Skocz do zawartości

witam . Czy ktoś z państwa ma rozwiązanie z wilgotna rurą z łazienki na piętrze .


Recommended Posts

Napisano

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Napisano

Poci się w tej dolnej łazience?

Co jest na piętrze? rura odpowietrzająca? nie jest zaizolowana? Jakie odpływy zbiera? wystaje ponad dach?

 

Wentylacja w tej zapoconej łazience jest sprawna? grawitacyjna, czy mechaniczna?

 

Wentylacja - a raczej jej brak - może być podstawową przyczyną nieodprowadzania wilgoci z łazienki i kondensacji na wyziębionej  - przez zimną rurę - ścianie... a jak para się skondensuje, to prawem grawitacji - spływa na podłogę...

 

A taka rura, przed obudową powinna była być zaizolowana wełną, czy chociażby pianką na grubo...

Napisano
16 godzin temu, klon napisał:

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Moja opinia jest zgodna z retrofood.

Różnica temperatury między tym co płynie w rurze a temperaturą przy podłodze. Izolacja rury by pomogła, ale skoro jest zabudowana, to nie ma jak tego zrobić bez "demolki". Ewentualnie - jakąś dziurkę bym nawiercił i piankę niskoprężną wcisnął. Chodzi o izolator. Może ma ktoś lepsze pomysły?

Napisano (edytowany)
18 godzin temu, klon napisał:

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Powodem pocenia jest brak izolacji na rurze kan..

Na ostatnim piętrze zawsz trzeba izolować rurę kanalizacyjną połączoną z odcinkiem rury wywiewnej w dachu., punkt rosy wypada na zewnętrznej ściance rury, wilgoć przenika dalej, rura kanalizacyjna jest zakończona na dachu rurą wywiewną, powietrze zewnętrzne wlewa się do środka przy ściankach a środkiem wylatuje ciepłe z gazami. 

Trzeba odkuć, przy następnym remoncie,  owinąć rurę np. izolacją ekran za grzejnikowy:     

https://allegro.pl/listing?string=ekran zagrzejnikowy&bmatch=e2101-d3794-c3683-p4311-hou-1-5-1021

EKRAN-ZAGRZEJNIKOWY-MATA-ALUMINIOWA-10M

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Moja opinia jest zgodna z retrofood.

A bardzo różni się od mojej? :scratching:

 

Czekamy - póki co - na odpowiedzi na zadane @klon'owi pytania...

 

Co z wentylacją łazienki???

Napisano

A to ciekawe, bo my mamy wyziew fi 50 ale PVC i nigdy nie była mokra, ani w kibelku, ani na strychu. Także autor ma pewnie żeliwną i tu jest pies pogrzebany. I nie wiem nawet czy izolacja w takim wypadku cokolwiek pomoże.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

 autor ma pewnie żeliwną

Wystarczy PCV , robi się to samo, przerabiałem ludkom już takie niedoróby,

Wystarczało  w nowszej wersji opianować, albo dawniej gdy nie było jeszcze styropianów, zawinąć papierem falistym przed zamurowaniem, tak żeby ściana nie domykała bezpośrednio do ścianki rury kanalizacyjnej.   

Napisano

 Nad tą rura jest łazienka  i z tej łazienki idzie rura do dołu , na dole przyłączona jest do niej kolejna łazienka i to wszystko wchodzi pod podłogę w łazience dolnej i ok 8 mb pod domem w piasku zasypowym - do kanalizacji , Jak rozumiem muszę ja ocieplić pianką ( da się to zrobić tylko muszę wyciąć trochę okienek może pomoże Dzięki

  • 8 miesiące temu...
Napisano

Rurę ociepliłem pianką niby wszystko OK ale jak mam teraz sprawdzić czy rura wchodząca w dolnej łazience do kanalizacji nie przekazuje wilgoci w podłogę ( podłoga ogrzewanie podłogowe a rura w podłodze zaizolowana od betonu . 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...