Skocz do zawartości

Ogrzewanie


Sylwuś

Recommended Posts

Jeśli piec na paliwo stałe,to najlepiej miedź lub stalowe.
Stal jednak jest trudna do eleganckiego wykonania,choć wychodzi najtaniej.
Rurki PCV (klejone) nie nadają się do niczego.
Może miałeś na myśli PP,PB lub PexAlPex?Te ostatnie można zastosować do węglowego CO,ale w dalszych rozgałęzieniach.
Co do pieca,to zaczynając od górnej półki polecam z podajnikiem tłokowym-cena 5,5- 8,5 tys.
Idąc niżej,są kotły zasypowe z nadmuchem i sterownikiem.Cena 2,5-4 tys.Nie wiem nic o metrażu ,wiec trudno coś doradzać co do mocy.
Link do komentarza
Cytat

Jeśli piec na paliwo stałe,to najlepiej miedź lub stalowe.
Stal jednak jest trudna do eleganckiego wykonania,choć wychodzi najtaniej.
Rurki PCV (klejone) nie nadają się do niczego.
Może miałeś na myśli PP,PB lub PexAlPex?Te ostatnie można zastosować do węglowego CO,ale w dalszych rozgałęzieniach.
Co do pieca,to zaczynając od górnej półki polecam z podajnikiem tłokowym-cena 5,5- 8,5 tys.
Idąc niżej,są kotły zasypowe z nadmuchem i sterownikiem.Cena 2,5-4 tys.Nie wiem nic o metrażu ,wiec trudno coś doradzać co do mocy.


Witam i dziękuję
Mam zamiar z pieca wyjść pion w stali i na parterze i na piętrze podzielniki i dopiero od tych podzielników rurki miedz lub takie rurki plastikowe z aluminium w środku .
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Przy tradycyjnej instalacji c.o. z grzejnikami najlepszym wyjściem będzie zastosowanie rur miedzianych, które posiadają wiele unikalnych cech, m.in. wykazują wysoką odporność na podwyższone ciśnienie i temperaturę. Miedź jest również bardzo dobrym anty dyfuzytorem, przez co nie przepuszcza do obiegu tlenu, w odróżnieniu od rur z tworzyw sztucznych.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Nowoczesnym sposobem na ogrzanie domu jest zastosowanie mat kapilarnych. Jest to wodne ogrzewanie płaszczyznowe. Ten system nie wymaga grzejników. W odróżnieniu od podłogowego ogrzewania maty można montować na wszystkich płaszczyznach a nie tylko na podłodze. Maty kapilarne mają też mniejszą bezwładność cieplną, niższą temperaturę czynnika niż ogrzewanie podłogowe. Jest też zdrowiej, bo ciepło do pomieszczenia oddawane jest w postaci promieniowania. Nie ma cyrkulacji powietrza, kurz się nie unosi, ani nie osadza w pomieszczeniu, jak mamy to w przypadku grzejników konwekcyjnych. Może je podłączyć do każdego źródła ciepła np. pieca.
Link do komentarza
Cytat

Nowoczesnym sposobem na ogrzanie domu jest zastosowanie mat kapilarnych.
W odróżnieniu od podłogowego ogrzewania maty można montować na wszystkich płaszczyznach a nie tylko na podłodze.



A co stoi na przeszkodzie aby układ grzewczy ogrzewania podłogowego zastosować na ścianie lub suficie?


Znów zapomniałeś dodać, ze koszt tego cuda: 1m2, to ponad 200zł.
Link do komentarza
Cytat

Jeśli tak,to nie ma sensu wchodzić w koszta i robić to miedzią,wystarczą rurki PexAlPex,te z aluminium w środku.
Rurki pod wylewkami koniecznie w czerwonych otulinach.


Nie wszystkie a raczej nie wszyscy producenci rur z Pexalpex-u oznakowują kolorem czerwonym rury do podłogówki a są przystosowane do ogrzewania podłogowego jak i do ciepłej wody.Aby o tym się dowiedzieć wystarczy poczytać charakterystykę techniczną danego producenta albo prościej dopytywać,wypytywać w sklepach ,hurtowniach.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Nie zawsze cena powinna decydować o naszym wyborze. Jeżeli chcemy na prawdę dobrej jakości instalację, która spełni swoje zadanie przez lata to warto wybrać miedź.



Przesadziłeś!
Nawet do podłogówki, która NIGDY 40stC nie zobaczy?

Ja zwykle sugeruję namysł i dobór optymalnych technicznie i cenowo środków dla realizacji celu...
Ostanie ceny miedzi, oczywiście, znasz!

Adam M.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przypominam, że właśnie chodzi o naprawę i wyrównanie powierzchni.      No właśnie. Kostka. Policz brutto, nie netto. Dostawa trzy razy tyle co towar. A pod kostkę też trzeba kleje i zaprawy.     Policzono. Dwa razy więcej kasy. Co najmniej.       Dokładnie o to chodzi. Wszystko jest chodnikiem, Tylko co na chodnik poza odcinkiem pod dachem, tego jeszcze nie wiem. Najpierw muszę wyrównać i nie mogę go podnosić zbyt wiele. Ta tarasowa jest rzeczywiście niezbyt tania, a chodnik długi. Czyli nikogo w błąd nie wprowadzałem. To Ci się tylko wydaje.     Nie wiem, czy kumam, dla mnie ta dyskusja jest pozytywna. 
    • Kombinujesz jak Kopcia koń pod górkę Chcesz, abyśmy upewnili Cię w tym co i tak masz już niemal postanowione...   A tu dochodzi i kasa - no chyba, że to Ty zgarnąłeś ostatnią kumulację z Jackpota...   Zrób tak jak ja radzę, a będziesz zadowolony   1 m2 Twojego wynalazku to ponad 125 zł,    A kostka betonowa:       Do tego 2 obrzeża       I taczka suchego betonu...   Pod furtkami rzucisz na chudy beton - ewentualnie podocinasz do słupków - po 4 płyty,.. (nawet jak popękają, to i tak wiatr ich nie wywieje)     Bez kupy roboty i kasy na wyrównywanie podłoża... To Twoje wytrzymało tyle lat - wytrzyma i kostkę...     A poza tym - sam porównaj swój pierwszy post (chodzi o zawarte w nim informacje o "lokalizacji" problemu), w którym apelujesz o pomoc:     a postem #29, w którym nieco inaczej i szerzej opisałeś problem...   A my już po pierwszym dywagujemy,,, Kumasz o co mi chodzi?   Rób jak uważasz - Twoja decyzja, Twoje małpy w Twoim cyrku...    
    • Jak posadzisz rośliny błotne to tej wody może być 5 cm nad poziomem gruntu. Ale sam piach spowoduje, ze rośliny nie będą rosły, bo skąd miałyby czerpać substancje odżywcze? Chyba, ze robiłbyś torfowisko wysokie z rosiczka
    • Jedna płytka ma co najmniej 50 punktów podparcia, bo zaczepy są wydłużone na dół i krawędzie na nich się opierają, aby boki się nie uginały.
    • Nie macie racji bo nie znacie budowy tej płytki. Ona pod spodem ma kratownicę, w narożnikach której znajdują się nie punkty, tylko takie wysunięte rurki i to na nich wspiera się cała płytka. Tych rurek jest ponad 30. Cała płytka jest więc uniesiona 4 mm nad powierzchnią podłoża i pod spodem swobodnie przepływa powietrze, Poza tym, boki płytek nie przylegają do siebie, oddzielone są tymi zaczepami, którymi się je łączy. Właśnie dlatego nie chciałem deski kompozytowej, bo deska ma płaszczyzny, wprawdzie rowkowane, to jednak. Te "rurki", czyli takie słupki mają 8 mm średnicy każda i to jest cała powierzchnia do której może nie być dostępu powietrza. Może, a nie musi, bo przecież beton nie jest super szczelny, z czasem i spod nich wilgoć wywieje.   Dla mnie, po przemyśleniach, najważniejszą rzeczą jest wytrzymałość dodanej warstwy naprawczej na betonie, bo właśnie krawędzie tych rurek - słupków będą przy nacisku atakowały tę powierzchnię. Płytki nie mocowane, mogą się minimalnie przemieszczać, więc ścinanie na krawędziach może być duże I tego sie obawiam, nie wilgoci.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...