Skocz do zawartości

Montaż drzwi przy kominie systemowych


Recommended Posts

Jeśli mam w projekcie domu podpiwniczonego komin, który zaczyna się już w piwnicy, biegnie przez dwa stropy, a na każdej kondygnacji do komina dolegają drzwi to czy w takim wypadku mogę zastosować kominy systemowe, które powinny mieć przerwę przy ścianie?? Na parterze ponadto dolegają dwie pary drzwi. Bo z tego co wiem nie łączy się do systemowych żadnych elementów jak drzwi właśnie, a dodatkowo widać tu zlew zamocowany na kominie? Jeśli nie to jak mam to zrobić? Wymurować filarek z cegieł, na to strunobeton?? Ale wtedy filarek i tak musi mieć dylatacje przy każdym stropie? Czy może jakiś profil metalowy 10x10, który wwiercony będzie w piwnicy w chudziak, (na parterze w strop) a przy stropie na jakąś dylatację gumową? Tylko jak wtedy strunobeton dam? Czy w przypadku działówki jest konieczny strunobeton, czy może czymś go zastąpić?

Czy za dylatację pomiędzy drzwiami a kominem może służyć elastyczna pianka montażowa jaką stosuje się w przypadku wypełnienia szczeliny pomiędzy stropem a działówką (np. Soudal Flexi?) Czy musi to być coś niepalnego, lub akryl? Piec na eko ale z czasem będę starał się o gaz.

 

9e119cd660fb69f4.jpg

 

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Projekt powinien wrócić do architekta, który go wymyślił..... Z pewnością komin systemowy nie powinien być elementem konstrukcyjnym budynku, do którego montujemy np drzwi. Pianki i inne palne materiały, powinny być w oddaleniu, zgodnie z instrukcją montażu komina.

Link do komentarza

W projekcie był komin murowany z cegły. Czy do takich kominów można coś montować? Kolega który robi w Niemczech podpowiada mi o możliwości montażu drzwi do stelażu zamontowanego na profilach w stropie i w podłodze. W tych profilach będzie zamontowany stelaż pod drzwi a z tym że od góry będzie luka w której stelaż będzie mógł pracować. 

Link do komentarza
1 godzinę temu, dedert napisał:

W projekcie był komin murowany z cegły. Czy do takich kominów można coś montować?  

 

Tam jest taki występ przy kominie udający ścianę, pomagający ominąć zasady. Ale niestety, będą też inne problemy. Nie wiem czy masz projekty instalacji, ale na przykład wyłącznik oświetlenia też przypadałby na komin.  A do wyłącznika należy doprowadzić przewody. Po kominie jest to wykluczone. Dlatego popieram cofkę dokumentacji do projektanta, niech dokonuje poprawek, bo będą to zmiany istotne.

Link do komentarza

Nie wiem. Całe to rozwiązanie nie jest zbyt szczęśliwe. Przecież to aż się rzuca w oczy. Nie wiem dlaczego projektant kontynuował prace nad tym projektem, kiedy to ujrzał. A musiał ujrzeć dość wcześnie i na kominie zrobił całe centrum organizacyjne, taki ważny węzeł budowli Jakoś nie tak...

Link do komentarza

Faktycznie, nieszczególne to rozwiązanie. Z zasady powinna być zachowana dylatacja pomiędzy kominem, i pozostałymi elementami budynku. Tu jeszcze wymiary komina systemowego będą inne niż murowanego. Układ kanałów może też. Byłbym za zrobieniem stelaża metalowego lekkiej ścianki przy kominie. W nim będzie można obsadzić drzwi.

Link do komentarza
Dnia 19.07.2021 o 20:50, dedert napisał:

W projekcie był komin murowany z cegły. Czy do takich kominów można coś montować? Kolega który robi w Niemczech podpowiada mi o możliwości montażu drzwi do stelażu zamontowanego na profilach w stropie i w podłodze. W tych profilach będzie zamontowany stelaż pod drzwi a z tym że od góry będzie luka w której stelaż będzie mógł pracować. 

 

Dnia 22.07.2021 o 09:58, retrofood napisał:

 

Niezależnie od przyjętego rozwiązania, widziałbym podpis projektanta na poprawionej wersji projektu.

Projektant był na wagarach,  jak były lekcje o kominach.... Albo uczelnia na psy zeszła...Tak jak jedna z uczelni wrocławskich. Architektura! I Pan psor oświadczył, że budowanie komina w kalenicy jest niemożliwe, bo tam jest belka płatwiowa....

 

Komin z cegieł, to inne możliwości,  jeśli to wersja zintegrowana ze ścianą....Pamiętać jednak należy, że komin nie powinien być miejscem stycznym z materiałami palnymi....

 

Link do komentarza

Zawsze mi się przypomina historia, jak jeden kolega od robót ziemnych powiadał, że jakby chciał z książki dom wybudować, to by przemarzł w zimie. To akurat chyba fajnie pasuje, bo jakby chciał te drzwi przymontować do tego komina, to raczej palić w piecu by się nie dało. Tacy to teraz projektanci od książek czytanych, dają wybór, palić w piecu, albo drzwi otwierać.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Link do komentarza
1 godzinę temu, vlad1431 napisał:

Zawsze mi się przypomina historia, jak jeden kolega od robót ziemnych powiadał, że jakby chciał z książki dom wybudować, to by przemarzł w zimie.  

 

Zależy, z jakich książek korzystał. Jeśli np. "Trzy świnki", to tam rzeczywiście, nie wszystkie przykłady są wzorcowe.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Wpadłem jeszcze na jeden pomysł ale nie wiem czy poprawny ze sztuką. Mianowicie, otwór i tak mam większy bo przygotowywany pod murowany komin więc systemowy powinien zająć mniej miejsca. Więc może:

- odsunąć komin o jakieś 15 cm, a na stopie fundamentowej wymurować jakiś filar z np, cegieł jak na rysunku na czerwono (czy cegła to dobry materiał żeby znajdował się w potencjalnie wilgotnej piwnicy??). Filar miałby wymiary np. 35x12cm, pociągnąć go aż przez dwie kondygnację na poddaszu kończąc. Do tego filarka przykotwić ścianki z gazobetonu na blachy (na rysunku na niebiesko) i na tych ściankach zastosować nadproża?

- w otworach stropu zastosować jako dylatację XPS 2cm (na rysunku na żółto) ale tylko z 3 stron bo od strony komina musi być przerwa 

 

22b55be47a8e8ba3gen.jpg

 

 

Pytanie tylko o pracę takiego układu bo załóżmy że w teorii strop będzie pracował a filar stojący na stopie już nie powinien. Wiec co stanie się ze ściankami (te na niebiesko) stojącymi na pracującym stropie i z nadprożem skoro jedna strona ściany może pracować a druga już nie?

 

 

Edytowano przez dedert (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

uważasz że skoro projektant i kierownik w jednym zrobił takiego babola w projekcie to bedzie potrafił znaleźć sensowne wyjście z sytuacji? Opłacam innego projektanta który zasugerował profil do którego montowane mogły by być drzwi a przy stropie jako teleskop żeby to mogło pracować. Tylko czy takie cos istnieje?

Link do komentarza
5 minut temu, dedert napisał:

Sucha zabudowa, to kolega z Niemiec mi proponuje. Tylko wtedy cała ściana od łazienki by musiała być chyba

 

Nie musi. Częsta sytuacja podczas remontów, gdy zmienia się nieco konfigurację ścian. Wtedy istniejących się nie wyburza, a przestrzenie zapełnia ściankami g/k. Po prostu przy ścianie istniejącej dajesz profil pionowy, mocowany do podłogi oraz sufitu i tylko lekko wzmacniany nawiązaniem do istniejącej zabudowy. Na tyle, żeby połączenie ścian nie pękało. A wstawić futryny i drzwi w profile to standard dla montera g/k.

Profil pionowy mocuje się tak, że długi odcinek nacina się po bokach i zagina pod kątem prostym tak, aby te "odnogi" położyć na podłodze i na suficie. I za nie montuje się ten pionowy. On jest bazą.

Często też jeden profil dawany jest po podłodze, aby wyznaczał prostą ściany, by wykluczyć odchyłki.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jednak jest, bo nie ma innego powodu. Ja mam w łazience futrynę papierową. Tak jak wszystkie inne w mieszkaniu. I mam ok. Ale u mnie prysznic jest prysznicem, a nie sauną. Dzieci próbowały mi robić parówkę przy okazji mycia się, ale zapowiedziałem, że obciążę kosztami (dorosłe są) i się skończyło. Kontroluj wilgotność w łazience higrometrem.  
    • Jak będziesz robił remont, to kup PRAWDZIWE DRZWI i PRAWDZIWĄ OŚCIEŻNICĘ, to znaczy drewniane i dobrze zaimpregnowane... Te, aktualnie zainstalowane są z płyt MDF - tak skrzydło drzwiowe, jak i ościeżnica... Czasem te z MDF służą dłużej, jak się miejsca przecięcia płyty dobrze nasyci jakimś impregnatem i - przy ościeżnicy dodatkowo zabezpieczy DOBRZE POŁOŻONYM (na odtłuszczonych powierzchniach) silikonem... W Twojej łazience widać, które elementy były docinane i nie zabezpieczone - skracane pionowe elementy ościeżnicy i nacięcie wentylacyjne w skrzydle... MDF pije wodę i z posadzki i z powietrza jak gąbka       A tak nawiasem mówiąc, to Twój prysznic nie jest typu walk-in, tylko z płytkim brodzikiem...   Tu masz prawdziwy walk-in z odpływem liniowym:
    • Komentarz dodany przez M.L.: Witam, Zamówiłem w extraDach - Szczecin blachę na rąbek, blacha przyszła w kolorze innym niż zamówiłem…. Nikt nie poczuwa się do winy, sprawa trwa już prawie dwa miesiące, ciągle jestem zbywany, że nie ma odpowiedzi od producenta. Blachę zakupiłem od firmy extraDach (Szczecin) nie od producenta a mi każą czekać na jego odpowiedź. Blacha leży u mnie na budowie, extraDach umywa ręce, bo przecież zapłaciłem i blacha jest moja, a gdy pytam kiedy rozpatrzą moją reklamacje dostaje odpowiedź że producent sobie może odpowiedzieć kiedy chce.... Pomyłki sie zdarzają ja to rozumiem , lecz od extradachu dostałem odpowiedź odmowną bo blacha ma na oznaczeniu kolor prawidłowy! Blacha porównana z próbnikiem producenta, kolor pasuje do 7024 a nie 7016 jak zamawiałem, ale przecież blacha ma nadruk z kodem 7016, nikt nie patrzy na to jaki kolor ma blacha lecz jakie ma oznaczenie z tyłu! Próbniki w tym przypadku nie istnieją!! Budowa stoi, koszty rosną, dach niszczeje… Sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie. NIE POLECAM!!!!
    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...