Skocz do zawartości

Gaz propan butan


Recommended Posts

Napisano

Witam, po ogrzewaniu domu nagrzewnica 45kw gazem propan butan w temperaturze koło 0 stopni spada poziom nagrzewania oraz na butli pojawia się szron.w butli jest napewno ponad połowa gazu a nagrzewnica wyłącza się po około 2 godzinach pracy. Sprawdzone na 2 nagrzewnicach. Po obczytaniu paru wątków pytam, czy jak załaduje butle samym propanem to problem zniknie? 

Napisano
1 godzinę temu, marcinek310 napisał:

w temperaturze koło 0 stopni spada poziom nagrzewania oraz na butli pojawia się szron

Jak spada ten poziom nagrzewania to inny jest płomień i nagrzewnica generuje mniejszy hałas.

To samo mam przy 20kW Kraft&Delle.

Napisano

Sprawa szronienia butli przy intensywnym jej użytkowaniu jest czymś normalnym ze względu na to, że rozprężanie gazu towarzyszy pobieranie z otoczenia wielkich ilości energii.

Każdy gaz przechowywany w postaci płynnej irozprężany jest do postaci gazowej, aby mógł być spalony z powietrzem. Aby ten proces rozprężenia mógł nastąpić, potrzebne jest dostarczenie do płynu odpowiedniej ilości energii (tzw. energii parowania). Cała ta transformacja następuje gwałtownie, więc układ nie zdąży pobrać tej energii z otoczenia i musi wykorzystać swoją energię wewnętrzną, która jest związana z temperaturą płynu. Dlatego też gaz wydostający się z jest zimny i zimna jest butla - okoliczna para wodna zestala się na powierzchni butli.

I nie jest to sprawa rodzaju gazu, tylko intensywności rozprężania... Przy tej mocy palnika i wykorzystywaniu jej pełnej mocy szronienie musi nastąpić :bezradny:

I zmniejsza się również ciśnienie gazu nad powierzchnią cieczy, no i zmniejsza się realna moc palnika. Po nagrzaniu się butli i jej zawartości do temperatury otoczenia - palnik znów będzie pracował ze swoją mocą nominalną...

 

 

 

Jaki jest wniosek? Grzejcie wolniej, mniejszym płomieniem...

Napisano

Podgrzewanie butli może być trochę niebezpieczne myślę. Reasumując czy idzie kupić reduktor którym można manipulować podawanie ilości gazu? Moje nagrzewnice nie mają regulacji temperatury czy przepływu gazu

Są podgrzewacze silikonowe ale cena oscyluje w kwotach 700-900 cebulionow 🙄

Napisano

Może głupotkę napiszę ale kiedyś oglądałem filmik na youtube odnośnie propanu i propan-butanu. To chyba ten.
Może tam znajdziesz jakieś wyjaśnienie problemu. Chyba trzeba obejrzeć do końca.

 

Napisano
1 godzinę temu, marcinek310 napisał:

Dokładnie, więc wracając do tego pytania czy jak nabije butle samym propanem to problem zniknie? 

Gaz się rozpręża i wtedy butla się szroni. To kwestia fizyki i ciśnienia przy rozprężaniu. Wystarczy zrobić eksperyment ze zwykłą zapalniczką i wypuścić sam gaz. Zawór będzie oszroniony albo zimny.

Napisano

Mam na początek 2 istotne uwagi, bo moc 45 kW to bardzo dużo.

Po pierwsze, wymaga to dużych ilości powietrza do spalania, a więc intensywnego napływu świeżego i zimnego powietrza. 

Po drugie, do powietrza wewnętrznego trafia dużo pary wodnej, bo to jeden z produktów spalania gazu. A nie mamy przecież odprowadzenia spalin.

Trzeba więc uważać, żeby nie narobić problemów przy takim sposobie ogrzewania.

 

Co do samego problemu szronienia i spadku wydatku gazu.

Zmiana na czysty propan ma szansę nieco pomóc. Dlaczego? Bo butan przestaje odparowywać w temperaturze ok. 0°C. Dlatego kiedy temperatura samej butli spada poniżej 0°C to pojawia się problem z odparowywaniem gazu i podawaniem go do nagrzewnicy. 

Drugi stary sposób na kłopoty z odparowywaniem to wstawienie butli gazowej do dużego naczynia z wodą, np. kastry budowlanej. Butla odbiera wtedy ciepło z wody, znacznie skuteczniej niż z samego powietrza.

Jeszcze inna metoda to podłączenie 2 butli, z 2 reduktorami do wspólnego kolektora i z niego zasilanie nagrzewnicy. Ale coś takiego widziałem tylko jako tymczasowe zasilanie kotła, przed podłączeniem domu do zbiornika LPG.

 

Napisano
2 godziny temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Bo butan przestaje odparowywać w temperaturze ok. 0°C. Dlatego kiedy temperatura samej butli spada poniżej 0°C to pojawia się problem z odparowywaniem gazu i podawaniem go do nagrzewnicy. 

No, pojawia się... Ale przecież LPG jest użytkowany przy niższych temperaturach... wprawdzie skład zimowego gazu jest nieco inny, ale dalej jest w nim i butan i propan... Letni LPG bez problemu pracuje i do -15 stopni... Sam butan ma temperaturę wrzenia -0,5 stopnia, ale w mieszance, zależnie od składu zachowuje się nieco inaczej...

 

 A szronienie butli następuje ZAWSZE przy intensywnym odparowywaniu z ciekłej fazy gazu {np. CO2), czy mieszanki - tak jak LPG, czy tutaj propan-butan...

 

W pomysł z zanurzeniem butli w wodzie (nawet podgrzewanej -  ABY TUTAJ NIE NA OGNISKU:zalamka::wallbash:) jest bardzo dobrym pomysłem!!!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...