Skocz do zawartości

Powiększenie wejścia na poddasze


Recommended Posts

Napisano

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie powiększenia wejścia na poddasze. Wejście jest niewygodne, trzeba się schylać, jest po prostu zbyt mały otwór. Czy mogę skuć beton oraz wyciąć zbrojenie, które jest nad schodami? Zbrojenie to pręty 12 co 15 cm. Potrzebuję wykuć 30cm x 80cm. Chodzi o ten kawałek, który jak wchodzi się na górę jest nad głową.

strop.jpg

Napisano

Otwór w stropie wymaga wzmocnienia, a najprostszym rozwiązaniem będzie wstawienie stalowych podciągów na granicy wycinanego otworu np. poprzez wstawienie kątowników w szczeliny nacięte po obu stronach stropu i skręcenie ich   śrubami. Podciąg powinien opierać się na belce i ścianie. Co prawda jest to tylko płyta wypełniająca między belkami, ale nie wiadomo jak była zbrojona  i przy rozkuwaniu może się obłamać.

Napisano
40 minut temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

To zależy co jest powyżej. Przecież to jest oparcie dla jakichś warstw.

Żadne oparcie, to tylko wypełnienie bez żadnej belki czy podciągu, jak zwał tak zwał.

38 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

przy rozkuwaniu może się obłamać.

 

Takie coś się nie rozkuwa tylko wycina.

Napisano
6 godzin temu, pawelnak0673 napisał:

Witam wszystkich serdecznie.
Mam pytanie odnośnie powiększenia wejścia na poddasze. Wejście jest niewygodne, trzeba się schylać, jest po prostu zbyt mały otwór. Czy mogę skuć beton oraz wyciąć zbrojenie, które jest nad schodami? Zbrojenie to pręty 12 co 15 cm. Potrzebuję wykuć 30cm x 80cm. Chodzi o ten kawałek, który jak wchodzi się na górę jest nad głową.

 

Bez bezpośrednich oględzin, osoby mającej uprawnienia budowlane, nie rozbieraj tego.

Dobrze by było znaleźć projekt na ten strop.

 

 

Wycinając pręty konstrukcyjne osłabisz strop, który z czasem może runąć, a tego chyba nie chcesz.  

Napisano
1 godzinę temu, demo napisał:

Panowie nie świrujcie, nic się nie ma prawa zawalić w takim układzie tego stropu. :icon_mrgreen:

Wybacz, ale ostrożność w tym temacie najważniejsza.

Zastanów się, ktoś po coś te pręty tam umieścił  i wyszalował tylko taki mały otwór, nie po to żeby wcurwiać użytkowników.    

Napisano

Po pierwsze, nie mamy najbledszego pojęcia jak wygląda konstrukcja tego stropu oraz jak, czym i gdzie jest obciążony. Może równie dobrze 30 cm od tego otworu opiera się na nim słup podpierający konstrukcję dachu. Widząc jedno zdjęcie nikt nie jest w stanie tego stwierdzić. Tak jak napisał Animus, to musi sprawdzić fachowiec na miejscu. 

Po drugie, zbrojenie jest zrobione dość gęsto - z prętów fi 12 mm co 15 cm. W związku z tym nie zakładałbym z góry, że nie ma ono znaczenia konstrukcyjnego. 

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Po pierwsze, nie mamy najbledszego pojęcia jak wygląda konstrukcja tego stropu oraz jak, czym i gdzie jest obciążony.

Może pytający @pawelnak0673 pokaże coś więcej, wtedy będziemy mieli pewność że niczym nie grozi wycięcie 30cm tego stropu.

Napisano
2 godziny temu, demo napisał:

Może pytający @pawelnak0673 pokaże coś więcej...

Ja jestem jednak za oględzinami na miejscu.

Trzeba ustalić jak przebiega zbrojenie, pręty główne jednokierunkowo, czy krzyżowo.  

Czy jest przy otworze żebro rozdzielcze, itd...

Napisano
3 godziny temu, animus napisał:

Ja jestem jednak za oględzinami na miejscu.

To by było najlepsze, ale tak sobie myślę że jak nie postawi na tym czołgu, to nic sie nie zawali.

No chyba że już tam jakiś stoi.:icon_mrgreen:

Napisano
1 minutę temu, demo napisał:

Manipulujesz @animus .

Widziałeś kiedyś takie zbrojenie w domku mieszkalnym?.

Widziałem, wszystko zależy od przestrzeni jaką zakrywa strop bez podparcia. 

Zdjęcie wzięte z normalnego domu,  dom w Aksamitkach 2  z  Archonu.

Napisano (edytowany)
12 godzin temu, animus napisał:

Widziałem, wszystko zależy od przestrzeni jaką zakrywa strop bez podparcia. 

Tak tak, wielka przestrzeń 5 na 8. Znamy te irbisowe pomysły, pic na wodę pod publiczkę i przerost formy nad treścią.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Napisano

To nie jest wypełnienie w stropie na belkach drewnianych albo stalowych, żeby można było bez obaw wyciąć wypełnienie pomiędzy nimi. Krótko mówiąc, bez znajomości szczegółów ruszanie czegokolwiek jest tu ryzykowne. 

Tak przy okazji - zgodnie z informacją na stronie pracowni Dom w Aksamitkach 2 ma zaprojektowany strop gęstożebrowy. Nie wiadomo czy tu jest zdjęcie z jakiegoś innego wariantu, czy może coś indywidualnie przeprojektowano. Znów nie wiemy jak i dlaczego. 

Napisano
3 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

To nie jest wypełnienie w stropie na belkach drewnianych albo stalowych,

A cóż innego by to mogło być jak nie wypełnienie, bo gdyby potrzebna była w tym miejscu większa nośność, to by to było zakończone jakimś podciągiem a nie niewiele grubszym niż 5 cm stropem.;)

Napisano
3 godziny temu, demo napisał:

A cóż innego by to mogło być jak nie wypełnienie....

Z prętami fi 12?

 

O.o

7 godzin temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Tak przy okazji - zgodnie z informacją na stronie pracowni Dom w Aksamitkach 2 ma zaprojektowany strop gęstożebrowy. Nie wiadomo czy tu jest zdjęcie z jakiegoś innego wariantu, czy może coś indywidualnie przeprojektowano. Znów nie wiemy jak i dlaczego. 

Wygląda na strop lany, mała grubość stropu.

A jak on już  dalej nie przeczytał, co napisaliśmy.:scratching:  

Napisano
12 godzin temu, animus napisał:

Wygląda na strop lany, mała grubość stropu.

Ten ze zdjęcia Irbis Strzecharstwo to ewidentnie żelbetowy, wylewany strop. A pierwotnie projekt przewidywał zamiast niego gęstożebrowy. Chodziło mi o to, że w tym przypadku również nie  wiemy jak ostatecznie ten dom jest zbudowany, co i dlaczego w nim wykonano, ile zmieniono w pierwotnym projekcie. 

Tym bardziej w domu, którego dotyczy ten wątek, nie mamy pojęcia jak są wykonane poszczególne elementy. Równie dobrze ten strop od początku przewidziano tylko jako zamykający nieużytkowe poddasze. I zrobiono go jako cienką płytę o niewielkiej nośności. A wtedy cały może mieć z 8-10 cm grubości. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...