Skocz do zawartości

Izolacja brodzika typy walk-in problem z wilgocią


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Około 5 miesięcy temu miałem robiony remont łazienki, uparłem się na prysznic typu walk-in.

Z tego co wiem " fachowiec" wykonujący remont, zastosował klej, sylikon oraz fugę firmy Atlas, wszystkie wodoodporne i hydrofobowe,  była również folia w płynie, na to kafelki, odpływ liniowy.

 

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-plus-nowy-456-1940/

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-fuga-elastyczna-461-1667/

Po około 5ciu miesiącach na ścianie sąsiadującej z łazienką właśnie od strony prysznica zaczęły pojawiać się bąble na farbie. Okazało się że ściana prawie na całej długości jest wilgotna.

Moje pytanie brzmi: co robić dalej? Dorzucić więcej sylikonu na łączeniach, odpływie plus więcej fug. Czy może ścianę w sypialni rozkuć, zdjąć stary karton gips wtedy wysuszyć, dodać jakaś izolację i nową płytę GK? Dodam, że kucie świeżo wyremontowanej łazienki jest dla mnie na tą chwilę nie do pomyślenia.

Z góry dziękuję za wszystkie sugesie.

 

 

Napisano
15 minut temu, Ramcimcim napisał:

ścianie sąsiadującej z łazienką

Ta ściana w samej łazience jest z płyty g/k i wykończona glazurą?

Napisano
17 minut temu, Ramcimcim napisał:

Dorzucić więcej sylikonu na łączeniach, odpływie plus więcej fug.

Daj spokój.

Na jak długo - na kolejne kilka miesięcy pomoże (może)?

Napisano
24 minuty temu, Ramcimcim napisał:

kucie świeżo wyremontowanej łazienki jest dla mnie na tą chwilę nie do pomyślenia.

Niestety będziesz musiał zacząć oswajać się z tą myślą .

Napisano

Co w takim razie poszło nie tak skoro teoretycznie wszystkie elementy na zewnątrz, kafle, sylikony fugi są wodoodporne? Duże ilości wody z prysznica to dla nich za dużo ?

Napisano
1 minutę temu, joks napisał:

Niestety będziesz musiał zacząć oswajać się z tą myślą .

Przypomina mi się wątek, który był nie tak dawno.

Odpływ liniowy na piance..

Napisano

Czy w tej ścianie są rurki do baterii prysznicowej?

 

To gdzie jest ta płyta

28 minut temu, Ramcimcim napisał:

zdjąć stary karton gips

 

Napisano
Przed chwilą, Ramcimcim napisał:

Co w takim razie poszło nie tak skoro teoretycznie wszystkie elementy na zewnątrz, kafle, sylikony fugi są wodoodporne? Duże ilości wody z prysznica to dla nich za dużo ?

Może np. być jakiś błąd w montażu odpływu, syfona itp. i tam od spodu coś przeciekać?

Albo izolacja przeciwwilgoci nie sięga na ścianę tylko jest na podłodze

Napisano
32 minuty temu, Ramcimcim napisał:

ścianie sąsiadującej z łazienką właśnie od strony prysznica zaczęły pojawiać się bąble na farbie. Okazało się że ściana prawie na całej długości jest wilgotna.

Tylko przy podłodze?

Napisano
3 minuty temu, uroboros napisał:

Czy w tej ścianie są rurki do baterii prysznicowej?

 

To gdzie jest ta płyta

 

Ta płyta jest od strony sypialni.

Co do rurek to tak były ale nie na ścianie która jest wigotna.

Wygląda to tak na przeciwko wejścia do prysznica jest ściana z deszczownicą, po lewej szyba, po prawej ściana która właśnie sąsiaduje z sypialnią i od tamtej strony jest wilgotna.

4 minuty temu, MrTomo napisał:

Może np. być jakiś błąd w montażu odpływu, syfona itp. i tam od spodu coś przeciekać?

Albo izolacja przeciwwilgoci nie sięga na ścianę tylko jest na podłodze

Ta folia w płynie byłą na podłodze i ścianach.

 

Napisano
3 minuty temu, MrTomo napisał:

Tylko przy podłodze?

na wysokości około 20-30 cm

Przed chwilą, MrTomo napisał:

Jedno zdjęcie więcej mówi niż strona opisów..

postaram się załatwić a jak nie to wieczorem zrobię :)

Napisano

Załączam zdjęcia, szara ściana sąsiaduje z sypialnią, strzałka pokazuje mniej więcej miejsce gdzie wilgoć wychodzi po drugiej stronie. Wczoraj jak ściągnąłem listwę przypodłogową w sypialni miałem wrażenie, że wszędzie jest wilgotno.

2020-01-20 11_06_43-IMG_20190906_210351.png

82615007_1125500044447855_4111560389890670592_n.jpg

Napisano (edytowany)

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to sposób montażu tego stelaża.

On jest przykręcony (wiercone otwory)? Może tu jest jakaś nieszczelność?

Ale żeby aż taka?

Chyba, że przy samej podłodze.

Trochę nie widać na fotce jak to jest zamocowane

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, MrTomo napisał:

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to sposób montażu tego stelaża.

On jest przykręcony (wiercone otwory)? Może tu jest jakaś nieszczelność?

Ale żeby aż taka?

Chyba, że przy samej podłodze.

Trochę nie widać na fotce jak to jest zamocowane

Masz rację, stelaż jest wwiercony w fugę do ściany, od początku nie było sylikonu na tej stronie, też początkowo winiłem to, zasylikonowałem szczelnie. Dokładnie o mogło być to ale kurcze, zbyt dużo wody tam nie wlatywało, tak myślę.

Moge jakoś wysuszyć ścianę i sprawdzić czy to było to?

Napisano (edytowany)
34 minuty temu, Ramcimcim napisał:

 

Moge jakoś wysuszyć ścianę i sprawdzić czy to było to?

Nie korzystać z prysznica przez kilka dni i grzać ścianę od strony sypialni?

35 minut temu, Ramcimcim napisał:

też początkowo winiłem to, zasylikonowałem szczelnie

Kiedy to było?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
10 minut temu, joks napisał:

Więc ta ściana jest w całości z regipsu na stelażu czy jest murowana i oklejona płytami GK?

Murowana i oklejona płytami GK od strony sypialni tylko.

 

5 minut temu, MrTomo napisał:
  39 minut temu, Ramcimcim napisał:

też początkowo winiłem to, zasylikonowałem szczelnie

To było około 2-4 tyg temu.

Napisano
Przed chwilą, Ramcimcim napisał:

Murowana i oklejona płytami GK od strony sypialni tylko.

 

No to ciemno to widzę , czeka Cię prucie łazienki .

Napisano
1 minutę temu, joks napisał:

No to ciemno to widzę , czeka Cię prucie łazienki .

Na to zawsze ma czas.

 

Zdemontowałbym ten stelaż na początek i po podsuszeniu ściany zamontował ponownie porządnie na silikonie.

 

Grzałbym na razie tą ściankę w sypialni. Może nawet nawierciłbym kilka otworków, które potem bym zagipsował.

 

A jak nie pomoże, tzn. że inna przyczyna przecieku jest i wtedy 

4 minuty temu, joks napisał:

No to ciemno to widzę , czeka Cię prucie łazienki .

 

 

A co jest pod łazienką?

 

 

 

Napisano
1 minutę temu, MrTomo napisał:

A co jest pod łazienką?

 

Na szczęście hala garażowa, wstępnie nie widziałem tak żadnych problemów. Ale to też przez to, że trochę boje się je zobaczyć :P

 

Dzięki za wszystkie rady, dam znać za jakiś czas co zrobiłem i jakie są efekty.

Napisano

Jak na tej ścianie jest bąbel a nie zaciek - ta nawet bym wyciął większy kawałek tego GK i później załatał...

 

Jesteś pewien, że tam żadna rurka nie leci...?

 

Może fachowiec zrobił Ci psikusa.. Wszystko było ok? :D 

2 minuty temu, Ramcimcim napisał:

Ale to też przez to, że trochę boje się je zobaczyć :P

Zobacz, zobacz. 

To ciekawe.

Napisano
3 minuty temu, MrTomo napisał:

 

 

Jesteś pewien, że tam żadna rurka nie leci...?

 

Może fachowiec zrobił Ci psikusa.. Wszystko było ok? :D 

 

Rurka idzie tam gdzie deszczownica, była tylko przedłużana. Na tej ścianie raczej nic nie idzie, po drugiej stronie jest połączona z pustą ścianą i drzwiami więc na pewno nie.

 

Nie jestem pewny niczego co robił ten fachowiec bo po czasie właśnie wychodzą tego typu smaczki, szkoda gadać :P

 

Napisano

Może to nie wina złej izolacji.

Może woda z łączenia rurek znalazła sobie tam ujście ?

Może woda nie pochodzi z łazienki "

 

Jak powszechnie wiadomo - woda wredną suką jest i chadza swoimi ścieżkami.

Napisano
7 minut temu, bajbaga napisał:

Może woda nie pochodzi z łazienki "

Właśnie to miałem napisać, bo

1 godzinę temu, Ramcimcim napisał:

Wczoraj jak ściągnąłem listwę przypodłogową w sypialni miałem wrażenie, że wszędzie jest wilgotno.

 

I ta hala pod spodem

 

:scratching:

Pytanie z czego murowana jest ta scianka.

 

Możliwe, że odkrywka od strony sypialni powiedziałaby coś wiecej.

 

 

Napisano
11 minut temu, MrTomo napisał:

Właśnie to miałem napisać, bo

 

I ta hala pod spodem

 

:scratching:

Pytanie z czego murowana jest ta scianka.

 

Możliwe, że odkrywka od strony sypialni powiedziałaby coś wiecej.

 

 

Wszystkie ściany w cały mieszkaniu są suche, ta też była spoko jak kupowałem mieszkanie, wcześniej byłą tam wanna. Dopiero po remoncie zaczęło wychodzić to co wyszło.

Zastanawiam się gdybym zrezygnował z tego walk-in i wstawił wanne z nowym odpływem uchroniłbym się od skuwania kafli...

Napisano

Jak stary jest budynek? Czy rurki grzania są pod posadzką? Bez względu na to, czy jest podłogówka, czy też grzejniki...

Napisano
46 minut temu, uroboros napisał:

Jak stary jest budynek? Czy rurki grzania są pod posadzką? Bez względu na to, czy jest podłogówka, czy też grzejniki...

Budynek ma około 11 lat. Rury są pod posadzką ale z tego co wiem nie w miejscu gdzie jest wyciek.

Napisano

Pytam, bo miałem taki przypadek w nowiutkim domu - wykańczałem mieszkanie i gdy zaczęli grzanie, to woda wypłynęła spod wylewki. I nie w miejscu rozszczelnienia, tylko z półtora metra dalej... też po ścianie (otynkowanej gipsowym tynkiem) graniczącej z łazienką, gdzie po drugiej stronie zamontowałem umywalkę...

Okazało się że instalację CO robiła brygada złożona z piekarza i cukiernika, a szefem był początkujący hydraulik... niby mieli plany i instrukcje...

 

Wrzuć zdjęcie tej mokrej ściany

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...