Skocz do zawartości

problem z wylewka samopoziomujacą sie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, wzoraj wieczorem "polozyłem" ze znajomym wylewke samopoziomujaca... no wlasnie jako doswiadczony budowlaniec zapropinowal zeby polozyć na starej wylewce pape podkleić do wylewki ta pape na zimno i dopiero na to wylać wylewke. Jak powiedzial zrobilismy... zaraz po skonczeniu pracy na wylewce pojawily sie faldy przypominajace faldy na starej ceracie.Twierdził ze to normalne i pod ciezarem sie to samo wyrówna i ze juz tak robil i zeby sie nie przejowac. Niestety do rana na grzbiecie fald poajwily sie piekniecia. Wylewka jest pofaldowana i popekana. Na wylewke mialy pójsc panele ale szkoda mi straconej kasy na ta wylewke i chcialbym ja jakos podratować. Zy da sie to zrobić np miejscowo nadlewajac nowa czy trzeba kuć i robic od nowa?

Edytowano przez Piotr Magiera
błedy (zobacz historię edycji)
Napisano
10 godzin temu, Piotr Magiera napisał:

A jest jakis sposób zeby to podratować? Mysle czy nie zeszlifowac tych fald.  Nie wiem tylko jak uzupełnić " ubytki" .

No właśnie, jak gruba jest ta wylewka i ile masz jeszcze zapasu do wyrównania. Można to skuć albo naruszyć, zyskać z centymetr-dwa i zrobić prawidłowo wylewkę i najważniejsze - poziomo.

Napisano (edytowany)

Papa tworzy warstwę separacyjną,  i musi być pokryta wylewką grubości przynajmniej 3 cm.  Jeśli fałdy nie są wyższe niż  3 mm , podłoze pod panele mozna wyrównać płytami podkładowymi z wełny drzewnej. gr. 5 - 10 mm 

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Napisano

Dzień dobry,

 

pytanie czy to wszystko się trzyma... jeśli tak, to można zeszlifować te górki i spróbować ułożyć panele, o ile to wykończenie pływające... ale... generalnie polecamy pozbyć się wszystkiego, łącznie z papą.

Następnie należałoby wykonać podkład samopoziomujący pod panele - w zależności od grubości - może być wylewka jak np. weber.floor POZIOM lub weber Nivelo - do 2 cm grubości. Więcej na https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-poziom Jeśli konieczna jest grubsza warstwa, to rekomendujemy samopoziomujący jastrych weber.floor 4310 lub weber RENOFLOOR. Należy pamiętać o zagruntowaniu podłoża i wykonaniu dylatacji obwodowych.

 

Izolację pod panelami stanowi folia, którą - albo się układa niezależnie od podkładu pod panelami albo stanowi część tego podkładu.

 

Zachęcamy do kontaktu i obejrzenia filmu o wylewkach i ich doborze.

 

 

  • 1 rok temu...
Napisano

Wylewki samopoziomującej na papie się nie wykonuje. Zawsze będzie problem - będzie pękać. Uratować też się za bardzo nie da. Na papie należy wykonać warstwę jastrychu, betonu np. BETON B-25 442 o grubości min 35mm, wtedy będzie to dobrze funkcjonowało. Wylewki samopoziomujące np. Wylewkę samopoziomującą 419 stosuje się na warstwy związane z podłożem, a więc bezpośrednio na beton.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dałbyś radę zrobić jakieś fotki?
    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...