Skocz do zawartości

Powiększenie wejścia na poddasze


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie powiększenia wejścia na poddasze. Wejście jest niewygodne, trzeba się schylać, jest po prostu zbyt mały otwór. Czy mogę skuć beton oraz wyciąć zbrojenie, które jest nad schodami? Zbrojenie to pręty 12 co 15 cm. Potrzebuję wykuć 30cm x 80cm. Chodzi o ten kawałek, który jak wchodzi się na górę jest nad głową.

strop.jpg

Napisano

Otwór w stropie wymaga wzmocnienia, a najprostszym rozwiązaniem będzie wstawienie stalowych podciągów na granicy wycinanego otworu np. poprzez wstawienie kątowników w szczeliny nacięte po obu stronach stropu i skręcenie ich   śrubami. Podciąg powinien opierać się na belce i ścianie. Co prawda jest to tylko płyta wypełniająca między belkami, ale nie wiadomo jak była zbrojona  i przy rozkuwaniu może się obłamać.

Napisano
40 minut temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

To zależy co jest powyżej. Przecież to jest oparcie dla jakichś warstw.

Żadne oparcie, to tylko wypełnienie bez żadnej belki czy podciągu, jak zwał tak zwał.

38 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

przy rozkuwaniu może się obłamać.

 

Takie coś się nie rozkuwa tylko wycina.

Napisano
6 godzin temu, pawelnak0673 napisał:

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie powiększenia wejścia na poddasze. Wejście jest niewygodne, trzeba się schylać, jest po prostu zbyt mały otwór. Czy mogę skuć beton oraz wyciąć zbrojenie, które jest nad schodami? Zbrojenie to pręty 12 co 15 cm. Potrzebuję wykuć 30cm x 80cm. Chodzi o ten kawałek, który jak wchodzi się na górę jest nad głową.

 

Bez bezpośrednich oględzin, osoby mającej uprawnienia budowlane, nie rozbieraj tego.

Dobrze by było znaleźć projekt na ten strop.

 

 

Wycinając pręty konstrukcyjne osłabisz strop, który z czasem może runąć, a tego chyba nie chcesz.  

Napisano
1 godzinę temu, demo napisał:

Panowie nie świrujcie, nic się nie ma prawa zawalić w takim układzie tego stropu. :icon_mrgreen:

Wybacz, ale ostrożność w tym temacie najważniejsza.

Zastanów się, ktoś po coś te pręty tam umieścił  i wyszalował tylko taki mały otwór, nie po to żeby wcurwiać użytkowników.    

Napisano

Po pierwsze, nie mamy najbledszego pojęcia jak wygląda konstrukcja tego stropu oraz jak, czym i gdzie jest obciążony. Może równie dobrze 30 cm od tego otworu opiera się na nim słup podpierający konstrukcję dachu. Widząc jedno zdjęcie nikt nie jest w stanie tego stwierdzić. Tak jak napisał Animus, to musi sprawdzić fachowiec na miejscu. 

Po drugie, zbrojenie jest zrobione dość gęsto - z prętów fi 12 mm co 15 cm. W związku z tym nie zakładałbym z góry, że nie ma ono znaczenia konstrukcyjnego. 

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Po pierwsze, nie mamy najbledszego pojęcia jak wygląda konstrukcja tego stropu oraz jak, czym i gdzie jest obciążony.

Może pytający @pawelnak0673 pokaże coś więcej, wtedy będziemy mieli pewność że niczym nie grozi wycięcie 30cm tego stropu.

Napisano
2 godziny temu, demo napisał:

Może pytający @pawelnak0673 pokaże coś więcej...

Ja jestem jednak za oględzinami na miejscu.

Trzeba ustalić jak przebiega zbrojenie, pręty główne jednokierunkowo, czy krzyżowo.  

Czy jest przy otworze żebro rozdzielcze, itd...

Napisano
3 godziny temu, animus napisał:

Ja jestem jednak za oględzinami na miejscu.

To by było najlepsze, ale tak sobie myślę że jak nie postawi na tym czołgu, to nic sie nie zawali.

No chyba że już tam jakiś stoi.:icon_mrgreen:

Napisano
1 minutę temu, demo napisał:

Manipulujesz @animus .

Widziałeś kiedyś takie zbrojenie w domku mieszkalnym?.

Widziałem, wszystko zależy od przestrzeni jaką zakrywa strop bez podparcia. 

Zdjęcie wzięte z normalnego domu,  dom w Aksamitkach 2  z  Archonu.

Napisano (edytowany)
12 godzin temu, animus napisał:

Widziałem, wszystko zależy od przestrzeni jaką zakrywa strop bez podparcia. 

Tak tak, wielka przestrzeń 5 na 8. Znamy te irbisowe pomysły, pic na wodę pod publiczkę i przerost formy nad treścią.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

To nie jest wypełnienie w stropie na belkach drewnianych albo stalowych, żeby można było bez obaw wyciąć wypełnienie pomiędzy nimi. Krótko mówiąc, bez znajomości szczegółów ruszanie czegokolwiek jest tu ryzykowne. 

Tak przy okazji - zgodnie z informacją na stronie pracowni Dom w Aksamitkach 2 ma zaprojektowany strop gęstożebrowy. Nie wiadomo czy tu jest zdjęcie z jakiegoś innego wariantu, czy może coś indywidualnie przeprojektowano. Znów nie wiemy jak i dlaczego. 

Napisano
3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

To nie jest wypełnienie w stropie na belkach drewnianych albo stalowych,

A cóż innego by to mogło być jak nie wypełnienie, bo gdyby potrzebna była w tym miejscu większa nośność, to by to było zakończone jakimś podciągiem a nie niewiele grubszym niż 5 cm stropem.;)

Napisano
3 godziny temu, demo napisał:

A cóż innego by to mogło być jak nie wypełnienie....

Z prętami fi 12?

 

O.o

7 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tak przy okazji - zgodnie z informacją na stronie pracowni Dom w Aksamitkach 2 ma zaprojektowany strop gęstożebrowy. Nie wiadomo czy tu jest zdjęcie z jakiegoś innego wariantu, czy może coś indywidualnie przeprojektowano. Znów nie wiemy jak i dlaczego. 

Wygląda na strop lany, mała grubość stropu.

A jak on już  dalej nie przeczytał, co napisaliśmy.:scratching:  

Napisano
12 godzin temu, animus napisał:

Wygląda na strop lany, mała grubość stropu.

Ten ze zdjęcia Irbis Strzecharstwo to ewidentnie żelbetowy, wylewany strop. A pierwotnie projekt przewidywał zamiast niego gęstożebrowy. Chodziło mi o to, że w tym przypadku również nie  wiemy jak ostatecznie ten dom jest zbudowany, co i dlaczego w nim wykonano, ile zmieniono w pierwotnym projekcie. 

Tym bardziej w domu, którego dotyczy ten wątek, nie mamy pojęcia jak są wykonane poszczególne elementy. Równie dobrze ten strop od początku przewidziano tylko jako zamykający nieużytkowe poddasze. I zrobiono go jako cienką płytę o niewielkiej nośności. A wtedy cały może mieć z 8-10 cm grubości. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się z Wami moim ostatnim odkryciem w zakresie aranżacji wnętrz – chodzi o lamele pcv , które całkowicie odmieniły wygląd mojego salonu. Od dłuższego czasu szukałem czegoś, co nada ścianie nowoczesnego, ale i przytulnego charakteru. Tapety, farby, panele drewniane – wszystko to nie do końca spełniało moje oczekiwania. Przypadkiem trafiłem na stronę Luckydekor i postanowiłem zaryzykować. To był strzał w dziesiątkę! Montaż był zaskakująco prosty, lamele są lekkie, ale bardzo solidne. Efekt wizualny przerósł moje oczekiwania – ściana zyskała głębię, elegancję i zupełnie nowy charakter. Co ważne – lamele pcv są też łatwe w utrzymaniu, odporne na wilgoć i nie wymagają żadnej specjalnej pielęgnacji. Jeśli ktoś z Was szuka ciekawego rozwiązania do salonu, sypialni czy nawet przedpokoju, naprawdę polecam rozważyć lamele pcv. To tani, szybki i efektowny sposób na nowoczesne wnętrze. Szczególnie warto zajrzeć na wspomnianą stronę – wybór kolorów i wzorów naprawdę robi wrażenie!
    • Krótki unboxing pilarki tarczowej Dewalta DCS579N Akcja serwisowa zepsutej piły szablastej DCS382N zakończona sukcesem!    
    • Witam. Mam problem z wodą zalewającą mi garaz. Garaz to duzy budynek o dlugosci ściany 50m. Większość sciany stanowia bramy wjazdowe. Wjazd jest podlany progiem aby woda sie nie wlewala. Problem w tym, ze ostatnia brama jest w dolku i woda z polowy podworka i reszty dachu garazu plynie wlasnie tam i przelewa sie przez próg i zalewa garaz. Jedyna możliwość jaka ja widze to przekopac przy samej ścianie i tych bramach wjazdowych dziure i polozyc jakis drenaż aby woda spod tej ostatniej bramy odplywala w drugi rog podworka gdzie jest dolek i studzienka. Nie bylo by problemu gdyby do tego garazu wjezdzaly tylko samochody. To zwykla plastikowa drena by moga byc. Problem w tym, ze mozna to zakopac na max 20cm i do tego garazu wjezdzaja maszyny przekraczajace 20t wagi... Z czego zrobic ten odplyw aby to wytrzynalo? Myslalem nad metalowa rura. Tylko, ze to bedzie rdzewiec i predzej czy pozniej przerdzewieje. Myslalem tez nad metalowym profilem 100x100x3 ale to ta sama sytuacja z rdza. Jest cos innego co tam wytrzyma
    • Woski dekoracyjne transparentne OSMO to niezwykle wszechstronny produkt, który łączy estetykę naturalnego wykończenia drewna z praktycznym zastosowaniem w aranżacjach wnętrz. Choć najczęściej stosowane są jako warstwa wykończeniowa, z powodzeniem mogą pełnić także rolę barwnika – działając podobnie jak bejca. Dzięki temu otwierają się szerokie możliwości ich wykorzystania w zależności od potrzeb oraz rodzaju powierzchni drewnianej. Idealne do Zastosowań Wewnętrznych Transparentne woski dekoracyjne OSMO doskonale sprawdzają się jako ostateczna warstwa ochronna dla drewna wewnątrz budynków. Można je stosować na ścianach, sufitach, meblach, a nawet dekoracyjnych panelach drewnianych. Ich półtransparentna formuła pozwala zachować naturalny rysunek słojów drewna, nadając mu jednocześnie subtelny kolor i jedwabisty połysk. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących naturalne wykończenie z nutą indywidualnego charakteru. Wosk Dekoracyjny jako Bejca – Kolor i Styl Co ciekawe, woski OSMO mogą być również stosowane jako kolorowa baza, podobnie jak bejca. Wystarczy nałożyć cienką warstwę wosku dekoracyjnego, aby nadać drewnu pożądany odcień – od ciepłego dębu, przez elegancki orzech, aż po nowoczesne szarości. Dzięki transparentnej formule, drewno zyskuje głębię koloru bez utraty swojej naturalnej struktury. Po zabarwieniu powierzchni warto zastosować dodatkową warstwę zabezpieczającą – szczególnie tam, gdzie drewno narażone jest na intensywne użytkowanie. Ochrona i Trwałość – Wosk Twardy Olejny na Podłogi i Fronty Kuchenne W miejscach szczególnie wymagających – takich jak podłogi, schody, czy fronty kuchenne – samo zabarwienie woskiem dekoracyjnym nie wystarczy. W takich przypadkach najlepszym rozwiązaniem jest nałożenie na zabarwioną powierzchnię warstwy wosku twardego olejnego OSMO. Produkt ten tworzy wyjątkowo trwałą powłokę odporną na ścieranie, działanie wody oraz zabrudzenia. Jest łatwy w pielęgnacji i w razie potrzeby można go miejscowo naprawiać bez konieczności szlifowania całej powierzchni. Podsumowanie Transparentne woski dekoracyjne OSMO to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą podkreślić naturalne piękno drewna, nadać mu delikatny kolor, a jednocześnie zabezpieczyć je przed codziennym użytkowaniem. Stosowane jako warstwa ostateczna – sprawdzą się świetnie w mniej eksploatowanych miejscach. W przypadku intensywnych powierzchni, takich jak podłogi czy kuchenne fronty, najlepiej połączyć je z woskiem twardym olejnym, uzyskując zarówno estetyczny, jak i trwały efekt.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...