Skocz do zawartości

Pleśń na strychu, mokra papa na deskach.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Proszę o pomoc i poradę,

Mam strych wysoki. Podzieliłem go kilka lat temu na 2 części. Dolna część jest ocielona 2x wełna i dana folia, odstęp na dachu deskowanego pokrytego papą 2cm.

Natomiast druga część strychu jest pozostawiona "goła". Tak jak był zbudowany dom. I tutaj jet problem bo pojawiła się pleśń na tych deskach i między deskami kropelki wody. Jak się tego pozbyć i jak to zrobić dobrze i kiedy i w jaki sposób...

Proszę o poradę bo kiepsko to wygląda póki co.

Dziękuje Tomek

IMG_20201218_115433608.jpg

IMG_20201218_115453829.jpg

IMG_20201218_115459670.jpg

IMG_20201218_115527477.jpg

IMG_20201218_115543422.jpg

IMG_20201218_115554105.jpg

 

IMG_20201218_120020823.jpg

InkedIMG_20201218_115740374_LIdddddd.jpg

Edytowano przez szuka info (zobacz historię edycji)
Napisano

Nie wszystko zrozumiełem ale opisze to tak.

W sumie  wentylacji jako takiej nie ma jedynie jest właz na dach i w sumie na tym koniec. 

Na tych deska które są na krokwiach leży podwójna papa i jest położona blacha. To cała konstrukcja. Nie wiem  co teraz zrobić..

Jak z tego wybrnąć ... dzisiaj to wszystko zauważyłem dopiero...

Napisano (edytowany)

Oto rysunek. Odkryliśmy dzisiaj że wełna bardzo przylega do desek zamiast mostka termicznego (wentylacji) który był zrobimy między wełna a deskami. Tego nie ma. Wełna przylega mocno do desek. 

Jutro mam zamiar zrobić dziury w bocznych ścianach szczytowych i w kominie który przechodzi przez ten strych aby był przewiew. Tylko jak pozbyć się tej pleśni czy ona mocno szkodzi. Dostęp jest ciężki w niektóre miejsca. 

IMG_20201218_191602471.jpg

Edytowano przez szuka info (zobacz historię edycji)
Napisano
4 godziny temu, szuka info napisał:

Oto rysunek.

Przydałby się dokladniejszy rysunek z pokazaniem gdzie deski, gdzie folia, gdzie wełna - i gdzie miała być tawentylacja. Mostek temiczny to nie wentylacja.

4 godziny temu, szuka info napisał:

jak pozbyć się tej pleśni czy ona mocno szkodzi.

No szkodzi, bo deski będą gnić. Trzeba to przynajmniej dobrze wysuszyć.  

Napisano

Wygląda na to, że jeśli gdzieś papa nie przecieka - to chyba powodem zawilgoceń wełny jest albo brak przewietrzania tej wełny na odcinku skosów, albo brak wentylowania poddasza.Albo jedno i drugie.

Żeby zapewnić wentylowanie poddasza, musisz zapewnić nawiew i wywiew. Nawiew pod okapem, żeby można było przewietrzać te skosy, obecnie wilgotne.

Napisano

Tak właśnie myślałem i będę musiał to w poniedziałek zrobić. Czyli pełna wentylacja. Zobaczymy jakie spotkam trudności ale póki co bardzo dziękuje za pomoc. TO BYŁA CENNA INFORMACJA. Jeszcze tylko likwidacja pleśni czym to potraktować..?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Wybór między rynnami plastikowymi (PCV) a metalowymi sprowadza się do kompromisu między kosztem początkowym, trwałością i wymaganiami montażowymi.   Rynny plastikowe są tańsze i odporne na korozję, jednak wykazują dużą rozszerzalność cieplną (przy różnicy temperatur ok. 20 °C nawet 16 mm na 10 m długości) i mogą blaknąć pod wpływem UV. W mrozy stają się kruche i mogą pękać, zwłaszcza przy temperaturach poniżej –10 °C. Ich elastyczność i niewielka waga ułatwiają transport i montaż bez specjalistycznych narzędzi. Rynny metalowe (stal ocynkowana, tytanowo-aluminiowa, cynkowo-tytanowa czy miedziana) cechują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i długą żywotnością – przy odpowiedniej powłoce zabezpieczającej przed korozją służą kilkadziesiąt, a nawet ponad sto lat. Wymagają jednak okresowej kontroli powłoki i w razie uszkodzeń ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ze względu na większą masę i niekiedy dłuższe odcinki, montaż bywa nieco bardziej skomplikowany i często realizowany przez ekipę fachowców. Jeżeli zależy Ci na najniższych kosztach początkowych i prostej obsłudze, rynny PCV będą wystarczające, o ile dbałość o ich czystość nie sprawia problemu. Jeśli natomiast priorytetem jest maksymalna trwałość, estetyka oraz minimalna liczba napraw w przyszłości, warto zainwestować w rynny metalowe – szczególnie tytanowo-aluminiowe lub cynkowo-tytanowe, które łączą odporność z niewielkimi wymaganiami konserwacyjnymi.   W ofercie Blachy Pruszyński dostępny jest system metalowy system rynnowy NIAGARA => https://pruszynski.com.pl/produkt/rynny-niagara/  
    • Cześć.Nie jestem fachowcem.Mam ogrzewanie gazowe.Aktualnie mam remont.Potrzebuje odkręcić grzejniki i je zdjąć ze ściany.Jak za to się zabrać???Co muszę zrobić przed odkręcaniem rur?Zamknąć jakiś zawór,odłączyć pompę od prądu?Zamknąć główny zawór wody?Jeżeli zna się ktoś na tym proszę o jakieś wskazówki.
    • Czyli sama wiesz. A temu kto robił podbitkę wręcz żółtą kartkę. NIE MOŻNA tworzyć przestrzeni, w których nie ma wymiany powietrza, bo tam będzie gnicie i grzyby Poza tym pewnie parametry rynien są zbyt małe w stosunku do powierzchni dachu skoro woda się wylewała. jaka jest średnica rur spustowych?  
    • Nie ma otworów wentylacyjnych..a czy woda się przelewala, to ciężko mi powiedzieć, możliwe że tak, w trakcie ostatniej nawałnicy.  Właśnie po niej pojawiła się ta plama na elewacji. A podbitka pękła w narożniku na łączeniu, tak jakby od nadmiaru wody.
    • No dzień dobry, Rysiu   Wpisać Cię na listę w jednej, czy dwóch osobach? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...