Skocz do zawartości

Zmiana ogrodzenia z kamienia


Recommended Posts

Napisano

Hej, 

czy płot na załączonym zdjęciu można w jakiś sposób zatynkowac czy zakryc tak żeby wyglądało mniej więcej jak na drugim zdjęciu?  Czy nie ma szans, że coś na tym kamieniu się utrzyma? Czy nie jest to warte zachodu i taniej będzie po prostu to zburzyć i budować od nowa?

Pozdrawiam, Danusia

20211204_155020.jpg

217200-f807-1100x0-sc1x5_ogrodzenie-tynk-robert5-budujemydompl.jpg

Napisano

Ten Twój murek najprawdopodobniej nie ma dostatecznej/porządnej izolacji poziomej, widzę pęknięcia przy jednym ze słupków i jeśli to wszystko jakoś zatynkujesz - a da się -  to nie wróżę długiej trwałości tego wykończenia :bezradny:

Napisano
Dnia 17.12.2021 o 21:49, dana0ba napisał:

Hej, 

czy płot na załączonym zdjęciu można w jakiś sposób zatynkowac czy zakryc tak żeby wyglądało mniej więcej jak na drugim zdjęciu?  Czy nie ma szans, że coś na tym kamieniu się utrzyma? Czy nie jest to warte zachodu i taniej będzie po prostu to zburzyć i budować od nowa?

Pozdrawiam, Danusia

 

 

Moim zdaniem trzeba wziąć tynkarza i zapytać go.Po wymianie przęseł i otynkowaniu może być ciekawy efekt. ja bym jednak te kamienie zostawił i ewentualnie je przemalował na biało. Wcześniej trzeba jednak oczyścić to ogrodzenia bo mam wrażenie, ze już na nim mech porasta.

Napisano
33 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Tynk na  kamieniach z pewnością nie będzie się trzymał, a podsiąkanie kapilarne sprawi że szybko skruszeje i odpadnie.  

 

Robiliśmy podobnego typu zabawy na niewielkim kawałku starego muru na betonowym fundamencie. Też zarośniętego mchem. Po oczyszczeniu powierzchni (niezbyt dokładnym) naniesiona została warstwa elastycznego, mrozoodpornego kleju do płytek. A po jej wyschnięciu - betonowy tynk. Bez wapna. Tynk dlatego, że klej jest zbyt trudno wygładzić.

Trzymać to się trzyma, ale są chwile, że na powierzchni wyłazi rysunek warstw zaprawy w głębi i podejrzewam, że z tym płotem też tak będzie. 

A swoją drogą, nie rozumiem Autorki. Przecież to nie jest brzydkie, tylko nieco zaniedbane.

44 minuty temu, Budujemy Dom - podstawa domu napisał:

To zależy, w jakim stanie jest ten mur. Jeśli w dobrym, to taniej będzie go otynkować i wymienić przęsła, niż stawiać od nowa.

 

W życiu bym tego nie rozwalał.

  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...