Skocz do zawartości

Strop szkieletowy izolacja


Recommended Posts

Witajcie,

 

jestem tu nowy, ponieważ szukam odpowiedzi na pytanie dotyczące izolacji stropu drewnianego między dwoma ogrzewanymi kondygnacjami.
Otóż jest wiele informacji na tym forum i ogólnie w internecie ale nigdzie nie mogę znaleźć takiego przypadku.
I tak:
1. mam ułożone belki 12x20
2. na nich chce położyć legary 5x10 co 30cm żeby wyrównać podłogę
3. między legary pójdzie docieplenie czyli zapewne wełna 10cm

4. na legary pójdzie płyta MFP 25mm i na to już podkład i panele

5. między belki i legary chcę dać przekładki filcowe a miedzy legary i płytę MFP też filc lub taśmę akustyczną
6. między belkami będzie ułożony stelaż około 2cm i do tego płyty KG (belki zostają w większej części na wierzchu)

 

Pytanie moje brzmi: w którym miejscu i na jakim etapie zastosować folię paroizolacyjną?
Przed ułożeniem legarów?
 

Pozdrawiam, Marcin

bELKI.PNG

Link do komentarza

Optymalny wariant to przynajmniej 2 cm szczeliny pomiędzy wełną i płytą mfp. Ta przestrzeń wentylowana dzięki szczelinie pozostawionej przy ścianie pomiędzy płytą mfp i listwą przypodłogową. Wówczas folię paroizolacyjną najlepiej da od razu za płytą g-k.

Jeżeli takiej wentylowanej szczeliny powietrznej pod mfp nie będzie to już lepiej nie dawać paroizolacji wcale.

Link do komentarza

Strop jest międzypiętrowy więc wełna pełni rolę izolacji akustycznej,  a nie cieplnej. Tworzenie warstwy paroszczelnej jest więc zbędne. Jedynie w łazience  trzeba zapewnić izolację wodoszczelną podłogi np. z użyciem  płynnej folii i taśmy izolacyjnej 

PS Dla ochrony przed pyleniem wełnę warto przykryć folią wiatroizolacyjną

Edytowano przez Budujemy Dom - budownictwo i instalacje (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

W tym wypadku gdy strop oddziela dwie kondygnacje ogrzewane folia paroizolacyjna jest po prostu zbędna . W tym wypadku izolacja pełni głównie rolę izolacji akustycznej.  Polecąłbym jak napisał poprzednik w łazience zapewnić izolację wodoszczelną podłogi. 

Jako izolację z wełny polecałbym wełne toprock super lub superrock 

www.rockwool.pl/produkty/toprock-super
www.rockwool.pl/produkty/superrock 

Link do komentarza
Dnia 25.11.2019 o 13:11, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Strop jest międzypiętrowy więc wełna pełni rolę izolacji akustycznej,  a nie cieplnej. Tworzenie warstwy paroszczelnej jest więc zbędne. Jedynie w łazience  trzeba zapewnić izolację wodoszczelną podłogi np. z użyciem  płynnej folii i taśmy izolacyjnej 

PS Dla ochrony przed pyleniem wełnę warto przykryć folią wiatroizolacyjną

 

10 godzin temu, Eksperci Rockwool napisał:

W tym wypadku gdy strop oddziela dwie kondygnacje ogrzewane folia paroizolacyjna jest po prostu zbędna . W tym wypadku izolacja pełni głównie rolę izolacji akustycznej.

A co to ma do rzeczy, czy to izolacja akustyczna czy cieplna. Chodzi o to by wełna nie zawilgła.

Izolacje przeciwwilgociową daje się na stropie nad pomieszczeniami produkującymi wilgoć, czyli np. kuchnią i łazienką.

Niezależnie w łazience daje się izolację przeciwwilg. pod podłogą, żeby nie ciekło w dół.

No i jeszcze jedno -  wełna pod podłogą powinna być wentylowana (szczelina), żeby nie mogła w niej się zbierać jakakolwiek wilgoć. 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...