Skocz do zawartości

Profil uw50 na nierównym podłożu drewnianym


Recommended Posts

Napisano

Witam,

 

Pytanie tak jak w temacie czy taki profil musi byc ułożony na idealnie równym podłożu? Obecnie przy dociskaniu takiego profilu do podłoża mam drobne falowanie(na pionwych elementach) czy to w czymś może przeszkadzać? Wiadomo, że idelnie byłoby gdyby podłoże było równe.  Ewetualnie jak wyrównać takie podłoże pod profilem? Próbowałem kantówką(50x50x2000mm) ale na takim odcinku nie było miejśca żeby podlożyć jakiś podkadek, bo szpara miała 0,65-0,7cm. Natrafiłem jeszcze na profil UW łukowy: https://www.castorama.pl/profil-uw50-do-lukow-4-mb/5900308102329_CAPL.prd tam na jedynm ze zdjęc krawędź zewnętrzna trchoę faluje, wiem, że to inny temat ale próbuje sobie to jakoś wytłumaczyć.  Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Napisano
44 minuty temu, rafalll1984 napisał:

 Ewetualnie jak wyrównać takie podłoże pod profilem?  

A zwykłą drzazgę drewnianą pod spód.

Jak najbliżej wkrętów oczywiście.

Napisano

Około 0,5 cm to sporo, coś się tam wciśnie. Zależy jeszcze czy te nierówności są tylko pojedyncze punktowe, czy całe podłoże jest pofalowane, np z powodu wypaczonych desek.

Kawałki drewna to dobry pomysł. Można łatwo ostrym nożem odłupać takie (wzdłuż włókien) z łaty 5×5 cm. Grubość wtedy dobieramy dowolną. Ja bym jeszcze dodał dwie warstwy taśmy akustycznej przyklejonej do profilu, taka taśma to pianka, która dopasowuje się do drobnych nierówności. 

Zamiast drewnianych podkładek można też podłożyć paski miękkiej płyty pilśniowej, takiej sprzedawanej jako podkład pod panele. Ona w pewnym stopniu da się sprasować przy dokręcaniu profilu do podłoża, a to ułatwi wypoziomowanie profilu. 

Ewentualnie, jeżeli nierówności są tylko punktowe, można pod profil podłożyć duże stalowe podkładki do śrub. 

 

Napisano
36 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Zamiast drewnianych podkładek można też podłożyć paski miękkiej płyty pilśniowej, takiej sprzedawanej jako podkład pod panele. Ona w pewnym stopniu da się sprasować przy dokręcaniu profilu do podłoża, a to ułatwi wypoziomowanie profilu. 

Ewentualnie, jeżeli nierówności są tylko punktowe, można pod profil podłożyć duże stalowe podkładki do śrub. 

Oczywiście, na budowie do takich spraw wykorzystuje się najczęściej to, co jest "pod ręką". Nie może być tylko kruche i mieć krótkiej trwałości, mniejszej niż żywotność ściany. 

Napisano
No i do czego jest dana rura?
 
Weź teraz kajecik, ołówek i pisz.
Ok, jak brakuje pół centymetra na dwóch metrach, to jest dziura, w którą trzeba wsadzić tę rułę.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Dzięki za odp. nie ustawiłem powiadomień...ehh. Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki:

co sądzicie o koncepcji?

Kliny-montazowe-szare-10-szt

kliny-montazowe-czerwone-16-szt-~5708337

cales-plates-blister-55-pieces.jpg

sorry, że tak pojechało trochę reklamą, generalnie przedział wyrównawczy mam teraz od 1mm do 15mm 

Napisano
5 godzin temu, rafalll1984 napisał:

Dzięki za odp. nie ustawiłem powiadomień...ehh. Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki:

co sądzicie o koncepcji?

Kliny-montazowe-szare-10-szt

kliny-montazowe-czerwone-16-szt-~5708337

cales-plates-blister-55-pieces.jpg

sorry, że tak pojechało trochę reklamą, generalnie przedział wyrównawczy mam teraz od 1mm do 15mm 

To się do tego nie nadaje.

Dobrze kombinujesz ale do tego jest kilka systemów na wkrętach z dwoma gwintami np. u  Klimasa system  WKSS   sam musisz dobrać długość wkrętów dystansowych. 

 

5e66209cc2e6dd22d087caae053e2b58ca5983e0

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Wkręt-Met wkss

 

oraz grubości podkładek potrzebnych do podłożenia po korekcie. 

PODKLADKI-DYSTANSOWE-WYROWNUJACE-DW-3mm-

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Podkładki Wkręt-Met

 

 

Napisano

A przy okazji zapytam, bo niedługo będę robił podłogę na poddaszu, tzn lekko podnosił na łatach w granicach 5cm i jakby trzeba było coś pod te łaty wyrównać, to co polecacie? Z tego co patrzyłem to max 5mm, albo wcale, ale wolę się przygotować. Na łaty pójdzie OSB 22mm.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
14 godzin temu, animus napisał:

To się do tego nie nadaje.

Dobrze kombinujesz ale do tego jest kilka systemów na wkrętach z dwoma gwintami np. u  Klimasa system  WKSS   sam musisz dobrać długość wkrętów dystansowych. 

 

5e66209cc2e6dd22d087caae053e2b58ca5983e0

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Wkręt-Met wkss

 

oraz grubości podkładek potrzebnych do podłożenia po korekcie. 

PODKLADKI-DYSTANSOWE-WYROWNUJACE-DW-3mm-

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Podkładki Wkręt-Met

 

 

 

Dlaczego do tego nie nadaje się? Efekt końcowy byłby podobny, no może po za dodatkowym gwintem z tego systemu. Zaproponowany system przez Ciebie może bardziej pasuje do mojego problemu, aczkolwiek większe podkładki z podobnego systemu służą pod legary tarasowe, np.: DD Group Raptor S 015-035. Co prawda moje podkładki znalazłem w markecie w dziale z oknami...ale myślę, że to je nie przekreśla, szczególnie ten typ Spacer Mix, gdzie masz lity plastik zaczynający się od 1mm(wymiary też ich bardziej pasują mi 50mm na bodajże 22mm). No i druga sprawa, że podkładki "od Animus-a" trzeba zakupić w każdy rozmiar w kartoniku po 50szt. Gdybym kupił stary dom drewniany u musiałbym w nim ścianki zrobić to może na ten system zdecydowałbym się. Miałem jeszcze przykre doświadczenie z tym wkrętem, chciałem do czegoś innego wykorzystać ale do starej "prawdziwej" deski górny gwint wkręcał się 3-5min... co prawda podejrzewam, że do obecnego drewna będzie wkręcał się tak jak pokazują na filmach. 

30 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Najprościej będzie użyć drewnianych podkładek - łatwo dorobić sobie takie o dowolnej grubości. 

Miałbym drewno z paru ściągniętych desek ale szybciej będzie mi dopasować, podkładki plastikowe. które i tak będą przewiercone z listwą górna, do deski...i może do legara od razu. W innych miejscach obok chce użyć wkręt dochodzący do legara. Na pewno pod profilami CW.

Napisano
Dnia 22.08.2023 o 16:23, rafalll1984 napisał:

Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki

Użyłbym łaty 5×5 cm, żeby element pod dość wiotkim profilem stalowym był sztywny i stabilny. Listwa grubości 2 cm tego nie zapewni. Przy sztywnej podstawie wystarczy mniej punktów mocowania, mniej podkładek i łatwiej będzie wszystko wypoziomować. Jeżeli użyte będą kliny to będzie można je wbić i rozeprzeć. 

Z krótkich kawałków takiej łaty 5×5 można łatwo oddzielić nożem podkładki o dowolnej grubości. Na koniec można szczelinę wypełnić pianką.

Jak długa i jak wysoka ma być ta ścianka? Bo Mam wrażenie, że z prostej sprawy robi się tu jakiej potwornie skomplikowane przedsięwzięcie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...