Skocz do zawartości

Jeden grzejnik nie działa.


PiotruniA

Recommended Posts

Napisano

Witam.Panowie pytanie do Was mam w sprawie centralnego.Wszystkie grzejniki odkręcone na dole na 6 grzeja że nie idzie ręki utrzymać,natomiast problem cały czas z jednym w przedpokoju .Był odpowietrzany nie raz i cały czas jest zimny.Nie wiem co robić czy po prostu wszystkie zakrecić na 0 aby ten przepchało ?

Napisano

Rura dochodząca do tego akurat grzejnika jest zimna.Wszystko przy piecu sprawdzane to działa jak najlepiej ,tylko problem z tym grzejnikiem jednym w przed pokoju.Zakrecic wszystkie i tylko ten niech chodzi ?

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zakręć pozostałe i tylko ten odkręć. Czy rura dochodząca na zasilaniu do grzejnika jest ciepła?

 

Zakręciłem wszędzie na 0 tylko ten w przedpokoju jest na 6 i noevidzie nic ciepła,postukalem w zawór od głowicy i czekam .

Napisano

Czy da się sprawdzić od którego miejsca rura doprowadzająca wodę do tego grzejnika jest zimna? To układ z pionami i gałązkami odchodzącymi na boki czy z rozdzielaczem?  Jeżeli z rozdzielaczem to trzeba sprawdzić czy tuż przy rozdzielaczu rurka jest ciepła, parę razy zamknąć i otworzyć zawór, opukać go. Sprawdzić też przepływomierz, jeśli jest. One lubią się przyblokować osadami. 

Co do zaworów poza sezonem grzewczym to dobrze jest nie tylko zostawić je otwarte ale co jakiś czas ręcznie zamknąć i otworzyć ponownie. 

Napisano
Dnia 21.10.2022 o 08:34, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy da się sprawdzić od którego miejsca rura doprowadzająca wodę do tego grzejnika jest zimna? To układ z pionami i gałązkami odchodzącymi na boki czy z rozdzielaczem?  Jeżeli z rozdzielaczem to trzeba sprawdzić czy tuż przy rozdzielaczu rurka jest ciepła, parę razy zamknąć i otworzyć zawór, opukać go. Sprawdzić też przepływomierz, jeśli jest. One lubią się przyblokować osadami. 

Co do zaworów poza sezonem grzewczym to dobrze jest nie tylko zostawić je otwarte ale co jakiś czas ręcznie zamknąć i otworzyć ponownie. 

Nie mam możliwości sprawdzenia w którym miejscu grzeje lub nie.Wychodzi rura tylko delikatnie poza ścianę i jest letnia,gdyż wszystkie grzejniki na dole są na full gorące.Dodaje zdjęcie jak to wygląda.

IMG_20221024_112433653_HDR.jpg

Napisano

Na początek samo odkręcenie głowicy, jeszcze bez wykręcania zaworu, który jest pod nią. Wtedy można ruszyć kilka razy (wcisnąć) trzpień zaworu i opukać go. Do tego otworzyć nieco i opukać zawór na powrocie (ten jest pewnie na klucz imbusowy). 

Ponawiam pytanie o to co jest po drugiej stronie, na rozdzielaczu (mój poprzedni post). 

Jeżeli to nic nie da to wtedy trzeba będzie myśleć o spuszczaniu wody i zdejmowaniu zaworów. 

Napisano

Pozostaje więc tylko jedno:

zakręć zawory górny i dolny

odkręć grzejnik i go przepłucz najlepiej pod ciśnieniem raz z góry na dół i odwrotnie.

Następnie delikatnie odkręcaj zawór dolny - tylko coś podstaw - powinna woda wyciekać pod ciśnieniem

i potem zrób to samo z górnym zaworem

Jeżeli z jakiegoś zaworu nie cieknie woda to tam jest zapchane.

 

Jak widać to chyba jest grzejnik aluminiowy - aluminium bardzo szybko koroduje w instalacji z innymi metalami.

Produkt korozji może zamulać instalację.

Napisano

Spotkałem się z ciekawą opinią że może po prostu wymienić głowice na nową ponieważ ma w sobie termostat ?Co o tym myślicie,koszt mniej więcej 30 zł więc nie duży a może pomoże ?

Napisano

 

11 godzin temu, PiotruniA napisał:

Spotkałem się z ciekawą opinią że może po prostu wymienić głowice na nową ponieważ ma w sobie termostat ?Co o tym myślicie,koszt mniej więcej 30 zł więc nie duży a może pomoże ?

A po zdjęciu głowicy już grzeje?

Napisano

A na dolnej gałązce  odkręciłeś zawór? 

Trzeba go zdemontować i przepłukać grzejnik.

I instalację przepłukać też, trochę upuścić brudnej wody z gałązek do miski.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 3.11.2022 o 01:07, animus napisał:

A na dolnej gałązce  odkręciłeś zawór? 

Trzeba go zdemontować i przepłukać grzejnik.

I instalację przepłukać też, trochę upuścić brudnej wody z gałązek do miski.

Wracając do tego tematu dalej nie grzeje ,czy po prostu pobawić się dolnym zaworem odpływowym ?Jest to ma imbus może to coś pomoże jak to zrobić ?

Napisano

Mieliśmy taką sama sytuacje. Inne grzejniki z tego poziomu działaly a jeden nie działał. 

Mąz założył taka mala dodatkowa pompę w kotkowni na rurze prowadzacej do tego grzejnika. 

Okazalo sie,ze przez stare budownictwo rury mialy pierdyliard kolanek/zakretow i piec nie potrafil przepchac wody do tego grzejnika. Po zamontowaniu pompy problem zniknal. 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...