Skocz do zawartości

Profil uw50 na nierównym podłożu drewnianym


Recommended Posts

Witam,

 

Pytanie tak jak w temacie czy taki profil musi byc ułożony na idealnie równym podłożu? Obecnie przy dociskaniu takiego profilu do podłoża mam drobne falowanie(na pionwych elementach) czy to w czymś może przeszkadzać? Wiadomo, że idelnie byłoby gdyby podłoże było równe.  Ewetualnie jak wyrównać takie podłoże pod profilem? Próbowałem kantówką(50x50x2000mm) ale na takim odcinku nie było miejśca żeby podlożyć jakiś podkadek, bo szpara miała 0,65-0,7cm. Natrafiłem jeszcze na profil UW łukowy: https://www.castorama.pl/profil-uw50-do-lukow-4-mb/5900308102329_CAPL.prd tam na jedynm ze zdjęc krawędź zewnętrzna trchoę faluje, wiem, że to inny temat ale próbuje sobie to jakoś wytłumaczyć.  Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Link do komentarza

Około 0,5 cm to sporo, coś się tam wciśnie. Zależy jeszcze czy te nierówności są tylko pojedyncze punktowe, czy całe podłoże jest pofalowane, np z powodu wypaczonych desek.

Kawałki drewna to dobry pomysł. Można łatwo ostrym nożem odłupać takie (wzdłuż włókien) z łaty 5×5 cm. Grubość wtedy dobieramy dowolną. Ja bym jeszcze dodał dwie warstwy taśmy akustycznej przyklejonej do profilu, taka taśma to pianka, która dopasowuje się do drobnych nierówności. 

Zamiast drewnianych podkładek można też podłożyć paski miękkiej płyty pilśniowej, takiej sprzedawanej jako podkład pod panele. Ona w pewnym stopniu da się sprasować przy dokręcaniu profilu do podłoża, a to ułatwi wypoziomowanie profilu. 

Ewentualnie, jeżeli nierówności są tylko punktowe, można pod profil podłożyć duże stalowe podkładki do śrub. 

 

Link do komentarza
36 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Zamiast drewnianych podkładek można też podłożyć paski miękkiej płyty pilśniowej, takiej sprzedawanej jako podkład pod panele. Ona w pewnym stopniu da się sprasować przy dokręcaniu profilu do podłoża, a to ułatwi wypoziomowanie profilu. 

Ewentualnie, jeżeli nierówności są tylko punktowe, można pod profil podłożyć duże stalowe podkładki do śrub. 

Oczywiście, na budowie do takich spraw wykorzystuje się najczęściej to, co jest "pod ręką". Nie może być tylko kruche i mieć krótkiej trwałości, mniejszej niż żywotność ściany. 

Link do komentarza

Dzięki za odp. nie ustawiłem powiadomień...ehh. Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki:

co sądzicie o koncepcji?

Kliny-montazowe-szare-10-szt

kliny-montazowe-czerwone-16-szt-~5708337

cales-plates-blister-55-pieces.jpg

sorry, że tak pojechało trochę reklamą, generalnie przedział wyrównawczy mam teraz od 1mm do 15mm 

Link do komentarza
5 godzin temu, rafalll1984 napisał:

Dzięki za odp. nie ustawiłem powiadomień...ehh. Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki:

co sądzicie o koncepcji?

Kliny-montazowe-szare-10-szt

kliny-montazowe-czerwone-16-szt-~5708337

cales-plates-blister-55-pieces.jpg

sorry, że tak pojechało trochę reklamą, generalnie przedział wyrównawczy mam teraz od 1mm do 15mm 

To się do tego nie nadaje.

Dobrze kombinujesz ale do tego jest kilka systemów na wkrętach z dwoma gwintami np. u  Klimasa system  WKSS   sam musisz dobrać długość wkrętów dystansowych. 

 

5e66209cc2e6dd22d087caae053e2b58ca5983e0

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Wkręt-Met wkss

 

oraz grubości podkładek potrzebnych do podłożenia po korekcie. 

PODKLADKI-DYSTANSOWE-WYROWNUJACE-DW-3mm-

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Podkładki Wkręt-Met

 

 

Link do komentarza

A przy okazji zapytam, bo niedługo będę robił podłogę na poddaszu, tzn lekko podnosił na łatach w granicach 5cm i jakby trzeba było coś pod te łaty wyrównać, to co polecacie? Z tego co patrzyłem to max 5mm, albo wcale, ale wolę się przygotować. Na łaty pójdzie OSB 22mm.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
14 godzin temu, animus napisał:

To się do tego nie nadaje.

Dobrze kombinujesz ale do tego jest kilka systemów na wkrętach z dwoma gwintami np. u  Klimasa system  WKSS   sam musisz dobrać długość wkrętów dystansowych. 

 

5e66209cc2e6dd22d087caae053e2b58ca5983e0

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Wkręt-Met wkss

 

oraz grubości podkładek potrzebnych do podłożenia po korekcie. 

PODKLADKI-DYSTANSOWE-WYROWNUJACE-DW-3mm-

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Podkładki Wkręt-Met

 

 

 

Dlaczego do tego nie nadaje się? Efekt końcowy byłby podobny, no może po za dodatkowym gwintem z tego systemu. Zaproponowany system przez Ciebie może bardziej pasuje do mojego problemu, aczkolwiek większe podkładki z podobnego systemu służą pod legary tarasowe, np.: DD Group Raptor S 015-035. Co prawda moje podkładki znalazłem w markecie w dziale z oknami...ale myślę, że to je nie przekreśla, szczególnie ten typ Spacer Mix, gdzie masz lity plastik zaczynający się od 1mm(wymiary też ich bardziej pasują mi 50mm na bodajże 22mm). No i druga sprawa, że podkładki "od Animus-a" trzeba zakupić w każdy rozmiar w kartoniku po 50szt. Gdybym kupił stary dom drewniany u musiałbym w nim ścianki zrobić to może na ten system zdecydowałbym się. Miałem jeszcze przykre doświadczenie z tym wkrętem, chciałem do czegoś innego wykorzystać ale do starej "prawdziwej" deski górny gwint wkręcał się 3-5min... co prawda podejrzewam, że do obecnego drewna będzie wkręcał się tak jak pokazują na filmach. 

30 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Najprościej będzie użyć drewnianych podkładek - łatwo dorobić sobie takie o dowolnej grubości. 

Miałbym drewno z paru ściągniętych desek ale szybciej będzie mi dopasować, podkładki plastikowe. które i tak będą przewiercone z listwą górna, do deski...i może do legara od razu. W innych miejscach obok chce użyć wkręt dochodzący do legara. Na pewno pod profilami CW.

Link do komentarza
Dnia 22.08.2023 o 16:23, rafalll1984 napisał:

Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki

Użyłbym łaty 5×5 cm, żeby element pod dość wiotkim profilem stalowym był sztywny i stabilny. Listwa grubości 2 cm tego nie zapewni. Przy sztywnej podstawie wystarczy mniej punktów mocowania, mniej podkładek i łatwiej będzie wszystko wypoziomować. Jeżeli użyte będą kliny to będzie można je wbić i rozeprzeć. 

Z krótkich kawałków takiej łaty 5×5 można łatwo oddzielić nożem podkładki o dowolnej grubości. Na koniec można szczelinę wypełnić pianką.

Jak długa i jak wysoka ma być ta ścianka? Bo Mam wrażenie, że z prostej sprawy robi się tu jakiej potwornie skomplikowane przedsięwzięcie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...