Skocz do zawartości

Profil uw50 na nierównym podłożu drewnianym


Recommended Posts

Witam,

 

Pytanie tak jak w temacie czy taki profil musi byc ułożony na idealnie równym podłożu? Obecnie przy dociskaniu takiego profilu do podłoża mam drobne falowanie(na pionwych elementach) czy to w czymś może przeszkadzać? Wiadomo, że idelnie byłoby gdyby podłoże było równe.  Ewetualnie jak wyrównać takie podłoże pod profilem? Próbowałem kantówką(50x50x2000mm) ale na takim odcinku nie było miejśca żeby podlożyć jakiś podkadek, bo szpara miała 0,65-0,7cm. Natrafiłem jeszcze na profil UW łukowy: https://www.castorama.pl/profil-uw50-do-lukow-4-mb/5900308102329_CAPL.prd tam na jedynm ze zdjęc krawędź zewnętrzna trchoę faluje, wiem, że to inny temat ale próbuje sobie to jakoś wytłumaczyć.  Proszę o pomoc.

 

Pozdrawiam

Link do komentarza

Około 0,5 cm to sporo, coś się tam wciśnie. Zależy jeszcze czy te nierówności są tylko pojedyncze punktowe, czy całe podłoże jest pofalowane, np z powodu wypaczonych desek.

Kawałki drewna to dobry pomysł. Można łatwo ostrym nożem odłupać takie (wzdłuż włókien) z łaty 5×5 cm. Grubość wtedy dobieramy dowolną. Ja bym jeszcze dodał dwie warstwy taśmy akustycznej przyklejonej do profilu, taka taśma to pianka, która dopasowuje się do drobnych nierówności. 

Zamiast drewnianych podkładek można też podłożyć paski miękkiej płyty pilśniowej, takiej sprzedawanej jako podkład pod panele. Ona w pewnym stopniu da się sprasować przy dokręcaniu profilu do podłoża, a to ułatwi wypoziomowanie profilu. 

Ewentualnie, jeżeli nierówności są tylko punktowe, można pod profil podłożyć duże stalowe podkładki do śrub. 

 

Link do komentarza
36 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

 Zamiast drewnianych podkładek można też podłożyć paski miękkiej płyty pilśniowej, takiej sprzedawanej jako podkład pod panele. Ona w pewnym stopniu da się sprasować przy dokręcaniu profilu do podłoża, a to ułatwi wypoziomowanie profilu. 

Ewentualnie, jeżeli nierówności są tylko punktowe, można pod profil podłożyć duże stalowe podkładki do śrub. 

Oczywiście, na budowie do takich spraw wykorzystuje się najczęściej to, co jest "pod ręką". Nie może być tylko kruche i mieć krótkiej trwałości, mniejszej niż żywotność ściany. 

Link do komentarza

Dzięki za odp. nie ustawiłem powiadomień...ehh. Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki:

co sądzicie o koncepcji?

Kliny-montazowe-szare-10-szt

kliny-montazowe-czerwone-16-szt-~5708337

cales-plates-blister-55-pieces.jpg

sorry, że tak pojechało trochę reklamą, generalnie przedział wyrównawczy mam teraz od 1mm do 15mm 

Link do komentarza
5 godzin temu, rafalll1984 napisał:

Dzięki za odp. nie ustawiłem powiadomień...ehh. Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki:

co sądzicie o koncepcji?

Kliny-montazowe-szare-10-szt

kliny-montazowe-czerwone-16-szt-~5708337

cales-plates-blister-55-pieces.jpg

sorry, że tak pojechało trochę reklamą, generalnie przedział wyrównawczy mam teraz od 1mm do 15mm 

To się do tego nie nadaje.

Dobrze kombinujesz ale do tego jest kilka systemów na wkrętach z dwoma gwintami np. u  Klimasa system  WKSS   sam musisz dobrać długość wkrętów dystansowych. 

 

5e66209cc2e6dd22d087caae053e2b58ca5983e0

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Wkręt-Met wkss

 

oraz grubości podkładek potrzebnych do podłożenia po korekcie. 

PODKLADKI-DYSTANSOWE-WYROWNUJACE-DW-3mm-

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Podkładki Wkręt-Met

 

 

Link do komentarza

A przy okazji zapytam, bo niedługo będę robił podłogę na poddaszu, tzn lekko podnosił na łatach w granicach 5cm i jakby trzeba było coś pod te łaty wyrównać, to co polecacie? Z tego co patrzyłem to max 5mm, albo wcale, ale wolę się przygotować. Na łaty pójdzie OSB 22mm.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
14 godzin temu, animus napisał:

To się do tego nie nadaje.

Dobrze kombinujesz ale do tego jest kilka systemów na wkrętach z dwoma gwintami np. u  Klimasa system  WKSS   sam musisz dobrać długość wkrętów dystansowych. 

 

5e66209cc2e6dd22d087caae053e2b58ca5983e0

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Wkręt-Met wkss

 

oraz grubości podkładek potrzebnych do podłożenia po korekcie. 

PODKLADKI-DYSTANSOWE-WYROWNUJACE-DW-3mm-

https://allegro.pl/kategoria/sprzet-i-akcesoria-budowlane-gwozdzie-wkrety-sruby-kolki-261258?string=Podkładki Wkręt-Met

 

 

 

Dlaczego do tego nie nadaje się? Efekt końcowy byłby podobny, no może po za dodatkowym gwintem z tego systemu. Zaproponowany system przez Ciebie może bardziej pasuje do mojego problemu, aczkolwiek większe podkładki z podobnego systemu służą pod legary tarasowe, np.: DD Group Raptor S 015-035. Co prawda moje podkładki znalazłem w markecie w dziale z oknami...ale myślę, że to je nie przekreśla, szczególnie ten typ Spacer Mix, gdzie masz lity plastik zaczynający się od 1mm(wymiary też ich bardziej pasują mi 50mm na bodajże 22mm). No i druga sprawa, że podkładki "od Animus-a" trzeba zakupić w każdy rozmiar w kartoniku po 50szt. Gdybym kupił stary dom drewniany u musiałbym w nim ścianki zrobić to może na ten system zdecydowałbym się. Miałem jeszcze przykre doświadczenie z tym wkrętem, chciałem do czegoś innego wykorzystać ale do starej "prawdziwej" deski górny gwint wkręcał się 3-5min... co prawda podejrzewam, że do obecnego drewna będzie wkręcał się tak jak pokazują na filmach. 

30 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Najprościej będzie użyć drewnianych podkładek - łatwo dorobić sobie takie o dowolnej grubości. 

Miałbym drewno z paru ściągniętych desek ale szybciej będzie mi dopasować, podkładki plastikowe. które i tak będą przewiercone z listwą górna, do deski...i może do legara od razu. W innych miejscach obok chce użyć wkręt dochodzący do legara. Na pewno pod profilami CW.

Link do komentarza
Dnia 22.08.2023 o 16:23, rafalll1984 napisał:

Plan mam obecnie taki, że chce użyć kantówki(20x48) pod nią taśma akustyczna/uszczelniająca do profili. Na nią profil UW50 też podklejony taśmą. 

Po chudą kantówkę dla wyrównania z podłożem przynajmniej co 30cm, dawać tego typu podkładki

Użyłbym łaty 5×5 cm, żeby element pod dość wiotkim profilem stalowym był sztywny i stabilny. Listwa grubości 2 cm tego nie zapewni. Przy sztywnej podstawie wystarczy mniej punktów mocowania, mniej podkładek i łatwiej będzie wszystko wypoziomować. Jeżeli użyte będą kliny to będzie można je wbić i rozeprzeć. 

Z krótkich kawałków takiej łaty 5×5 można łatwo oddzielić nożem podkładki o dowolnej grubości. Na koniec można szczelinę wypełnić pianką.

Jak długa i jak wysoka ma być ta ścianka? Bo Mam wrażenie, że z prostej sprawy robi się tu jakiej potwornie skomplikowane przedsięwzięcie.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...