Skocz do zawartości

Ścianka działowa


Recommended Posts

Napisano

Witam
Chciałbym podzielić 21 m2 pokój na dwa pokoje po 10,5 m2 stawiając ściankę z bloczków gipsowych 8 cm na stropie prefabrykowano-monolitycznym DZ-3 o długości 5,75 m (w połowie długości prostopadle do belek). I teraz pytanie czy ten strop to wytrzyma (scianka 11 m2, ciężar bloczków to 792 kg)?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Napisano
15 minut temu, pathfinder napisał:

Witam
Chciałbym podzielić 21 m2 pokój na dwa pokoje po 10,5 m2 stawiając ściankę z bloczków gipsowych 8 cm na stropie prefabrykowano-monolitycznym DZ-3 o długości 5,75 m (w połowie długości prostopadle do belek). I teraz pytanie czy ten strop to wytrzyma (scianka 11 m2, ciężar bloczków to 792 kg)?
Z góry dzięki za odpowiedź.

A nie chcesz zrobić tej ścianki z płyt g-k?
Ciężar w zasadzie pomijalny dla stropu i lżejsza robota.

Napisano
40 minut temu, pathfinder napisał:

pytanie czy ten strop to wytrzyma

Raczej się nie zarwie , ale porysować się od spodu może ...

Napisano
16 minut temu, pathfinder napisał:

Jakoś g-k do mnie nie przemawia,  

To niech przemówi. A jeśli nie, to sprzedaj auto i kup "Syrenkę". Model 103, będzie pasował do Twojego myślenia.

Napisano
50 minut temu, pathfinder napisał:

ciężar bloczków to 792 kg)

Jeszcze trzeba otynkować , dodaj wagę tynku i wyjdzie tona z hakiem .

Napisano
8 minut temu, joks napisał:

Skoro wiesz lepiej......

To rób..

Nie twierdzę że wiem lepiej bo się na tym nie znam, napisałem tylko to co podaje producent bloczków.

 

Mam plany wg których miał być budowany dom (lata 80-te) i tam jest przewidziana taka ścianka o grubości 6 cm z cegły. Niestety w rzeczywistości są wprowadzone zmiany i ściany są poprzestawiane i tak do końca to nie wiadomo co jeszcze jest inaczej niż w planie.

Napisano
3 godziny temu, pathfinder napisał:

Witam
Chciałbym podzielić 21 m2 pokój na dwa pokoje po 10,5 m2 stawiając ściankę z bloczków gipsowych 8 cm na stropie prefabrykowano-monolitycznym DZ-3 o długości 5,75 m (w połowie długości prostopadle do belek). I teraz pytanie czy ten strop to wytrzyma (scianka 11 m2, ciężar bloczków to 792 kg)?
Z góry dzięki za odpowiedź.

Nie masz stropu monolitycznego tylko z pustaków inaczej z garów podobny do terivy.

Strop wytrzyma ale czy nie lepiej, prościej i szybciej zrobić ściankę działowa z regipsów?

To pomieszczenie jest w domu jednorodzinnym czy w bloku?

Napisano
1 minutę temu, pathfinder napisał:

Dom jednorodzinny.

No to  jeszcze z bloczkami mógłbyś się pobawić ale to i tak nie zmienia faktu że ścianka z regipsów wyszła by szybciej i chyba nawet taniej i nie było by tyle rozpierduchy przy stawianiu ścianki z regipsów w porównaniu z bloczkami.

Napisano
5 minut temu, pathfinder napisał:

Syf i tak będzie bo prawdopodobnie instalacja elektryczna będzie do wymiany.

Instalacja elektryczna też w rygipsie (z wełną min. w środku) jest chyba łatwiejsza do założenia.

Napisano
21 minut temu, mhtyl napisał:

 

Strop wytrzyma 

Dałem plusa bo to poprawna odpowiedź, ale przy tak poważnych sprawach dobrze określić to liczbami. By było wiadomo że odpowiadający wie co mówi i nie robi tego na czuja, albo że już kiedyś ktoś robił coś takiego i mu się nie zawaliło.

Napisano
1 godzinę temu, demo napisał:

Dałem plusa bo to poprawna odpowiedź, ale przy tak poważnych sprawach dobrze określić to liczbami. By było wiadomo że odpowiadający wie co mówi i nie robi tego na czuja, albo że już kiedyś ktoś robił coś takiego i mu się nie zawaliło.

Wg danych technicznych  obciążenie użytkowe jest od 3,25 do 4,5 kN/m2. Więc przy założeniu że strop został wykonanych prawidłowo to nic nie powinno się zawalić.

Napisano
8 godzin temu, pathfinder napisał:

Chciałbym podzielić 21 m2 pokój na dwa pokoje po 10,5 m2 stawiając ściankę z bloczków gipsowych 8 cm

I to jest doskonały pomysł!!! Zamiast bloczków gipsowych ja osobiście zastosowałbym bloczki ytong 75mm.W ciągu jednego dnia wymurujesz/skleisz tą ściankę, o ciężar i wytrzymałość stropu bym się nie obawiał! Następnego dnia obie strony wyrównasz tarką i zakleisz gładzią gipsową...

 

Czy w tej ściance przewidujesz jakieś drzwi?

 

Wbrew poradom innych userów uciekałbym od ścianki z płyt g/k!  Płyta g/k w swoim domu to ostateczna ostateczność... Tą Syrenką się nie przejmuj :icon_mrgreen: - też da się jechać i w korku tuż przed porszakiem czy mercem dasz radę :santajump:...

 

 

Napisano (edytowany)
21 minut temu, uroboros napisał:

 W ciągu jednego dnia wymurujesz/skleisz tą ściankę, o ciężar i wytrzymałość stropu bym się nie obawiał! Następnego dnia obie strony wyrównasz tarką i zakleisz gładzią gipsową... 

 

A trzeciego dnia w ściance 7,5 cm będziesz wykuwał rowki na przewody elektryczne. Bo wyciąć bez kucia nie masz czym.

Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
16 minut temu, uroboros napisał:

Wbrew poradom innych userów uciekałbym od ścianki z płyt g/k!  Płyta g/k w swoim domu to ostateczna ostateczność..

W domu dzieciaków całe poddasze użytkowe to ścianki g-k i nie narzekają.Nawet w miarę użytkowania pojawiły się nowe pomysły i zmiany zostały zrobione.

Napisano
1 godzinę temu, Buster napisał:

W domu dzieciaków całe poddasze użytkowe to ścianki g-k i nie narzekają.Nawet w miarę użytkowania pojawiły się nowe pomysły i zmiany zostały zrobione.

Poddasze użytkowe - to jest inna inszość :scratching:. Tam skosy najprościej i najtaniej płytą g/k obrobić, chyba, że obrobić boazerią drewnianą - ale to inne koszty i inna robota. A ścianki działowe też stawiałbym i innym radziłbym stawiać z ytonga...

 

I nie jestem ani producentem, ani dystrybutorem ytonga :icon_mrgreen:

 

1 godzinę temu, Buster napisał:

zmiany zostały zrobione.

Ciekawe, czy płyty nowe, czy z rozbiórki :icon_mrgreen:. No nie... żartuję...

56 minut temu, pathfinder napisał:

Drzwi nie będzie.

To się nie zastanawiaj i rób tak, jak planowałeś... buduj, klej, gipsuj!

Najprostrza sprawa - bez profili takich i owakich, bez pchełek i gipsiaków, taśm flizeliniwych...

gipsowanie będzie tak, czy tak...

Napisano

Aaaa, i jeszcze w paru realizacjach widziałem skosy wykończone płytą OSB...

Napisano

Niektórzy budują ze słomy i "tynkują" gliną i też im się dobrze mieszka...

 

chyba...

Napisano
3 godziny temu, retrofood napisał:

A styropian? Ludzie budują własne domy z klocków styropianowych. 

A nie daj boże z drewna :zalamka:

6 minut temu, uroboros napisał:

Niektórzy budują ze słomy i "tynkują" gliną i też im się dobrze mieszka...

 

chyba...

 

Napisano
5 godzin temu, uroboros napisał:

Bo to jest erzac materiału budowlanego...

niby dlaczego?

 

1 godzinę temu, uroboros napisał:

Niektórzy budują ze słomy i "tynkują" gliną i też im się dobrze mieszka..

Ekologiczne i zdrowe

36 minut temu, retrofood napisał:

Są jeszcze tacy co z bambusa.

skoro taki materiał mają na miejscu... to logiczne

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...