Skocz do zawartości

grzejniki aluminiowe+rury miedziane-czy można???


zybert72

Recommended Posts

Napisano
Mozna ale tylko stosujac w obiegu c.o. specjalne plyny antykorozyjne. Miedz + aluminium + woda = korozja (dlatego stosuje sie w rurach pex/alu/pex specjalne uszczelki doczolowe ktore oslaniaja aluminium przed kontaktem z miedzia).
Napisano
Nie koniecznie potrzebny jest taki płyn.Obecnie większość grzejników jest przystosowana do pracy w instalacjach miedzianych.
Ja mam takie w domu.
Trzeba pytać sprzedawcę o potwierdzenie,czy interesujące nas grzejniki mają to dopuszczenie.
Napisano
  Cytat

Mozna ale tylko stosujac w obiegu c.o. specjalne plyny antykorozyjne. Miedz + aluminium + woda = korozja (dlatego stosuje sie w rurach pex/alu/pex specjalne uszczelki doczolowe ktore oslaniaja aluminium przed kontaktem z miedzia).

Rozwiń  


Masz na myśli tzw.inhibitory korozji. Podobno to preparat, który dodajemy do wody w niewielkich ilościach, pozbawiając ją tym samym właściwości korozyjnych, to prawda?
Napisano
Nie.
Miedź i stal korodują tylko w przypadku mechanicznego stykania się ze sobą.Takie połączenia nie występują w żadnej instalacji CO.
W prasie budowlanej i instalatorskiej czytałem trochę bzdurnych artykułów na temat zagrożeń wynikających z połączenia stali i miedzi,lub miedzi i aluminium.Owszem,taka korozja jak najbardziej zachodzi,ale tylko przy zetknięciu się tych metali.
Nie rozumiem,dlaczego piszący takie rzeczy nie wiedzą,że w instalacjach CO nie ma takich połączeń.Wszelkie łączenie rurek miedzianych odbywa sie poprzez złączki mosiężne lub brązowe.
Co innego reakcje w jakie wchodzą tlenki tych metali.I tu stosuję się albo izolowanie powierzchni aluminium,albo inhibitory korozji.
Co do korodowania inst. miedzianych współpracujących z grzejnikami stalowymi,to nie znam przypadku ,by gdzieś takie połączenie zaszkodziło.Miliony kotłów gazowych współpracujących z takimi grzejnikami i rurami ma w sobie miedziane elementy.
Napisano
  Cytat

icon_eek.gif Coś takiego?!A niby jak to uzasadniają?

Rozwiń  



Nie pamiętam dokładnie, ale mówili mi coś o zminimalizowaniu ubytków cieczy grzewczej,że taka instalacja musi być bardzo dobrze uszczelniona, no i właśnie,że musi być typu zamkniętego...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W Polsce też standard.Sam mam taką w domu.A kilkadziesiąt wykonałem.
Po prostu trzeba kupić grzejniki przystosowane do miedzi,a dodatkowo można wlać do instalacji inhibitor korozji.
  • 2 lata temu...
Napisano
Mam grzejniki z KFA plus instalacja częściowo miedziana (przy piecu) , kocioł na paliwo stałe (ekogroch) , instalacja otwarta ....
U mnie akurat wystąpił efekt niepożądany i w instalacji wytrącił się wodór ....
objaw : wiecznie zapowietrzone grzejniki , korozja grzejników od wewnątrz , rozregulowana praca układu .....
inhibitor i automatyczne odpowietrzniki natenczas rozwiązały sprawę .... ale co z instalacją przeżyłam za przeboje to można by horror nakręcić i rozszedłby się jak ciepłe bułeczki ... icon_lol.gif
szczegóły jeśli Cię interesują - są w moim dzienniku budowy .... na stronie 1.... wpis z dnia 14.04.2010....
https://forum.budujemydom.pl/daggulki-po-bu...je--t10992.html
Napisano
A wiecie może czy moje (tzn z Armatury Krakowskiej) są przystosowane do instalacji miedzianych?
Nie chcę się pytać sprzedawców, bo padnie - no penie że są przystosowane, choć faktycznie mogą nie być.
Napisano
  Cytat

A wiecie może czy moje (tzn z Armatury Krakowskiej) są przystosowane do instalacji miedzianych?
Nie chcę się pytać sprzedawców, bo padnie - no penie że są przystosowane, choć faktycznie mogą nie być.

Rozwiń  


nie wiem jak teraz , ale kiedy kupowałam kilka lat wstecz , jak byk stało w instrukcji , że są przystosowane do pracy w instalacji z miedzią .....
a w praktyce okazało się , że to g.... prawda.... icon_rolleyes.gif
Napisano
  Cytat

To jakie polecacie?

Rozwiń  


stalowe? np. purmo?

  Cytat

Tak się zastanawiam, jak dolać takiego inhibitora do zamkniętej instalacji? Trzeba mieć jakiś specjalny wlew? część?

Rozwiń  


pojęcia nie mam ....
ogólnie pogadaj o tym z instalatorem który robi Ci instalację .... co On myśli o grzejnikach aluminiowych w Twojej konkretnie instalacji.... może poleci Ci jakieś?
wiesz - być może przez te kilka lat coś się zmieniło, może grzejniki aluminiowe zostały wzbogacone o technologię która pozwala łączyć je na pewniaka z instalacją w miedzi? pojęcia nie mam .....



Napisano
Moi znajomi od 12 lat mają połączenie rur miedzianych i grzejników aluminiowych i jak na razie wszystko jest w porządku - przynajmniej na zewnątrz. Nie dolewali żadnych specyfików i wszystkodziała bez zarzutu icon_smile.gif
Napisano
  Cytat

Moi znajomi od 12 lat mają połączenie rur miedzianych i grzejników aluminiowych i jak na razie wszystko jest w porządku - przynajmniej na zewnątrz. Nie dolewali żadnych specyfików i wszystkodziała bez zarzutu icon_smile.gif

Rozwiń  



To jeszcze nie dowód. Ja miałem stal (ocynk) połączoną z mosiądzem na instalacji wody. Z lat osiemdziesiątych - wtedy robiło się tym, co można było upolować. Chodziło nieźle ponad 20 lat. Ale kiedy zaczeły sie problemy - znajomy instalator udowodnił mi, pokazując wszystko, że na wymianę był ostatni moment. Połączenia trzymały się na listkach metalu, a wnętrza były zarośnięte rdzą.
Nie twierdzę, że tak jest w tym przypadku. Ale te procesy nie zachodzą błyskawicznie - 10 - 12 lat jeszcze o niczym nie świadczy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Panowie i panie.Korozja następuje przy styku miedźi z aluminium.Przecież nawet jak się ma instalacje z miedźi a grzejniki aluminiowe to i tak one ze sobą się nie łączą , bo pomiędzy nimi są zawory/zaworki z innego stopu!!!
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Ważnym aspektem przy wyborze materiału do tradycyjnej instalacji c.o. z grzejnikami jest cecha antydyfuzyjności, którą posiada miedź. Dzięki tej własności do instalacji miedzianej nie przedostaje się tlen, który bardzo często jest powodem korozji grzejników. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...