Skocz do zawartości

Odrolnienie i podział - czy to możliwe


eszel

Recommended Posts

Napisano

Witam. Chcę sprzedać działkę rolno-budowlaną 39 arów (30 rolne i 9 budowlane). Działkę obejmuje MPZP gdzie przeznaczenie jest tego terenu na budownictwo jednorodzinne. Chętnych jest sporo, ale chcieliby tylko kawałek tej działki, np. 10 arów. Podaję link do MPZP 

http://bip2.um.sandomierz.pl/index.php?gid=288&pos=4_999#menuscroll

 

pozycja ostatnia 30, działka nr 215/2 na obszarze 14MN

Teraz patrząc na kształt i to, jak usytuowana jest działka w stosunku do drogi, czy jest możliwe podzielenie jej na mniejsze (np. tak jak w załączniku) po uprzednim odrolnieniu oczywiście, by móc sprzedać już budowlane działki o mniejszej powierzchni? 

IMG_20210828_001023.jpg

Napisano
9 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Niezależnie od dostępu do drogi, do zabudowy nadaje się tylko  9 arów - resztę można sprzedać ale nikt tam nic nie wybuduje .

 

Tylko grilla można postawić.

Napisano
Dnia 28.08.2021 o 00:12, eszel napisał:

Witam. Chcę sprzedać działkę rolno-budowlaną 39 arów (30 rolne i 9 budowlane). Działkę obejmuje MPZP gdzie przeznaczenie jest tego terenu na budownictwo jednorodzinne. Chętnych jest sporo, ale chcieliby tylko kawałek tej działki, np. 10 arów. Podaję link do MPZP 

http://bip2.um.sandomierz.pl/index.php?gid=288&pos=4_999#menuscroll

 

pozycja ostatnia 30, działka nr 215/2 na obszarze 14MN

 

 

moim zdaniem można spróbować, trzeba tylko wyciąć z działki coś pod dojazd, niemniej masz tam linię SN więc moim zdaniem max 2 działki?

obraz.thumb.png.8537d9f3ac7cbd117562430fc037ece5.png

Napisano
1 godzinę temu, aru napisał:

 

moim zdaniem można spróbować, trzeba tylko wyciąć z działki coś pod dojazd, niemniej masz tam linię SN więc moim zdaniem max 2 działki?

 

No właśnie o tym myślimy , żeby puścić dojazd i podzielić wtedy na 2 budowlane działki.

Napisano
15 minut temu, eszel napisał:

No właśnie o tym myślimy , żeby puścić dojazd i podzielić wtedy na 2 budowlane działki.

 

Utworzenie drogi jest warunkiem czegokolwiek.

Napisano

net mi chodzi słabo, link się nie chce załadować, możesz wkleić TREŚĆ dla 14MN?

dobra, mam

skąd ten podział na budowlaną i rolną? z wypisu? z KW?

działkę masz całą  budowlaną zgodnie z MPZP, czyli odrolnioną - moim zdaniem, intensywność zabudowy max 0,6 czyli ok,

nic tylko podzielić i spylić :)

Napisano
26 minut temu, aru napisał:

a i nie wiem czy czytałeś całość Uchwały, ale polecam par 16, wskazali ile Cię to będzie kosztowało :)

 

1 godzinę temu, aru napisał:

net mi chodzi słabo, link się nie chce załadować, możesz wkleić TREŚĆ dla 14MN?

dobra, mam

skąd ten podział na budowlaną i rolną? z wypisu? z KW?

działkę masz całą  budowlaną zgodnie z MPZP, czyli odrolnioną - moim zdaniem, intensywność zabudowy max 0,6 czyli ok,

nic tylko podzielić i spylić :)

Rozmawiałem z babką w urzędzie, twierdzi, że jeśli działka jest rolna to nawet jeśli jest objęta mpzp to i tak trzeba odralniać.

20%... ja pitolę, chyba ich pogięło.☹️

Napisano

no to odrolnienie to tylko kwity z urzędu, nic więcej

chciałbyś coś za nic? eeee, nie tak łatwo, z Państwem trzeba się dzielić, to jest uczciwe; i tak zarobisz......

i się ciesz, mogli cię skubnąć na 50%

Napisano

Wyczytałem, że ta tzw. renta planistyczna jest zasadna przez 5 lat od wejścia w życie mpzp. Za rok by to już nie obowiązywało wynika z tego.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...