Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Adarkar

Uczestnik
  • Posty

    67
  • Dołączył

  • Ostatnio

Wszystko napisane przez Adarkar

  1. Czyli wystarczy predkosc przeplywu 5l/min dla przeplywomierzy do osiagniecia pelnej wydajnosci grzejnika? Tyle tylko ze dzieki regulatorowi moge uruchomic program tygodniowy a na glowicy musze regulowac recznie. Elektroniczne glowice sa do bani przynajmniej te z silnikiem elektrycznym. Instalacje bede robil sam to koszta mi sie zwroca. W przyszlosci moge zastosowac inteligencje systemowa. Znam ten system ale podchodze do niego sceptycznie ze wzgledu na rodzaj silownika glowicy termostatycznej.
  2. Szykuje sie do wylewki podlogi na stropie i musze polozyc rury do grzejnikow. Chce to podpiac do rozdzielacza. Na parterze mam typowy rozdzielacz do grzejnikow z zaworkami odcinajacymi bez regulacji przplywu i elektrozaworow. Na pietrze chcialbym zainstalowac w pomieszczeniach regulatory elektroniczne sterujace silownikami. I tu rodzi sie moje pytanie czy moge zastosowac rozdzielacz do podlogowki z przeplywomierzami i elektrozaworami. Czy przeplywomierze nie ogranicza przeplywu na tyle ze grzejnik nie bedzie mogl osiagnac swojej nominalnej sprawnosci.
  3. Dzien dobry Chcialbym prosic o porade: Zawór mieszający czterodrogowy ilu calowy (czy wystarczy 1" ma wspolpracowac z plytowym wymiennikiem ciepla) Jaki powinien byc plytowy wymiennik ciepla dla instalacji pracujacej w temp. wyj. 75 a jaki dla wyj. 55 dla 170 m2 powierzchni do ogrzania nowowybudowanego domu. Sprzedawcy podaja maksymalna moc ale nic nie ma na temat temp. pracy takiego wymiennika. Co sadzicie o pompach Grundfosa i LFP. Czy sa jakies roznice i ktora byscie polecali. Jak bedzie wygladala wspolpraca zaworu mieszajacego czterodrogowego z plytowym wymiennikiem ciepla? Czy warto
  4. Zabezpieczenie roznicowo-pradowe w skrzynce. Dzisiejsze instalacje sa 5 przewodowe, czyli zielonozolty-PE, niebieski-N, czarny (szary, brazowy) L1, L2, L3. Do obudowy betoniarki przykrecasz przewod zielono-zolty. Do uzwojen silnika niebieski-N, i L1, L2, L2 (czarny, szary, brazowy) sczytujac kolejnosc z tabliczki silnika. Po podlaczeniu sprawdz czy beben betoniarki kreci sie we wlasciwym kierunku, i jesli nie zamien ze soba dwie fazy czyli jesli miales L1, L2, L3, zrob L1, L3, L2.
  5. Kolory przewodow: PE - zoltozielony N - niebieski L1, L2, L3 - brazowy, czarny lub inne (zalezy od producenta przewodow) Kiedys stosowano oznaczenie "0" dla przewodu N PE to tak zwane "uziemienie" PE czyli zoltozielony powinienes podlaczyc do obudowy betoniarki. Jesli masz w ukladzie zabezpieczajacym wylacznik roznicowo-pradowy to zabezpiecza cie on przed porazeniem w wypadku przbicia. Ja mam w budowanym domu uklad 5 zylowy a do betoniarki idzie kabel 4 zylowy ale mam zabezpieczenie roznicowo-pradowe. Do gniazda jesli bedziesz tam podlaczal elektronarzedzia itp wystarczy gn
  6. Bardzo dobra strona o instalacjach TV+SAT. Fajne rozwiazania opisane na konkretnych przykladach z opisem sprzetu i cenami.
  7. Wejdz na forum Elektroda.pl i tam w dziale o alarmach znajdziesz odpowiedz.
  8. Przy drugim rozwiazaniu tj. piec na ekogroszek zrezygnowalbym z solarow. Piec na ekogroszek ma to do siebie ze pracuje non stop rowniez latem przy zuzyciu 1 zasobnik (ok 100 do 150 kg) na trzy do czterech tygodni. Zwrot kosztow solarow bardzo dlugi. Wspomaganie ekogroszka solarami nie ma sensu. Jesli juz to raczej kominek + solary. Moze inni beda mieli inne zdanie, ale najprosciej to wziasc i sobie policzyc cene tony ekogroszka, cene solara i koszt eksploatacji. Ja rowniez rozwazalem ekogroszek i solar i po analizie kosztow wyszlo mi na to ze w takim zestawieniu solary to zbedny wydatek spory
  9. W moim przypadku nie mam specjalnie wyboru. Ekogroszek. Sa teraz piece z dwoma tlokami gdzie mozna palic ekogroszkiem, mialem i peletami. Gaz - nie ma brudu. Ekogroszek to zawsze jakas praca i brudno w kotlowni. Tyle tylko ze wieksza swoboda wyboru opalu. Popyt na wegiel jest tak duzy ze kopalnie nie wyrabiaja z produkcja a to oznacza ze moga podniesc ceny surowca. Zima tego roku ma byc negocjowana umowa o dostarczanie gazu miedzy Polska a Rosja, po ostatnich wydarzeniach moze byc roznie. Wybor trudny bo kosztowny w pomylce zwlaszcza ze ogrzewanie w obu przypadkach pracuje na innych parametrac
  10. Adarkar

    DECYZJA

    Ja tez mialem taki dylemat. Po rozwazeniu wszystkich za i przeciw wybralem rozwiazanie: piec ekogroszek + w przyszlosci solar. System z buforem lub z plytowym wymiennikiem ciepla. Kominek wymaga ciaglej obslugi. W twoim wypadku dodatkowe koszty z podlaczeniem (kominek obieg otwarty, piec gazowy obieg zamkniety). Cena kominka i instalacji pewnie powyzej 10 tys. Musisz to sobie przeliczyc. Ja kominek montuje tylko jako ozdobe taki za 1,5 tys. zeby sobie raz na jakis czas napalic i kosci rozgrzac . Zycze powodzenia w wyborze.
  11. Ja musialem podniesc swoja dzialke o ok. 0,5 m. Do tego celu nadaje sie wszystko co uda ci sie tanio kupic. Ja kupowalem ziemie z rowow kopanych przy drodze. Najwazniejsze jest by bylo tanio. Dopiero na to powinno sie dac 10 - 20 cm czarnej ziemi. Trawa ukorzenia sie w miare plytko. W gminie jest ktos kto nadzoruje prace drogowo - budowlane i popytaj sie jego czy gdzies w okolicy nie kopia rowow czy remontuja drogi, a potem juz indywidualnie rozmawiaj z kopiacymi (mozna sie dogadac).
  12. Dziekuje wszystkim za porady. Zainstalowalem rozdzielacz.
  13. Dalem sie namowic sprzedawcy w hurtowni hydrauliki na rozdzielacz f-my GORGIEL wykonany ze stali (od srodka pokryty farba). Po skreceniu i napelnieniu woda na probe po dwoch dniach woda w rozdzielaczu byla czerwona od zelaza. Bede stosowal grzejniki miedziane. Instalacja wykonana w pex/alu/pex. C.o. w ukladzie zamknietym. Mam pytanie: Czy niczym nie zagrozi zastosowanie takiego rozdzielacza w w/w ukladzie? Czy to normalny obiaw przy tego typu rozdzielaczach? Czy moze poki czas zmienic rozdzielacz na mosiezny? Prosze o pomoc i rade. Pozdrawiam ADARKAR
  14. PS Zrob kalkulacje i policz ile bedzie cie kosztowal gotowy komin z ceramiki typu Schiedel (masz do wyboru kilka firm), a ile komin z cegly. Pamietaj o przekroju otworu kominowego (w kominach ceramicznych jest okragly). Gotowy komin to bardzo krotki czas stawiania i jest to bardzo proste (jak klocki lego). Wklad kominowy moze byc ocieplony i calkowicie oddyletowany od elementow budowlanych, zapobiega to pekaniu scian w poblizu komina.
  15. Adamis jest tutaj ekspertem i dobrze radzi. Mam przyklad komina wybudowanego z cegly bez wkladu ,ktory sie powoli rozlatuje gdyz uzytkownik palil w piecu zasypowym (na wszystko??) wilgotnym drewnem. Woda plus CO2 powstaje kwas weglowy, zwiazki siarki. Powoli systematycznie bedzie niszczony najslabszy element komina czyli zaprawa laczaca cegle. Wklad kominowy lub komin z ceramiki rozwiazuja ten problem. W wyniku spalania drewna powstaje woda (w postaci pary gdy spaliny sa odpowiednio gorace lub skroplin gdy wychlodzone) i dwutlenek wegla. Im chlodniejsze beda spaliny tym wiecej ciepla jest prze
  16. Musisz podac wiecej szczegolow tego mieszkania. Ile pomieszczen, gdzie usytuowany kominek (czy centralnie). Gaz ziemny z gazociagu czy butli.
  17. Basiu jesli nie masz za duzo pieniedzy to rozwiazaniem moze byc piec na ekogroszek (cena pieca od 5500 do 7500 zl) cena za tone ekogroszku od 550 do 700 zl/tone. Ogrzewanie wykonane z pex/al/pex i grzejniki (w lazience dodatkowo ogrzewanie podlogowe) lub system Hepworth i jak wyzej. Polaczenie pieca z systemem grzewczym za pomoca wymiennika plytowego. Gdy dysponujesz lasem i bedziesz miala wlasne drewno to kominek z plaszczem wodnym lub rozprowadzeniem cieplego powietrza ( minusem jest wklad kominowy z kwasowki i czeste dokladanie drewna do kominka ). Mozesz zastosowac piece mialowe z tlokiem
  18. Ja rury spustowe z rynien dachowych umiescilem w osadnikach i od osadnika pociagnalem rure fi110 taka jak do odwodnienia ale bez dziurek do studzienki. Jest to tani sposob na odprowadzenie wody z rynien.
  19. A zastanawiales sie zeby to wszystko polaczyc zbiornikiem buforowym z wezownica lub dwoma (druga przyda sie dla solaru) o stalej temperaturze 55+-5stC i dalej sterowanie indywidualne poprzez elektrozawory na belkach rozdzielacza i programatory pokojowe z odpowiednio wyuczona harakterystyka odpowiedzi.
  20. Oto cytat ze strony producenta: " Inteligentne Sterownie Oświetleniem System Nexo umożliwia instalacje sterowników oświetlenia w całym domu bez konieczności budowy infrastruktury kablowej w ścianach. Poszczególne sterowniki komunikują się bezprzewodowo z centralnym AccesPointem umieszczonym w szfce centralnej systemu. Dzięki temu rozwiązaniu, Masz możliwości włączania światła oraz regulacji jego natężenia, nie tylko z terminala LCD, ale również za pośrednictwem tradycyjnego przełącznika w każdym pomieszczeniu. Scentralizowane sterowanie oświetleniem to przede wszystkim komfort oraz bezpie
  21. A jaka jest przyczyna popekania tych rur? Mam podobny system i troche sie zaniepokoilem. Pozdrawiam ADARKAR
  22. Nie polecaj czegos czego jeszcze nie ma. Marketing ma swoje granice.
  23. Bardzo nieladnie reklamowac produkt, ktory jest w fazie testowej i jedyne co dziala podobno to system alarmowy i wideodomofon. Kiepska instrukcja instalatora, broszury z ogolnikami.
×
×
  • Utwórz nowe...