiecza go folai kubełkowa. I zauważyłem, że 300 Basfa jest twardsza od 300 niektórych innych prooducentów styroduru.

To tyle w skrócie. Na górze ściany fundamentowej oczywiście izolacja pozioma z folii po raz drugi (teraz bym jeszcze pomalował dysperbitem pod folię).

Miłej "zabawy" icon_smile.gif



Przeczytałem to i powiem Ci, że jestem pełen podziwu dla zaangażowania w solidne wykonanie. Jeśli chodzi o kwestię trudności w przyklejeniu styroduru, to mogły one wyniknąć z marnej jakości lepiku, lub przez to, że był on niewłaściwie wcześniej gdzieś przechowywany. Zazwyczaj nie trzeba matowić powierzchni styropianu extrudowanego. Ale podziwiam fachowość. Raab Karcher rulez:)
Napisano
Cytat

To tyle w skrócie. Na górze ściany fundamentowej oczywiście izolacja pozioma z folii po raz drugi (teraz bym jeszcze pomalował dysperbitem pod folię).
Miłej "zabawy" icon_smile.gif



Słyszę i podziwiam. Zabawa musiała być przednia. icon_biggrin.gif Ile to zajęło czasu?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W projekcie masz na pewno sprecyzowane, jakmaja wygladać fundamenty i jak maja być izolowane.
Jeśli masz dobry projekt, to trzeba wykopać wykopy (tak jak w projekcie) i dalej robić tak jak w projekcie.
A jesli chcesz zmieniać - to pytaj projektanta i kierownika budowy - alb nie miej pretensji, że na koniec coś będzie nie tak, lub do czegoś nie pasować.
A poco kopać fundament na głęb. 1.4m - to też nie wiem.
Napisano
Cytat

W projekcie masz na pewno sprecyzowane, jakmaja wygladać fundamenty i jak maja być izolowane.
Jeśli masz dobry projekt, to trzeba wykopać wykopy (tak jak w projekcie) i dalej robić tak jak w projekcie.
A jesli chcesz zmieniać - to pytaj projektanta i kierownika budowy - alb nie miej pretensji, że na koniec coś będzie nie tak, lub do czegoś nie pasować.
A poco kopać fundament na głęb. 1.4m - to też nie wiem.



A co jeśli sprawdzi się pogląd o niedokładności projektów? Nie lepiej to sprawdzić zanim zaczniemy się stosować ściśle do jego wskazówek?
Napisano
Cytat

A co jeśli sprawdzi się pogląd o niedokładności projektów? Nie lepiej to sprawdzić zanim zaczniemy się stosować ściśle do jego wskazówek?




Jasne, że lepiej sprawdzić. Tylko wiesz, ja się znam na architekturze, i mogę sprawdzić tę branżę (tylko po co, jak sobie sam to zaprojektuję) - ale już na CO albo np alarmach nie.
I mamy problem. Nie po to idę do projektanta, żeby mu nie ufać. Więc pewnie lepiej go wcześniej sprawdzić, czy umie to, co robi. Poza tym jest taki czas na gadke z projektantem (okres wykonania projektu) i wtedy trzeba ewentualne wątpliwości wyjaśnić.

Inna okoliczność - idę do doktora specjalisty - jak go mam sprawdzić ? - a chodzi o życie!
Napisano
Cytat

To co? Zdajemy się na los? Rzut kostką i wybieramy tego albo tego?



Czasem tak jest - niestety. Na szczęście na budowie nie walczymy raczej o życie. I prawie zawsze można coś poprawić.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...