Skocz do zawartości

Mokre plamy


Kasia94

Recommended Posts

Witam, mam problem i nie wiem jak go rozwiązać najmniejszym kosztem. Dokładnie chodzi o mokre plamy na ścianach. Opiszę może budynek. Jest to budynek gospodarczy przerobiony na dom, ściany z podwójnej cegły( w środku dylatacja). Wszędzie mamy karton gips na stelażu ale na jednej ścianie jest na klej. Po jakimś czasie na regiony wyszły żółte plamy jakby zacieki. Mąż pokrył je farba na zacieki i potem biała ale okazało się że nie pomogło. Teraz jest położony kolor i przebijają te plamy. Ogólnie są suche ale jak gotuje w kuchni ( plamy są w salonie ale mam otwarta na salon kuchnię) plamy robią się jakby mokre. Tak jakby ściana się "pociła" albo ten klej prześwitywał. Dodam że goruje przy włączonym okapie i uchylonym oknie. Nie wiem czy da się tego jakoś pozbyć bezinwazyjnie, to znaczy nie chciałabym robić znowu nowej ściany że stelażem i chociaż nie wiem czy też to coś da. 

Link do komentarza

 

6 minut temu, Kasia94 napisał:

na regiony wyszły żółte plamy jakby zacieki??????? <--- co to znaczy regiony????

Czy powietrze z tego okapu (pochłaniacza) jest kierowane na tą ścianę z plamami? Tak zgaduję, bo nie wiem, czy masz okap czy pochłaniacz. Słowo regiony to miały byc regipsy?

Sposób mocowania płyt g-k nie powinien mieć znaczenia, o ile ściana jest sucha i się nic na niej nie wykrapla pod płytami. Masz zdjęcia tych plam? Tak będzie łatwiej "zgadywać".

Link do komentarza

Tak miało być regipsy. Plamy są w salonie, nie w kuchni. Odległość plam od kuchenki jakieś 7 m. Nie mogę załadować zdjec, wyskakuje błąd. Okrągłe plamy, które robią się mokre tylko podczas dluzszego gotowania czyli tak jakby była za duża wilgotność w mieszkaniu. I niestety się powiekszaja

Udało się, dodaje zdjecia. Dzisiaj właśnie gotowałam zupę i zrobiłam zdjęcie po gotowaniu

Screenshot_20210916_132123_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20210916_132241_com.android.gallery3d.jpg

Screenshot_20210916_132340_com.android.gallery3d.jpg

Link do komentarza

Nie ma kratki. Mam okap i para z gotowania powinna się wydostać przez okap na dwór, mam także otwarte okno i też nic nie daje. Z tym że jak wspomniałam nigdzie indziej nie ma tych plam, nigdzie w kuchni tylko w salonie na tej jednej ścianie gdzie są regipsy na klej położone. Miesiąc temu malowałam ściany, wcześniej miałam żółte i były tylko delikatnie widocznie, takie odcienie mokrego ale nie aż tak jak jest teraz. Teraz je widać bardzo. Wyszły jakieś 2 tygodnie po malowaniu. 

Dodam jeszcze że szwagierka też ma przerobione na mieszkanie z połowy wspólnego budynku, nie ma kratki wentylacyjnej i jej nie wychodzą takie plamy a mieszkają dłużej niż my.

Link do komentarza
1 godzinę temu, Kasia94 napisał:

 . Mam okap i para z gotowania powinna się wydostać przez okap na dwór 

 

Może i powinna, ale pewnie się nie wydostaje. Sprawdzał to ktoś? 

 

To są plamy od "placków" kleju, na których wsparto płytę g/k. Tam jest za dużo tej wilgoci, to nie jest tylko od gotowania. 

Jaka ściana (z czego) jest pod spodem? Która to kondygnacja? Fundamenty izolowane? Rury z wodą nie idą gdzieś w pobliżu?

Link do komentarza

Wilgotność w pomieszczeniu waha się od 40 do 60%. 

 

Po co i kiedy stosuje się folię kubełkową? Otóż izoluje ona części podziemne fundamentów i ścian w układzie pionowym. Zapobiega kapilarnemu podciąganiu wody w układzie poziomym. To właśnie od folii kubełkowej zależy w dużej mierze trwałość izolacji przeciwwilgociowej lub przeciwwodnej

Link do komentarza

to pozostaje chyba jedyna możliwość - cieknie w pustce i/lub przegroda jest zawilgocona, placki montażowe piją wilgoć i wyłazi, tam  gdzie masz stelaż siłą rzeczy nie wyłazi :scratching:

a przy gotowaniu - pije płyta wilgoć z wewnątrz w takiej ilości, że w tych wilgotnych miejscach od razu wyłazi plama bo niewiele tej wilgoci do tego trzeba

 

jak w p#8 - nawiercić i sprawdzić, czy cegła jest mokra

Link do komentarza
1 godzinę temu, Kasia94 napisał:

Po co i kiedy stosuje się folię kubełkową? Otóż izoluje ona części podziemne fundamentów i ścian w układzie pionowym. Zapobiega kapilarnemu podciąganiu wody w układzie poziomym. To właśnie od folii kubełkowej zależy w dużej mierze trwałość izolacji przeciwwilgociowej lub przeciwwodnej

Otóż jest to bzdura :bezradny:

 

Cytat

obraz.png.2ed5a67864c3600c91974360590263da.png

 

Link do komentarza

Jednej ściany? Najtańszym i najprostszym sposobem jest dołożyć do tej ściany kolejne płyty na profilach czy stelażach jak to nazywasz. Nic innego niskim nakładem się nie zrobi. I teoretycznie jak nie planujecie ocieplenia problem powinien się rozwiązać. Bo powstanie kolejna przestrzeń by regips mógł oddać wilgoć. A tak to na tych plackach wszystko wciąga i nie ma gdzie odparować. Docelowo można wpuścić pianę w dylatację między cegłami. Ludzie to robili i bardzo pozytywne efekty były. Ale trzeba to bardzo dokładnie zrobić, bo jedna nie wypełniona przestrzeń i wielki mostek termiczny powstanie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka





Link do komentarza
10 godzin temu, Kasia94 napisał:

Zachod

Czyli ocieplenie zewnętrznej ściany też nie wystarczy jeżeli okaże się że pomiędzy cegłami jest jakiś przeciek?

takie ocieplenie nic nie da, niezależnie czy mokro czy sucho, jak tak wyłazi to raczej nie sama wilgoć w tej pustce hula, na mój gust musi coś kapać/podciągać

ta pustka musi być sucha (czyli "szczelna"), a potem można spróbować to uzupełnić izolacją termiczna, ale na mój gust piana to nie za dobry pomysł, lepiej np wdmuchać wełnę celulozową

 

nawiercić od środka, obejrzeć dokładnie obróbki dachu nad ścianami, sprawdzić jak jest osadzona stolarka, a od zewnątrz nawet wybić cegłę, aby zajrzeć do pustki

Link do komentarza
10 godzin temu, vlad1431 napisał:

Jednej ściany? Najtańszym i najprostszym sposobem jest dołożyć do tej ściany kolejne płyty na profilach czy stelażach jak to nazywasz. Nic innego niskim nakładem się nie zrobi. I teoretycznie jak nie planujecie ocieplenia problem powinien się rozwiązać. Bo powstanie kolejna przestrzeń by regips mógł oddać wilgoć. A tak to na tych plackach wszystko wciąga i nie ma gdzie odparować. Docelowo można wpuścić pianę w dylatację między cegłami. Ludzie to robili i bardzo pozytywne efekty były. Ale trzeba to bardzo dokładnie zrobić, bo jedna nie wypełniona przestrzeń i wielki mostek termiczny powstanie.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka




 

Jeżeli dodamy kolejna ściankę na profilach to te stare regipsy ściągnąć lepiej czy je zostawić? 

Link do komentarza

Właśnie chodzi o to żeby lepiej pozbyć się problemu niż go zakryć. W tym rzecz że będzie ciężko sprawdzić czy coś przecieka i w którym miejscu dokładnie pod dachem. Sufit jest wylany z cementu na profilach takich żeliwnych, na dachu blach. Będziemy próbować, szukać gdzie leży problem. Budynek jest piętrowy więc około 5 m wysokosci, możemy sprawdzić czy cieknie na górze, tam są tylko tynki na ścianie bo nie robiliśmy jeszcze góry. Dodam jeszcze że tam gdzie jest ta wnęka w ścianie tam było stare okno ale jest zamurowane cegła, środek między cegłami takze.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...