Skocz do zawartości

Dom 50 m2 piec CO+CWU


Recommended Posts

Napisano

Tak jest w projekcie zrobionym przez pracownię projektową.. Pytanie było o piec a nie co ma na celu ogrzewanie wodą- no jak sama nazwa mówi ma na celu ogrzanie zimą

Napisano

A jaki sens ma obecnie ogrzewanie powietrza za pośrednictwem wody? Nie prościej i taniej ogrzać od razu powietrze? 

Do tak małego domu nie ma ani pieca ani PC bo nikt nie produkuje takich urządzeń poniżej 2 kW

Napisano

W pracowni mówili ze dostanę piec dwufunkcyjny i ze może być o większej mocy. A poza tym do grzania wody od razu. Nie mam możliwości teraz zmiany ogrzewania

Napisano

Szkoda bo to i koszty inwestycyjne i później też nie tanio w eksploatacji, ale to twój problem i koszty nie pracowni. Ważne żeby Ci się wydawało ze jest OK żebyś był zadowolony 

Napisano

dom faktycznie mały może jakąś PC, jeżeli jest przyłącze gazowe to może spróbować niedrogi kocioł na gaz jednofunkcyjny 5-6 kW i zasobnik. 

Napisano

Piec gazowy radzilbym kupić z mocą minimalną w okolicach 2kw, nie wiem czy są takie dwufunkcyjne, bo te mają raczej dużą moc z powodu CWU, żeby ją szybko podgrzać. Z wyższą mocą może wystąpić taktowanie, czyli np piec będzie się załączął na 2 minuty i wyłączał, bo nie zdąży oddać ciepła, a co za tym idzie może nie być w stanie równomiernie ogrzać całego domu. Godny polecenia jest np ten: https://www.buderus.com/pl/pl/ocs/budynki-mieszkalne/logamax-plus-gb122i-k-1-9-25-2-kw--1107407-p/ albo ten: https://www.termet.com.pl/produkt/ecocondens-gold-plus/63 sporo tańszy ale moc zaczyna sie już od 3kw. Albo rozważyć pompę ciepła ale tu już podejrzewam koszt 2-3 razy większy.

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Napisano
16 godzin temu, aaa123 napisał:

Tak jest w projekcie zrobionym przez pracownię projektową.. Pytanie było o piec a nie co ma na celu ogrzewanie wodą- no jak sama nazwa mówi ma na celu ogrzanie zimą

Zapotrzebowanie na ciepło jak w mieszkaniu w bloku w mieszkaniu narożnym. Wystarczy pewno mały kociołek elektryczny max 5kW razem z przygotowaniem cwu. Alternatywnie może byc ogrzewanie rozproszone grzejnikowe - pewno max 3-4 kW + przygotowanie cwu jako ogrzewacz przepływowy lub pojemnościowy. W sumie - A=B i tak wyjdzie 5-kW.

Myślę, że powinieneś porozmawiać z architektem o alternatywie. Przecież dodatkowo będzie ciepło z gotowania, oświetlenia, AGD.

Napisano

Urzekła mnie twoja historia Olku :) Przy moich  130 m2 według CW co zgadza się z praktyką zapotrzebowanie przeciętne jest u mnie 2,3kW a max przy -20 4,8 kW (bez cwu) , cwu zabezpiecza pc cwu 300 l silnik 440 W moc grzewcza średnia 1,8kW. A dodam ze nie mieszkam na razie w Chorwacji. 

 

To przy domu 2,5 raza mniejszym jakie będzie zapotrzebowanie na moc grzewczą? Podpowiem na pewno nie większe. 

Napisano

Kocioł dwufunkcyjny nie gwarantuje takiego komfortu jak kocioł jednofunkcyjny z zasobnikiem, a ma tę zaletę że ma zakres modulacji o wiele niższy niż kotły 2 funkcyjne 

Napisano

Czytalem ostatnio historie w domu chyba szeregowym 70m2 gdzie piec miał 9kw minimalną i załączał się właśnie na 2 minuty, efekt był taki, że w ogóle w tym domu było zimno, bo zładu chyba na podłogówce nie był w stanie piec zagrzać, bo zanim cokolwiek zaczęło się dziać piec się wyłączał, ale facet niewiele mógł zrobić bo domek kupił już tak wyposażony. Dlatego ostrzegamy przed zakupem, bo potem płacz i zgrzytanie zębów.@aaa123 przekop sieć i może Ci się uda znaleź dwufunkcyjny o minimalnej mocy w granicach 3kw, to wtedy będzie taktował ale w okolicach 0-5°C a nie całą zimę.

e z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka



Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W artykule też są opisane konsekwencje negatywne co może się dziać w momencie kiedy ta szczelina będzie zastosowana.     Zapewne sprawa nie jest oczywista i myślę, że ten temat już powinniśmy przymknąć aby nie rozdrabniać się aż nadto. Wątek wyszedł. Nie wiem czy będą jeszcze w tym konkretnym wątku jakieś pytania. Ja spotkałem się bardziej z opinią taką jak cytowanym w artykule.   Bardziej miałbym kierunek od strony srebrnej folii zbrojonej, paroizolacyjnej od wewnątrz. Spotkałem się z opinią, że między tą folią srebrną paroizolacyjną, a płytą MDF, OSB lub GK powinien być odstęp 15-30mm, ponieważ ta folia srebrna odbija promienie cieplne do środka. Realizuje się to też podczas inwestycji standardowo? Zachowanie tej dodatkowej szczeliny jak już będę to robił na wieszakach wydaje mi się dodatkowym problemem. Jak można to najprościej zrobić?
    • Kiedy te zmiany się nasiliły/pojawiły?   Czy ma to związek z czasem wymiany drzwi balkonowych?   Kiedy budynek był ocieplany?
    • Spróbuję wybronić pomysł, o którym wspomniałem w 13 poście i powtórzyć to, co usłyszałem od praktyka z wieloletnim stażem w ociepleniach poddaszy.   Każdy rodzaj membran ma różne parametry i sprawą ważną i oczywistą jest tu paroprzepuszczalność. W artykule który podałeś jest napisane  "nie robić szczeliny" ale to dotyczy tych membran z "wysokim" poziomem paroprzepuszczalności a przecież producenci mają różne wartości swoich produktów. Warto sprawdzić jakie parametry ma membrana u Ciebie i będzie wszystko jasne. Paroprzepuszczalność membran podawana jest w g/m²/24h (w gramach na metr kwadratowy na dobę). Można też użyć współczynnika oporu dyfuzyjnego Sd, którego wartości podawane są w metrach. Im wyższa jest paroprzepuszczalność membrany, tym niższy poziom współczynnika Sd. Z tego co pamiętam, nie powinien być wyższy niż 0,04 m. Wszystko to się sprawdza kiedy membrana jest czysta i nie niezapylona a wełny mineralne pylą, i to sporo i wtedy parametry mogą się zmienić. Inna rzecz, to jeśli pod membranę położysz "wełnę mineralną skalną", to  w pewnych newralgicznych miejscach, kiedy wilgoć utrzymuje się tam dłuższy czas (okres jesień-zima-wiosna), może pojawić się pleśń.  Nie ma tego problemu, gdy zastosujesz "wełnę mineralną szklaną".   Sumując, artykuł nie jest błędny. Jeśli masz odpowiednią membranę i dodasz do tego wełnę mineralną o odpowiednich wartościach, to jeśli nie zrobisz szczeliny wentylacyjnej, to też będzie prawidłowo.   Mój post to była sugestia praktyka i jako sugestię to traktuj. Ostatecznie finalną decyzję podejmiesz sam.  
    • Już głupieję. Nie wiem czy Twoja sytuacja jest taka sama jak moja kiedy ja mam folię a Ty masz deski.   Dosłownie chwila poszukiwań:   Link: https://receptynadom.pl/miedzy-membrana-dachowa-welna-mineralna-zrobic-szczeline-wentylacyjna/#:~:text=Membrany dachowe są przepuszczalne dla,bezpośrednio%2C bez żadnej szczeliny wentylacyjnej.     Czyli rozumiem na tej stronie błędnie piszą? Czy nadal coś źle rozumiem? Zacytowany fragment chyba jest jasny.      
    • Zgadzam się, zgodnie ze sztuką  najprawdopodobniej jest postawiona konstrukcja dachowa ale ocieplenie poddasza to inna para kaloszy. Ja wspomniałem o: czyli szczelinie umiejscowionej po dolnej stronie ("poniżej") membrany dachowej a powyżej warstwy wełny. Tu podaje fotkę jak wygląda ta szczelina przed położeniem pierwszej warstwy wełny.   Na zdjęciu zamiast membrany jest deskowanie ale ale to jest bez znaczenia. Wełna od góry opiera się na sznurkowaniu i powyżej powstaje szczelina, gdzie mówiąc krótko hula powietrze i wyciąga wilgoć z wełny mineralnej.  Ta szczelina "musi" mieć otwarte na zewnątrz wlot i wylot na dole i powyżej ocieplenia.   Nie o tym pisałem. To całkiem inna wentylacja.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...