Skocz do zawartości

Jeden grzejnik nie działa.


PiotruniA

Recommended Posts

Napisano

Witam.Panowie pytanie do Was mam w sprawie centralnego.Wszystkie grzejniki odkręcone na dole na 6 grzeja że nie idzie ręki utrzymać,natomiast problem cały czas z jednym w przedpokoju .Był odpowietrzany nie raz i cały czas jest zimny.Nie wiem co robić czy po prostu wszystkie zakrecić na 0 aby ten przepchało ?

Napisano

Rura dochodząca do tego akurat grzejnika jest zimna.Wszystko przy piecu sprawdzane to działa jak najlepiej ,tylko problem z tym grzejnikiem jednym w przed pokoju.Zakrecic wszystkie i tylko ten niech chodzi ?

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zakręć pozostałe i tylko ten odkręć. Czy rura dochodząca na zasilaniu do grzejnika jest ciepła?

 

Zakręciłem wszędzie na 0 tylko ten w przedpokoju jest na 6 i noevidzie nic ciepła,postukalem w zawór od głowicy i czekam .

Napisano

Czy da się sprawdzić od którego miejsca rura doprowadzająca wodę do tego grzejnika jest zimna? To układ z pionami i gałązkami odchodzącymi na boki czy z rozdzielaczem?  Jeżeli z rozdzielaczem to trzeba sprawdzić czy tuż przy rozdzielaczu rurka jest ciepła, parę razy zamknąć i otworzyć zawór, opukać go. Sprawdzić też przepływomierz, jeśli jest. One lubią się przyblokować osadami. 

Co do zaworów poza sezonem grzewczym to dobrze jest nie tylko zostawić je otwarte ale co jakiś czas ręcznie zamknąć i otworzyć ponownie. 

Napisano
Dnia 21.10.2022 o 08:34, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Czy da się sprawdzić od którego miejsca rura doprowadzająca wodę do tego grzejnika jest zimna? To układ z pionami i gałązkami odchodzącymi na boki czy z rozdzielaczem?  Jeżeli z rozdzielaczem to trzeba sprawdzić czy tuż przy rozdzielaczu rurka jest ciepła, parę razy zamknąć i otworzyć zawór, opukać go. Sprawdzić też przepływomierz, jeśli jest. One lubią się przyblokować osadami. 

Co do zaworów poza sezonem grzewczym to dobrze jest nie tylko zostawić je otwarte ale co jakiś czas ręcznie zamknąć i otworzyć ponownie. 

Nie mam możliwości sprawdzenia w którym miejscu grzeje lub nie.Wychodzi rura tylko delikatnie poza ścianę i jest letnia,gdyż wszystkie grzejniki na dole są na full gorące.Dodaje zdjęcie jak to wygląda.

IMG_20221024_112433653_HDR.jpg

Napisano

Na początek samo odkręcenie głowicy, jeszcze bez wykręcania zaworu, który jest pod nią. Wtedy można ruszyć kilka razy (wcisnąć) trzpień zaworu i opukać go. Do tego otworzyć nieco i opukać zawór na powrocie (ten jest pewnie na klucz imbusowy). 

Ponawiam pytanie o to co jest po drugiej stronie, na rozdzielaczu (mój poprzedni post). 

Jeżeli to nic nie da to wtedy trzeba będzie myśleć o spuszczaniu wody i zdejmowaniu zaworów. 

Napisano

Pozostaje więc tylko jedno:

zakręć zawory górny i dolny

odkręć grzejnik i go przepłucz najlepiej pod ciśnieniem raz z góry na dół i odwrotnie.

Następnie delikatnie odkręcaj zawór dolny - tylko coś podstaw - powinna woda wyciekać pod ciśnieniem

i potem zrób to samo z górnym zaworem

Jeżeli z jakiegoś zaworu nie cieknie woda to tam jest zapchane.

 

Jak widać to chyba jest grzejnik aluminiowy - aluminium bardzo szybko koroduje w instalacji z innymi metalami.

Produkt korozji może zamulać instalację.

Napisano

Spotkałem się z ciekawą opinią że może po prostu wymienić głowice na nową ponieważ ma w sobie termostat ?Co o tym myślicie,koszt mniej więcej 30 zł więc nie duży a może pomoże ?

Napisano

 

11 godzin temu, PiotruniA napisał:

Spotkałem się z ciekawą opinią że może po prostu wymienić głowice na nową ponieważ ma w sobie termostat ?Co o tym myślicie,koszt mniej więcej 30 zł więc nie duży a może pomoże ?

A po zdjęciu głowicy już grzeje?

Napisano

A na dolnej gałązce  odkręciłeś zawór? 

Trzeba go zdemontować i przepłukać grzejnik.

I instalację przepłukać też, trochę upuścić brudnej wody z gałązek do miski.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 3.11.2022 o 01:07, animus napisał:

A na dolnej gałązce  odkręciłeś zawór? 

Trzeba go zdemontować i przepłukać grzejnik.

I instalację przepłukać też, trochę upuścić brudnej wody z gałązek do miski.

Wracając do tego tematu dalej nie grzeje ,czy po prostu pobawić się dolnym zaworem odpływowym ?Jest to ma imbus może to coś pomoże jak to zrobić ?

Napisano

Mieliśmy taką sama sytuacje. Inne grzejniki z tego poziomu działaly a jeden nie działał. 

Mąz założył taka mala dodatkowa pompę w kotkowni na rurze prowadzacej do tego grzejnika. 

Okazalo sie,ze przez stare budownictwo rury mialy pierdyliard kolanek/zakretow i piec nie potrafil przepchac wody do tego grzejnika. Po zamontowaniu pompy problem zniknal. 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...