Skocz do zawartości

Jaka pompa najlepiej nadaje się do nawadniania ogrodu ze studni?


Recommended Posts

Napisano

Kupiłem stary dom, w którym woda pochodzi z własnej studni dawnego typu - dość płytkiej, z kręgów betonowych. W piwnicy domu jest hydrofor z pompą. Jednak chcę zlecić wywiercenie głębokiej studni, gdyż obawiam się o jakość wody z tak płytkiego ujęcia (ok. 5 m). Stara studnia zostałaby w rezerwie, do podlewania ogrodu itp. Czy do głębokiej studni wierconej muszę mieć pompę głębinową, czy wystarczy typowy zestaw hydroforowy?


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/porady/7252-jaka-pompa-najlepiej-nadaje-sie-do-nawadniania-ogrodu-ze-studni

Gość Marcin
Napisano
Witam kupiłem taki zestawik 50m węża o srednicy wewn. 4mm w tym 50 emiterów do tego jest rozdzielnik na 4 odplywy, zestaw jest do wody sieciowej z kranu i można regulować ciśnienie na zaworze myślę , natomiast jest to działka i mam wodę ze szpilki w tym że pompa jest na taki wezyk zbyt wydajna 1800 l/h . Prosiłbym o poradę jaka pompkę zastosować, oczywiście nie chciałbym ta pompka zasysać ze szpilki tylko z beczki .
Napisano

Chyba jednak nie średnicy wewnętrznej 4 mm? 1800 l/h to niewielka wydajność, zaledwie 30 l na minutę. I to bez uwzględnienia spadku wywołanego koniecznością zapewnienia określonego ciśnienia. 

Czym są te emitery? Jakiego ciśnienia wymagają?

Trudno będzie dobrać coś o mniejszej wydajności. W grę wchodzi ew. pompa zatapialna, ale tu trzeba znać spadek ciśnienia, żeby coś dobrać. Ewentualnie inwerter do istniejącej pompy, który pozwoli nam regulować przepływ. 

https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/polecane/91280-co-daje-inwerter-do-pompy-do-studni

Gość Marcin
Napisano
Szkoda że się nie da wrzucić zdjęć, prznajmniej ja nie wiem jak, to bym pokazał jak to wygląda ogółem jak i emitery które nie wiem jakie cisnienie potrzebują, skraplają odkręca się zaczynają fajnie zraszacz jeszcze odkreca się zraszaja bardziej po zdjęciach tak widać daje linka gdzie kupiłem tam są zdjęcia i opis https://a.aliexpress.com/_dUyeOOg
Napisano

Teraz się zarejestrowałem i mogę dodawać zdjęcia oto one 

Dnia 25.06.2020 o 09:07, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

Chyba jednak nie średnicy wewnętrznej 4 mm? 1800 l/h to niewielka wydajność, zaledwie 30 l na minutę. I to bez uwzględnienia spadku wywołanego koniecznością zapewnienia określonego ciśnienia. 

Czym są te emitery? Jakiego ciśnienia wymagają?

Trudno będzie dobrać coś o mniejszej wydajności. W grę wchodzi ew. pompa zatapialna, ale tu trzeba znać spadek ciśnienia, żeby coś dobrać. Ewentualnie inwerter do istniejącej pompy, który pozwoli nam regulować przepływ. 

https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/polecane/91280-co-daje-inwerter-do-pompy-do-studn

Emitery nie wiem jakie cisnienie potrzebują, skraplają odkręca się zaczynają fajnie zraszacz jeszcze odkreca się zraszaja bardziej po zdjęciach tak widać, i wężyk 4mm

 

Screenshot_2020-06-24-12-53-58-905_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

Screenshot_2020-06-24-12-50-52-272_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

Screenshot_2020-06-26-15-59-49-798_com.alibaba.aliexpresshd.jpg

 

Napisano

Widzę brak aktywności pomocy cóż będę sam musiał kąbinowac trudno, ale myślę że przy takim rozmiarze wężyka ciśnienie z pompki musi być bardzo małe czyli nawet akwariowe natomiast 50 emiterów może być zbyt małe , hmm ile litrów na minutę żeby dawały normalnie. Pompka z regulatorem jaka znalazłem prawie 300zl kosztuje w dodatku ma zbyt duża wydajnosc, Najmniejsza znalazłem bez w tyku 4l /min ale myślę że to za mało 

  • 1 rok temu...
Napisano
nikt nie pisze o cisnieniu wody wylatującej z węża ( do podlewania } Nie piszą bo nie wiedzą... Chodzi o to ,żeby woda z węża wylatywała na odleglość ok 5 m ! Le tego się nie dowiem...
Napisano
1 godzinę temu, Gość pam napisał:

  Chodzi o to ,żeby woda z węża wylatywała na odleglość ok 5 m 

 

Mogę Ci to zrobić przy każdym ciśnieniu, szanowny specjalisto. Nawet 6 metrów.

  • 6 miesiące temu...
Napisano
tu znowu spajaliści piszą o jakiś emiterach ! Co to jest?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...