Skocz do zawartości

witam . Czy ktoś z państwa ma rozwiązanie z wilgotna rurą z łazienki na piętrze .


Recommended Posts

Napisano

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Napisano

Poci się w tej dolnej łazience?

Co jest na piętrze? rura odpowietrzająca? nie jest zaizolowana? Jakie odpływy zbiera? wystaje ponad dach?

 

Wentylacja w tej zapoconej łazience jest sprawna? grawitacyjna, czy mechaniczna?

 

Wentylacja - a raczej jej brak - może być podstawową przyczyną nieodprowadzania wilgoci z łazienki i kondensacji na wyziębionej  - przez zimną rurę - ścianie... a jak para się skondensuje, to prawem grawitacji - spływa na podłogę...

 

A taka rura, przed obudową powinna była być zaizolowana wełną, czy chociażby pianką na grubo...

Napisano
16 godzin temu, klon napisał:

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Moja opinia jest zgodna z retrofood.

Różnica temperatury między tym co płynie w rurze a temperaturą przy podłodze. Izolacja rury by pomogła, ale skoro jest zabudowana, to nie ma jak tego zrobić bez "demolki". Ewentualnie - jakąś dziurkę bym nawiercił i piankę niskoprężną wcisnął. Chodzi o izolator. Może ma ktoś lepsze pomysły?

Napisano (edytowany)
18 godzin temu, klon napisał:

Rura kanalizacyjna z piętra obudowana solbetem i płytkami w dolnej łazience ,, poci się ,, i skrapla się na podłodze , czy ma ktos pomysł jak tego uniknąć ?

 

Powodem pocenia jest brak izolacji na rurze kan..

Na ostatnim piętrze zawsz trzeba izolować rurę kanalizacyjną połączoną z odcinkiem rury wywiewnej w dachu., punkt rosy wypada na zewnętrznej ściance rury, wilgoć przenika dalej, rura kanalizacyjna jest zakończona na dachu rurą wywiewną, powietrze zewnętrzne wlewa się do środka przy ściankach a środkiem wylatuje ciepłe z gazami. 

Trzeba odkuć, przy następnym remoncie,  owinąć rurę np. izolacją ekran za grzejnikowy:     

https://allegro.pl/listing?string=ekran zagrzejnikowy&bmatch=e2101-d3794-c3683-p4311-hou-1-5-1021

EKRAN-ZAGRZEJNIKOWY-MATA-ALUMINIOWA-10M

 

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Moja opinia jest zgodna z retrofood.

A bardzo różni się od mojej? :scratching:

 

Czekamy - póki co - na odpowiedzi na zadane @klon'owi pytania...

 

Co z wentylacją łazienki???

Napisano

A to ciekawe, bo my mamy wyziew fi 50 ale PVC i nigdy nie była mokra, ani w kibelku, ani na strychu. Także autor ma pewnie żeliwną i tu jest pies pogrzebany. I nie wiem nawet czy izolacja w takim wypadku cokolwiek pomoże.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

 autor ma pewnie żeliwną

Wystarczy PCV , robi się to samo, przerabiałem ludkom już takie niedoróby,

Wystarczało  w nowszej wersji opianować, albo dawniej gdy nie było jeszcze styropianów, zawinąć papierem falistym przed zamurowaniem, tak żeby ściana nie domykała bezpośrednio do ścianki rury kanalizacyjnej.   

Napisano

 Nad tą rura jest łazienka  i z tej łazienki idzie rura do dołu , na dole przyłączona jest do niej kolejna łazienka i to wszystko wchodzi pod podłogę w łazience dolnej i ok 8 mb pod domem w piasku zasypowym - do kanalizacji , Jak rozumiem muszę ja ocieplić pianką ( da się to zrobić tylko muszę wyciąć trochę okienek może pomoże Dzięki

  • 8 miesiące temu...
Napisano

Rurę ociepliłem pianką niby wszystko OK ale jak mam teraz sprawdzić czy rura wchodząca w dolnej łazience do kanalizacji nie przekazuje wilgoci w podłogę ( podłoga ogrzewanie podłogowe a rura w podłodze zaizolowana od betonu . 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Wybór między rynnami plastikowymi (PCV) a metalowymi sprowadza się do kompromisu między kosztem początkowym, trwałością i wymaganiami montażowymi.   Rynny plastikowe są tańsze i odporne na korozję, jednak wykazują dużą rozszerzalność cieplną (przy różnicy temperatur ok. 20 °C nawet 16 mm na 10 m długości) i mogą blaknąć pod wpływem UV. W mrozy stają się kruche i mogą pękać, zwłaszcza przy temperaturach poniżej –10 °C. Ich elastyczność i niewielka waga ułatwiają transport i montaż bez specjalistycznych narzędzi. Rynny metalowe (stal ocynkowana, tytanowo-aluminiowa, cynkowo-tytanowa czy miedziana) cechują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i długą żywotnością – przy odpowiedniej powłoce zabezpieczającej przed korozją służą kilkadziesiąt, a nawet ponad sto lat. Wymagają jednak okresowej kontroli powłoki i w razie uszkodzeń ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ze względu na większą masę i niekiedy dłuższe odcinki, montaż bywa nieco bardziej skomplikowany i często realizowany przez ekipę fachowców. Jeżeli zależy Ci na najniższych kosztach początkowych i prostej obsłudze, rynny PCV będą wystarczające, o ile dbałość o ich czystość nie sprawia problemu. Jeśli natomiast priorytetem jest maksymalna trwałość, estetyka oraz minimalna liczba napraw w przyszłości, warto zainwestować w rynny metalowe – szczególnie tytanowo-aluminiowe lub cynkowo-tytanowe, które łączą odporność z niewielkimi wymaganiami konserwacyjnymi.   W ofercie Blachy Pruszyński dostępny jest system metalowy system rynnowy NIAGARA => https://pruszynski.com.pl/produkt/rynny-niagara/  
    • Cześć.Nie jestem fachowcem.Mam ogrzewanie gazowe.Aktualnie mam remont.Potrzebuje odkręcić grzejniki i je zdjąć ze ściany.Jak za to się zabrać???Co muszę zrobić przed odkręcaniem rur?Zamknąć jakiś zawór,odłączyć pompę od prądu?Zamknąć główny zawór wody?Jeżeli zna się ktoś na tym proszę o jakieś wskazówki.
    • Czyli sama wiesz. A temu kto robił podbitkę wręcz żółtą kartkę. NIE MOŻNA tworzyć przestrzeni, w których nie ma wymiany powietrza, bo tam będzie gnicie i grzyby Poza tym pewnie parametry rynien są zbyt małe w stosunku do powierzchni dachu skoro woda się wylewała. jaka jest średnica rur spustowych?  
    • Nie ma otworów wentylacyjnych..a czy woda się przelewala, to ciężko mi powiedzieć, możliwe że tak, w trakcie ostatniej nawałnicy.  Właśnie po niej pojawiła się ta plama na elewacji. A podbitka pękła w narożniku na łączeniu, tak jakby od nadmiaru wody.
    • No dzień dobry, Rysiu   Wpisać Cię na listę w jednej, czy dwóch osobach? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...