Skocz do zawartości

podniesienie poziomu podłogi


Recommended Posts

Na początku zaznaczę, że jestem laikiem. Remontuję mieszkanie i mam problem z podniesieniem poziomu podłogi. Podłoga na korytarzu  z położonymi płytkami jest o 4cm wyższa niż ta w pokoju. Chciałbym się poradzić czy mógłbym podnieść ten poziom styropianem i położyć bezpośrednio na to panele. Panele prawdopodobnie 8mm, więc styropian byłby 3cm oczywiście ze zwiększoną twardościa. Czy byłyby z tego powodu jakieś problemy, czy raczej by to wytrzymało. W pokoju będzie stał narożnik i jakieś pojedyńcze szafki przy ścianie.

Link do komentarza
1 godzinę temu, igor1111 napisał:

 Panele prawdopodobnie 8mm, więc styropian byłby 3cm oczywiście ze zwiększoną twardościa.  

 

Ale pod panele trzeba dać warstwę wygłuszającą i stabilizującą. Ja mam płyty dedykowane, takie zielone. One mają grubość chyba 10 mm. A 20 mm to juz co chcesz. Może być styropian, mogą być plyty OSB. Milimetr czy dwa końcowej różnicy zniwelujesz listwą progową.

Link do komentarza
16 godzin temu, joks napisał:

Dałbym 2cm styro i płytę OSB na pióro i wpust .

Dokładnie, trzeba pod panelami mieć stabilne podłoże, a bezposrednio na styropianie - nawet najtwardszym ta podłoga może pływać. i przy dobijaniu paneli uszkodzisz na 100% styropian. Pomysł joksa jest chyba najlepszy i najszybszy.

Link do komentarza
36 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 przy dobijaniu paneli uszkodzisz na 100% styropian.  

 

Nie wiem jakie dobijanie paneli masz na myśli. Ja panele ułożyłem bez żadnego "dobijania". Łączenia paneli maja zamki, które zapewniają dokładne połączenie, bez używania dużej siły fizycznej. A podłoże pod panele, znaczy te płyty "zielone", o których wspomniałem, są miękkie. Podobne jak miękka płyta pilśniowa. Można je łamać w dłoniach niczym rozpałkę na grilla.

Mają wymiar chyba 60 x 60 cm (nie pamiętam dokładnie) i układane są swobodnie na posadzce, bez żadnego łączenia. I nawet kliny przy ścianach dawałem jedynie w sensie technologicznym, czyli do stabilizacji podłogi podczas prac. Po ułożeniu całości zostały wyjęte, jako zbędne.

Od tamtego czasu minęło już ładnych kilka lat i nic z podłogami się nie dzieje.

 

 

PS. Czy Kalkulator opłacalności instalacji fotowoltaicznej jest już zauktalizowany, po ostatnich poprawkach w ustawie? Dobrze byłoby umieścić tam datę ostatniej aktualizacji przepisów, na których się opiera.

Link do komentarza
18 godzin temu, igor1111 napisał:

Chciałbym się poradzić czy mógłbym podnieść ten poziom styropianem i położyć bezpośrednio na to panele. Panele prawdopodobnie 8mm, więc styropian byłby 3cm oczywiście ze zwiększoną twardościa. Czy byłyby z tego powodu jakieś problemy, czy raczej by to wytrzymało. 

Możesz tak zrobić, styropian parking 3 cm przyklej do podłogi, na to folia budowlana i panele 8mm na click.  

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...