Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Polecamy artykuł pt. Systemy rynnowe

https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/a/1008-jakie-rynny-wybrac-i-jak-je-konserwowac

Fragment artykułu:
"Trwałość i niezawodność systemu rynnowego zależy nie tylko od materiału, z jakiego zostało ono wykonane, ale również od sposobu łączenia i uszczelniania oraz mocowania poszczególnych fragmentów systemu. Najczęściej montowane są rynny z PVC lub stalowej blachy powlekanej, a inwestorzy zastanawiają się, który materiał wybrać, gdyż powszechnie jest dziś znana ich porównywalność. Pod względem estetycznym oba systemy są bardzo podobne."
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 5 miesiące temu...
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Moim również nie icon_smile.gif Dlatego mam pytanie: czy ktoś robił zamiast rury spustowej łańcuch?




Ja mam takie coś w planach. Tylko sięzastanawiam jak ten łańcuch przymocować do tej rynny, żeby w razie czego utrzymał ciężar zamarzniętej wody (inaczej lodu) w zimie.

ktoś ma jakiś pomysł ?
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja mam takie coś w planach. Tylko sięzastanawiam jak ten łańcuch przymocować do tej rynny, żeby w razie czego utrzymał ciężar zamarzniętej wody (inaczej lodu) w zimie.

ktoś ma jakiś pomysł ?


Proponuję zainstalować kabel grzejny w rynnie i nie ma problemu z lodem i zatykaniem się rury spustowej.Bob icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jest coś takiego jak kabel grzejny? Jak to się instaluje? Musi być dobrze izolowany.


Przewody grzejne występują jako pojedyńcze do dowolnych zastosowań np do rozmrażania rynien czy usuwania lodu ze schodów.Są też zamontowane na matach w określonych odstępach do ogrzewania podłogowego np w łazienkach.Bob
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uśmiałem się jak byk. Teraz nie wiem czy chcecie zakładać łańcucha zamiast rury spustowej (bardzo ładnie wygląda przy małym deszczu i nawiasem mówiąc to są specjalne łańcuchy plastikowe) czy chcecie założyć zamiast rynny? ( jakoś tego nie mogę sobie wyobrazić). Bardzo ładnie wygląda łańcuch tam gdzie nie ma dużo wody do odprowadzenia czyli jakieś małe zadaszenia, ganki itp. U naszych zachodnich sąsiadów (ale tych D a nie DDR) widziałem tego dość sporo i wygląda fajnie ale warunek - mały daszek. Na dole krąg wysypany grubym kamieniem a pod nimi studzienka do odprowadzenia.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bardzo ładnie wygląda łańcuch tam gdzie nie ma dużo wody do odprowadzenia czyli jakieś małe zadaszenia, ganki itp. U naszych zachodnich sąsiadów (ale tych D a nie DDR) widziałem tego dość sporo i wygląda fajnie ale warunek - mały daszek. Na dole krąg wysypany grubym kamieniem a pod nimi studzienka do odprowadzenia.



Aha. Czyli jak zwykle u nas: import na ślepo bez przystosowania do warunków lokalnych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Aha. Czyli jak zwykle u nas: import na ślepo bez przystosowania do warunków lokalnych.


Nie na ślepo bo jak mi się coś podoba to myślę jak to zrobić u siebie, a co do przystosowania? Do czego to przystosowywać? Zamiast rury spustowej z ganku przed wejściem puszczonej po ścianie to jest łańcuch do dołu z wystającego rogu a na dole dołek z odprowadzeniem wody zasypany ładnym kamieniem. Jedyny problem to ładny łańcuch z PCV . Czyli jak się chce coś takiego zrobić to trzeba się po pierwsze rozglądać za łańcuchem a potem pomyśleć o rynnach. icon_redface.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie na ślepo bo jak mi się coś podoba to myślę jak to zrobić u siebie, a co do przystosowania? Do czego to przystosowywać? Zamiast rury spustowej z ganku przed wejściem puszczonej po ścianie to jest łańcuch do dołu z wystającego rogu a na dole dołek z odprowadzeniem wody zasypany ładnym kamieniem. Jedyny problem to ładny łańcuch z PCV . Czyli jak się chce coś takiego zrobić to trzeba się po pierwsze rozglądać za łańcuchem a potem pomyśleć o rynnach. icon_redface.gif



Ja mam problem z wyobraźnią. icon_biggrin.gif Jakoś mi trudno pogodzić łańcuch w miejsce rynny z rzęsistą ulewą.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja mam problem z wyobraźnią. icon_biggrin.gif Jakoś mi trudno pogodzić łańcuch w miejsce rynny z rzęsistą ulewą.



Droga Wando jeszcze raz - rynnę czy rurę spustową. I jeszcze jedno - daszek a nie dach przy którym będzie ten łańcuch. icon_redface.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Sam miałem ten dylemat. Odpowiedź dał mi fachowiec. Jeśli rynna PVC ma ten sam kolor po paru latach to tylko firmowa, a to kosztuje (jeżeli wybieramy kolor!!!). Rynny powlekane (zaproponował mi Siba) mają ten sam kolor przez lata i są trwałe (fachowiec kazał mi ją zarysować - nie udało mi się).
Ważny w każdym wypadku jest montaż i zabezpieczenie nacięć, itd. I dotyczy to każdego systemu rynnowego, nawet z PVC.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam,
Sam miałem ten dylemat. Odpowiedź dał mi fachowiec. Jeśli rynna PVC ma ten sam kolor po paru latach to tylko firmowa, a to kosztuje (jeżeli wybieramy kolor!!!). Rynny powlekane (zaproponował mi Siba) mają ten sam kolor przez lata i są trwałe (fachowiec kazał mi ją zarysować - nie udało mi się).
Ważny w każdym wypadku jest montaż i zabezpieczenie nacięć, itd. I dotyczy to każdego systemu rynnowego, nawet z PVC.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Sprawdziłam w internecie. Może za szybko i pobieżnie to mnie skrytykujesz. Ale z tego co widzę rura spustowa to rura pomiędzy dachem a gruntem. czyli to co ja nazywam rynną. icon_biggrin.gif


Nie po to pisałem by krytykować lecz by sprostować. A tak na marginesie to z tym łańcuchem nawet fajnie wygląda, jedyny problem to ten łańcuch. Już szukałem takiego ale dalej pozostałem na etapie szukania. icon_redface.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie po to pisałem by krytykować lecz by sprostować. A tak na marginesie to z tym łańcuchem nawet fajnie wygląda, jedyny problem to ten łańcuch. Już szukałem takiego ale dalej pozostałem na etapie szukania. icon_redface.gif


No to mamy jasność w temacie.Łańcuch zakładamy zamiast rury spustowej na gankach,tarasach,balkonach czyli tam gdzie jest mała powierzchnia ,,zbioru wody".W warunkach naszego kraju myślę że taki łańcuch powinien być solidnie przymocowany do konstrukcji dachu czy ściany bo w przypadku powstania zimą nawarstwiającego się oblodzenia łańcucha /ciężar lodu może zerwać rynnę w przypadku mocowania do rynny/.Bardzo jestem ciekaw jak wyglada taki stalaktyt lodowy na łańcuchu?Bob icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No to mamy jasność w temacie.Łańcuch zakładamy zamiast rury spustowej na gankach,tarasach,balkonach czyli tam gdzie jest mała powierzchnia ,,zbioru wody"



Dobrze wiedzieć bo wizja rynien zastępowanych przez łańcuchy jakoś do mnie nie przemawia. icon_biggrin.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Coś takiego widziałem niedawno. Zastosowane do bloku mieszkalnego (7 pięter ) - małe studzienki przed klatkami (dwiema z dziewięciu) i łańcuch prowadzony od równoległej do gruntu rury. Zaciekawiło mnie czy to rozwiązanie obejmuje całość bloku czy jedynie owe dwie klatki.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Łańcuch zamiast rury rynnowej, no ładnie wygląda, ale efekt wody spływającej jest różny w zaleznosci od opadów, znajomi mieli tak zrobione i po 3 latach zainstalowali jednak zwykłe rury, ponieważ przy silnych deszczach fasada była zawsze mokra. Mozna to stosowac ale mysle ze jak jest to oddalone dosc daleko od sciany.

DSC01446.jpg

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zagęszczarka jednokierunkowa vs rewersyjna   Zagęszczarki różnią się między sobą wieloma parametrami. Jednym z nich są możliwości poru szania się urządzeń. Zagęszczarka jednokierunkowa wykonuje swoją pracę tylko w jednym kierunku - do przodu, na wprost. Jeśli chcemy zawrócić urządzenie, wymagana jest odpowiednia ilość miejsca do wykonania tego manewru. Podczas prac na dużej przestrzeni nie stanowi to żadnego utrudnienia, ponieważ mamy sporo miejsca na zmianę kierunku jazdy zagęszczarki. Urządzenia rewersyjne z kolei dają możliwość pracy w obu kierunkach tzn. do przodu i do tyłu. Z tego właśnie względu będą dobrym wyborem do pracy w wąskich korytarzach czy alejkach.  Zagęszczarki jednokierunkowe    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LF 130 LT To urządzenie o ciężarze 142 kilogramów, które świetnie sprawdzi się do ubijania cienkich i średnich warstw przy glebach ziarnistych. Urządzenie pracuje bardzo szybko, a do tego zostało wyposażone w dedykowaną płytę, która pracuje wydajnie nawet przy dużej prędkości. Zagęszczenie przebiega sprawnie i pozwala utrzymać odpowiednie tempo pracy na budowie. Dodatkowym udogodnieniem jest opatentowany przez markę uchwyt tłumiący drgania. Operator jest dzięki temu w pełni chroniony przed szkodliwymi poziomami wibracji maszyny i może pracować przez długi czas. Ponadto, uchwyt jest składany, co ułatwia transport, a także przechowywanie. Zagęszczarka Husqvarna LF 130 może być wyposażona w kółka transportowe, płytę elastomerową 500 mm oraz zestaw pasków umożliwiających podniesienie. Silnik benzynowy Honda pracuje tutaj wydajnie i bez zarzutu! Pas napędowy jest bardzo trwały za sprawą wentylatora chłodzącego oraz wentylowanej osłony. Kolejnym atutem zagęszczarki Husqvarna są płyty dolne o zaokrąglonych krawędziach, dzięki czemu efekty są jednorodne, a na podłożu nie powstają zbędne ślady.    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LF 100 L   To kolejna zagęszczarka jednokierunkowa, która jest bardzo popularnym wyborem wśród specjalistów. Podobnie jak poprzednia zagęszczarka posiada ona zoptymalizowany kształt płyty i prędkość. Dzięki tym czynnikom otrzymujemy sprzęt, który zagęszcza szybko, łatwo i bezproblemowo. Znajduje on swoje zastosowanie podczas zagęszczania cienkich i średnich warstw gleb ziarnistych. Nie musimy obawiać się o zbyt duże przeciążania i dyskomfort podczas pracy, ponieważ dzięki innowacyjnemu uchwytowi praca operatora będzie wydajna i długotrwała bez narażenia go na jakiekolwiek szkodliwe dla zdrowia czynniki. Zagęszczarka LF 100 Husqvarna posiada opatentowane amortyzowane uchwyty, które obniżają poziom drgań poniżej 2m/s2. Ciężar tego urządzenia jest mniejszy niż w przypadku wcześniej omawianej zagęszczarki i wynosi tutaj 97 kilogramów. Szerokość robocza to z kolei 500 mm. Zagęszczarka LF 100 Husqvarna zapewnia oszczędność miejsca, ponieważ uchwyt jest składany. Dodatkowo urządzenie może pracować dłużej przy zużyciu mniejszej ilości wody dzięki dużemu zbiornikowi. Został on zabezpieczony przed korozją, a cały układ dystrybucji płynu pozwala na długą pracę bez konieczności robienia przestojów w celu uzupełnienia wody.   Zagęszczarki rewersyjne   ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LG 504    Jeśli potrzebujesz sprzętu do skutecznego zagęszczania gleby ziarnistej o średniej lub nawet dużej głębokości, to urządzenie może być dla Ciebie! Zagęszczarka Husqvarna LG 504 jest bardzo wydajna, niezawodna i umożliwia komfortową pracę w obu kierunkach. Została wyposażona w silnik z rozruchem elektrycznym i wskaźnikiem zagęszczenia. Ponadto, może stanowić alternatywę dla walców, jeśli chcemy popracować na wąskich przestrzeniach. Waga tej zagęszczarki wynosi 470 kilogramów, a powierzchnia robocza 700 mm. Dwukierunkowa zagęszczarka płytowa ma wysoką częstotliwość oraz charakteryzuje się wysoką przyczepnością na mokrej powierzchni! Nierówne podłoże także nie stanowi tutaj problemu - zagęszczarka Husqvarna LG 504 jest odpowiednio wyważona i komfortowa w obsłudze oraz konserwacji. Uchwyt jest amortyzowany, więc praca przez długie godziny staje się możliwa. Dzięki wskaźnikowi zagęszczenia operator jest informowany kiedy podłoże zostało odpowiednio zagęszczone. Zagęszczarka Husqvarna to niezawodność i bezpieczeństwo! Mocna rama ochronna osłania silnik oraz przekładnię. Płyta dolna wykonana została z bardzo wytrzymałej stali.      LG 164 ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA  Jeśli szukasz zagęszczarki dwukierunkowej o kompaktowych gabarytach przy zachowaniu dobrej wydajności, to zagęszczarka Husqvarna LG 164 będzie dobrym wyborem! Jest stosunkowo lekka (148 kilogramów) i posiada silnik benzynowy ze zmniejszonym zużyciem paliwa oraz poziomem emisji spalin. Kolejnym argumentem “za” są wysokiej jakości podzespoły, dzięki którym drgania są ograniczone, a praca bezpieczna i komfortowa. Płyta dolna została wykonana ze stali Hardox 400, która jest odporna na ścieranie. Konstrukcja płyty jest tak zaprojektowana, że kamienie nie dostają się między płytę, a ramę. LG 164 ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA została opracowana z myślą o pracy na podjazdach, parkingach, przy domach i wąskich rowach. Dobrze pracuje na cienkim podłożu z makadamu. Praca z tą zagęszczarką jest płynna i wyjątkowo sprawna! Rama doskonale zabezpiecza silnik oraz przekładnię, a także jest wyposażona w ucho do podnoszenia. Ułatwia to transport maszyny.    ZAGĘSZCZARKA HUSQVARNA LG 204    Kolejny produkt warty polecenia! Bardzo zwrotna zagęszczarka Husqvarna LG 204 idealnie nadaje się do pracy na cienkich warstwach nawierzchni makadamowej. Podobnie jak poprzednie urządzenie, dedykowana jest do działania przy domach jednorodzinnych, na parkingach, wykopach oraz podjazdach. Jej waga wynosi 211 kilogramów, a prędkość robocza sięga 23 metrów na minutę. Dzięki mniejszej masie roboczej i węższej płycie urządzenie jest wyjątkowo dynamiczne oraz zwrotne. Silnik od Hondy wytwarza niezbyt odczuwalne drgania na poziomie 3,5 m/s2. Jazda w przód i w tył jest bardzo wygodna, a uchwyt może być blokowany w danej pozycji, co ułatwia wykonywanie manewrów. Dzięki temu, że uchwyt można unieść, łatwo jest wykręcać zagęszczarką na wąskiej przestrzeni. Podnoszenie jest proste, dzięki mocnej ramie wyposażonej w specjalny, składany zaczep transportowy. Wspomniana rama świetnie chroni silnik i przekładnię!    
    • Szczególnie wtedy, gdy ma już pięknie wyrównaną ścianę po ułożeniu rur i elektryki i ta ściana ma wymiary 2x2 metry... albo na pięknie wypoziomowanej podłodze w hali, czy salonie o powierzchni 50 metrów... Bo już tyle nie wyjdzie, jak ma obrobić komin, albo ścianę z drzwiami i oknem...
    • Jaka pojemność betoniarki będzie odpowiednia?   Jednym z głównych parametrów, na który powinniśmy zwrócić uwagę kupując betoniarki na budowę jest ich pojemność. Od pojemności zależy ile mieszanki betonowej możemy uzyskać w trakcie jednego procesu mieszania. Na stronach produktowych w naszym sklepie znajdziesz takie informacje jak pojemność robocza betoniarki, zwana inaczej zasypową oraz pojemność całkowita. Co to oznacza? Wartość robocza oznacza maksymalną ilość zaprawy, którą uzyskamy w trakcie jednego cyklu pracy betoniarki, natomiast pojemność całkowita określa pojemność bębna betoniarki. Dzięki wiedzy o tym jaka jest pojemność robocza betoniarki, możemy dowiedzieć się także ile taczek z betonem uzyskamy po jednym cyklu mieszania. Betoniarki o małej pojemności tzn. 80 litrów mogą dać nam około jedną tarczę zaprawy. Tym samym, w przypadku korzystania z betoniarki 150l otrzymujemy około 2 taczki. Betoniarki o stosunkowo małej pojemności sprawdzą się podczas pracy najmniejszych ekip budowlanych. Jeśli natomiast potrzebujesz urządzenia na większy, zorganizowany plac budowy, dobrym wyborem może okazać się betoniarka 250l i więcej. Bardzo istotną kwestią jest fakt, że nie warto wybierać zbyt dużej betoniarki, ponieważ gotowa zaprawa musi zostać szybko wykorzystana. Za mała pojemność betoniarki z kolei, może znacznie opóźnić prace remontowe czy budowlane. Jeśli masz wątpliwości, który sprzęt będzie odpowiedni i spełni Twoje indywidualne potrzeby, zapraszamy do kontaktu.  Do pracy na budowie w średniej wielkości ekipie budowlanej możemy polecić Ci to urządzenie od renomowanej marki Altrad Belle:   BETONIARKA ALTRAD BELLE BWE-250KJ (230V)   Betoniarka o pojemności roboczej 250l spełni oczekiwania wielu inwestorów. Oprócz solidnych porcji mieszanki, które możemy uzyskać przy jednym cyklu pracy, to urządzenie posiada także kilka innych, ważnym atutów. Zbiornik mieszający jest tutaj bardzo stabilny i posiada wzmocnioną krawędź. Marka Altrad Belle zadbała także o wyjątkową konstrukcję mieszadła, która poprawia wydajność mieszania. Zastosowano tu także przekładnię ślimakową, która pozwala zwiększyć szybkość wyładunku oraz załadunku. Wyładunek może przebiegać bardzo komfortowo na wysokości taczki.  Kształt mieszalnika betoniarki   Kolejną ważną kwestią podczas wyboru betoniarki jest kształt mieszalnika. W pracy niedużej ekipy robotników bez problemu sprawdzi się betoniarka z mieszalnikiem bębnowym. Tego rodzaju urządzenie jest kompaktowe, a tym samym mobilne i wygodne dla małego zespołu pracowników. Mieszalnik betoniarki bębnowej może zapewnić także mniejsze zużycie energii elektrycznej, co jest rozwiązaniem ekonomicznym. Drugim rodzajem betoniarek są urządzenia posiadające mieszalnik kielichowy i z reguły mają zdecydowanie większe pojemności. Idealnie sprawdzają się na dużych i profesjonalnych placach budów. Można je spotkać wszędzie tam, gdzie trzeba wykonywać bardzo duże ilości zaprawy na przykład podczas budowy bloków i innych obiektów o większej powierzchni.  Pochylenie mieszalnika   Kolejnym elementem, na który chcemy zwrócić Twoja uwagę jest mechanizm przechylania. Możemy spotkać się z tym, że o wychyleniu bębna decyduje korba lub koło. Co to oznacza? Przechył mieszalnika betoniarki na korbę posiada przekładnię ślimakową, co powoduje z kolei, że do wyładunku zaprawy nie trzeba używać zbyt dużo siły. Wybierając opcję koła, konieczne będzie użycie hamulca ręcznego podczas wyrzucania zaprawy, co może być pewnym utrudnieniem jeśli zdecydujemy się na zakup betoniarki o dużej pojemności roboczej. Jedną z bardzo wygodnych i wydajnych betoniarek na korbę jest Altrad Belle BWE-190. Pojemność robocza wynosi tutaj 145 litrów, a wygodna korba umożliwia przechylenie bębna do dogodnego położenia bez wysiłku. Ponadto, urządzenie zostało wyposażone w wodoszczelny wyłącznik, duży otwór zasypowy czy też kryte łożysko bębna, co zapewnia nie tylko zwiększony komfort pracy, jak i trwałość.  Idealna betoniarka - na co jeszcze zwrócić uwagę? Jeśli planujesz zakup betoniarki, sprawdź także moc jej silnika. Odpowiednio duża moc zdecydowanie ułatwia pracę, ponieważ możemy wówczas najpierw napełniać bęben mieszanką, a dopiero w kolejnym kroku uruchomić betoniarkę. Jeśli z kolei moc jest nieduża, może zajść konieczność uruchomienia sprzętu przy jego niskim obciążeniu, a następnie dodawanie kolejnych składników mieszanki. Ponadto, zwróć uwagę na zasilanie - może być ono jednofazowe (230 V) i wówczas betoniarka będzie zużywała mniej prądu. Takie urządzenie można bez problemu podłączyć do zwykłego gniazdka elektrycznego. Drugą dostępną opcją jest zasilanie trójfazowe (380 V), które występuje w dużych pojemnościowo urządzeniach.   Zakup odpowiedniej betoniarki to inwestycja na lata. Dlatego warto korzystać z ofert renomowanych producentów, którzy poza udoskonalaniem parametrów swoich urządzeń, wprowadzają innowacyjne rozwiązania. Dzięki temu prace całej ekipy mogą być bardziej owocne. Betoniarka, która jest łatwa w obsłudze, nie wymaga użycia dużej siły i pozwala na uzyskanie dokładnie takich ilości materiału, których będziemy potrzebować, zapewni ciągłość prac na budowie oraz brak strat. Mamy nadzieję, że ten artykuł odpowiedział na pytanie jaką betoniarkę wybrać. Jeśli potrzebujesz konsultacji i profesjonalnego doradztwa, specjaliści z Norwit czekają na Twój telefon lub wiadomość! https://norwit.pl/197-oferty-specjalne-betoniarki  
    • Uwaga dotyczyła miejsca przed wjazdem OD STRONY DZIAŁKI, bo tak jak napisałam... brama nie może otwierać się na zewnątrz. Wydawało mi się to oczywiste. Zwykle wzdłuż ogrodzenia niczego poza krzewami się nie planuje, brama przesuwna więc w niczym nie będzie przeszkadzać.  
    • Głęboko ta glina zalega? Niezła wanna się z tego robi po opadach. Tutaj mam poradę n/t odwodnienia działki gliniastej: źródło: https://building-companion.pl/blog/artykuly/po-budowie/drenaz-dzialki-gliniastej-jak-to-zrobic/ " Jak prawidłowo wykonać drenaż działki gliniastej? 1) Pierwszą czynnością jest wykopanie rowków, w których będą biegły rury drenażowe. Ich głębokość powinna sięgać warstwy nieprzemarzalnej, aby instalacja nie zamarzła w okresie zimowym. Zazwyczaj jest to około 80 – 90 cm. 2) Na dno wykopu wysypujemy warstwę piasku, na który kładziemy geowłókninę. Jest ona niezwykle ważnym elementem drenażu, ponieważ odpowiada za filtrację wody i zabezpiecza całą instalację przed zapychaniem się. 3) Na tak przygotowane podłoże wysypujemy obsypkę żwirowo-kamienną, kładziemy na nią rurę drenażową i przysypujemy z góry resztą obsypki. 4) Ostatnim krokiem jest staranne owinięcie kamienia pozostałą geowłókniną, a następnie zasypanie całego wykopu ziemią."   Mam nadzieję, ze Ci się przyda.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...