Skocz do zawartości

Tarcza solidarnościowa i zamrożenie cen w 2023r. - pytania


daggulka

Recommended Posts

Hej :)

Mam nadzieję, że znajdzie się tu fachowiec, który naświetli laikom w prostych słowach zasadę płatności za prąd w 2023r. w kontekście wdrożenia Tarczy Solidarnościowej.

Do założenia tego wątku skłonił mnie fakt, że w przestrzeni publicznej funkcjonuje wiele sprzecznych interpretacji nowych zasad.

Zadam pytania, które mnie nurtują (może nie tylko mnie) i liczę na sprawdzone odpowiedzi osób, które się na tym znają.

 

  • Czy opcja zamrożenia ceny przy zużyciu w 2022 roku na poziomie 2000kWh jest częścią składową Tarczy Solidarnościowej?
  • Czy aby skorzystać z opcji zamrożenia cen i korzystając dotąd z cennika z gwarancją ceny,  należy zgodnie z mailem w załączniku, zmienić umowę?
  • Jaka jest zasada działania zamrożenia cen na poziomie 2000 kWh? Czy po przekroczeniu tego parametru nie otrzymamy możliwości zamrożenia cen w ogóle i będziemy za całość prądu w 2023r. płacić nową droższą stawkę, czy drożej zapłacimy tylko za ilość energii przekraczającej 2000 kWh w roku 2022?
  • Czy na pewno skorzystam w dłuższej perspektywie czasu na zmianie cennika, jak sugeruje informacja mailowa?
  • Co, jeśli Rząd wycofa się z Tarczy Solidarnościowej i zgodnie z mailem, zmienię cennik?

 

Bedę wdzięczna za pomoc, bo zgłupiałam z tych nowości :icon_lol:

Czas goni, bo jeśli miałabym zmienić cennik, powinnam zrobić to do końca roku.

Z góry dziękuję :)

tauron.jpg

Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Tu trzeba podejść indywidualnie.:bezradny:

Wklej tu swój rachunek od strony rozliczenia.

Operator został zmuszony wreszcie poinformować obywateli, że ich okradał.:|

Cytat

@demo  nie można korzystac z jednej i drugiej tej niby promocji, czy jak to tam nazywają.

Bo to są takie same promocje tylko psis-owska  jest bezpłatna.

Link do komentarza

Tylko tyle informacji mam na rachunku :icon_rolleyes:

 

Ale zadałam im to pytanie jakiś czas temu w wiadomości. Nie podali mi zużycia, tylko odczyty.

Odpowiedź:

 

Pani odczyty w poszczególnych miesiącach wynosiły:

• 3.01.2022 r. – 13711 kWh,

• 9.03.2022 r. – 14150 kWh,

• 9.05.2022 r. – 14559 kWh,

• 30.06.2022 r. – 14901 kWh,

• 11.07.2022 r. – 14973 kWh,

• 8.09.2022 r. – 15251 kWh.

 

Kolejny odczyt mam podać do 10 stycznia.

Edytowano przez daggulka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

A tu chodzi o te pozycje.

Ch5nwic.jpeg 

 

Na czerwono za dwa miechy zabrali kasę za darmo.

Tak okradali połowę społeczeństwa. 

 

 

2 minuty temu, daggulka napisał:

Tylko tyle informacji mam na rachunku :icon_rolleyes:

 

Ale zadałam im to pytanie jakiś czas temu w wiadomości. Nie podali mi zużycia, tylko odczyty.

Odpowiedź:

 

Pani odczyty w poszczególnych miesiącach wynosiły:

• 3.01.2022 r. – 13711 kWh,

• 9.03.2022 r. – 14150 kWh,

• 9.05.2022 r. – 14559 kWh,

• 30.06.2022 r. – 14901 kWh,

• 11.07.2022 r. – 14973 kWh,

• 8.09.2022 r. – 15251 kWh.

 

To trzeba obliczyć, to są narastające zużycia.

Od  tego co masz teraz na liczniku trzeba odjąć to -13711 kWh.

Bo widzę, że masz zgłoszone,  sama im podajesz co 2 miechy. 

Link do komentarza
5 minut temu, animus napisał:

A tu chodzi o te pozycje.

Ch5nwic.jpeg 

 

Na czerwono za dwa miechy zabrali kasę za darmo.

Tak okradali połowę społeczeństwa. 

 

Serio? :icon_eek:

Może poczekajmy, co powie na to Fachowiec, jeśli tu zajrzy.

 

5 minut temu, animus napisał:

 

To trzeba obliczyć, to są narastające zużycia.

Od  tego co masz teraz na liczniku trzeba odjąć to -13711 kWh.

Bo widzę, że masz zgłoszone,  sama im podajesz co 2 miechy. 

 

Tak, podaję sama odczyt co 2 miesiące.

Link do komentarza
51 minut temu, daggulka napisał:

Pani odczyty w poszczególnych miesiącach wynosiły:

• 3.01.2022 r. – 13711 kWh,

• 9.03.2022 r. – 14150 kWh,

• 9.05.2022 r. – 14559 kWh,

• 30.06.2022 r. – 14901 kWh,

• 11.07.2022 r. – 14973 kWh,

• 8.09.2022 r. – 15251 kWh.

Nie podałaś 

• 11.11.2022 r. – 15562 kWh. na  wklejonej fakturze

Widzę że nie chcesz współpracować trudno.:bezradny: 

od 3.01.2022 do 11.11.2022 r wyciągnęłaś 1851 kWh.

 

Czyli można śmiało założyć,  że nie przekroczysz 2000kWh w roku, a jak przekroczysz to nieznacznie.

Dlatego dla ciebie korzystne jest wymydlić się z tego cyrku, czyli przyjąć ofertę  rezygnacji stałej ceny gwarantowanej przez Tauron, za którą pobierali od ciebie opłatę 33zł miesięcznie! :krzeslo: 

I  przyjąć gwarantowaną cenę przez Państwo do 2000kWh z opłatą za 0 zł miesięcznie! :santajump:

14 minut temu, retrofood napisał:

Ekonomista z Tauronu.

To ten co grabi do siebie? :takaemotka:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

No niestety ni ma nic za darmo.;)

Chcesz gwarancje stałej ceny to trzeba za to zapłacić.:icon_wink:

A nazywa się to "Opłata za dadatkowy cykl handlowy"

 Pisałem że warto się dowiedzieć, a nie - dziękuję, ja postoję. Znaczy popłacę.:icon_mrgreen:

 

No i też trzeba się nauczyć czytać własne rachunki, żeby wiedzieć za co płacimy.:)

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Niestety na moją wiadomość do Taurona odpisano mi w sposób "spławiający", że wszystko jest na stronie.

Będę tam jutro dzwonić.

W związku z tym, ze z Taurona nie otrzymałam odpowiedzi na powyższe pytania, podejmę decyzję po uzyskaniu na nie odpowiedzi.

1 godzinę temu, demo napisał:

No niestety ni ma nic za darmo.;)

Chcesz gwarancje stałej ceny to trzeba za to zapłacić.:icon_wink:

A nazywa się to "Opłata za dadatkowy cykl handlowy"

 Pisałem że warto się dowiedzieć, a nie - dziękuję, ja postoję. Znaczy popłacę.:icon_mrgreen:

 

No i też trzeba się nauczyć czytać własne rachunki, żeby wiedzieć za co płacimy.:)

 

Wiesz - w temacie wyliczeń, prognoz i innych takich - nie mogę się pochwalić biegłością w rozumieniu zasad.

Mnie trzeba jak krowie na rowie, więc po prostu muszę się dowiedzieć i uzyskać odpowiedzi na zadane pytania, żebym miała pełen ogląd sytuacji.

Link do komentarza
34 minuty temu, daggulka napisał:

Niestety na moją wiadomość do Taurona odpisano mi w sposób "spławiający", że wszystko jest na stronie.

Będę tam jutro dzwonić.

Zamów rozmowę z tej strony którą Ci linkowałem.

Bo dzwoniąc można nerwy stracić na oczekiwaniu.

 

Link do komentarza
5 godzin temu, daggulka napisał:

Czekamy - może ktoś zajrzy z Ekspertów   

:takaemotka:

 

https://www.tauron.pl/dla-domu/kontakt

 

                               Czat z doradcą

Rozmawiaj swobodnie online z naszym konsultantem –

kliknij w dymek czatu. Konsultanci są dostępni w dni

                     robocze od 7:00 do 20:00.

 

                                               Asystent Klienta

Skorzystaj z pomocy asystenta Klienta TAURONA i zobacz, jak załatwić sprawę bez

                                                wychodzenia z domu.

 

Infolinia Obsługowa

Zadzwoń: 32 606 0 606

poniedziałek-piątek 7:00-20:00

Połączenia płatne wg stawek operatora

 

Infolinia Sprzedażowa

Zadzwoń: 555 444 555

poniedziałek-piątek 7:00-20:00

Połączenia płatne wg stawek operatora

 

Przyjdź do nas

Punkty Obsługi Klienta

 

:santajump:

https://www.tauron.pl/dla-domu/kontakt/pok

15 godzin temu, retrofood napisał:

 

Chyba z nosa.

 

Link do komentarza

Dodzwoniłam się na infolinię ... mam ustalenia, dla zainteresowanych.

Dotychczasowa moja umowa gwarantowała mi cenę 0,5028 i opłatę stałą 37,95 zł co miesiąc.

Gdybym nic z tym nie zrobiła i przy tym została, miałabym gwarancję ceny na tym samym poziomie (0,5028), ale opłata stała wzrosłaby od stycznia 2023r. o 100 zł, czyli wynosiłaby 137,95 zł miesięcznie. Nie mogłabym wziąć też udziału w Tarczy Solidarnościowej, czyli opcji zamrożenia ceny prądu na rok 2023.

 

Po 32-minutowej rozmowie z konsultantem i uzyskaniu odpowiedzi na wszystkie pytania, zdecydowałam się na rezygnację z gwarancji ceny.  Warunki, które otrzymałam to:

  • cena zmienna (0,5273) - już po rabacie 5% za zgody marketingowe, e-fakture i takie tam inne
  • opłata stała 19,50 zł miesięcznie (ta opłata mnie przekonała chyba, bo to spora różnica do 137,95zł miesięcznie ;) )
  • zwrot 50 zł (na poczet kolejnego rachunku) za skorzystanie z oferty
  • usługę serwisanta (naprawa pralki, lodówki, TV, cokolwiek związanego z prądem) przez okres trwania umowy, czyli 3 lata do wysokości 3000 zł - 6 napraw, każda do wysokości 500 zł (jeśli koszt jednorazowej naprawy przekroczy 500 zł, to dopłacam różnicę serwisantowi).

Otrzymałam również informację, że wyższą cenę za prąd po przekroczeniu 2000 kWh (dla uprzywilejowanych 2600, 3000 kWh)  płaci się tylko za przekroczenie/nadwyżkę, a nie za całość.

 

Mam czas na odstąpienie od umowy - 14 dni. 

Myślę, ze to dobry wybór, bo płacę około 150 zł miesięcznie za prąd. Gdyby do tego dodać stówkę miesięcznie do opłaty stałej, to miałabym 250 zł miesięcznie. Różnica jest znaczna.

A Wy jak myślicie? Dobrą decyzję podjęłam?

Link do komentarza
26 minut temu, daggulka napisał:

Dodzwoniłam się na infolinię ... mam ustalenia, dla zainteresowanych.

Dotychczasowa moja umowa gwarantowała mi cenę 0,5028 i opłatę stałą 37,95 zł co miesiąc.

Gdybym nic z tym nie zrobiła i przy tym została, miałabym gwarancję ceny na tym samym poziomie (0,5028), ale opłata stała wzrosłaby od stycznia 2023r. o 100 zł, czyli wynosiłaby 137,95 zł miesięcznie. Nie mogłabym wziąć też udziału w Tarczy Solidarnościowej, czyli opcji zamrożenia ceny prądu na rok 2023.

 

Po 32-minutowej rozmowie z konsultantem i uzyskaniu odpowiedzi na wszystkie pytania, zdecydowałam się na rezygnację z gwarancji ceny.  Warunki, które otrzymałam to:

  • cena zmienna (0,5273) - już po rabacie 5% za zgody marketingowe, e-fakture i takie tam inne
  • opłata stała 19,50 zł miesięcznie (ta opłata mnie przekonała chyba, bo to spora różnica do 137,95zł miesięcznie ;) )
  • zwrot 50 zł (na poczet kolejnego rachunku) za skorzystanie z oferty
  • usługę serwisanta (naprawa pralki, lodówki, TV, cokolwiek związanego z prądem) przez okres trwania umowy, czyli 3 lata do wysokości 3000 zł - 6 napraw, każda do wysokości 500 zł (jeśli koszt jednorazowej naprawy przekroczy 500 zł, to dopłacam różnicę serwisantowi).

Otrzymałam również informację, że wyższą cenę za prąd po przekroczeniu 2000 kWh (dla uprzywilejowanych 2600, 3000 kWh)  płaci się tylko za przekroczenie/nadwyżkę, a nie za całość.

 

Mam czas na odstąpienie od umowy - 14 dni. 

Myślę, ze to dobry wybór, bo płacę około 150 zł miesięcznie za prąd. Gdyby do tego dodać stówkę miesięcznie do opłaty stałej, to miałabym 250 zł miesięcznie. Różnica jest znaczna.

A Wy jak myślicie? Dobrą decyzję podjęłam?

Wg  mnie optymalna decyzja - przy niezbyt dużym zużyciu i obecnych rachunkach na poziomie 150 zł - bo różnica w opłacie stałe j(12 x 118,45 = 1421, 40 zł)  jest duża i daje spory zapas, który powinien zrównoważyć kolejne wzrosty cen energii.

Link do komentarza
32 minuty temu, daggulka napisał:

A Wy jak myślicie? Dobrą decyzję podjęłam?

Płacisz mniej to dobrą, bo jak by inaczej.

Ale nie słyszałem nigdy że Tauron zajmuje się naprawą AGD, to ciekawe jest bardzo. O.o

Czy to aby nie jest jakiś podstęp. :scratching:

Więc warto było dzwonić do czego cały czas Cię namawiałem. 

Sie nagroda należy, czy coś.:yahoo:

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Przed chwilą, Budujemy Dom - budownictwo i wnętrza napisał:

Wg  mnie optymalna decyzja - przy niezbyt dużym zużyciu i obecnych rachunkach na poziomie 150 zł - bo różnica w opłacie stałe j(12 x 118,45 = 1421, 40 zł)  jest duża i daje spory zapas, który powinien zrównoważyć kolejne wzrosty cen energii.

 

Dziękuję za opinię :)

Przed chwilą, demo napisał:

Płacisz mniej to dobrą, bo jak by inaczej.

Ale nie słyszałem nigdy że Tauron zajmuje się naprawą AGD, to ciekawe jest bardzo. O.o

Więc warto było dzwonić do czego cały czas Cię namawiałem. 

Sie nagroda należy, czy coś.:yahoo:

 

Na razie dziękuję .... jak wpadniesz na zlot, to uścisk ręki jeszcze i może jakiś magiczny napój wspólnie degustowany ..... może być? :icon_biggrin:

Link do komentarza
8 minut temu, daggulka napisał:

.... może być? :icon_biggrin:

 

Może.........:hug:

 

Taka refleksja mnie najszła, że wysyłają ludziskom powiadomienia by potem nie mieli pretensji, bo cenę gwarantowaną niby masz ale opłata za ten ich "Dodatkowy cykl handlowy" szybuje ile wlezie to jest jednak jakieś nadużycie. No i to powinno być detalicznie opisane w takim powiadomieniu albo na ich stronie.

Może jest, nie wiem, więc nie przesądzam sprawy, ale ja tego nie widziałem.

 

4 minuty temu, animus napisał:

:santajump:

:takaemotka:

@animus a Ciebie co tak śmieszy?. :)

Link do komentarza
1 godzinę temu, daggulka napisał:

Dodzwoniłam się na infolinię .

:hug:

1 godzinę temu, daggulka napisał:

Dotychczasowa moja umowa opłatę stałą 37,95 zł co miesiąc.

:|

1 godzinę temu, daggulka napisał:

opłata stała wzrosłaby od stycznia 2023r. o 100 zł, czyli wynosiłaby 137,95 zł miesięcznie. 

:o

1 godzinę temu, daggulka napisał:

Po 32-minutowej rozmowie z konsultantem i uzyskaniu odpowiedzi na wszystkie pytania,

:santajump:

1 godzinę temu, daggulka napisał:

opłata stała 19,50 zł miesięcznie 

:scratching:

1 godzinę temu, daggulka napisał:

(ta opłata mnie przekonała chyba, bo to spora różnica do 137,95zł miesięcznie ;) )

:hahaha2:

1 godzinę temu, daggulka napisał:

A Wy jak myślicie? Dobrą decyzję podjęłam?

:scratching:

1 godzinę temu, daggulka napisał:

opłata stała wzrosłaby

:takaemotka:

1 godzinę temu, demo napisał:

 

@animus a Ciebie co tak śmieszy?. :)

Dziś się wręcz rechotałem :$, jak milo czasem czytać te wątki. :takaemotka:

Link do komentarza
2 godziny temu, animus napisał:

Skup się na kasie.:hahaha2:

Poprawiłem.

 

Sugerujesz, że oferta nie jest korzystna? Jeśli nie jest, to dlaczego?

Pisz wprost.

Pytasz, czym jest opłata stała? Poszukałam. Znalazłam pojęcia: opłata mocowa, opłata handlowa, oraz opłata dystrybucyjna stała odzwierciedlająca koszt utrzymania urządzeń energetycznych ponoszony przez operatora systemu dystrybucyjnego.

Nie ma konkretnie "opłaty stałej", a na pewno nie jest ona związana z dystrybucją, ponieważ w mailu zwrotnym z Taurona widnieje, jak byk:

 

"Zwracamy uwagę, że oferta cenowa dotyczy tylko sprzedaży energii elektrycznej i nie obejmuje opłat za jej dystrybucję."

 

Nie wiem więc, z czym związana jest "opłata stała" w Tauronie. Wiesz? 

 

 

A, chyba źle zrozumiałam Panią, albo ta się zamotała .... opłata stała wynosiła dotychczas u mnie chyba te 37 do każdego rachunku )a nie co miesiąc). Tu piszą o kwotach obarczanych cennikiem z gwarancją ceny. Potwierdzają jednak, że teraz będzie 130 zł miesięcznie.

 

https://www.money.pl/gospodarka/tauron-wprowadzil-specjalna-oplate-dzieki-niej-wiemy-o-ile-zdrozeje-prad-6788558701853344a.html

 

Tekst wyjaśnił również, czym jest ta opłata stała. To chyba opłata handlowa.

 

"Wzrośnie jednak "opłata handlowa" będąca u części klientów "stawką stałą". Obecnie jej stawka wynosi 18,50 zł (po obniżce VAT ok. 16 zł), a jeszcze niedawno wynosiła ona 8 zł. Ile natomiast będzie wynosić po zmianach? 130 zł miesięcznie."

 

Czyli wychodzi na to, że opłata stała to opłata handlowa. Tu o niej piszą.

https://optimalenergy.pl/rachunek-za-prad/oplata-handlowa-za-prad/

 

Link do komentarza

Tak sobie myślę, że firmy energetyczne to tak zdecydowanie nieuczciwie podchodzą do klientów.

Rozumiem opłatę dystrybucyjną. Ale opłata stała (handlowa) jeszcze wywindowana do 130 zł (chyba jeszcze + vat) to już jest przegięcie, Oni sobie chyba tym chcą zrekompensować to zamrożenie cen.

To przepraszam - jaka to jest pomoc dla odbiorców?

Przecież to wszystko związane jest ze spółkami państwowymi. Powinni to ukrócić, bo z jednej strony Tauron zamrozi ceny do 2000 kWh, ale braki odbierze sobie od klientów poprzez pobranie opłaty stałej.

Ja się dowiedziałam - a ilu jest takich, którzy nic z tym nie zrobią i zapłacą?!

Na stronie Taurona nigdzie nie jest napisane, że wzrośnie opłata stała tak drastycznie - również w mailu nie było takiej informacji!

To jest zwyczajnie skandal.

 

No patrzcie na ten cytat:

 

"Dziennikarze portalu wyciągają wniosek z oferty Taurona o tym, jak duże będą wzrosty realnych cen energii w 2023 r. Za koszt obsługi klienta z Gliwic i okolic (który nie kupuje prądu na bazie taryf URE) koncern płaci miesięcznie ok. 6,40 zł brutto. Jeżeli odejmiemy tę kwotę od przyszłej opłaty handlowej, to różnica pokaże, jaki jest rzeczywisty poziom zabezpieczenia wzrostu przyszłorocznych cen prądu.

Średnie zużycie energii elektrycznej przez klientów Taurona to 167 kWh miesięcznie. Przy uwzględnieniu tego wychodzi, że "opłata handlowa" podwyższa cenę prądu o 0,89 zł/kWh.

Przy utrzymaniu dzisiejszej stawki (0,50 zł/kWh brutto), wychodzi, że klienci giganta od stycznia za prąd zapłacą realnie 1,39 zł/kWh brutto. Dziś natomiast - przy obniżonym podatku VAT - płacą za prąd 0,43 zł/kWh. Wychodzi zatem, że gospodarstwa domowe od przyszłego roku realnie zapłacą za prąd niemal o 200 proc. więcej."

 

To naprawdę jest skandal!

Link do komentarza
1 godzinę temu, daggulka napisał:

Sugerujesz, że oferta nie jest korzystna? Jeśli nie jest, to dlaczego?

Pisz wprost.

To nie takie proste.

Opłata stała to opłata handlowa i jest stosowana wobec klientów podpisujących umowy na jakiś okres np. 3 lata.

Operator robi wszystko żeby namówić klienta na tą opłatę, która teoretycznie utwierdza np. Dagmarę na stałą cenę energii.

W praktyce operator może każdej chwili zmienić opłatę stałą, opłatę handlową i w ten sposób reguluje domiar zapłaconej ceny energii.

Co więcej w przeliczeniu już na starcie płacimy więcej niż byśmy płacili przy normalnym rachunku.

Konsultant-ka również  obiecuje nagrody rzeczowe, pieniężne, usługi serwisowe, zdrowotne 24h, itd.   

Trzeba być uważnym żeby nie dać się naciągnąć na cokolwiek przy zawieranej umowie.

 

27 minut temu, daggulka napisał:

Tak sobie myślę, że firmy energetyczne to tak zdecydowanie nieuczciwie podchodzą do klientów.

:bezradny:

A sprzedawca garnków czy innego diabelstwa jest uczciwy?

Operator ma umowę na określony czas, zmiana lub zerwanie to kary związane z wcześniejszym rozwiązaniem umowy.

W każdym przypadku dopłacimy, operator nie traci kasy. 

 

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

W praktyce i tak mamy stałe ceny energii operator nie może z dnia na dzień zmienić cen, to nie takie proste,  a zmiany musi uzgadniać z prezesa URE, który sprzeciwia się dostawcom energii. Nie zgadza się na zmiany taryf.

Za to operator może podnosić opłatę stałą, handlową, tu UOKiK może przeanalizować umowy, szukać nieprawidłowości ale pewnie nowe umowy będą doskonałe.

:bezradny: 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Pisałem też wcześniej, ale nikt nie podjął tematu. W niektórych umowach jest gwarancja ceny, a w niektórych gwarancja cennika. To bardzo, bardzo istotna różnica, mimo, że ludzie myslą, że to to samo oznacza. Nic bardziej błędnego. Gwarancja cennika - oznacza, że jak teraz masz 10% zniżki np z EKO-LAS, to jak w styczniu wyjdzie nowy cennik :D to też dostaniesz 10% z tych cen które będą w tym cenniku. A większość ludzi myśli, że przez cały okres trwania umowy, mają stałą cenę. Gwarancje ceny (takie prawdziwe) to chyba się skończyly w okolicy 2014-2015. Później zaczeli wproadzać te dodatkowe usługi z których i tak naprawdę malo kto korzysta, a za które trzeba słono płacić i z których ciężko jest się wymiksować.

Skomplikowane to wszystko....

 

Link do komentarza
51 minut temu, demo napisał:

No właśnie.

A nie puszczanie takich bąków tajniaczków. :yellowcard1:

No kruca, co to jest?, zgaduj zgadula, czy wiem ale nie powiem.:icon_mrgreen:

Nikt nikogo na się nie będzie namawiać, każdy jest dorosły. 

Dla Dagmary to nie są wielkie kwoty, przy jednym liczniku, jednym mieszkaniu.

Dla mnie to są już poważne dodatkowe koszty miesięczne, dlatego inaczej to odbieram. 

Link do komentarza

Daga to Ty kurna znowu jakąś taryfę wybrałaś z "bonusami" i opłatami stałymi zamiast zrezygnować z tamtej i wybrać zwykłą G11. :icon_mrgreen:

 

Szkoda że mam inne rozliczenia i nie mogłem tych Twoich rachunków porównać z moimi bo bym Ci to zaraz na początku odpowiednio doradził. Myślałem że każdy inny niż prosument musi płacić tę opłatę stałą.

 

39 minut temu, animus napisał:

W praktyce operator może każdej chwili zmienić opłatę stałą, opłatę handlową i w ten sposób reguluje domiar zapłaconej ceny energii.

No właśnie, a ludzie myślą że mają taniej. 

Jakoś muszą nadgonić utratę kasy przez to że na prosumentach tracą, a to jest to o czym kiedyś pisałem że zwykli odbiorcy niejako dotują tych od fotowoltaiki.

10 minut temu, animus napisał:

Dla Dagmary to nie są wielkie kwoty, przy jednym liczniku, jednym mieszkaniu.

No nie są, ale chyba możemy poradzić tak żeby płaciła mniej jak mamy więcej informacji w danym temacie.

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
1 minutę temu, demo napisał:

Szkoda że mam inne rozliczenia i nie mogłem tych Twoich rachunków porównać z moimi bo bym Ci to zaraz na początku odpowiednio doradził. Myślałem że każdy inny niż prosument musi płacić tą opłatę stałą.

Prosument też może płacić opłatę stalą, handlową.

W dodatku wybierając taryfę G12 czy W, ponosi dodatkowe koszty utrzymaniowe.  

4 minuty temu, demo napisał:

No właśnie, a ludzie myślą że mają taniej. 

Właśnie tak się strzyże owieczki. bo przecież po to one są. :bezradny:

 

Link do komentarza
14 minut temu, animus napisał:

Właśnie tak się strzyże owieczki. bo przecież po to one są. :bezradny:

Czyli postarszyli Dagę że wzrośnie o 100zł i dlatego zamiast 33zł tej opłaty stałej będzie nowa taryfa z opłata 38 złociszy ale z bonusami.

No to interes całkiem stratny. Ale te AGD naprawią jakby co.

Animus a Ty skubańcu jak o tym wiedziałeś to dlaczego cicho siedziałeś????????????????

No bo chyba wiedziałeś?, czy mądry po szkodzie?. :)

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
16 minut temu, animus napisał:

Prosument też może płacić opłatę stalą, handlową.

W dodatku wybierając taryfę G12 czy W, ponosi dodatkowe koszty utrzymaniowe. 

No więc może, ja tego nie mam, a Dagi to też nie dotyczy.

7 minut temu, animus napisał:

Ale ona sama wybrała dostała 50 zł  i  usługę serwisanta, może to jej odpowiada.:bezradny:

Chyba nie wybrała bo pisała że sami  dawali to wzięła.:P

No i jeszcze te pińć dych, tyż piechotą nie chodzi przeca.

No ale jak jest taka psuja i co chwilę coś zepsuje to może i jej sie to opłaci.:icon_mrgreen:

 

Czyli tak - cena niższa a płacimy więcej.xD

Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
3 minuty temu, demo napisał:

Animus a Ty skubańcu jak o tym wiedziałeś to dlaczego cicho siedziałeś????????????????

Nikt nie pytał.:bezradny:

5 minut temu, demo napisał:

Czyli postarszyli Dagę że wzrośnie o 100zł i dlatego zamiast 33zł tej opłaty stałej będzie nowa taryfa z opłata 38 złociszy ale z bonusami.

No to interes całkiem stratny. Ale te AGD naprawią jakby co.

Jest jeszcze taki trend, naleciałości prl-u, że ludzie podchodzą z ufnością do takich instytucji, ale za ileś lat może będzie im trudniej działać na rynku,  

7 minut temu, demo napisał:

No więc może, ja tego nie mam, a Dagi to też nie dotyczy.

A jaką masz taryfę przy FV?

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie widać żeby siadał. Przynajmniej patrzę po chudziaku że jest na tym samym poziomie
    • Duży błąd. Moja zona przez lata prowadziła tematy remontów w spółdzielni i mówi, że w takiej sytuacji winniście wszyscy iść na zebranie najpierw osiedlowe, a później Walne i wyrzucić zarząd na zbity pysk. U nas w mieście miałbyś o zrobione za darmo.   Przede wszystkim balkon najczęściej traktowany jest jako element elewacji, a więc część wspólna, dlatego niezależnie od własności mieszkania, zarządza nim ten, kto zajmuje się elementami wspólnymi. A to o czym Ty piszesz, to są bardzo rzadkie przypadki i raczej nie w spółdzielniach a w wyjątkowych wspólnotach. Dlatego pytałem o zarządzającego budynkiem. W spółdzielni to niemożliwe.
    • Przyjrzyj się jak mają zrobione to zabezpieczenie, porozmawiaj z właścicielami balkonu...   Rozmawiaj w spółdzielni... może planują jakieś remonty i może to uwzględnią w swoich planach...   Balkon - o ile nie jest to inaczej w akcie notarialnym sformułowane - jest własnością spółdzielni i ona powinna wadę usunąć...   Nie bardzo wiem dlaczego nie ma na tych balkonach okapników blaszanych zamontowanych pod wylewką na balkonie... A na Twoim balkonie, za balustradą widać obróbkę blaszaną?   Wszystkie  balkony, które remontowałem u nas, mają obróbkę blaszaną i co najwyżej była potrzeba wymiany blachy, co wiązało się z ingerencją w płytę balkonową, dodatkowym doszczelnianiem, nową - albo fragmentem nowej wylewki i ponownym układaniem płytek na podłodze balkonu... Tym powinna zająć się firma, zatrudniona przez spółdzielnię, albo inny wykonawca, który wystawi fakturę, a spółdzielnia rozliczy tę fakturę... W moim przypadku spółdzielnia miała jakieś ryczałty, zwracane mieszkańcom...   O ile Spółdzielnia nie będzie chciała z jakichś tam powodów zadziałać, i jak będziesz już tam na własną rękę coś kombinował - po zakomunikowaniu tego zarządcy budynku - możesz zamontować (lub to zlecić) kapinos - pas blachy wzdłuż krawędzi "sufitu" balkonu, wystający na zewnątrz balkonu, z małym spadkiem i doszczelniony od zewnątrz silikonem dekarskim...  Do tego potrzebna będzie dość długa drabina, z której dostaniesz się na wysokość balkonu na drugim piętrze... albo zwyżka - tak byłoby najbezpieczniej...  
    • Spółdzielnia mieszkaniowa, podejrzewam że będą mieli gdzieś, u mnie w bloku większość balkonów tak wygląda że są łuszczenia na sufitach , to samo na osiedlu, raczej mieszkańcy sami ogarniają we własnym zakresie 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...