Skocz do zawartości

e.morfik

Uczestnik
  • Posty

    7
  • Dołączył

  • Ostatnio

e.morfik's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

0

Reputacja

  1. Witam, Widzę, że walczymy we dwóch z tym tematem. Więc po kolei: 1. Pompa winna być moim zdaniem na zasilaniu. Można to zrobić dwojako. Albo na wyjściu z pieca rozdzielić na 2 główne obwody, czyli grzejniki i podłoga (i to nieważne gdzie). Czyli 1 pompa do wszystkiego, ale tu różnica poziomów i bezwładność podłogówki może sprawić, że będzie łatwiej pchać w grzejniki i podłoga będzie niedogrzana (można ewentualnie kryzować obieg grzejników żeby wyrównać opory - ale to zabawa). 2 pompy gwarantują jednakowe ciśnienia (oczywiście po dobraniu jej mocy i przepływu). Ale podkreślam - tak czy tak - za piecem 2 odrębne obiegi. 2. Proponuję 1 wyjście na podłogę (to z pompą) i na 3 poziomie rozdzielić sekcyjnie podłogę już z zaworami. Drugie wyjście - to jeżeli pomieszczenia są blisko siebie, zrobić wszystkie pomieszczenia na raz (przekuwa się otwór między pomieszczeniami i wykonuje podłogę z 1 kawałka). Wtedy warto pobawić się z ewentualnym kryzowaniem, ale obiegi grzejników i podłogi muszą być odrębne. Tutaj pompa musiałaby zmierzyć się z nie lada wysiłkiem. Dla mnie to wyjście tylko awaryjne. 3. Wyłączenie pompy można wykonać przy ciągnięciu rur. Puścisz sobie przewód obok, a wyłącznik zamontujesz tam gdzie będziesz miał zawory i sekcje. Przecież tam nie ma gazu tylko woda (wyłącznik hermetyczny wystarczy). Przy zamknięciu zaworów pykasz w klawisz i po sprawie. 4. Jeżeli nie będziesz używał całej podłogówki tylko załóżmy 2 sekcje, warto zastanowić się nad obejściem. Większe opory będą dla pompy zabójcze na dłuższą metę. Pozdrawiam
  2. Moim zdaniem pompa powinna być na wyjściu z pieca na zasileniu całej podłogówki (jeżeli masz odrębny obieg - taki jest najlepszy). RTL oczywiście zamyka się do zera (działa 0 - 50 stopni). Ja zrobiłem sobie odcięcie podłogówki zaworami (jakbym nie chciał jej używać), jeżeli też to zrobisz nie zapomnij o odcinaniu zasilania pompy
  3. Mam podłogówkę 12 lat. Zrobiłem ją sam. Na początku też mieszano mi w głowie. U Ciebie jest trochę inaczej. Masz podłogówkę na 3 poziomie od pieca. Bez pompy ani rusz. Duża bezwładność podłogówki w stosunku do kaloryferów. W efekcie, z samą pompą pieca nie miałbyś podłogówki tylko zimną posadzkę. Podłogówkę do 20 m. kw. można spokojnie robić bez sekcji. I coś jeszcze co zauważyłem. Zawory w podłogówce mają być na powrocie (zawór RTL). Ja dodatkowo dla bezpieczeństwa założyłem zawór z przylgnią temperaturową na głównym zasilaniu podłogówki, lecz nie jest to wcale konieczne. Po prostu stwierdziłem: co będzie gdy zawór RTL wysiądzie i całe ciepło pójdzie w podłogę. Przez 12 lat nic takiego się nie stało. Więc wybór zostawiam Tobie.
  4. e.morfik

    Rynny

    Witam, Sam miałem ten dylemat. Odpowiedź dał mi fachowiec. Jeśli rynna PVC ma ten sam kolor po paru latach to tylko firmowa, a to kosztuje (jeżeli wybieramy kolor!!!). Rynny powlekane (zaproponował mi Siba) mają ten sam kolor przez lata i są trwałe (fachowiec kazał mi ją zarysować - nie udało mi się). Ważny w każdym wypadku jest montaż i zabezpieczenie nacięć, itd. I dotyczy to każdego systemu rynnowego, nawet z PVC.
  5. e.morfik

    Rynny

    Witam, Sam miałem ten dylemat. Odpowiedź dał mi fachowiec. Jeśli rynna PVC ma ten sam kolor po paru latach to tylko firmowa, a to kosztuje (jeżeli wybieramy kolor!!!). Rynny powlekane (zaproponował mi Siba) mają ten sam kolor przez lata i są trwałe (fachowiec kazał mi ją zarysować - nie udało mi się). Ważny w każdym wypadku jest montaż i zabezpieczenie nacięć, itd. I dotyczy to każdego systemu rynnowego, nawet z PVC.
  6. Jeśli ktoś jeszcze czyta ten temat. Zostawmy rekuperator do odzysku ciepła, a nie do jego rozprowadzania. Samo podejście do tematu jest fajne, ale niewygodne. Trzeba wpiąć się do nawiewu po rekuperatorze. Więc doprowadzenie DGP w tamto miejsce to też koszty i straty ciepła. Lepiej zrobić sobie prostą instalację z wymuszonym obiegiem (turbiną). A swoją drogą mamy lato. W lecie rekuperacja (czyli odzysk ciepła) nie jest tak ważny. Jak chcecie poszerzyć możliwości instalacji mechanicznej. Czy nie lepiej w tym okresie wykorzystać instalację z rekuperatora do rozprowadzenia powietrza z klimatyzatora? To jest myślę zdecydowanie lepszy pomysł. Pozdrawiam
  7. Jestem nowy na forum. Mój instalator zadzwonił do mnie, że "mogę dostać kondensata Junkersa Smarta 22 kW za 3000 zł". Na moje wątpliwości o nowych piecach Junkersa (coś już słyszałem, że cena extra -ale skądś musi się brać. Chińczyk albo coś koło tego) odpowiedział, że to nie 14 kW ale 22 kW kondensat. Jakaś hurtownia chce zrobić obrót i dlatego sprzedaje w tej cenie. Oferta ważna tylko do 10 lipca. Teraz coś o moim domu. Powierzchnia 186 m. kw (parter i użytkowe poddasze). Przewiduję kondensat z zasobnikiem, kominek z płaszczem wodnym (instalator proponuje CTM 18 kW - czy napewno dobry???), kiedyś solar (wyprowadziłem rurki na stryszek). Ogrzewanie podłogowe - jakieś 33 m. kw (kuchnia, korytarzyk i łazienka na parterze - 19 m. kw; 2 łazienki na poddaszu); reszta grzejniki (z tego co widzę na ścianach to parametry wyższe o tych w projekcie). Kocioł przewidywany pierwotnie - kondensat Sounier Duval lub ACV. Co robić??
×
×
  • Utwórz nowe...