Skocz do zawartości

Wymiana okna balkonowego w bloku


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam

 

Jestem na etapie planowania wymiany okna balkonowego w mieszkaniu znajdującym się w bloku z wielkiej płyty. Jeżeli chodzi o formalną stronę, pytałem o zgodę w zarządzie wspólnoty i takową otrzymałem. Zdjęcie okna poniżej.

 

30ca7fdb53d56ec9med.jpg

 

Na chwilę obecną są to dwa otwierane skrzydła balkonowe. Zdecydowałem się zamontować okno z drzwiami przesuwnymi slide firmy Oknoplast. Zdjęcie poniżej

 

06cf37264fddc1c0med.jpg

W trakcie pomiaru montażysta z firmy zasugerował wyburzenie niewielkiego murka (wysokość ok 12cm) na którym zamontowane jest okno. Na pierwszych dwóch zdjęciach zaznaczyłem ten murek na czerwono. Montażysta stwierdził, że wielokrotnie wyburzał takie podmurówki i nie będzie z tym problemu. Zaznaczam, że nie zaburzy się estetyka elewacji gdyż ten murek jest niewidoczny za barierek. Proszę o poradę czy można wyburzyć ten murek.

 

23c315faaa5743c6med.jpg

 

Z góry dziękuję za poradę

Edytowano przez GlenQ (zobacz historię edycji)
Napisano
11 godzin temu, GlenQ napisał:

 Proszę o poradę czy można wyburzyć ten murek.

 

Oprócz kwestii estetyki elewacji, zwróć uwagę na sprawy wody i deszczu. Czy brak tego podwyższenia nie wprowadzi jakichś zakłóceń.

 

A tak na marginesie, podejrzewam, że podczas budowy bloku, zaopatrzeniowcy nie mogli zdobyć okien o prawidłowych wymiarach. Ale niższe były dostępne. Więc dorobiono murki i finito.

Czas więc te murki zlikwidować.

Będą drzwi.

Napisano
Dnia 24.08.2021 o 08:46, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Czy chodzi o wymiar nowego okna przesuwnego i zlicowanie z posadzką z obu stron?

 

Dokładnie tak, chodzi o zlicowanie okna przesuwnego z podłogą w salonie. Dzięki temu, że wyburzę murek nie będę miał takiego progu do przechodzenia. Jeżeli chodzi o poziom balkonu i podłogi w mieszkaniu postaram się to zmierzyć. Wydaje mi się że płytki na balkonie są delikatnie na wyższym poziomie.

 

Dnia 24.08.2021 o 09:17, retrofood napisał:

Oprócz kwestii estetyki elewacji, zwróć uwagę na sprawy wody i deszczu. Czy brak tego podwyższenia nie wprowadzi jakichś zakłóceń.

 

 

Balkon jest dość głęboki i właściwe nie zdarza się, aby w czasie deszczu woda spływała po oknach. Z drugiej strony jeśli sami proponują taki montaż to chyba okno jest jakoś przygotowane, aby było szczelnie? Czy jednak się mylę i może być coś nie tak.

 

Proszę jeszcze o poradę czy kwestia ciepłego montażu jest potrzeba/możliwa do wykonania. Pojawił się również wątek poszerzenia podprogowego. Proszę o opinie

Napisano

Ciepły montaż zapewni szczelonść połączenia na styku mur-okno. Dla zasady powinno się zastosować taki montaż w całym domu czyli wszystkie okna w ten sam sposób. Przy ciepłym montażu są też ciepłe parapety i progi w tym przypadku. Jedna z metod to SWS czyli Soudal Window System ale na rynku jest jeszcze kilka rozwiązań innych firm. W domach energooszczędnych i pasywnych (wkraczaja małymi krokami do Polski) to standard).

Jeden artykuł nie za długi https://budujemydom.pl/irbj/aktualnosci/91873-firma-soudal-partnerem-strategicznym-ogolnopolskiej-kampanii-spolecznej-wymiana-stolarki-dobry-montaz

Fotka z drugiego artykułu.

410847-0cec-1100x0-sc2x04_imgp0702.jpg

 

Napisano (edytowany)
16 godzin temu, GlenQ napisał:

Dzięki temu, że wyburzę murek nie będę miał takiego progu do przechodzenia. Jeżeli chodzi o poziom balkonu i podłogi w mieszkaniu postaram się to zmierzyć. Wydaje mi się że płytki na balkonie są delikatnie na wyższym poziomie.

Po likwidacji tego progu, trwałe uszczelnienie przestrzeni pod oknem, bez zrywania płytek ułożonych przed nim, może być trudne.

I jeszcze jedno dość zasadnicze pytanie - na jakiej wysokości w stosunku do powierzchni płytek na balkonie wypadną otwory odwadniające w ramie okna (po likwidacji progu oczywiście)?

Edytowano przez Budujemy Dom - działka i dom (zobacz historię edycji)
Napisano

W dniu dzisiejszym sprawdziłem dokładnie różnicę poziomów. Jednak moje oko jest zawodne. Okazało się, że panele w salonie są wyżej o ok 0,3cm od poziomu płytek. Płytki na balkonie ułożone są ze znacznym spadkiem. Przy krawędzi balkonu płytki są już niżej od poziomu parkietu o 4cm. 

 

10 godzin temu, Budujemy Dom - działka i dom napisał:

Po likwidacji tego progu, trwałe uszczelnienie przestrzeni pod oknem, bez zrywania płytek ułożonych przed nim, może być trudne.

 

Jeżeli chodzi o płytki na balkonie, najprawdopodobniej w całości zostaną wymienione w trakcie remontu wiec akurat ta kwestia nie stanowi problemu.

 

No i szczerze mówiąc ciągle mam dylemat z tym murkiem i jego pierwotną funkcją...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...