Skocz do zawartości

Izolacja brodzika typy walk-in problem z wilgocią


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

 

Około 5 miesięcy temu miałem robiony remont łazienki, uparłem się na prysznic typu walk-in.

Z tego co wiem " fachowiec" wykonujący remont, zastosował klej, sylikon oraz fugę firmy Atlas, wszystkie wodoodporne i hydrofobowe,  była również folia w płynie, na to kafelki, odpływ liniowy.

 

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-plus-nowy-456-1940/

https://www.atlas.com.pl/produkt/atlas-fuga-elastyczna-461-1667/

Po około 5ciu miesiącach na ścianie sąsiadującej z łazienką właśnie od strony prysznica zaczęły pojawiać się bąble na farbie. Okazało się że ściana prawie na całej długości jest wilgotna.

Moje pytanie brzmi: co robić dalej? Dorzucić więcej sylikonu na łączeniach, odpływie plus więcej fug. Czy może ścianę w sypialni rozkuć, zdjąć stary karton gips wtedy wysuszyć, dodać jakaś izolację i nową płytę GK? Dodam, że kucie świeżo wyremontowanej łazienki jest dla mnie na tą chwilę nie do pomyślenia.

Z góry dziękuję za wszystkie sugesie.

 

 

Napisano
15 minut temu, Ramcimcim napisał:

ścianie sąsiadującej z łazienką

Ta ściana w samej łazience jest z płyty g/k i wykończona glazurą?

Napisano
17 minut temu, Ramcimcim napisał:

Dorzucić więcej sylikonu na łączeniach, odpływie plus więcej fug.

Daj spokój.

Na jak długo - na kolejne kilka miesięcy pomoże (może)?

Napisano
24 minuty temu, Ramcimcim napisał:

kucie świeżo wyremontowanej łazienki jest dla mnie na tą chwilę nie do pomyślenia.

Niestety będziesz musiał zacząć oswajać się z tą myślą .

Napisano

Co w takim razie poszło nie tak skoro teoretycznie wszystkie elementy na zewnątrz, kafle, sylikony fugi są wodoodporne? Duże ilości wody z prysznica to dla nich za dużo ?

Napisano
1 minutę temu, joks napisał:

Niestety będziesz musiał zacząć oswajać się z tą myślą .

Przypomina mi się wątek, który był nie tak dawno.

Odpływ liniowy na piance..

Napisano

Czy w tej ścianie są rurki do baterii prysznicowej?

 

To gdzie jest ta płyta

28 minut temu, Ramcimcim napisał:

zdjąć stary karton gips

 

Napisano
Przed chwilą, Ramcimcim napisał:

Co w takim razie poszło nie tak skoro teoretycznie wszystkie elementy na zewnątrz, kafle, sylikony fugi są wodoodporne? Duże ilości wody z prysznica to dla nich za dużo ?

Może np. być jakiś błąd w montażu odpływu, syfona itp. i tam od spodu coś przeciekać?

Albo izolacja przeciwwilgoci nie sięga na ścianę tylko jest na podłodze

Napisano
32 minuty temu, Ramcimcim napisał:

ścianie sąsiadującej z łazienką właśnie od strony prysznica zaczęły pojawiać się bąble na farbie. Okazało się że ściana prawie na całej długości jest wilgotna.

Tylko przy podłodze?

Napisano
3 minuty temu, uroboros napisał:

Czy w tej ścianie są rurki do baterii prysznicowej?

 

To gdzie jest ta płyta

 

Ta płyta jest od strony sypialni.

Co do rurek to tak były ale nie na ścianie która jest wigotna.

Wygląda to tak na przeciwko wejścia do prysznica jest ściana z deszczownicą, po lewej szyba, po prawej ściana która właśnie sąsiaduje z sypialnią i od tamtej strony jest wilgotna.

4 minuty temu, MrTomo napisał:

Może np. być jakiś błąd w montażu odpływu, syfona itp. i tam od spodu coś przeciekać?

Albo izolacja przeciwwilgoci nie sięga na ścianę tylko jest na podłodze

Ta folia w płynie byłą na podłodze i ścianach.

 

Napisano
3 minuty temu, MrTomo napisał:

Tylko przy podłodze?

na wysokości około 20-30 cm

Przed chwilą, MrTomo napisał:

Jedno zdjęcie więcej mówi niż strona opisów..

postaram się załatwić a jak nie to wieczorem zrobię :)

Napisano

Załączam zdjęcia, szara ściana sąsiaduje z sypialnią, strzałka pokazuje mniej więcej miejsce gdzie wilgoć wychodzi po drugiej stronie. Wczoraj jak ściągnąłem listwę przypodłogową w sypialni miałem wrażenie, że wszędzie jest wilgotno.

2020-01-20 11_06_43-IMG_20190906_210351.png

82615007_1125500044447855_4111560389890670592_n.jpg

Napisano (edytowany)

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to sposób montażu tego stelaża.

On jest przykręcony (wiercone otwory)? Może tu jest jakaś nieszczelność?

Ale żeby aż taka?

Chyba, że przy samej podłodze.

Trochę nie widać na fotce jak to jest zamocowane

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
5 minut temu, MrTomo napisał:

Jedyne co mi przychodzi do głowy, to sposób montażu tego stelaża.

On jest przykręcony (wiercone otwory)? Może tu jest jakaś nieszczelność?

Ale żeby aż taka?

Chyba, że przy samej podłodze.

Trochę nie widać na fotce jak to jest zamocowane

Masz rację, stelaż jest wwiercony w fugę do ściany, od początku nie było sylikonu na tej stronie, też początkowo winiłem to, zasylikonowałem szczelnie. Dokładnie o mogło być to ale kurcze, zbyt dużo wody tam nie wlatywało, tak myślę.

Moge jakoś wysuszyć ścianę i sprawdzić czy to było to?

Napisano (edytowany)
34 minuty temu, Ramcimcim napisał:

 

Moge jakoś wysuszyć ścianę i sprawdzić czy to było to?

Nie korzystać z prysznica przez kilka dni i grzać ścianę od strony sypialni?

35 minut temu, Ramcimcim napisał:

też początkowo winiłem to, zasylikonowałem szczelnie

Kiedy to było?

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
10 minut temu, joks napisał:

Więc ta ściana jest w całości z regipsu na stelażu czy jest murowana i oklejona płytami GK?

Murowana i oklejona płytami GK od strony sypialni tylko.

 

5 minut temu, MrTomo napisał:
  39 minut temu, Ramcimcim napisał:

też początkowo winiłem to, zasylikonowałem szczelnie

To było około 2-4 tyg temu.

Napisano
Przed chwilą, Ramcimcim napisał:

Murowana i oklejona płytami GK od strony sypialni tylko.

 

No to ciemno to widzę , czeka Cię prucie łazienki .

Napisano
1 minutę temu, joks napisał:

No to ciemno to widzę , czeka Cię prucie łazienki .

Na to zawsze ma czas.

 

Zdemontowałbym ten stelaż na początek i po podsuszeniu ściany zamontował ponownie porządnie na silikonie.

 

Grzałbym na razie tą ściankę w sypialni. Może nawet nawierciłbym kilka otworków, które potem bym zagipsował.

 

A jak nie pomoże, tzn. że inna przyczyna przecieku jest i wtedy 

4 minuty temu, joks napisał:

No to ciemno to widzę , czeka Cię prucie łazienki .

 

 

A co jest pod łazienką?

 

 

 

Napisano
1 minutę temu, MrTomo napisał:

A co jest pod łazienką?

 

Na szczęście hala garażowa, wstępnie nie widziałem tak żadnych problemów. Ale to też przez to, że trochę boje się je zobaczyć :P

 

Dzięki za wszystkie rady, dam znać za jakiś czas co zrobiłem i jakie są efekty.

Napisano

Jak na tej ścianie jest bąbel a nie zaciek - ta nawet bym wyciął większy kawałek tego GK i później załatał...

 

Jesteś pewien, że tam żadna rurka nie leci...?

 

Może fachowiec zrobił Ci psikusa.. Wszystko było ok? :D 

2 minuty temu, Ramcimcim napisał:

Ale to też przez to, że trochę boje się je zobaczyć :P

Zobacz, zobacz. 

To ciekawe.

Napisano
3 minuty temu, MrTomo napisał:

 

 

Jesteś pewien, że tam żadna rurka nie leci...?

 

Może fachowiec zrobił Ci psikusa.. Wszystko było ok? :D 

 

Rurka idzie tam gdzie deszczownica, była tylko przedłużana. Na tej ścianie raczej nic nie idzie, po drugiej stronie jest połączona z pustą ścianą i drzwiami więc na pewno nie.

 

Nie jestem pewny niczego co robił ten fachowiec bo po czasie właśnie wychodzą tego typu smaczki, szkoda gadać :P

 

Napisano

Może to nie wina złej izolacji.

Może woda z łączenia rurek znalazła sobie tam ujście ?

Może woda nie pochodzi z łazienki "

 

Jak powszechnie wiadomo - woda wredną suką jest i chadza swoimi ścieżkami.

Napisano
7 minut temu, bajbaga napisał:

Może woda nie pochodzi z łazienki "

Właśnie to miałem napisać, bo

1 godzinę temu, Ramcimcim napisał:

Wczoraj jak ściągnąłem listwę przypodłogową w sypialni miałem wrażenie, że wszędzie jest wilgotno.

 

I ta hala pod spodem

 

:scratching:

Pytanie z czego murowana jest ta scianka.

 

Możliwe, że odkrywka od strony sypialni powiedziałaby coś wiecej.

 

 

Napisano
11 minut temu, MrTomo napisał:

Właśnie to miałem napisać, bo

 

I ta hala pod spodem

 

:scratching:

Pytanie z czego murowana jest ta scianka.

 

Możliwe, że odkrywka od strony sypialni powiedziałaby coś wiecej.

 

 

Wszystkie ściany w cały mieszkaniu są suche, ta też była spoko jak kupowałem mieszkanie, wcześniej byłą tam wanna. Dopiero po remoncie zaczęło wychodzić to co wyszło.

Zastanawiam się gdybym zrezygnował z tego walk-in i wstawił wanne z nowym odpływem uchroniłbym się od skuwania kafli...

Napisano

Jak stary jest budynek? Czy rurki grzania są pod posadzką? Bez względu na to, czy jest podłogówka, czy też grzejniki...

Napisano
46 minut temu, uroboros napisał:

Jak stary jest budynek? Czy rurki grzania są pod posadzką? Bez względu na to, czy jest podłogówka, czy też grzejniki...

Budynek ma około 11 lat. Rury są pod posadzką ale z tego co wiem nie w miejscu gdzie jest wyciek.

Napisano

Pytam, bo miałem taki przypadek w nowiutkim domu - wykańczałem mieszkanie i gdy zaczęli grzanie, to woda wypłynęła spod wylewki. I nie w miejscu rozszczelnienia, tylko z półtora metra dalej... też po ścianie (otynkowanej gipsowym tynkiem) graniczącej z łazienką, gdzie po drugiej stronie zamontowałem umywalkę...

Okazało się że instalację CO robiła brygada złożona z piekarza i cukiernika, a szefem był początkujący hydraulik... niby mieli plany i instrukcje...

 

Wrzuć zdjęcie tej mokrej ściany

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...