Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam wszystkich. Proszę o poradę. Zabrałem się za gruby remont domu(pietra) stawianego w 1978,  na dole ni to parter ni to piwnica mieszkają rodzice, wyżej piętro, no i strych/graciarnia. Posadzki w poszczególnych pomieszczeniach dużo siadly, szczególnie na środku porobily się niecki (na podłodze były płyty wiórowe , wylewa pod nią trociny no i strop). Dodatkowo po pomiarze laserem okazało się że między przodem a tyłem budynku brakuje 4 cm do poziomu.  No i chodzi o to czym to wszystko wyrównać, żeby to było jak najlzejsze, żeby w pełni wypełniło wszystkie te nierówności jak był ten strop lany i które się dodatkowo wytworzyly.  Wstępnie biorę pod uwagę styrobeton lub rozsypanie i zaszprycowanie kramzytu, dopiero na to cienki dobry styropian pod podłogowe i te 5-6 cm wylewki. Dodam że te niecki które się wytworzyły to niektóre mają 4-5 cm głębokości względem narożnikow danego pomieszczenia

Edytowano przez Seba23ko@tlen.pl (zobacz historię edycji)
Napisano

Licząc od najwyżej położonego punktu to planowane było położenie 3cm dobrego styropian (a 7cm wychodzi w najniższym żeby wypoziomowac posadzke) i 5-6cm wylewki takie minimalne wartości że względu na to że sufity będę podwieszal z kg i zależy mi żeby jak najwięcej cm zostalo między podłoga a sufitem

Napisano

Najpierw powinieneś zdiagnozować skąd to odkształcenie stropów!

I czy na pewno są to odkształcenia posadzki, a nie stropu ze względu na jego złą konstrukcję, czy wykonanie...

 

Sprawdzałeś jak wyglądają obecnie sufity (laserem)?

 

Czy stropy mają jeszcze na tyle wystarczającą wytrzymałość, ze utrzymają te wylewki?

Napisano
1 godzinę temu, podczytywacz napisał:

Najpierw powinieneś zdiagnozować skąd to odkształcenie stropów!

I czy na pewno są to odkształcenia posadzki, a nie stropu ze względu na jego złą konstrukcję, czy wykonanie...

 

Sprawdzałeś jak wyglądają obecnie sufity (laserem)?

 

Czy stropy mają jeszcze na tyle wystarczającą wytrzymałość, ze utrzymają te wylewki?

Odkształcenia są skutkiem najprawdopodobniej oszczędności na materiałach gdy dziadkowie budowali ten dom.  To co u mnie jest posadzka do której się dogrzebalem wywalając płyty wiórowe, wylewke betonowa, trociny to u rodziców na dole jest ich sufitem , w miejscu gdzie ja mam niecke to u nich jest uwypuklenie.  Sufitu u mnie na piętrze też są zawieszone dlatego będą kg.  

Napisano

Dzień dobry,

 

keramzyt + szpryc wydaje się dobrym pomysłem. Rekomendujemy tu drobną frakcję.

Co do ciężaru, to może Pan wykorzystać układ
- styropian, co najmniej EPS 100 i na to 2,5 - 3 cm płynnego jastrychu wzmocnionego włóknami weber.floor 4310 + siatka z włókna szklanego weber.floor 4945. Więcej informacji o produkcie znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/systemy-podlogowe/masy-samopoziomujace/weberfloor-4310

 

Ciężar weber.floor 4310 to ok. 1,7 kg/m2/mm, czyli przy 2,5 cm grubości uzyskuje Pan ok. 43 kg/m2 przy wytrzymałości na ściskanie > 25 MPa i, co ważne, wysokiej wytrzymałości na zginanie klasy F7.

 

Zachęcamy do kontaktu! :)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...