Skocz do zawartości

Gruntowanie tynków cementowo wapiennych


arris

Recommended Posts

Cześć rok temu miałem wykonywane tynki cementowo-wapienne (tradycyjne, nie z worka) tynki są równe, ładne jednak w salonie chcialbym je gipsować moje pytanie czy tynki powinno się zagruntować przed gipsem jeśli tak jakim preparatem?

 

Natomiast w garażu i schowku chciałbym pomalować na biało tynk bez gipsowania jakiego użyć środka  gruntującego jaka farbę polecacie którego producenta?

Pozdrawiam dzięki 

Link do komentarza
32 minuty temu, arris napisał:

Cześć rok temu miałem wykonywane tynki cementowo-wapienne (tradycyjne, nie z worka) tynki są równe, ładne jednak w salonie chcialbym je gipsować moje pytanie czy tynki powinno się zagruntować przed gipsem jeśli tak jakim preparatem?

 

Natomiast w garażu i schowku chciałbym pomalować na biało tynk bez gipsowania jakiego użyć środka  gruntującego jaka farbę polecacie którego producenta?

Pozdrawiam dzięki 

Dokładnie j.w.. Gruntowanie ma kilka zadań. Wzmocnienie podłoża, zmniejszenie chłonności etc. Potem pojawiają się pytania - czemu mi taki kolor wyszedł w jednym miejscu jaśniejszy lub ciemniejszy? :)

Link do komentarza
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Dokładnie j.w.. Gruntowanie ma kilka zadań. Wzmocnienie podłoża, zmniejszenie chłonności etc. 

 

No i związanie ewentualnych pyłów, co czyni powierzchnię ściany bardziej "przyczepną". Zabezpiecza się w ten sposób warstwę późniejszą, np. gładzi, przed odspojeniem od tynku.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Szanowni Państwo,. Gruntowanie jest jak najbardziej pożądane - po długim czasie ściany na pewno zdążyły się zakurzyć. Rekomenduję grunt polimerowy Acryl-Putz® GU40. Grunt wniknie w podłoże, wzmocni je, ujednolici oraz zwiąże kurz i inne zabrudzenia. 
W przypadku tynków w garażu i schowku, również można zastosować ten sam grunt, a do malowania ścian polecam Śnieżkę Extra Fasadową, która tworzy odporną na ścieranie, trwałą powłokę malarską

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...