Skocz do zawartości

Powiększenie wejścia na poddasze


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie powiększenia wejścia na poddasze. Wejście jest niewygodne, trzeba się schylać, jest po prostu zbyt mały otwór. Czy mogę skuć beton oraz wyciąć zbrojenie, które jest nad schodami? Zbrojenie to pręty 12 co 15 cm. Potrzebuję wykuć 30cm x 80cm. Chodzi o ten kawałek, który jak wchodzi się na górę jest nad głową.

strop.jpg

Napisano

Otwór w stropie wymaga wzmocnienia, a najprostszym rozwiązaniem będzie wstawienie stalowych podciągów na granicy wycinanego otworu np. poprzez wstawienie kątowników w szczeliny nacięte po obu stronach stropu i skręcenie ich   śrubami. Podciąg powinien opierać się na belce i ścianie. Co prawda jest to tylko płyta wypełniająca między belkami, ale nie wiadomo jak była zbrojona  i przy rozkuwaniu może się obłamać.

Napisano
  Dnia 18.09.2023 o 12:55, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

To zależy co jest powyżej. Przecież to jest oparcie dla jakichś warstw.

Rozwiń  

Żadne oparcie, to tylko wypełnienie bez żadnej belki czy podciągu, jak zwał tak zwał.

  Dnia 18.09.2023 o 13:03, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

przy rozkuwaniu może się obłamać.

Rozwiń  

 

Takie coś się nie rozkuwa tylko wycina.

Napisano
  Dnia 18.09.2023 o 08:15, pawelnak0673 napisał:

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie powiększenia wejścia na poddasze. Wejście jest niewygodne, trzeba się schylać, jest po prostu zbyt mały otwór. Czy mogę skuć beton oraz wyciąć zbrojenie, które jest nad schodami? Zbrojenie to pręty 12 co 15 cm. Potrzebuję wykuć 30cm x 80cm. Chodzi o ten kawałek, który jak wchodzi się na górę jest nad głową.

 

Rozwiń  

Bez bezpośrednich oględzin, osoby mającej uprawnienia budowlane, nie rozbieraj tego.

Dobrze by było znaleźć projekt na ten strop.

 

 

Wycinając pręty konstrukcyjne osłabisz strop, który z czasem może runąć, a tego chyba nie chcesz.  

Napisano
  Dnia 18.09.2023 o 19:25, demo napisał:

Panowie nie świrujcie, nic się nie ma prawa zawalić w takim układzie tego stropu. :icon_mrgreen:

Rozwiń  

Wybacz, ale ostrożność w tym temacie najważniejsza.

Zastanów się, ktoś po coś te pręty tam umieścił  i wyszalował tylko taki mały otwór, nie po to żeby wcurwiać użytkowników.    

Napisano

Po pierwsze, nie mamy najbledszego pojęcia jak wygląda konstrukcja tego stropu oraz jak, czym i gdzie jest obciążony. Może równie dobrze 30 cm od tego otworu opiera się na nim słup podpierający konstrukcję dachu. Widząc jedno zdjęcie nikt nie jest w stanie tego stwierdzić. Tak jak napisał Animus, to musi sprawdzić fachowiec na miejscu. 

Po drugie, zbrojenie jest zrobione dość gęsto - z prętów fi 12 mm co 15 cm. W związku z tym nie zakładałbym z góry, że nie ma ono znaczenia konstrukcyjnego. 

Napisano
  Dnia 19.09.2023 o 15:04, animus napisał:

Ja jestem jednak za oględzinami na miejscu.

Rozwiń  

To by było najlepsze, ale tak sobie myślę że jak nie postawi na tym czołgu, to nic sie nie zawali.

No chyba że już tam jakiś stoi.:icon_mrgreen:

Napisano
  Dnia 19.09.2023 o 20:19, demo napisał:

Manipulujesz @animus .

Widziałeś kiedyś takie zbrojenie w domku mieszkalnym?.

Rozwiń  

Widziałem, wszystko zależy od przestrzeni jaką zakrywa strop bez podparcia. 

Zdjęcie wzięte z normalnego domu,  dom w Aksamitkach 2  z  Archonu.

Napisano

To nie jest wypełnienie w stropie na belkach drewnianych albo stalowych, żeby można było bez obaw wyciąć wypełnienie pomiędzy nimi. Krótko mówiąc, bez znajomości szczegółów ruszanie czegokolwiek jest tu ryzykowne. 

Tak przy okazji - zgodnie z informacją na stronie pracowni Dom w Aksamitkach 2 ma zaprojektowany strop gęstożebrowy. Nie wiadomo czy tu jest zdjęcie z jakiegoś innego wariantu, czy może coś indywidualnie przeprojektowano. Znów nie wiemy jak i dlaczego. 

Napisano
  Dnia 20.09.2023 o 13:37, demo napisał:

A cóż innego by to mogło być jak nie wypełnienie....

Rozwiń  

Z prętami fi 12?

 

O.o

  Dnia 20.09.2023 o 09:36, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tak przy okazji - zgodnie z informacją na stronie pracowni Dom w Aksamitkach 2 ma zaprojektowany strop gęstożebrowy. Nie wiadomo czy tu jest zdjęcie z jakiegoś innego wariantu, czy może coś indywidualnie przeprojektowano. Znów nie wiemy jak i dlaczego. 

Rozwiń  

Wygląda na strop lany, mała grubość stropu.

A jak on już  dalej nie przeczytał, co napisaliśmy.:scratching:  

Napisano
  Dnia 20.09.2023 o 17:26, animus napisał:

Wygląda na strop lany, mała grubość stropu.

Rozwiń  

Ten ze zdjęcia Irbis Strzecharstwo to ewidentnie żelbetowy, wylewany strop. A pierwotnie projekt przewidywał zamiast niego gęstożebrowy. Chodziło mi o to, że w tym przypadku również nie  wiemy jak ostatecznie ten dom jest zbudowany, co i dlaczego w nim wykonano, ile zmieniono w pierwotnym projekcie. 

Tym bardziej w domu, którego dotyczy ten wątek, nie mamy pojęcia jak są wykonane poszczególne elementy. Równie dobrze ten strop od początku przewidziano tylko jako zamykający nieużytkowe poddasze. I zrobiono go jako cienką płytę o niewielkiej nośności. A wtedy cały może mieć z 8-10 cm grubości. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...