Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam. W starym domu ktory mam po rodzicach jest ciagle zimno i wilgotno. Planuje termomodernizacje ale pewnie dopiero w przyszlym roku. Przed zima jednak chcialbym troszke zabezpieczyc parter budynku. Po ogledzinach okazalo sie ze w miejscu styku scian z gruntem zostala wyplukana lub wykruszona zaprawa. Prosze o porade czym moglbym ja uzupelnic i od czego wlasciwie zaczac. Staram sie duzo czytac o tym i rozpoczalem juz pewne dzialania tj odkopalem kawalek najgorszej sciany oczyszczam z brudow i ziemi. Teraz pytanie - czy najpierw powinienem to czyms zaimpregnowac ? czy po prostu wypelnic braki w spoiwie nowa zaprawa ? I jaka to powinna byc zaprawa ? To stary dom z czasow drugiej wojny z cegly i chyba wapienno cementowej spoiny 

Link do komentarza

"W starym domu " to już po papie ślad wszelki zaginął. Izolcję poziomą trzeba odtworzyć .

Teraz w zależności od przyjętej metody dalsze kroki.

Jak podcięcie to nie uzupełniamy jak inne metody to uzupełniamy tylko na czysto  cały syf musi zostać wymyty .

Od razu podpowiem że taniej wychodzi zrobić cały dom od razu niż cały dom na raty bo pewnym jest że cały będzie musiał zostać zrobiony . Dotyczy wszystkich ścian nie tylko zewnętrznych .

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Dzień dobry,

 

należałoby najpierw wykonać przeponę poziomą (hydroizolację wtórną) - za pomocą preparatu weber.tec 940 E lub weber.tec 941. Więcej informacji o produktach można uzyskać ze strony: https://www.pl.weber/search-content/content_type/product/activities/renowacja-murow-60

Następnie można aplikować hydroizolację mineralną na ścianach np. webertec Superflex D3 i tynki renowacyjne - weber.san 950, weber.san 952 lub weber.san 953, które tu polecane są dlatego, że mogą występować zasolenia w takiej ścianie. Więcej informacji o produktach do renowacji ścian znajdzie Pan na stronie: https://www.pl.weber/renowacja-murow

 

Instrukcję iniekcji (hydroizolacji wtórnej) można zobaczyć na: https://www.pl.weber/renowacja-murow/osuszanie-scian-renowacja-wilgotnej-piwnicy-hydroizolacja-iniekcyjna

 

Zachęcamy do kontaktu.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...