Skocz do zawartości

Zamknięcie/wyłączenie ogrzewania podłogowego.


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry.
Wynajmuję mieszkanie, nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z ogrzewaniem podłogowym. Dlatego chciałabym wiedzieć którym pokrętłem/pokrętłami całkowicie skręcę/wyłączę ogrzewanie podłogowe. 

IMG_3551.jpeg

Napisano

 

Co to za mieszkanie - w domku, w bloku? Skąd woda grzewcza, co to za kotłownia?

2 godziny temu, Elfir napisał:

nie lepiej wyłaczyć tryb grzania na piecu?

Tym musiałby zająć się gospodarz mieszkania... czyli właściciel lokalu...

Napisano
Dnia 20.04.2023 o 00:04, Anita Szczerba napisał:

Dzień dobry.
Wynajmuję mieszkanie, nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z ogrzewaniem podłogowym. Dlatego chciałabym wiedzieć którym pokrętłem/pokrętłami całkowicie skręcę/wyłączę ogrzewanie podłogowe. 

IMG_3551.jpeg

Dwa czerwone pokrętła na zworach kątowych, po prawej góra i dół. 

Napisano
3 godziny temu, Elfir napisał:

zdławienie przepływów nie spowoduje problemów z działaniem pieca i zamontowanej tam pompy obiegowej?

Stąd moje pytania... póki co - bez odpowiedzi... od z grubsza tygodnia...

 

A może pytaczka już z gospodarzem mieszkania sprawę załatwiła i nas olała...

Napisano

Podejrzewam że jest tryb lato w kotle gazowym czy pompie ciepła, jest raczej na 100%. Chyba że na paliwo stałe, to raczej też się już bez zaworów 3-4 drogowych nie robi instalacji.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Lepiej zamknąć tylko jeden z tych zaworów odcinających po prawej stronie. Tak aby utrzymać swobodne połączenie z wodą w pozostałej części instalacji. 

Zastanawia mnie natomiast do czego mają służyć te dwie głowice termostatyczne z lewej strony. Najpewniej reagują na zmiany temperatury, ale w szafce z rozdzielaczem.

Napisano

Przepraszam wszystkich za brak mojej odpowiedzi, jednak pierwszy raz dodałam post na tej platformie i jeszcze nie „ogarnęłam” jak to wszystko tutaj działa. 
Odpowiadając ogólnie jest to nowy blok, wybudowany w 2020 roku. 
Nie mam niestety dostępu do pieca, a właściciel sam nie wie jak skręcić ogrzewanie… 

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i pomoc. 

Napisano
25 minut temu, Anita Szczerba napisał:

właściciel sam nie wie jak skręcić ogrzewanie… 

W takim razie musisz rozmawiać z zarządcą budynku - czyli administracji spółdzielni czy wspólnoty.

Ale oni zapewne lada dzień sami wyłączą ogrzewanie...

Mieszkanie jest opomiarowane? tzn, czy na wejściu jest ciepłomierz?

Napisano
39 minut temu, Anita Szczerba napisał:

Odpowiadając ogólnie jest to nowy blok, wybudowany w 2020 roku.  

Czyli możesz śmiało zamknąć oba.

Dnia 23.04.2023 o 12:44, animus napisał:

Dwa czerwone pokrętła na zworach kątowych, po prawej góra i dół. 

  

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Lepiej tylko jeden. Żeby uniemożliwić krążenie, ale zachować połączenie z resztą instalacji. Po zakręceniu obu pętle zostają całkowicie odcięte. Wtedy stygnąca w nich woda zmniejsza swoją objętość i powoduje powstanie podciśnienia. Żeby je wyrównać może zostać zassane do instalacji powietrze, nawet mikroskopijnymi nieszczelnościami. Nie będzie tego dużo, ale jednak. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...